***KOTILOT*** vk 7
Kommentit (43)
kaikki taitaa olla sairauden kuorissa:( Meillä ollaan melkeen selviydytty vesirokosta niin johan sieltä joku lentsu tarttui meihin kaikkiin! just ajattelin että päästään jo ulkoilemaan, mutta plaah....jätskin voimalla nousin itekkin just sängyn pohjalta...lupasin itelleni vähän herkutella näin ystävänpäivänä...öhöm..vaikka dieetillä pitäisi olla.
Painoa kanssa on täällä liikaa, ja nytkin tulee lähemmäs 20kg..mutta ei voi mitään sitä tuntuu tulevan ihan vaikka söiskin terveellisesti...äkkiä ne 10 kg siitä lähtee, mutta lopuissa on aina tekeminen...mulla ei ainakaan imetys laihduta, vaan sitä varmaan syö sitten vähän enemmän automaattisesti..
Uusiakin taisi olla jonkun verran ja varsinkin itä-suomesta??? ellen väärin muista.. Ite paluu muuttajana täällä. Kävin katsomassa Helsingin, mutta ekan muksun jälkeen tuli hinku kotikonnuille takaisin:) mutta ei paikassa mitään vikaa ollut..kaikki vaan on täällä, sukulaiset ja ystävät...
Mutta nytten reporankana soffalle
Pamppari ja sokerinirppu 33+6
Jospa minäkin jonkinlaisen " äänen" päästäisin tällä viikolla.
Tervetuloa kaikille uusille, kiva kun porukkaan tulee uusia kun me " vanhemmat" kohta jakaannutaan.
Painoasiaan senverran, että minulle on nyt tullut 16kg (huhhuh) ja lähtiessä oli BMI jo 33. Koskaan en ole näin paljon painanut! Toivoisin, että edes muutama kilo olisi tätä nestelastia, kun minua on viimeviikkoina vaivannut aika massiivit turvotukset. Ja niistä johtuen on oikeassa ranteessa hermopinnekkin eli kolme sormea peukalosta lukien on lähes kokoajan tunnottomat ja koko käsi öisin tosi kipeä.
Eilen kävin neuvolassa ja siellä ei mitään uutta. Onneksi verenpaine ok ja pissa puhdas, niin ei ainakaan mihinkään vakavampaan nämä turvotukset viittaa. Nyt käyn sitten viikon välein sielläkin *huoh*.
Niin, tulikin tässä mieleeni että eipä sitten meidän kohdalla ennustukset pitäneet paikkaansa. Kun sitä tyttöä povasivat ja onkin nyt sitten todennäkösesti poika tulossa. Ja syntymäpäivä olisi molempien enn. mukaan pitänyt olla tänään, niin eipä ole tai sitten pitää tapahtua kummia. Ilta/alkuyö painotteiset supistelut on kyllä lisääntyneet ja muuttuneet tukalamman tuntuisiksi, mutta eivät ole kipeitä. Toivon, että jossakin vaiheessa alkavat muuttaa luonnettaan ja pääsen ihan oikeasti synnyttämään. Neuvolasta tosiaan vielä sen verran, että vauva on onneksi pysynyt raivotarjonnassa, mutta pää ei ole hiventäkään kiinnittynyt. Toivottavasti ei nyt enää pyöräyttäs itteensä väärinpäin.
No, jospa tästä sitten syömään menis että jaksaa. Samalla voi ihastella tulppaaneja, jotka hyvä ystäväni minulle tänään antoi. Kyllä lämmitti sydäntä.
Rouvar Rv 37+2
Hirveesti on tullut uusia tänne, tervetuloa vaan kaikille!
Eipä mulla mitään asiaa ollut, nostelen vaan pinoa tässä ennen kuin lähden neuvolaan ihan näillä minuuteilla. Tuun sitten myöhemmin turisemaan paremmalla ajalla. Mutta nyt siis pitää lähteä!
Luna ja " Aarre" rv 33+6
Eli lähtöä ei ole tullut..vieläkään! Huomenna L.A, eikä minkäänlaista merkkiäkään synnytyksestä.
Pitkästä aikaa vein itse matot ulos, imuroin ja pesin lattiat, kun tuntuu että jotain pitäisi tehdä ja olla liikkeessä, että saisin edes muutaman supistuksen aikaan.
Nyt on sitten selkä kipeä siivouksesta, eikä ainakaan vielä supista yhtään, joten taisi olla turhaa rehkiminen.noo, onpahan ainakin siistiä!
Rouvarilla ei montaa viikkoa enää ole jäljellä! Onnea vaan tulevaan, jos minä satun " pääsemään" tosihommiin.
Alkaa olla hermot mulla aika lopussa, kun oon niin pitkään odottanut vauvan syntymää. Aloin odottaa varmaan liian aikaisin, kun tää loppuaika tuntuu ihan loputtomalta!
Eikä auta sukulaisten, kavereiden ja tuttujen kyselyt tuntemuksista..
Ottaa vaan päähän kun jokaiselle vastaan tulijalle joutuu selittämään, että en ole vieläkään lähdössä..
No, maksimissaan 2 viikkoa enää...vai kuinka pitkään annetaan yliaikaisena olla?
Mullakun ei kokemusta yliajasta ole.
Sori kun valitan..en vaan malttais odottaa enää yhtään!
mammutti ja Vilppu rv 39+6
Millä viikoilla sinun edelliset lapset ovat syntyneet? Mainitsit ettei ole kokemusta yliajasta.
Eiköhän se pari viikkoa ole aika standardi, tosin muutamat sairaalat ovat surullisen kuuluisia venyttämisestä ja siinä kyllä poltetaan mielestäni äidin voimia ihan turhaan.
Minä aion kokeilla(sitten joskus) samaa käynnistyskikkaa kun kuopuksesta eli lopetan hössöttämisen ja heittäydyn makuuasentoon, meillä se tepsi kun kaikki muut oli kokeiltu. Neuvolantäti sitä mulle ehdotti, on kuulemma toiminut monella:)
Aikun jännää tuo viimemetreillä olo, malttia ja voimia!!
Lumituuli
Vauva kääntyi eilen mahassa pää ylöspäin,ja oli kyllä tukala ilta.Meinasi itku tulla=(On ollu jo viikosta 26 pää alaspäin,ja en tiiä mistä syystä nyt ittensä toisin päin kiepsautti.Kauhee painaminen ja potkiminen,kun oli visiin tukalaa vauvallakin,ja musta tuntu,että ylävatsa halkee.Yöllä onneksi molskahti taas oikeinpäin,ja aamulla potki jo tuttuun tapaan oikeelle kylkiluihin=)Toiv.ei tee tuota enää.Koko ilan supistikin,mutta jossain vaiheessa yötä ne onneksi loppui.
Mies toi ystävänpäivän kunniakasi ruusun,mikä on kyllä meidän talossa harvinaista..eka ruusu koko suhteen aikana=)Muuten kyllä hellii ja on ihana,mutta tuo kukkapuoli jääny vähän vähemmälle=)Ois tuonu suklaata,mutta sanoin,ettei mulle saa tuoda sitä,kun syön heti ja lihon entisestään.Kaupassa pystyn olemaan ostamatta herkkuja,mutta illat sitten tuijotan kaappia kun ei mitään herkkuja=)Mutta ei muuta vaihtoehtoa,kun neuvolassakin sanoivat,että paino noussu liian kovaa tahtia..huokaus.
Huomenna lähetään mun vanhemmille 350km päähän.Viimeinen reissu ennen synnytystä=)Ja äiti siellä tietysti pullaapaistanu yms.herkkuja.
Huiskutin 32+2
Ja sieltä siis kuulumiset. Lyhyesti; kaikki ok edelleen. Hemppa oli noussut 123 (ed. mittaus 113), paineet naurettavat 98/48 ja täti jo kyselikin, että pyörryttääkö mua? No eipä kyllä pyörrytä :) Paino oli laskenut 100g ja pysyttelee edelleen samoissa lukemissa kuin kuukausi sitten, tämä on tosi positiivista! Sf-mitta 32, eli oli laskenut ylä- ja keskikäyrän väliin, kun ennen huiteli siellä yläkäyrän yläpuolella. Ja poju vaikutti olevan jälleen pääalaspäin ja toivottavasti nyt jo pysyykin niin päin. Syke hänellä oli 138.
Sain esitietolomakkeet synnytystä varten täytettäviksi ja alkoi taas tuntua olevan sekin homma aika lähellä :) Sain ne paperit molempiin sairaaloihin, VASiin ja TAYSiin, kun ei vielä tiedetä kumpaan sit meen synnyttään. Todennäköisesti kuitenkin sinne TAYSiin, luulisin. Seuraava neuvolakäynti laitettiin vasta rv 37 (!), kun käyn taas tässä välissä siel TAYSissa ja siellä kun katsovat pissat ja paineet niin ei sit suotta tarvi mennä nlaan tsekkauttaan samoja juttuja. Aika huisilta tuntuu kyllä, sehän voikin olla jo viimeinen neuvolakäynti! Jos hyvin käy.
Mammutti, voi kun pitää poika meitä kaikkia nyt jännityksessä. Noinkohan se aikoo tosiaan vielä kauankin kölliä masussa... Vaikka kai se synnytys voi alkaa ihan yhtäkkiä yllättäenkin, vaikkei mitään enteitä olis ollut sitä ennen. Toivotaan. Mulla ei sellasesta oo kokemusta. Esikosta meni 3 pv yli ja sit tuli limatulppa ja poika syntyi seuraavana päivänä 40+4. Kakkosesta taas supisteli monta yötä kipeesti niin ettei saanu nukuttua ja päivisin ei mitään.. Sit 38+3 aamulla lorahti lapsivettä supistuksen aikana ja siitä ne alkoikin heti koveta. Poika syntyi 8 tunnin päästä.
Mutta nyt on pakko mennä haukkaamaan lounasta, hirmuinen nälkä!
Luna ja " Aarre" edelleen rv 33+6
Onnea kaikille plussanneille ja tervetuloa tänne odotuspuolelle!
Minulla on tänään äitiysloman ensimmäinen päivä. :0) Sen kunniaksi kävin neuvolassakin. Kaikki oli ok; vauvan asennosta vain oli vähän epäselvyyttä kun terveydenhoitaja oli tuntevinaan pään todella alhaalla lantiossa ja alkoi sitten epäillä, että voiko se olla jo noin alhaalla. Korttiin kuitenkin merkkasi raivotarjonta kysymysmerkillä. Liikkeistäkään on kamalan vaikea sanoa kummin päin tämä tapaus on kun potkuja ei oikein enää tunnu vaan pikemminkin sellaista möyrimistä. Sydänäänetkin kuuluivat aika alhaalta, mutta se ei tunnetusti ole kovin luotettava merkki. Toivottavasti ei ainakaan ole väärinpäin, koska en haluaisi toista sektiota vaan toivon pääseväni synnyttämään alakautta. No parin viikon päästä on taas neuvola ja siitä viikon päästä on lääkärineuvola ja jos tarjonnasta on epäselvää niin sitten tulee käynti äippäpolilla.
Olenko muuten ainut, jota " ahdistaa" loppuraskauden jatkuva ravaaminen neuvolassa? Tietysti ne sydänäänet on aina kiva kuulla ja hyvähän se on, että seurataan vauvan ja äidin vointia, mutta minusta on jokaisessa raskaudessa tuntunut ärsyttävältä ravata neuvolassa jatkuvasti.
Piti jotain muutakin kirjoittaa, mutta yhtään en taas muista mitä...No hyvä loppuviikkoa!
adalat, rv 34+2
Tervehdys kaikki! Ehkä minut vielä joku muistaa. Olin aktiivinen kuumeilupuolella ja vielä jonkinaikaa kotiloissakin. Sitten tuntui, että aika loppuu kertakaikkiaan kesken työn, harrastusten ja lastenhoidon kanssa, ja päätin vierottaa itseni täältä. Töissä olen ollut vieläkin tätä viikkoa lukuunottamatta, influenssa kaatoi meidät koko viikoksi. Nyt tuntuisi, että alkaa vähitellen helpottamaan. Työssä käynti syö voimat aika tarkkaan, tuntuu ettei kunto kestä mitään ylimääräistä. Masulainen onneksi jaksaa hyvin. 5v ja 2v odottavat vauvaa omalla tavallaan, esikoinen on innoissaan ja kuopus tajuaa jutusta aika vähän. Käyn varmaan taas jatkossakin ainakin lukemassa kuulumisianne! Rauhallisia laskiaismäkiä kaikille!
T: Uteriina 23+5
Lumituuli:
Mulla eka käynnistettiin rv 38+4 kun yhtäkkiä tuli lapsivedet, mutta supistuksia ei kuulunut ja kakkonen synty itsekseen tasan rv 39 !
Eli ennästystä tässä tehdään raskauden kestossa!
Luna:
Kovin tuntuu alhaisilta noi sun paineet! Eikä sua huimaa tai väsytä?
Mulla on paineet ollu alhasimmillaan 118/78 ja välillä lukemat huitelee 130/88 !
Nyt huilaan kun siivous otti hiukan koville!
mammutti ja vilppu 39+6
Lapset ovat olleet tämän viikon kipeinä. Esikoiselle tuli tiistaina korkea kuume, yskä ja räkätauti. Viime yönä kuopus sai tuon saman kuumeen ja flunssan. Viikonloppu meneekin sairaanhoitajaa leikkiessä. Toivottavasti pieni paranisi pian.
Vieläkin tuppaa etomaan ja välillä meinaa olla oksennuskin lähellä. Paino ei pääse nousemaan tällä vauhdilla, tippuu vaan! Muuten olo on ihan hyvä. Seuraava neuvola on maaliskuussa ja rakenneultra maaliskuun lopussa.
Eipä tässä kummempia... Toivotan jo nyt oikein hyvää laskiaista kaikille!!
T. Ona rv 15+0
Oon ihan pihalla näistä asioista, mutta laskiaispullia voisin tehdä Suomihengessä jos sunnuntaina vietetään laskiaista:)
Iiiihanaa, alkaa viikonloppu. En kestäisi olla yhtään päivää enää töissä näillä yöunilla. Toivottavasti yskä loppuu pian ja saisin nukuttua edes minuutin.
Kamala nälkä kokoajan ja heikottaa jos ei saa ruokaa, voi näitä raskauden ihanuuksia:)
Paranemisia sairastaville ja aurinkoista helmikuun viikonloppua kaikille!
Terkuin, Lumituuli ja muljuileva rv15+5
tänä sunnuntaina eli eikun vaan Lumituuli pullan tekoon. Meinasitkos hernesoppaakin keitellä?
Meillä mies ihan puolikuollut taisi sitten se influenssa iskeä. Ei kykene kuin makaamaan ja limua kiskomaan, reppana. Minä sitten joudun tekemään kaiken ja kyllä huomaa voinnissa. Alaosasto on niin kipeä ettei kertaakaan vielä tämän raskauden aikana. Ja selkään koskee. Tänään on vielä ollut semmoisia asioita hoidettavana, että on ollut pakko vaan lähteä. Nyt viimesimmäks hain vähän ruokatarpeita tuosta lähikaupasta ja kunhan vielä saan ruuan tehtyä, niin sitten saa olla tämän päivän työt. Mahakin ihan kivikova ja suppareita tulee. Huh, että voi olla tukalaa. Onneks tosiaan viikonloppu aluillaan.
Mites Mammutti? Eräpäivä tänään. Onko kovasti tullut kyselyjä sukulaisilta ja kavereilta tilanteen etenemisestä? Täältä tosiaan perästä tullaan, onko meikäläinen seuraava jonossa? Huih! Minusta tuntuu etten jaksais enää päivääkään vaikka periaatteessa voi mennä vielä 4vkoa, jos Rv 42 vasta käynnistettäs. Että huhhuh!
No, jospa nyt sitten jotain pikaista iltaruokaa alkais väsäämään. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille Kotiloille!
Rouvar Rv 37+4
Manu MAMMUTTI: tilanneraporttia??? meikkis ainakin ihan täpinöissään täällä sukat jaloissa pyörien jännittää Kolmatta kotiloo syntyväks....
Mintturouva: moikka ja ihanaa kun sutkin viimein täällä näkee (muistatko vielä kuumeilijoista)
TErsetuloa kaikki uudet munkin puolesta paisumaan kotiloihin =)!!!!.:*:.
Omaan napaan ei mitään muutoksia...
Koulu on tältä kertaa ohi kunnes jatkan sitä sitten joskus... ens keväänä luultavammin. Nyt vaan ollaan ja ihmetellään..
Kamala vimma ja halu järjestellä kotia ja huoneita.. laitta vauvantavaroita ja vaatteita..
Sohvaa raahaan päivästä toiseen huoneen toisesta kulmasta toiseen kulmaan... tylsääkö???
Mulla myös kamalat nivus, lantio, liitoskivut koko ajan.. taitaa tää kolmas raskaus vielä lisätä niitä ja selvitin että mulla taitaa olla muutenkin löystynyt lantio... kaikki oireet vihjaa siihen. Yöllä kun nousin sängystä niin lantio paukahti oikein ja säikähdin että nyt meni muksulta niskat nurin tai jotain, mutta kovasti pähkinä nytkin tonne kylkiin potkii ja riehuu, joten varmaan kaikki siellä ainakin hyvin...
Onko muilla tullu takas hajujen aiheuttama öklötys?
Mun nenään alkanu taas kaikki liha haisee kamalalta... hyi hitto kun paistoin jauhelihaa niin teki mieli hakee pyykkipoika nokkaan...
Viikonendiä kaikille ja ottakaa rennosti löhöillen=)
mani ja pähkinä rv 24+1
Eli tosiaan vaavin vuokrasopimus päättyi eilen, mutta vauvaa ei näy, ei kuulu!
Millähän sen sais häädettyä..?!
Mua tilanne rassaa niin paljon, etten oo viittiny teitä rasittaa valitusviesteillä!
Kaikenlaisia kyselijöitä riittää ei niinkään sukulaisten taholta, mutta kaikki kaverit ja tutut kyselee päivittäin, mikä ärsyttää ihan suunnattomasti, kun itsellä on niin kova hinku jo saada tää vauva ulos!
Jos en vastaa puhelimeen tai viestiin heti, niin jo toisessa päässä ollaan varmoja että lähtö on tullut..voi v##¤¤%%%!!!!!!
Ihan kun tää loppuaika pitäis päivystää puhelinta 24/7, ettei vaan keneltäkään mee ohi tieto, että oon lähteny..
..no niin tähän valitukseen tää taas meni..
palailen paremmalla mielellä!
mammutti ja vilppu 40+1
Mulla meni esikoinen vain kolme päivää yli ja jo ehdin toden teolla kypsymään kyselyihin, eli koita kestää!
Mullakin vihdoin eka ultra takana ja kaikki oli hyvin, niskapoimu 1,3mm ja ihan vauvan näkönen oli. Kovasti oli vilkas kunhan ensin heräs. La meni eteenpäin, eli uusi ep on 28.8. Ja asia, mitä pelkäsin eniten: yks vauva tulossa! Huh!
Olo on ollu tänään pitkästä aikaa hyvä. jospa tää pahoinvointi pikkuhiljaa taittus. Se olis kyllä mukavaa, oon niin kypsä. Edellisestä raskaudesta on sen verran vähän aikaa, että on sekin pahoinvointi vielä tuoreessa muistissa. Eli mitta olis jo ihan täynnä. Ja miehelle oon varmaan päivittäin muistanu valittaa, ettei ikinä enää. Jos lisää lapsia halutaan, niin adoptoidaan. Mä en enää haluu ikinä olla raskaana!!!!
Tulipas tyhmää purnaamista...
Mutta hyvää laskiaista ja hyvä Hanna Pakarinen! (vaikkei mun ykkössuosikki ollutkaan)
Täplä 12+4
Tuli aamupäivällä käytyä vähän pulkkailemassa tai siis tytöt ja mies laskivat ja minä olin katselijana/pulkkahissinä. Tosin yhdistelmä pulkka, lapsi, ylämäki ja liitoskivut ei ole kovin toimiva. :0P
Mammutti; minä ehdin kypsyä ihan totaalisesti " joko joko" -kyselyihin toista odottaessani. Vauva kun viihtyi mahassa sen 10 päivää yli ja sitten käynnistettiin, niin kyllä otti päähän jatkuvat kyselyt. Ja just toi, että jos et ihan heti ehdi vastata puhelimeen niin kaikki heti kuvitteli, että nyt se syntyy. Jos se minusta olisi ollut kiinni, niin tyttö olisi totellut eräpäivää ja syntynyt ystävänpäivänä, mutta kun ei niin ei. Silloin päätin, että jos meille kolmas tulee niin en kerro laskettua-aikaa kenellekkään tarkasti, mutta eipä ole tuokaan päätös pitänyt.
Omassa olossa ei sen kummempia muutoksia ole. Väsyttää vaan kamalasti kun yöunet ovat katkonaiset. Herään pari kolme kertaa vessaan, janottaa, närästää ja asentoa alkaa olla vaikea löytää, mutta onneksi en enää sentään tarvitse olla töissä. :0) Vaikka kotonaoleminen ja kotityöt (mies kyllä jankuttaa, ettei tarvis imuroida tms, että hän kyllä hoitaa, mutta kun en OSAA olla tekemättä jos joku homma häiritsee) kyllä käyvät nekin työstä niin omaan työhöni verrattuna pääsen paljon helpommalla kotona kuin töissä.
Osaatteko te muut muuten itse tunnustelemalla sanoa kummin päin vauva on? Minusta on aika vaikea erottaa pää ja peppu toisistaan. Jalatkin tuntuvat olevan ihan kummallisessa linkkurassa, että en niitäkään ihan osaa tunnustella. Välistä tuntuu, että tämä olisi pää alaspäin, mutta sitten taas välistä, että olisi väärinpäin.
adalat, rv 34+4
Hiihtolenkillä käyty koko perheen voimin. Luistelutyylin hiihto alkaa kyllä olla jo vähän hankalaa, tasapaino jotenkin heikko ja painetta tuntuu alavatsalla. Lasten vauhtia hiihtelin ja se oli sopivaa. Vauhdikkaammat lenkit saavat odottaa ensi talveen. Meillä oli tosi raju vatsatauti tällä viikolla, koko sakki siinä oltiin, mut onneksi vähän eri aikoihin niin toinen pystyi huolehtimaan lapsista. Olihan tauti ja vielä tämä raskaus siihen lisänä. Oksensin 10h ja olin jo ihan loppu... Supisteli ja vatsalihakset kipeinä, meitin jo että täytyykö lähteä sairaalaan. No pikku hiljaa alkanut voimat palautua.
Päivät tuntuu menevän nopsaan, vaikka olenkin saikulla kotona. Selkäkivut vähän helpottaneet, kun ostin semmosen Anitan baby belt- tukivyön. Nyt pystyy liikkumaan ja tekemään kotihommia paremmin.
Vauva oli neuvolan tädin mukaan raivotarjonnassa ja on edelleen luulisin niin, liikkeet tuntuvat nyt selvästi ylempänä. Vatsan kasvu on jotenkin jämähtänyt, mieskin sanoi että ihan kuin sun maha olis pienentynyt. Lisäsi vielä, että jospa tulokas onkin pieni siro tyttö=) Sf- mitta oli viimeksi 26cm ja viikkoja oli silloin 32.
Kohta vaihtuu maaliskuu ja on kiva alkaa seuraileen kenen vauva on syntynyt. Maalis-huhtikuulla tais olla aika monta la:ta. Uusille plussanneille tervetuloa joukkoomme.
Verensokerit olleet hyviä. Muutama viikko pitäis vielä mittailla yhtenä päivänä viikossa ja sit voi lopettaa, kun arvot olleet hyvät.
Terkuin NAKSU ja NASU rv 33+1
Jokohan sitä olis talven selkä taittunut, kun alkaa jo tuntua niin keväiseltä. Eilenkin paisteli ihana kevätaurinko ja sai olon niin energiseksi :) Kyllä kevät on ihanaa aikaa saada vauva!
Maha on viimeisen viikon aikana pyöristynyt vihdoin kunnon kummuksi :) Pitkään se jo tuntuikin kovin pieneltä viikkoihin nähden, mutta kyllä nyt on kunnon pallo :D Mieskin sen huomioi ja sanoo mua nyt kuulamahaksi. Ihana kyllä tälläinen iso masu, ei voi olla itsekin hivelemättä sitä vähän väliä :) Eipä tästä kauaa enää saakaan nauttia ja tiedä sitten onko jopa viimeinen kerta... Vähän haikeaa, mutta ei ajatella sitä nyt!
Mulla on laskiaispullataikina kohoamassa, tein sen canderel-jauheeseen niin saan itsekin syödä, nam. Se on siis sitä makeutusainetta... Naksulla on sentään mennyt hyvin noitten sokeriarvojen kanssa. Mulla vaan ei asetu eli pelkäänpä että insuliinille joudun vielä viimeisiksi viikoiksi. Viikon päästä ti 27.2 on taas seuranta TAYSissa. Ihan kiva kun ultraavat, niin pysyy kärryillä vauvan painosta. Jos sillon insuliinille laittavat, niin enpä jaksa siitäkään enää stressata. Eihän siitä oo synnytykseen enää kuin joitain viikkoja ja sitten saa lopettaa senkin homman.
Kerroin tässä joku aika siitä miehen tulevasta työmatkasta ja nyt oli sit tällä viikolla tullut siihen vahvistus, että se on viikolla 11. Eli siirtyi vieläkin viikolla eteenpäin, ääh! Oon sillon jo 37+ viikolla, että jännäksi menee... Uskon kyllä että selviän siitä viikosta vielä yhtenä kappaleena. Oon tasan rv38 sinä päivänä kun mies kotiutuu, että sen jälkeen sopii sitten syntyä milloin vaan. Olis niin hankala järjestellä vanhempien lasten hoito sillä välin, kun mies on matkoilla jos synnyttään joutuisin. Enkä halua yksin mennä synnyttämäänkään. Miehellekin jo nyyhkin, et sitten ei kukaan oo mun kanssa ihastelemassa vauvaa ja jakamassa sitä ihanaa hetkeä syntymän jälkeen... Kyllä olis karua! Ja olisko vähän tylsää miehellekin tulla sit vaan katsomaan jo parin päivän ikäistä vauvaa, johan se on ihan eri näköinenkin jo siinä vaiheessa... Mut ei se sillon vielä synny, pidän jalat ristissä ;)
Mut nyt tarvii mennä leipomaan pullat! Hyvää laskiaista kaikille! Ja mammutille toivottelen pikaista lähtöä :)
Luna ja " Aarre" rv 34+2
ONNEA mielettömästi kaikille uusille odottajilla ja ihanaa saada teitä noin runsain määrin tänne puolelle;) Ja tervetuloa myös muille " uusille" .
Mitäs kaikkea te täällä olettekaan keskustelleet tällä viikolla. Jotkut puhuivat painosta ja siihen mulla ei ole vielä komentoitavaa näin alussa.
Miten Huldalla on mennyt gluteenittoman kanssa? Oletko huomannut omassa olossa mitään muutoksia dietin myötä?
Meillä on koko perhe TAAS kipeenä, alan oikeasti olla toooosi kyllästynyt tähän sairasteluun. Sen verran hullulle päälle TAAS ryhdyin, että nyt en lääkäriä edes ajattele, saa niin lapset kuin äitikin levätä vaikka kuukauden, mutta omin avuin tästä on noustava. Meidän kehot on kyllästetty antibiooteilla ja ei ihme, että kierteessä ollaan. Jos Suomessa on mätäkuu kerran vuodessa niin täällä se kestää vuoden... Esikoisen sain jo tervehtymään isomummien neuvoilla vaikka tosi kipeä olikin, jopa silmätulehdus lähti vanhankansan konsteilla.
Muuta omaa napaa ei kerrottavana, masun pullahtamista odottaen.
Ystävänpäivän iloa!
Lumituuli rv15+3