Ystävä ei ollut tyytyväinen, kun tarjosin hänen lapsilleen 6 vuotiaan synttärirahoilla illallisen ja vaatii nyt rahoja takaisin.
Kaverin lapset 4 v ja 6v olivat hoidossa mulla. Oltiin kaupungilla ja käytiin syömässä. 6 vuotiaalla oli 50€ seteli lompakossa, jonka oli saanut synttärilahjaksi. Ehdotin, että jos haluaa käyttää sen kiinalaiseen niin voidaan käydä syömässä. Ruuat maksoivat 60€ ja maksoin syömisemme tuolla 50€ setelillä ja loput 10€ maksoin kortilla itse.
Minulla on todella vähän rahaa itselläni ja mullakin oli nälkä.
Nyt kaveri vaatii multa 50€ takaisin ja väittää, että olen kavaltanut hänen lapsensa rahat, vaikka hän itse halusi syömään kiinalaiseen. Meitä syöjiä oli kolme, minä, 6v ja 4v, lasku yhteensä 60€ miinus 50€ itse maksoin kymmenen euroa.
Kaveri väittää, että olen huijannut tuota 6 vuotiasta.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
6v lapsi saanut 50 rahaa esim. mummulta tai kummilta. Vanhempi päättää käyttää näin? Sen sijaan, että olisi ostanut lapselle jotain kivaa tai laittanut lapsen säästöihin? Eikö tämä kuulosta aika kusipäiseltä?
Komppaan kaveria!
Vielä pahempi, rahat varasti tässä LASTENVAHTI eli aloittaja, ei lapsen äiti (joka aivan oikein suuttui asiasta).
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen enemmänkin sitä, että miten 4 ja 6 vuotiaan sekä sinun ruokailut ovat voineet maksaa 60 euroa. 4 ja 6 vuotiaat eivät syö hirveän paljoa.
Siis älä, pelkät lasten annokset kahdelle ei voi tehdä 50€ tai esim. norm. annos puoliksi. En ymmärrä.
Ainakaan ne lapset ei enää tule ap:lle hoitoon. Ehkä ap ei edes näe näitä lapsia enää. Käyttäydyit muuten ap myös ikävästi paitsi tätä lasta, kenen rahat ryöstöt, myös heidän äitiään kohtaan. Ei hän enää luota sinuun. Miten muuten tiesit, että lapsella on rahaa? Ihanko tutkit hänen lompakkonsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen enemmänkin sitä, että miten 4 ja 6 vuotiaan sekä sinun ruokailut ovat voineet maksaa 60 euroa. 4 ja 6 vuotiaat eivät syö hirveän paljoa.
Siis älä, pelkät lasten annokset kahdelle ei voi tehdä 50€ tai esim. norm. annos puoliksi. En ymmärrä.
Koska ap on keksinyt provon, mutta hänellä ei ole lapsia, joten ei tiedä lasten syömisistä tai lasten annosten hinnoista.
Älkää nyt antako tälle yhtään enempää huomiota!!
Tosi💩 jopa provoksi, roskiin!!!!
Vierailija kirjoitti:
Propsit hieman erilaisesta provosta! Voi olla, että ollut aikaisemminkin täällä tai muualla, mutta mennyt itseltä ohi. Tämä on melkein uskottava, tosin laitoit lasten iät hieman alakanttiin. 6-vuotiailla ei ole vielä lompakkoa, mutta jos laitat ensi kerralla vaikka 12 vuotta niin olisi uskottavampi..
Paitsi ei 12 vuotias tuhlaisi 50 euroa ruokiin jossain ravintolas kun tajuu rahan arvon päälle enemmän kuin 6 vuotias., Eikä 12 vuotias edes antaisi sellaista raha määrää lapsenvahdille käytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaisia vanhempia ihan oikeasti ole olemassa..?!!! :-(((
Syö 6-vuotiaan saamat lahjarahat? Törkeä temppu jos on totta.
Kenen vanhempi AP tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Juu, lastenateriat on monesti 8-12e luokkaa. Siitä jää lähes 40e aikuisen ruokaan. Aika hyvän aterian sillä rahalla syö. Vähän kalliimman ravintolan tasoa jo.
Vierailija kirjoitti:
Sisältää ap:n pari tuoppia kyytipoikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, että äiti vaatii sinulta rahoja niin se pitäisi mennä niin, että sen lapsen vanhempien pitäisi maksaa niiden lapsiensa osuus takaisin sille kenen synttäriraha se oli ja sinä maksat oman osuutesi.
Meillä ainakin menee niin, että lapsi joka on meidän luonamme hoidossa niin sen vanhemmat maksaa sen lapsen kulut.
Jos vanhemmat rupee narisee vastaa niin maksat sille lapselle sen 50 euroa takaisin ja sitten laitat sille kouraan 150 euron laskun lapsien vahtimisesta.Sen lapsen kulut sinun luona hoidosta, tuskin siitä jos päätät omin päin viedä ne lapset vaikka johonkin Michelin-ravintolaan.
Jos lapsi itse haluaa mennä syömään omilla rahoillaan ja tarjota niin en minä ainakaan kieltäisi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propsit hieman erilaisesta provosta! Voi olla, että ollut aikaisemminkin täällä tai muualla, mutta mennyt itseltä ohi. Tämä on melkein uskottava, tosin laitoit lasten iät hieman alakanttiin. 6-vuotiailla ei ole vielä lompakkoa, mutta jos laitat ensi kerralla vaikka 12 vuotta niin olisi uskottavampi..
Paitsi ei 12 vuotias tuhlaisi 50 euroa ruokiin jossain ravintolas kun tajuu rahan arvon päälle enemmän kuin 6 vuotias., Eikä 12 vuotias edes antaisi sellaista raha määrää lapsenvahdille käytettäväksi.
Tässä on kieltämättä haaste. Voi olla provon haastavin kohta saada lasten ikä sellaiseksi, että tarina olisi oikeasti uskottava.
Tässä on tosiaan ollut yritystä. Pisteet siitä, kerrankin virkistävä provo. Mulla tosin kesti aika pitkään pysyä kärryillä siitä, miten tarina oikein meni. Mutta jos noin kävisi oikeasti, tarina menisi oikein lokkiaatelin joukkoon. Ei kai kukaan voi olla niin tyhmä, että maksattaa kuusivuotiaalla koko porukan ravintolaruoat, ja luulee, että se on ihan ok, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan ne lapset ei enää tule ap:lle hoitoon. Ehkä ap ei edes näe näitä lapsia enää. Käyttäydyit muuten ap myös ikävästi paitsi tätä lasta, kenen rahat ryöstöt, myös heidän äitiään kohtaan. Ei hän enää luota sinuun. Miten muuten tiesit, että lapsella on rahaa? Ihanko tutkit hänen lompakkonsa?
Ainakaan tämä lapsi ei käsitä sitä niin, että häntä kohtaan on käyttäydytty ikävästi. Halusi mennä kiinalaiseen omilla rahoillaan ja sai mitä halusi.
Veikkaan muutenkin, että tämä "kaveri" käyttää ap:ta ilmaisena lapsenvahtina aika usein. Ja viellä kahta lasta hoidatuttaa. Ammattilaiselle jos veis hoittoon niin maksais vähintään 50 euroa tunti.
Kuka ystävä rahaa ilmatteeksi kaverin lapsia ja vielä tarjoo ruuatkin. Mitään ei tarvitse maksaa takaisin. Hyvä kun löytyi ruokarahat ettei mennyt omista rahoistasi.
Ei kannata kuvitella että saisi samat palvelukset sitten kun itsellä on lapsia, sillä tulee taatusti pettymään karvaasti.
Meille ei tultu edes talkoisiin vastapalvelukseksi vaan vedottiin kun on perhellinen eikä ole aikaa.
Ei ole mitään kaveria.
Eikä ainakaan lapsia.
Ap vaan on sekaisin, ainut fakta.
Ehkä se jopa vastailee itselleen...
Mitä yleensä teille kaupungissa pe**e aukisena? Ainut 50€ pienellä lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta. Käytit siis tilaisuuttasi ikävästi hyväksi. Siis 6v pienen lapsen rahoja menit tuhlailemaan holtittomasti samalla tarjoten itsellesi. Et sinä voi sanoa tarjonneesi lapselle, ku pistit sen maksaa ja heitit 10€. Sinuna olisin kirjaimellisesti tarjonnut mieluiten, enkä todellakaan olisi noin paljon tuhlannut. Järki nyt käteen.
Ei tämä voi olla totta ollenkaan.
Vielä pahempi, rahat varasti tässä LASTENVAHTI eli aloittaja, ei lapsen äiti (joka aivan oikein suuttui asiasta).
Juu ymmärsin kait oikein, että lasten äidin kaveri oli vahtimassa kaverinsa lapsia. Menivät ravintolaan käyttäen pienen lapsen rahoja, josta samalla lapsenvahti tarjosi itselleen tuhlaten itse 10€. Tosiaan esim. lasten annokset olisivat riittäneet.
Kiinnostaisi tietää mitä ostivatkaan.
Kyl oli kallis kinkkilä, kun sait 60€ sinun ja kahden pienen lapsen ruokiin uppoamaan.
No ei kai tätä juttua oikeasti voi kukaan uskoa. Ei kukaan tervejärkinen veisi lapsiaan hoitoon tuollaiselle tyypille.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt antako tälle yhtään enempää huomiota!!
Tosi💩 jopa provoksi, roskiin!!!!
Kyse ei ole siitä, että on provo vai ei. Kyse on siitä, että mitä mieltä olet tälläisestä. Siitähän tässä kirjoitetaan. Uskaltaisin väittää, että 90% vauvapalstan jutuista on tarinoita ja satuilua. Kuka tahansa voi nimettömänä kirjoittaa ihan mitä tahansa totetan. Mieskin voi muuttua naiseksi. Ja aika uisein naiset kirjoittelevat täällä miehenroolissa ja heittäytyvät tyhmiksi ihan vain siksi, että voivat alentaa miehiä. Sen vuoksi olisi hyvä jos tännekkin palstalle tulisi ip symboli tunnustautuminen kirjoituksien alkuun. Eli näkisi, että monta viestiä yksi ja sama kirjoittaja on kirjoittanut esiintyen eri henkilöinä. Vastaillen itelleen.