Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tässä maassa oikein nykyään saa apua mt-ongelmiin?

Vierailija
17.09.2024 |

Silloin kun viimeksi sairastin masennuksen, tk-lääkäri ohjasi psykiatriselle sairaanhoitajalla ja sieltä varattiin aika psykiatrille, joka sitten korjasi lääkityksen kunnolliseksi ja kirjoitti lausunnon terapiaan. Tilanne soteuudistuksen jälkeen: tk-lääkäri antaa essitalopraamireseptin liian pienellä annoksella, vaikka sama se minkä kokoinen annos kun se lääke ei sovi minulle. Muuta lääkitystä ei yleislääkärinä uskalla määrätä. Psykiatrille kuulemma pääsee vasta, kun on sairaalahoidon tarpeessa. Eikä tässä pienipalkkaisena kädestä suuhun elävänä ole varaa maksaa 200-300 euroa yksityisestäkään. Että pitääkö tässä nyt feikata itsemurhayritys että saa apua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terveyskeskuslääkärin pitää kyetä käyttämään työssään paljon laajempaa mielialalääkevalikoimaa kuin ehdottamaan essitalopraamia, josta potilas jo tietää sanoa, että se ei sovi hänelle. Varaa aika kokeneemmalle lääkärille sieltä terveyskeskuksesta. T. Erikoislääkäri 

Vierailija
2/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä

Vierailija
4/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heistä ole suurilta osin auttajiksi.

Kovaa palkkaa nauttivien puoskareiden ja heidän hännystelijöidensä keskuudessa tilanne voi mennä jopa huonommaksi.

Suosittelisin etsimään tervehenkisen seurakunnan.

Vierailija
5/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suoraan yhteys mielenterveyspalveluihin. Ei sairaanhoitajalle tarvitse lähetettä.

Vierailija
6/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ne hoida edes sitten kun on itsemurhayritys taustalla..

Olis kiva auttaa ja valaa toivoa, mutta oon itse taistellut mt-puolen kanssa vuosikausia.

Tsemppiä.

Vierailija
7/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkunnasta olen huomannut olevan apua, ja onhan se tutkimuksissakin osoitettu.

Vierailija
8/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkunnasta olen huomannut olevan apua, ja onhan se tutkimuksissakin osoitettu.

Ei toimi kaikilla, testattu on.

Itse kyllä pääsin keväällä psykiatrille asti ihan soittamalla. Kyllä tämä sote täällä maalla toimii ainakin vielä.

Vierailija
9/9 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään. Suurimmasta psykopatiaongelmasta kärsivää yritetty autta valtiovarainministerinkin pestillä. Onnistumatta