En voi käsittää miten jotkut on ihan tyytyväisiä ilman bideesuihkua
Tai jos omistavat sellaisen eivätkä käytä. Miten tuo käytännössä toimii? Ulostamisen jälkeen mennään aina kokovartalosuihkuun? Miten toimitaan kuukautisten aikana?
Kommentit (107)
Käytin bideesuihkua aina silloin tällöin. Mutta sitten se alkoi vuotamaan.
En halua kastella koko kylppäriä. Ja vaatteita.
Muuallakin ollut noita vuotavia suihkuja. Ja yleisten tilojen suihkut vasta ällöttää.
Vessapaperia kyllä käytän todella paljon. Ja laitan aina pönttöön paperia ettei molskahda pers poskille,jos tulee uppo pommi.
Enemmän ihmettelen ihmisiä,jotka eivät pese käsiään wc käynnin jälkeen,yök. Yök!!!
P.s. käytän tarkoituksella valkoisia alushousuja. Tarkastan näin näkyykö mitään extraa. Ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun bideellä suihkuttaa vettä alapäähänsä paskaa täynnä olevan pöntön päällä, niitä ulostebakteereja leviää ilmaan monin verroin enemmän kuin vessaa vetäessä kansi auki.
Vessa vedetään ennen pesua, pönttö 🙄
Luonto kiittää veden tuhlaamisesta. Joudut vetämään sen uudestaan kun kuivaat hiivaisen emättimesi paperilla.
Vesi ei katoa maapallolta, tomppeli
Ai merivettäkä teillä suihkusta tulee?
Makean, juomakelpoisen veden määrä on maailmassa rajallinen ja alati vähenevä.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäisin bideniä, se vessapaperin tuhlaus olisi suunnatonta. Ensin pyyhit paperilla isot paskat. Sitten vedät vessan. Sitten lotraat bidenillä. Sitten kuivaat isolla määrällä vessapaperia. Sitten vedät taas vessan.
Bideniä 😅
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mutta turhia ovat. Suurimmassa osassa maailman maita ei sellaisista ole kuultukaan, joten ihmiset pärjäävät oikein mainiosti ilman niitä. Kaikkialla.
Eivät ole turhia. Suurin osa maailmaa on barbaarimainen. Mielestämme bideesuihku on kehityksen korkein mittari.
T: Peräpukamat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois verrata että ruuan päälle astiat pyyhitään paperilla - ei siihen mitään tiskivesiä tarvita - ja puhtaiden pinoon vain!
Miksi oma prce pitäisi jättää likaisemmaksi kuin astiat?
En tiedä sinusta,mutta itse en syö kenenkään per seen päältä.
Kai sitten seisot käsilläsi ruokapöydässä kun et istu perseelläsi. Mutta miten sait noinkin simppelin kommentin käsitettyä väärin?
Itse olen hoitoalalla, ja voin vuosien työssä tulleen kokemuksen perusteella sanoa, että todellakin ihan kaikkien pitäisi pyyhkiä/pestä se peräpää kostealla wc-asioiden jälkeen. Niin puhtaaksi et perberiäsi saa paperilla pyyhkimällä, että se oikeasti puhdistuisi. pesemättämät alapäät myös haiskahtavat ja keräävät hiivakasvua ym. Mökkiolosuhteissa ulkohuussissa vaikka : kostea wc-paperi (embon kostea tms) tai vauvan pesupyyhkeet toimivat. pesupyyhkeet vaan sitten erikseen roskikseen. kostean wc-paperin voi laittaa sinne minne muunkin tuotoksen. Myös ihan aikuisille on olemassa kosteuspyyhkeitä intiimihygieniaan. Kuvottava ajatus tuo tampoonin laitto ilman alapesua. myös. yök.
Muistaako kukuaan, kun 60-luvulla oli muovisia bideevateja, jonka sai vessanpöntön päälle ja siihen vettä ja alapesut siinä? Yhdessä kodissa olen nähnyt ja ihmettelin silloin, mikä hiton vekotin se oli.
Vesipulloon lämmintä vettä, kaksi näitä niin sain pestyä p***** eilen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen hoitoalalla, ja voin vuosien työssä tulleen kokemuksen perusteella sanoa, että todellakin ihan kaikkien pitäisi pyyhkiä/pestä se peräpää kostealla wc-asioiden jälkeen. Niin puhtaaksi et perberiäsi saa paperilla pyyhkimällä, että se oikeasti puhdistuisi. pesemättämät alapäät myös haiskahtavat ja keräävät hiivakasvua ym. Mökkiolosuhteissa ulkohuussissa vaikka : kostea wc-paperi (embon kostea tms) tai vauvan pesupyyhkeet toimivat. pesupyyhkeet vaan sitten erikseen roskikseen. kostean wc-paperin voi laittaa sinne minne muunkin tuotoksen. Myös ihan aikuisille on olemassa kosteuspyyhkeitä intiimihygieniaan. Kuvottava ajatus tuo tampoonin laitto ilman alapesua. myös. yök.
Muuten olen samaa mieltä, mutta en käsitä, miksi tamponin laitto vaatisi alapesun?
Luulisi sinun myös hoitohenkilökuntana tietävän, ettei naisen pidä pestä montaa kertaa päivässä alapäätään, sillä se ei tee hyvää bakteeristolle ja voi tulla tulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän lotuksen kosteaa wc-paperia viimeistelyyn. Toimii.
Ei toimi.
Mulla ainakin toimii, käyttää toisenkin jos yksi ei riitä. Jopa miellyttävämpää käyttää kuin bidesuihku, koska jälkeenpäin ei tarvitse kuivata mössööntyvällä wc-paperilla takapuolta. Toki jos on joku pyyhe tai käsipaperia saatavilla, niin takapuolen kuivaus onnistuu silläkin.
Yäk, kuka kuivaa pestyn peppureikänsä pyyhkeellä? Vaikka olisi saippualla pesty, en voisi kuvitellakaan kuivaavani pyyhkeellä. Aina paperilla.
Kun suomalainen muuttaa ulkomaille tarvitaan torppa, sauna, ruisleipä, kannel, bideesuihku, järvi, meri, suklaata jonka sisällä on makupaloja ja kaikki luomut. Eikä tässä vielä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.
Mulla ainakin toimii, käyttää toisenkin jos yksi ei riitä. Jopa miellyttävämpää käyttää kuin bidesuihku, koska jälkeenpäin ei tarvitse kuivata mössööntyvällä wc-paperilla takapuolta. Toki jos on joku pyyhe tai käsipaperia saatavilla, niin takapuolen kuivaus onnistuu silläkin.
Yäk, kuka kuivaa pestyn peppureikänsä pyyhkeellä? Vaikka olisi saippualla pesty, en voisi kuvitellakaan kuivaavani pyyhkeellä. Aina paperilla.
Kokovartalosuihkun jälkeenkin kuivaat berberin paperilla??
-eri
Bideesuihkun puuttuminen voi olla ongelma korkeintaan 2000-luvulla syntyneille. Muut osaavat käyttää maalaisjärkeä tähän "ongelmaan". Itse olen käyttänyt kotona ja mökillä muovipulloa jo useita vuosia enkä ole tajunnut, että kärsin suuresta ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Bideesuihkun puuttuminen voi olla ongelma korkeintaan 2000-luvulla syntyneille. Muut osaavat käyttää maalaisjärkeä tähän "ongelmaan". Itse olen käyttänyt kotona ja mökillä muovipulloa jo useita vuosia enkä ole tajunnut, että kärsin suuresta ongelmasta.
Muovipullon ja muiden maalaisjärkikonstien käyttö vaan edellyttää sitä, että on koskettava kädellä sinne kakkaiseen takapuoleen.
Olenko toiminut aina väärin kun olen käyttänyt bideesuihkua ja kättä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on tulla toimeen kun asuu maassa missä sellaisia ei ole. Ei niitä aina Suomessakaan ollut, ja hyvin elettiin. Aamuisin käydään suihkussa, vessahädän jälkeen pyyhitään paperilla, ei se sen kummempaa ole.
Hei helvetti. Jos kaadut koiran paskan päälle, pyyhitkö sen paperilla iholtasi vai hakeudutko hanan ääreen? Sun hanuri haisee varmasti aivan kammottavalta. Hanuri ei tule puhtaaksi ilman pesemistä. Pyyhkimällä vain levität ulostetta itsessi ohuen kerroksen.
Pesu vaan ei tarkoita sitä että lipsutelee vähän vettä likaisen alueen lähistöllä. Vaan vesi+saippua, riittävän pitkä pesuaika ja etenkin huolellinen kuivaus, ettei ihoon jää kosteutta.
Veikkaampa että himopesijöiltä jää yksi tai useampi kohta täymättä, etenkin jos väittävät, että kuivaus hoituu kolmella paperilla.
Tässähän tehdään sitten karhunpalvelus itselle. Kun täysin puhtaaksi aluetta on muutenkin vaikea saada, sitten se vielä kostutetaan iho ja jätetään pöksyihin muhimaan. Ja luullaan vilpittömästi, että kaikkien perseet haisevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi.
Kokovartalosuihkun jälkeenkin kuivaat berberin paperilla??
-eri
Minä kyllä kuivaan kokovartalosuihkunkin jälkeen berberin paperilla. Isoa pyyhettä käyttää kuitenkin useita kertoja ennen kuin pyykkää, joten ei tulisi mieleenkään kuivata vakosta huolella siihen samaan pyyhkeeseen, millä seuraavana päivänä taas kuivaa omaa naamaansa muun vartalon ohessa. Toinen vaihtoehto voisi toki olla joku pikkupyyhe jonka heittää pyykkiin, mutta isoa kylpypyyhettä ei oikein viitsi pyykätä jokaisen käyttökerran jälkeen.
-eri
Te, jotka luulette ettei ulkomailla käytetä bideetä ja hyvin pärjätään, googlettakaa "portable bidet". Markkinoilla on useita malleja kannettavista pulloista ym. joissa suihkupää. Esim. muslimeille tuo peseytyminen on hyvin tärkeää.
En minäkään voisi elää ilman. Hotellihuoneissa minulla on mukana aina vauvan peppupyyhkeitä, sillä pelkän paperin käyttö kakkosen jälkeen ei vain tule kyseeseen.
En tiedä sinusta,mutta itse en syö kenenkään per seen päältä.