Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on normaalia lapsen uteliaisuutta seksuaalisuutta kohtaan ja mikä ei?

Vierailija
12.02.2007 |

3-vuotiaalla tytöllämme 4-vuotias serkkupoika ja leikkivät aika paljon yhdessä. Nyt tyttömme selitti viikolla kuinka X " se" maistuu makealle ja kyselin sitten mitä tarkoittaa " X käski maistaa sitä" ja lapsihan tekee työtä käskettyä. Eilen em. serkku oli kylässä ja heti patisti tyttöä piiloon leikkimään ja siellä komenteli sitten samoihin touhuihin. Käski myös tyttöä koko ajan päälleen makaamaan. Sanoin sitten että meillä ei leikitä tuollaisia leikkejä, piirtäkää vaikka. X-poika siihen " me vain nukutaan" ... Sitten yritti pussailla tyttöä suuhun / kasvoihin ja sanoi sitten että sinun vuoro...

Onko tuo ihan normaalia?? Tuntuu jo, että en enää anna tyttöni leikkiä serkkunsa kanssa..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan äiti tuumasi vain " Voi eeeiii!" ja lähti saman tien juttelemasta eli käänsi tavallaan selän koko aiheelle.

Hmm! Mitäpä tässä sitten enää, täytyy kai alkaa lapselta vaivihkaa kysellä... Vissin...

Vierailija
2/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on kyse hyväksikäytöstä, vaikeuttaa asian tutkintaa jälkikäteen ja voi vahingoittaa lasta tuollainen vieraan ' turha' utelu. Minä kysyisin neuvolasta tai perheneuvolan psykiatrilta, mikä on normaalia, ja tarvittaessa tekisin lastensuojeluun ilmoituksen, että selvittävät perheen asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaikka neuvolaan ja kysy mitä heidän mielestään pitäisi tehdä jos lapsi leikkii korostetun seksuaalisia leikkejä. Parempi että asian hoitaa joku, joka tietää mitä tekee eikä joku oppinsa av:lta ammentanut.

Vierailija:

No tottakai! Mutta ENNEN kuin äidille mitään puhuu, kannattaisi tehdä salapoliisityötä. Koskaan ei voi tietää, onko äitikin hyäkvikäytössä mukana, jos poika sellaista joutuu kokemaan. Ei se niin ole, että naiset ovat ilman muuta pulmusia.

Vierailija
4/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi?

tottakai minua kiinnostaa että onko tuollaisen käyttäytymisen taustalla jotain hyväksikäyttöä tai muuta! ihan vastaisen varalle on hyvä tietää erilaisista asioista!

20

Vierailija
5/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miksi?

tottakai minua kiinnostaa että onko tuollaisen käyttäytymisen taustalla jotain hyväksikäyttöä tai muuta! ihan vastaisen varalle on hyvä tietää erilaisista asioista!

20

Vierailija
6/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teille heti ensimmäisenä tulee mieleen hyväksikäyttö. Niin kuin joku jo mainitsi, niin lapsi on seksuaalinen olento ja tuossa iässä jo alkaa ymmärtää tiettyjä asioita. Uskoisin että yksinkertaisin selitys käytökselle on se, että poika on nähnyt kyseistä toimintaa kotonaan, mikä sinänsä ei ole mikään rikos. Ja koska jo omasta kokemuksestaan tietää, että pippelin koskeminen on kivaa, niin ehdottaa sitä tytölle. Ja olenpa lukenut joskus artikkelin, jonka mukaan avoimesti seksuaalisuuteen suhtautuvien ja sitä normaalisti harrastavien vanhempien lapsista tulee myös avoimempia ja onnellisempia aikuisiässä.

Vierailija
7/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki lasten pimppi/pippelileikit johtuisivat hyväksikäytöstä. Ei kannata hysterisoida vaikka huolestua saa ja pitääkin. Minä soittaisin vaikkapa neuvolaan ja kysyisin mitä mieltä ovat normaalin rajoista. Ja ottaisin asian pojan äidin kanssa uudelleen esiin. En hyökkäävästi vaan kysyvästi. Voi ei-toteamus ei välttämättä tarkoita asian sivuuttamista vaan voi olla silkkaa noloutta siitä mitä lapsi onkin saattanut vaikkapa kotona nähdä vaikkei olisi pitänyt. Ja kaikki 50v isäpuolet ei ole pedofiileja...

Vastauksista saattaa huomata heti, että av-palstalla ollaan, asiasta nousee heti esiin pahin mahdollinen puoli..joskus joku ikävämpikin asia voi olla kuitenkin ihan normaalia ja uteliaisuutta tässä tapauksessa.

Ja tuota kotisalapoliisityötä käyttäisin varoen, se saattaa joskus jopa yllyttää lisää..

Vierailija
8/27 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olematta silti hyväksikäytetty?

Vierailija
9/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten juttuja? Jos olette avoimissa väleissä vanhempien kanssa, voisihan siitä VAROVASTI kertoa, jos eivät tiedä niin voivat käsitellä asiaa lapsen kanssa.

Vierailija
10/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänänsä kyllä on normaalin rajoissa että haluaa jonkun maistavan piliänsä tms., se voi olla ihan viatonta kokeilunahluakin, mutta toki tossa oli jo niin monta " seksin osa-aluetta" että kuulostaa jo siltä että on seurattu touhuja joita ei pitäisi...

Vierailija
11/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei kuulosta normaalilta. jostain poika nähnyt jotain tai joku isompi lapsi/aikuinen " opettanut" hälle leikit ensin.

Minä puutuin tommosiin leikkeihin kun naapurin " Maija" alkoi omille lapsille opettamaan. Esim. minun lapset eivät mene Maijalle enää yksin kylään, Maija saa käydä meillä mutta valvon kyllä vähän leikkejä.

Vierailija
12/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian varhainen seksuaalisuuden herääminen ei ole lapsen parhaaksi. Anna leikkiä yhdessä, mutta valvotusti, samassa huoneessa kuin aikuiset. Ja tottakai keskustelet pojan vanhempien kanssa. Aikuisten tehtävä on suojella lasta liian varhaisilta seksuaalisuuden kokemuksilta.

Vierailija
13/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa iässä kuuluu maximissaan NÄYTTÄÄ toiselle sukuelimensä. minun mielestä.

Vierailija
14/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on esikoinen, joten ei vielä oikein kokemusta, mikä lapsilla on tavallista... Mutta huolestuin ilmeisesti aiheesta... Olen yrittänyt tyttöni kanssa asiasta puhua ihan nätisti, kun en halua sitäkään että alkaisi pelätä seksuaalisuutta. Minut kun on kotona aikanaan peloteltu, en osaa olla yhtään luonnollinen siinä asiassa...

Vierailija
15/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meillä just oli koulussa luennolla noista lasten hyväksikäyttö jutuista puhetta, ja just yks merkki mistä voi päätellä lapsen uhriksi on tuommonen käyttäytyminen. ei lapsi miellä sitä epäsopivaksi jos hän on itse tehnyt samoin jonkun vanhemman kanssa.. kannattaa joo kuulostella vanhempia.. yhdyn tuohon että on " normaalimpaa" lapsen näytellä elimiään tai itse kosketella mutta ei ihan tommonen....

Vierailija
16/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen tämän parin suhdettakin ihmetellyt, kun miten noin vanha mies haluaa noin nuoren kanssa seurustella. En ole ikinä miestä nähnytkään...

Vierailija
17/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin puhut mitään pojan äidille, jututapa poikaa.

Juttele 4-vuotiaan tasolla näistä leikeistä. Koeta vaivihkaa lasta pelästyttämättä saada selville, onko hän joutunut hyväksikäytön kohteeksi.

Pedofiilit uhkailevat ja kiristävät lapsia pysymään hiljaisina, joten sinun täytyy olla ovela.

Vierailija
18/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöäni jatkui koko lapsuuden, eli ei ole normaalia. Puhu äidille, mutta saattaa olla että äiti haluaa ummistaa silmänsä koko asialta eli varaudu siihen.

Vierailija
19/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti lapsi on nähnyt tai kuullut jotain, mitä hänen ei olisi pitänyt joutua näkemään. Ja on vanhempien tehtävä selittää ja selvittää asia pojan kanssa.

Vierailija:

Ennenkuin puhut mitään pojan äidille, jututapa poikaa.

Juttele 4-vuotiaan tasolla näistä leikeistä. Koeta vaivihkaa lasta pelästyttämättä saada selville, onko hän joutunut hyväksikäytön kohteeksi.

Pedofiilit uhkailevat ja kiristävät lapsia pysymään hiljaisina, joten sinun täytyy olla ovela.

Vierailija
20/27 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tutkimusta jokin aika sitten mistä jäi mieleen, että jos on pedofiili " henkeen ja vereen" niin sitä voi hakeutua suhteeseenkin ihan vaan tämän lapsen takia.. En halua mustamaalata ystävääsi enkä leimata juuri tätä miestä, kuhan kerroin lukemani..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme