Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...
...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.
Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.
Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne kateellisia?meillä on töissä eräs miehensä kautta rikastunut kuka matkailee myös paljon ja kaukokohteissa talvella. En nyt yleensä ole hiljaa kun kertoo niistä mutta kyllä mua vituttaa kun itse tuskailen sähkölaskujen ym kanssa. No, elämä on valintoja. Mutta siis tietoisesti vältän ko. hlön seuraa koska en haluaisi olla kateellinen mutta väkisin olen.
Aloitaja vastasi itselleen, kun ei saanut muilta toivomaansa vastausta.
En ollut minä. Täällä kyllä huomaa, miten kateellista ja ankeaa kansaa suomalaiset ovat.
Ap
Minä en ainakaan ole kateellinen. Inhoan pitkiä lentoja, isoja aikaeroja ja kuumaa ilmastoa. Olen saanut niistä enemmän kuin tarpeekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne kateellisia?meillä on töissä eräs miehensä kautta rikastunut kuka matkailee myös paljon ja kaukokohteissa talvella. En nyt yleensä ole hiljaa kun kertoo niistä mutta kyllä mua vituttaa kun itse tuskailen sähkölaskujen ym kanssa. No, elämä on valintoja. Mutta siis tietoisesti vältän ko. hlön seuraa koska en haluaisi olla kateellinen mutta väkisin olen.
Aloitaja vastasi itselleen, kun ei saanut muilta toivomaansa vastausta.
En ollut minä. Täällä kyllä huomaa, miten kateellista ja ankeaa kansaa suomalaiset ovat.
Ap
Niin, me kaikki halutaan just sun elämä.
Ette todellakaan haluaisi. Minähän kerroin tuossa vain pienen murto-osan elämästäni. Voin tosiaan vakuuttaa, että minun elämääni ei halua kyllä kukaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi tyyppi joka huutelee aina lomistaan ja kertoo kuinka hänellä on niihin niin paljon varaa jne. Ehkä se on se tyyli millä asian kerrot, en minäkään jaksa enää noihin työkaverin matkoihin kommentoida, kun kadekorttia se aina odottaa että vedetään esille. Oli esimerkiksi menossa kerran Aasiaan pariksi viikkoa ja sanoin, että itse olen kiinnostunut matkustelemaan Pohjois-Amerikassa niin kommentti oli, että niin me rikkaat otetaan luksuslomia Thaimaasta ja köyhät lähtee Kanarialle. Ei tuollaisen ihmisen kanssa jaksa keskustella yhtään.
En kerro asiasta lesoillen, ei kuulu tapoihini.
Ap
Ihminen on yleensä sokea omalle käytökseen. Mäkin olen jo tosi ärsyyntynyt sinuun. Mäkin taidan tarvita vielä toisen kupin kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kerroit mutta mietit, että kertoako? Just.
Kertoako JATKOSSA. Kuinka selviät elämästä noin puutteellisella päättelykyvyllä?
Ap
Enemmänkin sinun päättelykykysi vaikuttaa puuttelliselta. Meille muille tuli jo selväksi, ettei työkavereitasi kiinnosta sinun juttusi, joten kyllä sinunkin pitäisi jo pystyä päättelemään, ettei kannata jatkossa vaivata heitä asioillasi. Keskity hoitamaan työsi ja se siitä.
Älä välitä. Jollain voi olla jotain negatiivista sanottavaa kyseisestä kohteesta, mutta on todennut ettei sitä halua sanoa ja parempi olla hiljaa. Toki jonkin näköinen reagointi yhdessä keskustellessa olisi ihan suotavaa.
Mekin reissataan kaukokohteeseen kuukaudeksi 6hlö perheenä joka vuosi. Säästetään lomapäiviä. Saman hintaiset ne lennot on oli siellä kuinka kauan tahansa, vuokrataan asunto koko kuukaudeksi, saman verran maksaa monissa paikoissa kuin viikon/kahden vuokraus. Kannattaa vertailla. Toki palkkatulot jää puuttumaan koko kuukauden ajalta.
Itse en viitsi tai oikeastaan raski kertoa kaikista matkoista joita teen. Kerron harkiten ehkä pari matkaa jotka teen vuodessa, muista pysyn hiljaa ja jos kysellään mitä teen lomalla niin sanon jotain ympäripyöreää vanhemmilla vierailusta tmv. En koe tarvetta sille, että työkaverini tietävät kaikista matkoistani ja vielä kun tiedän ettei heillä kaikilla todellakaan olisin varaa joten en halua turhasta aiheuttaa harmitusta. Ovat kuitenkin tärkeitä työkavereita minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoako JATKOSSA. Kuinka selviät elämästä noin puutteellisella päättelykyvyllä?
Ap
Enemmänkin sinun päättelykykysi vaikuttaa puuttelliselta. Meille muille tuli jo selväksi, ettei työkavereitasi kiinnosta sinun juttusi, joten kyllä sinunkin pitäisi jo pystyä päättelemään, ettei kannata jatkossa vaivata heitä asioillasi. Keskity hoitamaan työsi ja se siitä.
Itsehän kysyivät. Ei kannata kysyä, jos ei halua tietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koska taidat olla trolli ja sut just saatiin kiinni sillä kirjoituksessasi ei ole järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin töissä varanneeni koiranpennun, kaikki olivat hyvin kiinnostuneita. Maksoi enemmän kuin kaukomatka.
Mä kerroin töissä löytäneeni roskiksesta kaksi hylättyä kissanpentua. Tein ilmoituksen poliisille, mutta pidin pennut itse. Ei maksanut mitään, tai no, eläinlääkärillä käyttö tietenkin. Kaikkia kiinnosti, jopa muista yksiköistä tultiin kyselemään ja lopulta pentujen kehitykselle tehtiin oma teams-kanava.
Terkkuja tutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niinpä, luulisi ymmärtävän jos ketään ei kiinnosta.
Ap luulee ylimielisyydessään että se on kateutta
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä. Jollain voi olla jotain negatiivista sanottavaa kyseisestä kohteesta, mutta on todennut ettei sitä halua sanoa ja parempi olla hiljaa. Toki jonkin näköinen reagointi yhdessä keskustellessa olisi ihan suotavaa.
Mekin reissataan kaukokohteeseen kuukaudeksi 6hlö perheenä joka vuosi. Säästetään lomapäiviä. Saman hintaiset ne lennot on oli siellä kuinka kauan tahansa, vuokrataan asunto koko kuukaudeksi, saman verran maksaa monissa paikoissa kuin viikon/kahden vuokraus. Kannattaa vertailla. Toki palkkatulot jää puuttumaan koko kuukauden ajalta.
Ei tuosta kohteesta kyllä pitäisi olla mitään negatiivista sanottavaa. Tiedän toki, että monista kohteista (esim. Thaimaa, Dubai) on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itsehän kysyivät. Ei kannata kysyä, jos ei halua tietää.
Ap
Miksi teet ongelman asiasta? He kysyivät, saivat vastauksen ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroin töissä varanneeni koiranpennun, kaikki olivat hyvin kiinnostuneita. Maksoi enemmän kuin kaukomatka.
Mä kerroin töissä löytäneeni roskiksesta kaksi hylättyä kissanpentua. Tein ilmoituksen poliisille, mutta pidin pennut itse. Ei maksanut mitään, tai no, eläinlääkärillä käyttö tietenkin. Kaikkia kiinnosti, jopa muista yksiköistä tultiin kyselemään ja lopulta pentujen kehitykselle tehtiin oma teams-kanava.
Terkkuja tutuille.
Kyllä muakin kiinnostaisi. Kissat ovat ihania. Hirveätä, että joku oli laittanut ne roskiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, niin menepä sinne töihisi ja lopeta trollailu.
Tää on sulle ap selvästikin iso juttu. Muille se on vain juttu muiden joukossa. Ehkä tilanne on ollut huono tai jollain muulla on ollut mielenkiintoisempaa keskusteltavaa.
Ehkä kerroit sen jotenkin tönkösti, jolloin lopetettuasi ilmaan jäi roikkumaan suun avaamiselle hankala ilmapiiri.
Miksi se loman kesto piti kertoa? Kohde yleensä riittää normaalissa keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerroit sen jotenkin tönkösti, jolloin lopetettuasi ilmaan jäi roikkumaan suun avaamiselle hankala ilmapiiri.
Voi ollakin. Olen monesti vähän tönkkö.
Ap
Mua ei vois vähempää kiinnostaa toisten matkustelut, itse en matkustele vaikka varaa olisikin.
Ei vaan kiinnosta.