Ällövaroitus. Jokin patti alapäässä, luulin sis.päinkasvan. karvaksi, mutta ollut viikkoja
Tuossa noin välilihan alueella, mutta selvästi sivummassa, eli oikeastaan lähes pakarassa tämä sijaitsee. Ei ole kipeä. Noin ison herneen kokoinen, ja ulospäin mitä olen nähnyt, niin näyttää lähinnä tavalliselta iholta joka kohollaan (en haluaisi katsoa sitä, tekee pahaa). Se on kova, eikä puristaminen auta mitään. Luulin kokoajan, että sisäänpäin kasvanut karva, minulla on näitä ollut samalla alueella... Mutta tuo tuntuu ihan vähän kasvaneen ja on muutenkin isompi. Täällä ei pääse lääkäriin helpolla tällainen pienituloinen, eikä tuo siis ole kipeä, niin olen jo viikkoja/kuukausia odotellut että häviäisi itsestään. Välillä mietin jos kokeilisin puhkaista sen kirurginveitsellä, onko ihan hullu idea?
Osaako kukaan sanoa ehdotuksia mikä tuo voisi olla?
Kommentit (27)
Minutpa lennätettiin Geneveen huippulääkärikollegion (8 henkeä) leikattavaksi sen pikkupatin poistoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Älä purista ja nyt kaikki liikenevät rahat siihen että pääset lääkärille.
Kyllä terveyskeskuksessakin osaavat tämän hoitaa, lähettävät eteenpäin jos tarve.
Se voi olla silti sisään kasvanut karva, joka on kerännyt rasvapallon huokoseen. Ei ne välttämättä aina tulehdu.
Se on lapsen pää. Ponnista varovasti, niin tulee loputkin ulos.
Jos se on kivuton noin herneen kokoinen patti, niin ei ne ole mua ainakaan haitannut koskaan. Niitä on ollut muutama siellä täällä. Hävinneet aikanaan itsestään. En tiedä ovatko rasvpatteja tms. Bartholin rauhanen on isompi ja oikeasti kipeä sekä selvästi siellä jalkojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä mahtava jos lähtis ihan antibiootilla, vaikka meneekin elimistö sekaisin...viime ab-kuurista ainakin se 10v.
Jos tää on tuo bart, ja pitää poistaa, niin onko teillä muilla ollut tää kipeä? Tuntuu nimittäin mulla, että tän vois vaikka saksilla napsasta ku ei oo yhtään kipeä..ap
Itselläni oli tuo n. vuosi sitten, kasvoi isohkoksi ja vaikeutti jo istumista. Kipeä oli myös. Tietty pelästytti kun ei sellaista ollut koskaan ollut, mutta lähti onneksi ab-kuurin myötä pienenemään, eikä vaatinut kirurgista tyhjennystä.
Älä purista ja nyt kaikki liikenevät rahat siihen että pääset lääkärille.