Ystävä ei ollut tyytyväinen, kun tarjosin hänen lapsilleen 6 vuotiaan synttärirahoilla illallisen ja vaatii nyt rahoja takaisin.
Kaverin lapset 4 v ja 6v olivat hoidossa mulla. Oltiin kaupungilla ja käytiin syömässä. 6 vuotiaalla oli 50€ seteli lompakossa, jonka oli saanut synttärilahjaksi. Ehdotin, että jos haluaa käyttää sen kiinalaiseen niin voidaan käydä syömässä. Ruuat maksoivat 60€ ja maksoin syömisemme tuolla 50€ setelillä ja loput 10€ maksoin kortilla itse.
Minulla on todella vähän rahaa itselläni ja mullakin oli nälkä.
Nyt kaveri vaatii multa 50€ takaisin ja väittää, että olen kavaltanut hänen lapsensa rahat, vaikka hän itse halusi syömään kiinalaiseen. Meitä syöjiä oli kolme, minä, 6v ja 4v, lasku yhteensä 60€ miinus 50€ itse maksoin kymmenen euroa.
Kaveri väittää, että olen huijannut tuota 6 vuotiasta.
Kommentit (82)
Missä niistä Porvoon kiinalaisista kävitte syömässä?
Hetken tätä tuuminu ja jo kahdesti kommentoinut. Mutta kellekkään ei ole vissii tullut mieleen, että miksi 6 vuotiaalla olisi noin iso raha kaupungilla mukana. Ihan vaan se 6 vee laittoi 50 euroo lompakkoon kun lähditte ulos. Niinkö ?Uskottavampaa olisi 10 euroa tai korkeintaan 20 euron seteli.ja miten 6 vuotias saisi idean mennä hienoon ravintolaan kun on olemassa mäkkärit, Hesburgerit, burger kingit tai pizzeriat.
Eli ap maksatti hoitolapsella koko poppoon ravintolakäynnin kysymättä lapsen vanhemmilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt antako tälle yhtään enempää huomiota!!
Tosi💩 jopa provoksi, roskiin!!!!
Kyse ei ole siitä, että on provo vai ei. Kyse on siitä, että mitä mieltä olet tälläisestä. Siitähän tässä kirjoitetaan. Uskaltaisin väittää, että 90% vauvapalstan jutuista on tarinoita ja satuilua. Kuka tahansa voi nimettömänä kirjoittaa ihan mitä tahansa totetan. Mieskin voi muuttua naiseksi. Ja aika uisein naiset kirjoittelevat täällä miehenroolissa ja heittäytyvät tyhmiksi ihan vain siksi, että voivat alentaa miehiä. Sen vuoksi olisi hyvä jos tännekkin palstalle tulisi ip symboli tunnustautuminen kirjoituksien alkuun. Eli näkisi, että monta viestiä yksi ja sama kirjoittaja on kirjoittanut esiintyen eri henkilöinä. Vastaillen itelleen.
Käytännössä 99% palstan aloituksista, jotka eivät ole jonkun lehden uutinen, ovat keksittyjä provoja. Usein myös oikeaa uutista on vääristelty, jotta siitä saataisiin provo.
Vierailija kirjoitti:
Hetken tätä tuuminu ja jo kahdesti kommentoinut. Mutta kellekkään ei ole vissii tullut mieleen, että miksi 6 vuotiaalla olisi noin iso raha kaupungilla mukana. Ihan vaan se 6 vee laittoi 50 euroo lompakkoon kun lähditte ulos. Niinkö ?Uskottavampaa olisi 10 euroa tai korkeintaan 20 euron seteli.ja miten 6 vuotias saisi idean mennä hienoon ravintolaan kun on olemassa mäkkärit, Hesburgerit, burger kingit tai pizzeriat.
Eikös AP sanonut, että hänelle tuli mieleen, että tekisi mieli kiinalaista ja kysynyt lapsilta, että mentäiskö syömään kiinalaista. Eikä kai kiinalaiset mitään hienoja ravintoloita ole, ja monet lapset tykkää susheista, jota kiinalaisesta myös saa. Lisäksi niissä on aina jälkkäriksi jäätelöä. Kyllä 6v on voinut lahjaksi sen 50€ setelin saada, ehkä vanhempien huomaamatta ottaa lompakon mukaan. Mutta yhtä kaikki, ei lapsen rahoja hoitaja saa käyttää. Jos lasten ruokakulut olisi APn mielestä lasten vanhempien pitänyt maksaa, niin rahan olisi pitänyt tulla vanhemmilta, ei lapselta. Tosin ihmettelen myös näitä kommentteja, että lasten hoidosta olisi pitänyt kaverille maksaa ja lasten ruokakuluja korvata. Ei kyllä ole meidän ystäväpiirissä moisesta ollut koskaan mitään puhetta. Kyllä ne hoidot ilmaisia on, ja ihmetellen katsottaisiin, jos ruokarahaa joku yrittäisi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Onhan.
Missä kiinalaisessa maksaa 4 ja 6 vuotiaan ruoat niin paljon, että yhteensä yhden aikuisen kanssa maksettavaa tulee 60 euroa. Yleensä alle 6 vuotiaat syö kiinalaisessa ilmatteeks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös AP sanonut, että hänelle tuli mieleen, että tekisi mieli kiinalaista ja kysynyt lapsilta, että mentäiskö syömään kiinalaista. Eikä kai kiinalaiset mitään hienoja ravintoloita ole, ja monet lapset tykkää susheista, jota kiinalaisesta myös saa. Lisäksi niissä on aina jälkkäriksi jäätelöä. Kyllä 6v on voinut lahjaksi sen 50€ setelin saada, ehkä vanhempien huomaamatta ottaa lompakon mukaan. Mutta yhtä kaikki, ei lapsen rahoja hoitaja saa käyt
No on ne kiinalaiset ravintola sen verran hienompia kuin pikaruoka ravintolat kun ne maksaa enemmän. Eikä kaikki lapset pidä kalasta. Toiseksi lapsi ei oo velvollinen kustantamaan mitään hoidosta aloittajalle, ei edes ruuan muodossa. Sillä lapset ei ole elatusvelvollisia itsestään saatika velvollisia tarjoamaan muille.aloittaja olis voinnut ostaa sapuskansa itse. On voinnu joo saada 50 euroa, mutta sen ikäinen ei edes käsitä paljon 50 euroa on. Sillä se lapsi olisi voinnu ostaa paljon leluja tai yhden todella kalliiin lelun. Ja nyt ne meni ruokiin mikäli tää on totta. Toivottavasti että ei oo.
Hieno trollaus.
Ehdotit 6 vuotiaalle.
Jos lapsi olisi maksanut rahalla vain omansa. Silti ehdotuksena tosi törkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Onhan.
Missä kiinalaisessa maksaa 4 ja 6 vuotiaan ruoat niin paljon, että yhteensä yhden aikuisen kanssa maksettavaa tulee 60 euroa. Yleensä alle 6 vuotiaat syö kiinalaisessa ilmatteeks.
Maksaahan se kun hoitotäti lipasee ruuan kanssa 5 pitkää😅
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sinä tarjosit? 6v tarjosi teille. Etkö häpeä?
Tuossa on klassinen Pekka&Pätkä-kuvio. Minä tarjoan, sinä maksat. Tioimii myös kolikonheitossa. Klaava, minä voitan. Kruuna, sinä häviät.
Eilen oli eri versio tarinasta, siinä jouduit maksamaan itse. Muuttuiko faktat yön aikana?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaisia vanhempia ihan oikeasti ole olemassa..?!!! :-(((
Syö 6-vuotiaan saamat lahjarahat? Törkeä temppu jos on totta.
LUE uudelleen, ei edes ollut vanhempi vaan "kaveri"
Sosialisti aina toisten taskuilla, myös lasten jos nälkä yllättää.
Vierailija kirjoitti:
6v lapsi saanut 50 rahaa esim. mummulta tai kummilta. Vanhempi päättää käyttää näin? Sen sijaan, että olisi ostanut lapselle jotain kivaa tai laittanut lapsen säästöihin? Eikö tämä kuulosta aika kusipäiseltä?
Komppaan kaveria!
Eikun se oli hoitanut noita kaverin ipanoita ja ottanut rahat 6v. Kas kummaa että äiti suuttuu...
Vierailija kirjoitti:
Ihan törkeetä jos totta. Söit varmaan itse eniten.
Tökerö, ei se syöty ruoan määrä vaikuta buffetin hintaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös AP sanonut, että hänelle tuli mieleen, että tekisi mieli kiinalaista ja kysynyt lapsilta, että mentäiskö syömään kiinalaista. Eikä kai kiinalaiset mitään hienoja ravintoloita ole, ja monet lapset tykkää susheista, jota kiinalaisesta myös saa. Lisäksi niissä on aina jälkkäriksi jäätelöä. Kyllä 6v on voinut lahjaksi sen 50€ setelin saada, ehkä vanhempien huomaamatta ottaa lompakon mukaan. Mutta yhtä kaikki, ei lapsen rahoja hoitaja saa käyt
Eikun se olis vienyt vaikka mäkkiin mutta hemmotellut muksut halusi kiinalaiseen. Otti sitten rahat lapselta kun ei osaa laittaa rajoja syömispaikkojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
tää ei ollu totta. kukaan ei ole noin röyhkeä.
KELA / valtio on. Sillä on ihan omat säännöt, eikä rikoslaki koske valtiota.
No, jos hän tarkoitti erillailla vanhempi? esim. mua (paljon) vanhemmat ihmiset ovat minua vanhempia