Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä täysi hiljaisuus, kun kerroin, mihin olen menossa talvilomalle...

Vierailija
18.09.2024 |

...ja kuinka pitkäksi aikaa. Kohde on kaukokohde ja matkan pituus keskipitkä. Muuta en aio kertoa, kun sitä kuitenkin tivataan. Eivätkä työkaverit vastusta lentämistä ympäristösyistä.

Olemme keskituloisia, mutta meillä on suht paljon rahaa laittaa matkusteluun, koska muut kulummme ovat niin pienet (ei lapsia, ei lainoja jne). Mitään perintöjä tai muuta extraa ei ole taustalla.

Mietin tässä vaan, että olisiko parempi olla kertomatta, mihin on menossa, vai miten pitäisi toimia, kun tuntuu aiheuttavan harmistusta?

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ollaan tosi tosi kateellisia kun joudutaan olemaan ihan vaan kotona lasten kanssa syömässä makaronilaatikkoa ja askartelemaan teille mitalit. Siellä se odottaa postissa, kun tulette sieltä kaukomaan onnelastanne. 

On siinä kontrasti kyllä. Huh

Vierailija
22/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsitinkö oikein, että et kertonut kohdetta edes niille työkavereille? Siitä ok kyllä sitten vaikea keskustella enempää ja hiljaisuuden ymmärtää.

Kerroin kyllä. En vain aio kertoa sitä täällä. Työkaverit matkustelevat myös, joten ei ole siitä kyse, ettei heitä kiinnostaisi aihe.

Ap

Näin vanhemmiten ei oikein noin kaukomaat jaksa kiinnosta. Lennot on pitkiä, kohteissa liikaa hälinää, likaista, ihmisoikeudet, jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinun lorvailusi kiinnostaisi työkavereita?

Vierailija
24/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kateellisia?meillä on töissä eräs miehensä kautta rikastunut kuka matkailee myös paljon ja kaukokohteissa talvella. En nyt yleensä ole hiljaa kun kertoo niistä mutta kyllä mua vituttaa kun itse tuskailen sähkölaskujen ym kanssa. No, elämä on valintoja. Mutta siis tietoisesti vältän ko. hlön seuraa koska en haluaisi olla kateellinen mutta väkisin olen.

Aloitaja vastasi itselleen, kun ei saanut muilta toivomaansa vastausta.

Vierailija
25/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut töissä monta kertaa lähteväni Thaimaahan, eikä ole koskaan herättänyt mitään suurempaa keskustelua, paitsi että moni on toivonut että pääsisi itse myös sinne.

Vierailija
26/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kun et kerro,oletan et talvilomasi on viikon, keskipitkä siitä on puolet. Eli ne on ällistynyt miksi lähdet puoleksi viikoksi ja siitäkin kaks päivää menee matkustamiseen. Kannattaa nyt vähän kauemmin olla,kerta kauas lähdetään. 

Vierailija
27/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hiljaa siksi, ettei kiinnosta yhtään. 

Vierailija
28/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kateellisia?meillä on töissä eräs miehensä kautta rikastunut kuka matkailee myös paljon ja kaukokohteissa talvella. En nyt yleensä ole hiljaa kun kertoo niistä mutta kyllä mua vituttaa kun itse tuskailen sähkölaskujen ym kanssa. No, elämä on valintoja. Mutta siis tietoisesti vältän ko. hlön seuraa koska en haluaisi olla kateellinen mutta väkisin olen.

En ollut minä. Täällä kyllä huomaa, miten kateellista ja ankeaa kansaa suomalaiset ovat. 

Ap

Vierailija
29/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä sitten odotit? 

No itse sanoisin esim., että kuulostaa kivalta tmv.

Ap

Minusta esim. ei kuulostaisi kivalta. Mutta jos matkustaisit vaikkapa Pariisiin tai Firenzeen niin olisin tosi kiinnostunut.

Vierailija
30/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä yksi tyyppi joka huutelee aina lomistaan ja kertoo kuinka hänellä on niihin niin paljon varaa jne. Ehkä se on se tyyli millä asian kerrot, en minäkään jaksa enää noihin työkaverin matkoihin kommentoida, kun kadekorttia se aina odottaa että vedetään esille. Oli esimerkiksi menossa kerran Aasiaan pariksi viikkoa ja sanoin, että itse olen kiinnostunut matkustelemaan Pohjois-Amerikassa niin kommentti oli, että niin me rikkaat otetaan luksuslomia Thaimaasta ja köyhät lähtee Kanarialle. Ei tuollaisen ihmisen kanssa jaksa keskustella yhtään.

Vierailija
31/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoo minkä keksisin voivan kohteena aiheuttaa reaktioita, olisi Dubai? Sinnekö meette? 

Vierailija
32/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerroit mutta mietit, että kertoako? Just.

Vierailija
33/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin töissä varanneeni koiranpennun, kaikki olivat hyvin kiinnostuneita. Maksoi enemmän kuin kaukomatka.

Vierailija
34/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä yksi tyyppi joka huutelee aina lomistaan ja kertoo kuinka hänellä on niihin niin paljon varaa jne. Ehkä se on se tyyli millä asian kerrot, en minäkään jaksa enää noihin työkaverin matkoihin kommentoida, kun kadekorttia se aina odottaa että vedetään esille. Oli esimerkiksi menossa kerran Aasiaan pariksi viikkoa ja sanoin, että itse olen kiinnostunut matkustelemaan Pohjois-Amerikassa niin kommentti oli, että niin me rikkaat otetaan luksuslomia Thaimaasta ja köyhät lähtee Kanarialle. Ei tuollaisen ihmisen kanssa jaksa keskustella yhtään.

En kerro asiasta lesoillen, ei kuulu tapoihini.

Ap

Vierailija
35/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi sinun lorvailusi kiinnostaisi työkavereita?

Tai päivittäinen humblebragaaminen? Milloin milläkin kehuskelu, kun ei ole niitä lapsia. Kaikki me joilla on lapsia ollaan nyt kateellisia.

Vierailija
36/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta muiden matkustelut, omat vaan ja niistä en edes kerro. 

Ei töissä kukaan tiedä edes, että olen asunut ulkomailla vuosia. Eikä juuri muutakaan elämästäni. 

Vierailija
37/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut minä. Täällä kyllä huomaa, miten kateellista ja ankeaa kansaa suomalaiset ovat. 

Ap

Se, että toivoit työkaveriesi olevan kateellisia sinulle on yksinkertaisesti tyhmää. Suorastaan idioottimaista on se, että kuvittelet anonyymien nettikeskustelijoiden olevan sinulle, tuntemattomalle ihmiselle joka ei kerro matkakohdettaan ja saattaa jopa satuilla, kateellisia.

Vierailija
38/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kerroit mutta mietit, että kertoako? Just.

Kertoako JATKOSSA. Kuinka selviät elämästä noin puutteellisella päättelykyvyllä?

Ap

Vierailija
39/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, me kaikki halutaan just sun elämä. 

Vierailija
40/207 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä vaan kuvitella tilanteen. Muut ovat puhuneet syyslomasta tai jostain ihan muusta ja sitten vaihdat aiheen talvilomaasi, johon on ikuisuus :D muut ovat sillain ööö okei mistäs me puhuttiinkaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä