Onko mökillä pakko näyttää nuhjuiselta?
Vai saako siellä käyttää kunnollisia vaatteita, föönata hiuksia ja meikata?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pakko. Huomattu sataan kertaan erityyppisillä mökkireissuilla. Etenkin naiset näkevät kauheasti vaivaa ja mussuttavat jos joku nainen haluaakin vaikka vähän kihartaa hiuksia tai laittaa meikkiä. Ei mökillä kuulu! En minä ainakaan kun ollaan mökillä! Ei mulla ole edes kiharrinta mukana, miksi sulla on?
Miksi te pyöritte tuollaisissa porukoissa? Ihan oma valinta.
Totta. Tosin olen huomannut että porukasta riippumatta ilmiö on sama.
Miksi mä en sitten ole törmännyt tuohon, jos se kerran on kaikissa porukoissa sama?
En osaa vastata. Ehkä et laittaudu mökillä.
Mä en laittaudu muutenkaan, mutta sen sijaan mulla on useampi ystävä, joka laittautuu aina, eikä kukaan ole heidän meikkaamiseensa ja hiustenlaittoon puuttunut.
Jokainenhan on omalla mökillään juuri niin kuin itse haluaa. Ja samalla mökilläkin voi olla erilaisia pukeutumistyylejä. Itse teen etätöitä usein mökiltä, työn aikaa siisti pusero ja meikkiäkin (Zoom kokoukset), töiden jälkeen vaihdan vapaammalle kun lähden ulos puuhaamaan.
Ulkoiluvaatteet ja kumisaappaat mökillä ovat hyvinkin uusia ja vedenpitäviä, sisävaatteissa saatan kantaa mökille vanhat villapaidat ja löysät puserot. Mukavuus ja ekologisuus on meidän juttu mökillä, vaatteiden käyttöiän jatkaminen kun ne eivät enää kaupunkikäyttöön istu osa tuota ajatusta. Mutta vieraat saavat tulla meikkiensä ja kihartimiensa kanssa jos kokevat niin paremmin viihtyvän, kunhan antavat isäntäväen pitävän oman tyylinsä.
Sehän riippuu siitä meneekö mökille vai huvilalle? Mökillä pitää ja saa olla rönttiksissä. Huvilat on sitten hienostomatameita varten. Sinne ei ole asiaa jakkupuvutta.
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten meikkaat ja föönaat mökillä, ei kiesus...
Yritän kohottaa itsetuntoa.
Ei se oo mikään mökki jos sisustettu desingkuutio jossain kalliolla metsän keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Kaikki sen tietää, tyhmiä kyselet
Okei. Täytyy sitten perua koko reissu, kun ei mulla edes ole mitään virttyneitä ja reikäisiä vaatteita.
Ap
Joo, varmasti kaikille mukavin, että jäät kotiin.
Mutta mökillä saa olla just siinä tyylissä missä haluaa. Kaikki keiden mökillä olen ollut pidemmän aikaa on porukalla ollu ihan siistit vaatteet (ei reikäsiä tms rytkyjä), joillan rennompaa tyyliä ja joillan hienompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ja omaa hyvää oloani varten.
Ap
Jos aina meikkaat, niin eikö meikkaamattomuus toisi välillä kaivattua freesiä vaihtelua? Miksi et osaa voida hyvin vain oman naamasi kanssa, ilman pakkelia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa
Kaikki sen tietää, tyhmiä kyselet
Okei. Täytyy sitten perua koko reissu, kun ei mulla edes ole mitään virttyneitä ja reikäisiä vaatteita.
Ap
Joo, varmasti kaikille mukavin, että jäät kotiin.
Mutta mökillä saa olla just siinä tyylissä missä haluaa. Kaikki keiden mökillä olen ollut pidemmän aikaa on porukalla ollu ihan siistit vaatteet (ei reikäsiä tms rytkyjä), joillan rennompaa tyyliä ja joillan hienompaa.
Mä taas saan jotain outoa tyydytystä siitä, että näytän mökillä ihan metsänpeikolta. Enkä tykkää, kun savunhajua, pihkaa tms tarttuu hyviin vaatteisiin, niin siksikään en niitä mökillä käytä. Rymyän metsässä, puutöissä, viljelyksillä ym ja siinäkin likaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos aina meikkaat, niin eikö meikkaamattomuus toisi välillä kaivattua freesiä vaihtelua? Miksi et osaa voida hyvin vain oman naamasi kanssa, ilman pakkelia?
En kaipaa vaihtelua, en käytä "pakkelia" eikä naamani muutu meikillä jonkun muun naamaksi, oma se on edelleen.
Ap
Eikö mökin eli vapaa-ajan idea ole rentoutua eli olla kuten haluaa?
Poislukien jos olet influensseri tai muuten töissä siellä.
Mitään mökkisääntöjä ei ole olemassakaan. Ole sellainen kuin haluat, niin tunnet olosi hyväksi. En ymmärrä näitä meikkaukseen liittyviä ongelmia. Omat kasvot ja keho ovat henkilökohtaista aluetta joka ei muille kuulu, vaikka muille näkyy.
Mökillä kuuluu pukeutua pingviinitakkiin ja silinteriin. Vaihtoehtoisesti soopeliviitta ja kruunu.
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo mikään mökki jos sisustettu desingkuutio jossain kalliolla metsän keskellä.
Desing?
Ap