Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalahuoltajan työ on niin rankkaa, että iltaisin sattuu joka paikkaan

Vierailija
16.09.2024 |

Teen sitä opintojen ohella kokopäiväisesti. Käytännössä juoksen koko päivän taukoamatta ja yritän muistaa samalla monta asiaa yhtä aikaa. Nostelen raskaita tavaroita ja selkään sattuu. Työtä ei koskaan ehdi tekemään työajassa, aina menee ylitöiksi. Yritän parhaillaan tulla raskaaksi ja pelkään, että työ estää sen fyysisellä kuormittavuudellaan. En pysty nukkumaan, koska joka raajaan sattuu niin kipeästi ja niin paljon. Olenko se vain minä vai kokeeko joku muukin sahun työn tällaisena?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja nostelee niitä ihmisiä.

Työ on rankkaa. Siihä palkka

Jos joutuu nostamaan ihmisiä koko ajan hoitajana, niin koulutus on jäänyt puutteelliseksi. Kinesteriikka, apuvälineet ja jne. mukaan työhön. Enkä kyllä muutenkaan ymmärrä tätä kommenttia. 

T: sairaanhoitaja. 

Vierailija
22/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tehtäviä työhön nykyään kuuluu? Itse juuri olen pohtinut että siirtyisin kaupan alalta takaisin sairaalaan, jossa olen jo aikaisemmin laitoshuoltajana työskennellyt. Ei ainakaan tarvitsisi kuunnella asiakkaita jatkuvasti, purkaa raskaita kuormia jne. Mutta siirtyisinkö ojasta allikkoon. Ikää on n. 50v mittarissa.

Aiempi keskustelija mainitsikin jo vuodeosastot, mutta työtä voi tehdä myös esim. poliklinikoilla (tutkimushuoneiden siivous) tai leikkaussalissa. Näihin kahteen edellä mainittuun alueeseen ei kuulu ruuan tarjoilua.

Musta se ruokatarjoilu on homman kevyin osuus, tosin tosi napakka pitää siinäkin olla  että homma etenee aikataulussa. Toiveita tai jaarittelua ei ole aikaa kuunnella. Polilla palkka on yhden luokan pienempi, ja työt pelkkää arki-iltaa, eli tulee rahallisesti takkiin. Toki plussaa on myös jatkuvan petaamisen puuttuminen, se tappaa ne olkapäät.

Leikkureita inhoan jatkuvan tiimityön vuoksi, on raskasta olla koko päivän yhdessä toisten kanssa. Leikkurikollegan mukaan myös he juoksevat siivotessani koko sairaala-alueen päivystyssalit. Ja tosiaan ensiavun yövuoro juoksevat pelastamassa koko maailman, kun muut eivät ehdi. Ei tässä oikein voi voittaa....paitsi obduktiossa, jos jaksaa patologeja. Saapahan saunoa päivän aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, minä, joka olen 45 ja tehnyt sitä parikymmentä vuotta, joista vain 10 ensimmäistä kokoaikaisena. Nykyään vai keikkaa. Olkapäät pettävät yllättäen ensimmäisenä, eivät lonkat. Kukaan ei pysty epäinhimillisiin mitoituksiin, mä ainakin jätän nykyään kylmästi vaan tekemättä ennen kuin rikon itseni. Toisaalta mulla on keikkaa juuri siksi, että tunnolliset kokopäiväiset rikkovat itsensä, joko henkisesti tai fyysisesti.

Ammattilaista meinasi joskus hävettää, sitten naurattaa ja itkettää, nykyään en enää välitä. Ei työnsuunnittelijakaan välitä.

Kiitos kokeneen kommentista! Itsekin olin aluksi tunnollisesti vaikka ylitöissä, jos joku jäi tekemättä. Sitten selvisi, että ylitöistä ei makseta, joten jäävät tekemättä.

Onko sulla muuten antaa vinkkiä, että mikä olisi hyvä käsirasva

Kiitos vinkistä. :)

Olisivatpa kaikki työkaverit yhtä mukavia kuin sinä.. Eräs vanhempi henkilö huutaa, ilkeilee ja nauraa minulle jatkuvasti, mutta olen päättänyt olla välittämättä. Teen parhaani tietenkin ja onneksi suurin osa henkilökunnasta on ystävällisiä. Mutta jatkuvasti joutuu tilanteeseen, jossa oma osaaminen ei riitä ja silloin on kysyttävä neuvoa. Esimerkiksi ekalla viikolla mulla ei ollut mitään koulutusta eristyssiivouksista ja kävelin sisään huoneeseen, jossa oli ollut MRSA. Olin yksin vuorossa ja en saanut puhelimella ketään kiinni, enkä löytänyt varastosta suojaimia, joten menin ilman... 

Ap

Vierailija
24/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia tehtäviä työhön nykyään kuuluu? Itse juuri olen pohtinut että siirtyisin kaupan alalta takaisin sairaalaan, jossa olen jo aikaisemmin laitoshuoltajana työskennellyt. Ei ainakaan tarvitsisi kuunnella asiakkaita jatkuvasti, purkaa raskaita kuormia jne. Mutta siirtyisinkö ojasta allikkoon. Ikää on n. 50v mittarissa.

Aiempi keskustelija mainitsikin jo vuodeosastot, mutta työtä voi tehdä myös esim. poliklinikoilla (tutkimushuoneiden siivous) tai leikkaussalissa. Näihin kahteen edellä mainittuun alueeseen ei kuulu ruuan tarjoilua.

Musta se ruokatarjoilu on homman kevyin osuus, tosin tosi napakka pitää siinäkin olla  että homma etenee aikataulussa. Toiveita tai jaarittelua ei ole aikaa kuunnella. Polilla palkka on yhden luokan pienempi, ja työt pelkkää arki-iltaa, eli tulee rahallisesti takkiin. Toki

Riippuu paikasta. Olen kuullut, että leikkureissa myös odotellaan ja istuskellaan välillä.

Vierailija
25/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitään rankkaa ole, naiset ovat heikkoja ja nössöjä ja kaikesta pitää valittaa. 

Vierailija
26/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

👧🏻: YYYHYYY OLEN NAINEN ENKÄ SOVELLU TYÖELÄMÄÄN KOSKAA UUVUTTAA YYYHYY🤪

Vierailija
27/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa ei olisi risumajaa kummempaa asumusta jos miehet valittaisivat samalla tavalla. 

Vierailija
28/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivouksesta säästäminen aiheuttaa hyvinvointialueille varmasti vähintään 100 miljoonan euron lisäkulut vuosittain jatkuvina eristyksinä ja roskavuorina mitä se tuottaa ja henkilökunnan saamina tartuntoina joista tulee poissaoloja ja sijaistarvetta, hälytysrahojen maksua. Täysin vapaaehtoista rahan tuhlaamista.

Sairaalabakteerit tykkää.

Vierailija
29/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta. Olen kuullut, että leikkureissa myös odotellaan ja istuskellaan välillä.

Työn luonteen vuoksi on pikkupakko. Tosi vähäisiksi ne odottelut ovat viime vuosina jääneet, saleja on tullut lisää, sahuja ei. 

Todellinen ongelma alkaa olla yksi työnantaja, kun koko maakunta on samaa pahoinvointialuetta. Se yksi on jatkuvien yt-neuvottelujen kourissa, ja luonnollisesti vähentää tukipalveluista, mistä muualtakaan. (Älkää ihmiset oikeasti koskeko mihinkään, mihin ei ole välttämätön pakko.) Yksityisellä meikäläisiä ei juuri ole, työt on työnnetty jo aikaa sitten hoitohenkilökunnalle.

Vierailija
30/30 |
17.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa ei olisi risumajaa kummempaa asumusta jos miehet valittaisivat samalla tavalla. 

Sen valittamisen vuoksi me ei asuta risumajoissa, koska te tyydytte makaamaan vaikka paljaalla maalla eikä ole minkäänlaista intoa kehittyä. Naiset on tässä maailmassa korjanneet monta miesten kyvyttömyyttä ja typeryyttä, koska teillä on hyvin vöhäistä tuo järjen käyttö. Niin ja meillä töissä työn uuvuttavuutta ja raskautta valittaa eniten nuoret miehet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi