Voiko tehdä tutkintapyynnön poliisille, jos Kela alkaa kiusata ihmistä?
Esimerkiksi jos tehdään tahallaan vääriä päätöksiä? Joutuuko kyseinen Kelan työntekijä kuulusteluihin?
Kommentit (22)
Ei Kela sinua kiusaa. Mut voithan sä tehdä pyynnön poliisille. Paikan päälle poliisilaitokselle sun ei kannata kuitenkaan mennä. Siellä sinut nauretaan ulos, ja häpäiset itsesi suotta.
Käytä sähköistä lomaketta.
Kela laskee hyvin tarkkaa annettujen normien mukaisesti kaiken joten on olemassa hyvin pieni mahdollisuus että Kelan tekemä päätös on väärä vaikka se sinusta väärältä ja epäoikeudenmukaiselta tuntuukin. Kela ei harjoita kiusaamista yhtään kenellekään. Kukaan ei käske roikkua tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Kela laskee hyvin tarkkaa annettujen normien mukaisesti kaiken joten on olemassa hyvin pieni mahdollisuus että Kelan tekemä päätös on väärä vaikka se sinusta väärältä ja epäoikeudenmukaiselta tuntuukin. Kela ei harjoita kiusaamista yhtään kenellekään. Kukaan ei käske roikkua tukien varassa.
Ne normit eivät välttämättä ole sopusoinnussa lain kanssa. Normi voi olla lainvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Kerran valitin yhdestä päätöksestä. Tutkivat ja totesivat maksaneensa parikymppiä liikaa, huomioitiin seuraavan kuun tuessa. 😂
Opin kerrasta, ei kannata valittaa pienistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne normit eivät välttämättä ole sopusoinnussa lain kanssa. Normi voi olla lainvastainen.
Hyvin hyvin hyvin harvoin ne normit rikkovat lakia mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kela rikkoo itse asiassa jatkuvasti lakeja, mukaan lukien esim. Suomen perustuslaki, sen lisäksi että tekee hyvin usein vääriä päätöksiä. Tämä on kuitenkin eri asia kuin kiusaaminen. Lähinnä kutsuisin tuota lakien rikkomista institutionaaliseksi väkivallaksi.
Tätä en vaan tajua, tätä ap:n ajatuksen ns juoksua! Olin itse aikoinaan työkkärissä töissä ja näitähän tuli ihan säännöllisesti vastaan.
Miksi, oi miksi sä ajattelet, että joku täysin tuntematon virkamies, joka siis tekee sitä työtään joka päivä ihan ammatikseen, alkaisi yhtäkkiä tekemään jollekin ihan tuntemattomalle tyypille tahallaan vääriä ratkaisuja?? Siis tekisi itse tahallaan oman työnsä väärin?? Miksi, minkä tähen jeesuksen nimessä, miksi?
Minkä takia just sun pieninpieni tukihakemus siinä suuressa hakemusten määrässä olis sellainen, että se pitää tahallaan tehdä väärin? Haluako se yksittäinen virkailija sieltä kopistaan saada potkut, vai onko sillä joku päävika? Onko sulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran valitin yhdestä päätöksestä. Tutkivat ja totesivat maksaneensa parikymppiä liikaa, huomioitiin seuraavan kuun tuessa. 😂
Mä valitin joskus ja sain n. 1000e kertakorvauksen liian vähän maksetusta asumistuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela rikkoo itse asiassa jatkuvasti lakeja, mukaan lukien esim. Suomen perustuslaki, sen lisäksi että tekee hyvin usein vääriä päätöksiä. Tämä on kuitenkin eri asia kuin kiusaaminen. Lähinnä kutsuisin tuota lakien rikkomista institutionaaliseksi väkivallaksi.
Aika moni muukin taho rikkoo jatkuvasti ja vieläpä tarkoituksella suomen perustuslakia mutta jostain kummasta tämä ilmaisen rahan jakopiste eli Kela on ainoa jonka "rikkomuksista" ollaan heti ensimmäisenä naama väärällään märisemässä.
Kelan päätöksistä voi valittaa, jos se on väärä. Eikö jokaisessa päätöksessä ole tieto, miten siitä voi valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän verottajakaan ei sinun mielestäsi kiusaa ja tee vääriä päätöksiä? Miksikähän minulle on huudettu ja tiuskittu verottajan palvelunumerossa? Itse olin täysin rauhallinen ja asiallinen. Toisella kerralla laittoivat nipun papereita bumerangina takaisin vaikka saatekirjeessä luki tarvittavat tiedot, eivät lukeneet sitä.
Työllistä ilman muuta poliisia lisää niin resurssit kohdennetaan sinne eikä Kelan eläteille.
Aika auktoriteettiuskovaista väkeä vaikka poliisikin on johtoaan myöten kärynnyt joskus.
Vierailija kirjoitti:
Työllistä ilman muuta poliisia lisää niin resurssit kohdennetaan sinne eikä Kelan eläteille.
Mutta sehän oli nimenomaan sisäministeri Rantanen joka halusi poliisien sijaan hassata rahaa Kelaetsiviin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en vaan tajua, tätä ap:n ajatuksen ns juoksua! Olin itse aikoinaan työkkärissä töissä ja näitähän tuli ihan säännöllisesti vastaan.
Miksi, oi miksi sä ajattelet, että joku täysin tuntematon virkamies, joka siis tekee sitä työtään joka päivä ihan ammatikseen, alkaisi yhtäkkiä tekemään jollekin ihan tuntemattomalle tyypille tahallaan vääriä ratkaisuja?? Siis tekisi itse tahallaan oman työnsä väärin?? Miksi, minkä tähen jeesuksen nimessä, miksi?
Minkä takia just sun pieninpieni tukihakemus siinä suuressa hakemusten määrässä olis sellainen, että se pitää tahallaan tehdä väärin? Haluako se yksittäinen virkailija sieltä kopistaan saada potkut, vai onko sillä joku päävika? Onko sulla?
Kyllä siellä ihan selkeästi on silloin tällöin päävikaisia töissä joten kyllä : osa ei välitä vaikka saisi potkut. Ongelma onkin siinä että vaikka tekisivät mitä niin eivät saa potkuja. Ja asiakkaat kärsii.
Kelan päätöksistä voi aina valittaa. Valitukseen kannattaa laittaa maininta, että on tehnyt asiasta myös tutkintapyynnön poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta päätöksestä olisit voinut valittaa hallinto-oikeuteen. Ainakin laiskoille virkamiehille tulisi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa Kelalta tulee nykyään todella paljon vääriä päätöksiä. Liekö niillä niin kiire, että tulee paljon virheitä, vai mistä kyse. Ja suuri osa Ihmisistähän ei valita niistä virheellisistä päätöksistä.
Vierailija kirjoitti:
Voit tehdä tutkintapyynnön. Poliisi osaa oman ammattinsa; älä sinä siitä huolehdi miten tapauksesi hoitavat. Minusta kuulostaa kuitenkin, että sinulle oikea suunta olisi sinun kansanedustajasi?
Ei se kansanedustaja asialle mitään voi tehdä. Valitus suoraan oikeuskanslerille/oikeusasiamiehelle tai molemmille, AVI:n ja mitä kanavia näitä nyt on tehdä viranomaiskanteluita. Onhan niitä.
Voit tehdä tutkintapyynnön. Poliisi osaa oman ammattinsa; älä sinä siitä huolehdi miten tapauksesi hoitavat. Minusta kuulostaa kuitenkin, että sinulle oikea suunta olisi sinun kansanedustajasi?