***KOTILOT*** vk 7
Kommentit (43)
tää päänsärky vaan jatkuu ja jatkuu... just kun neuvolassa kerkesin kehuun kuinka on helpottanu..
Huono-olo ja nenäkin vielä ihan tukossa....
oksetus.... migreeniä pukkaa, joten poistun takavasemmalle..
piti vaan koneella käydä opettajalle sähköposti kirjottamassa niin automaattisesti napsauttellin taas tänne....
rv 23+4
Eli todella hiljaiselta on tämä viikonloppu täällä näyttänyt, ei kenelläkään varmaan mitään asiaa... No koitetaan tällä viikolla korjata tilanne.
Jokohan mammutti on päässyt synnärille? Tuupa ilmoittelemaan itsestäs!
Eipä mullakaan mitään asiaa oikein ole, kovasti vaan odottelen et pääsis tästä mahasta jo eroon ja toinen mitä odotan on se ylimääräinen ultra, mutta siihen on vielä 3 viikkoa aikaa.
Eipä mulla muuta tällä kertaa!
LapaLepa rv 33+4
Supistelee, Alma potkii ja pyörii kovasti. Alavatsan kivut jatkuvat.
Olotilaa ei voi mitenkään muuten luonnehtia kuin sanalla outo, en tiedä sellainen kummallinen ennakko aavistus...
Ensi viikon maanantaina olisi se kontrolli ultra.
JB 72 + Alma rv24
Neuvolassa tänään käyty. Paineet, pissa ym ok. Vaavi oli tosi vilkkaalla tuulella kun yritti sydänääniä kuunnella, kestikin aikansa ennen kuin onnistui kunnolla ;) Th naureskelikin, että maha kyllä liikkuu ja liikkeet kuuluu :D Sainpa minäkin kela-paperit täytettäväksi :) Täytinkin ne jo melkein, niin voisi samantien viedä kelaan. Jos vaikka saisi suht pian sen äitiysavustusrahan, niin pääsisi ultran jälkeen shoppaamaan vaaville jotain ihanaa! :) Ja sinne kuuluisaan sokerirasitukseen pitäs varata aika rv:lle 27-28 :b
Seuraava etappi onkin 4D-ultra 14.3(rv26+3) ja sitä seuraavana päivänä sitten lääkärineuvola :)
Käytiin launataina lastentarvikkeiden kierrätystapahtumassa, ja taashan sieltä löytyi ihanuuksia :) Vaaville löytyi muutama ihana vaate edullisesti, ja emman deluxe sitteri 15e, nyt sekin sitten hankittu :) Ja itselle H&M:n käyttämätön imetyspaita 3e :) Tytöt sai poika-nuken ja kyllä oli niin ihmeellinen, kun kaikki muut nuket on tyttöjä :D
Nyt kun ilma lauhtui ulkona, niin kuopukselle nousi eilen reilu 38 asteen kuume. Tänään aamulla sitten muistin, että sai MPR-rokotuksen toissa viikon keskiviikkona. Sopis hyvin siihen, että sen oireet ilmenisivät 7-12 vrk:n kuluessa. Tänään ei kyl oo onneks enää ollut kuumetta, mutta muuten kyllä kränänen neiti :b
Eipä muuta tällä kertaa, tulkaahan muutkin kertoilemaan kuulumisia, niin saadaan elämää tähänkin pinoon! :)
PP 22+1 <3
Viime yönä kyllä kävi mielessä jo lähtö, kun pitkään supisteli kipeästi, mutta ne loppui TAAS kuitenkin!
Eiköhän tästä piakkoin päästä kuiteskin lähteen, kun supparit on muuttunu jo kipeiks..Ja eihän tässä muutenkaan enää oo kun korkeintaan pari-kolme viikkoo, että lapsukainen on varmuudella ulkona!
Itellä olo vaan paranee, joten sen puolesta ei kiirettä ole. Kiva kun pystyy itekin hiukan siivoileen ym. että saa paikat kuntoon ennen kun lähtö tulee!
Sehän on tietysti sit eri juttu, miltä täällä näyttää kun kotiin pääsee, mutta toivottavasti isäntä pitää edes jotenkin paikat siistinä!
Huomenna pitäis könytä pankkiin lainan hakuun taloa varten ja sit hieroon kauppoja siitä talosta mitä käytiin kattomassa!
Yritän intoilun pitää mahd. pienenä, etten pety jos kauppoja ei siitä talosta tuukaan, mutta vaikeeta meinaa olla..
Huomenna on jälleen kerran neuvola, eikä taaskaan sinne huvittais mennä! Olis viimekerta saanut olla jo viimeinen..mutta kun ei..
nyt on mentävä syömään
mammutti ja Vilppu rv 39+3
Tässä tänään olen pohdiskellut miten tämän raskauden jaksaa loppuun.
Kysyisinkin teiltä että onko kolmas raskaus jotenkin tuntunut rankemmalta? Ja jos ylipainoisia niin mitkä teidän tuntemukset on ollut?
Kaikkea sitä miettiikin jo etukäteen.
Itselläni on aikaisemmissa raskauksissa ollut ihan yhtä paljon ylipainoo kuin nyttenkin. Ja toista odottaessa olo oli tosi kurja viikolta 35 asti. Esikoinenhan syntyi jo rv34 niin ei ehtinyt tuntua rankalta.
Ja kuntokin on tietenkin heikentynyt hurjasti tänä aikana kun olen lapset saanut.
Ja nyt jo tuntuu että ohhoh mikä lällykkä olenkaan ja että jaksaakohan tämä kroppa sittenkään vielä tätä kolmatta raskautta.
Ylipainoa on yli 30kg ja painohan voi nousta.
Ja nouseekin tällä menolla. Ihan hirvittää ne määrät mitä pystyn syömään. Ja kun ei tule pahoinvointia (luultavasti taaskaan) niin sekään ei estä tätä herkkusuuta.
Suklaa maistuu ja tuo hieman ihmetyttää kun en ole vuosiin suklaasta välittänyt ja sehän tunnetusti lihottaa kamalasti.
Kun olen syönyt itseni ähkyyn niin mietin jo mitä seuraavaksi söisin.
Ihan pahaa tekee tää mässäily ja ajatus siitä että miten tästä selvitään.
Taitaa olla korvien välissä vikaa, mutta mistä sitä saa voimaa/tahtoa/apua hellittääkseen tätä syömis tahtia?
Kiitti kauheesti jos joku osaa kertoa kokemuksiaan tms.
Tsirppana rv 5+5 - 6+2 (jotain tolta väliltä kai)
Vähän ehdin kirjotella ennen kun työt kutsuu=)Me saatiin eilen illalla nuo citycrossit,ja on kyllä ihanat.Edellisillä muksuilla ollu käytetyt vaunut,jotka lopulta levisi kokonaan,niin kiva saada jotain uutta=)Tuli tollanen vaipparoskis kaupan päälle.En ois kyllä muuten hankkinu,mutta on kesällä ihan kiva ettei vaipat sit haise,ja koko ajan pidä olla juoksuttamassa ulos niitä=)
Joku puhu syömisestä,niin pitää kommentoida.Mulla ollu tässä raskaudessa koko ajan hirvee nälkä..alusta asti.Oli kyllä pahoinvointia,mutta silti söin koko ajan..ja suklaata ja herkkuja(pulla,viinerit,kääretortut yms)himoan koko ajan.Eikä mitään itsekuria.Olin kyllä alussa normaalipainoinen,mutta nyt on tullu painoa 2-3kg kuussa,ja sanovat neuvolassakin,että pitäs vähän
tarkkailla mitä syö.Syön kyllä paljon hedelmiä yms,mutta pulla vie voiton.Ja sitten kun ollu supistuksia eikä pääse paljon liikkumaan=(
Masentavaa.
G:Näettekö te painajaisia yms.villejä unia.Mä oon nähny ihan kamalia painajaisia,läheisiä kuolee,mies pettää yms.Synnytysuniakin tosi paljon.Viime yönäkin olin synnyttämäsä,ja kätilö huusi,että ponnista ponnista,ja mä vaan sanoin,että ei mun synnytys ees käynnistyny..huokaus.
Aika tuntuu kuluvan nopeammin kun ohitin tuon 30 viikon rajapyykin=)
Huiskutin jo tasan 32viikkoa
Ajattelin käydä nyt täälläkin pyörähtämässä. Yleensä kun rupean kirjoittamaan niin ehdin just kirjoittaa tuonne helmisten puolelle ja sitten aika loppuu. Täällä siis myös ollaan vielä yhdessä kasassa ja varmaan vielä pitkään. Olo on ihan hyvä, jollei kokoajan pahenevaa närästystä lasketa.
PAINAJAISISTA oli kysymys ja mä kyllä nään kaikkea mahdollisia, milloin joku tippuu jostakin ja milloin palaa joku talo jne.... myöskin tosi " märkiä" unia oon nähnyt vaikka tuo makuukammari puoli onkin ollut tosi hiljaisessa käytössä nämä viime viikot.
Joku kyseli myöskin onko tämä raskaus ollut rankin ja voin vastata et kyllä on, ainakin kaikki mahdollliset vaivat on jouduttu kärsimään, vaikka tuosta kakkosestakin oli kyllä aikalailla samoja vaivoja ja silloin oli hoidettavana 1 vuoden ikäinen vauva ja nyt on sitten ollut nuo 2 ja 4 vuotiaat eli kai siinäkin on jo vähän eroa. Mutta kyllä esikoisen odottaminen oli helppoa kun heinänteko, jos vertaa näihin kahteen seuraavaan. Toivotaan et synnytys sitten olis se helpoin osuus tän kolmosen kanssa.
Nyt täytyy lähteä jo aamupalalle kun vatsa kurnii ihan hirmuisesti!
Kaikille hyviä vointeja toivottelee,
kolomonen rv 38+1
Jospa minäkin sitten pinoutuisin tälle viikolle. Oon tullut niin laiskaksi, että lukemassa käyn, mutta kun ei oikein mitään asiaa ole ollut niin ei jaksa kirjautua ja kirjoitella kuulumisia :)
Hui, mammutilla on perjantaina eräpäivä! Vähiin käy... Eilen kuulin, että yksi entinen luokkakaveri oli saanut viime to esikoisensa, tytön, ja mulle tuli taas ihan kauhee hinku päästä kanssa pian synnyttämään. Tuntuu niin epäreilulta, että kaverilla on siellä jo vauva sylissä ja mä saan vaan ootella vielä viikkokausia. Plääh.
Vaivoista oli taas puhetta. Mua ei vaan edelleenkään vaivaa mikään :) Oikein jo tänä aamuna toivoinkin, että tulis nyt jotain liitoskipuja edes, että tietäis raskaana olevansa... Vähän alkaa jo epäilyttää, että onko mun kroppa edes tietoinen siitä, että kohta on synnytys edessä, kun ei mitään siihen valmistelevia toimenpiteitä ole alkanut suorittaa... Varmaan mulla on sit kaikki kauheudet edessä siellä synnytyssalissa, kun tähän asti on niin vähällä päässyt, hohhoijaa... Jaa, no onhan mulla sentään ollut viime aikoina jonkun verran noita harjoitussuppareita, että vähän taitaa olla juonessa mukana tää kroppakin.
Mies on menossa viikon työmatkalle Saksaan viikolla 10 ja se vähän hermostuttaa, vaikka l.a. onkin vasta viikolla 13. Ei kai se nyt noin paljon aiemmin lähde syntymään... Tosi ärsyttävää vaan, kun sitä matkaa on siirretty jatkuvasti marraskuusta alkaen, että toivottavasti se ei nyt enää mene eteenpäin. Ei se sieltä voi oikein poiskaan jäädä, kun on senverran tärkeä juttu työn kannalta, että jos poika päättää silloin juuri syntyä niin mies tulee sitten vaan jälkeenpäin toteamaan tilanteen :)
Torstaina on taas neuvola. Ihan kiva, että on jotain vaihtelua tähän päivärutiiniin. Ens viikko onkin sitten lapsilla hiihtolomaa ja vähän ajateltiin josko johonkin kylpylään mentäis niitten kanssa. Saisin kaverilta lainattua äitiysuikkaria. Nyt kehtais uimapukusillaan esiintyäkin, kun ei tarvi noista vatsamakkaroista huolehtia, ne kun on kivasti silinnyt :) En kyl muistakaan koska olisin viimeks ollut uimassa...
Luna ja " Aarre" rv 33+4
jokohan minäkin uskaltaisin pinoutua tänne...aamulla siis testasin plussaa ja olo on vielä hieman epätodellinen. Jotain kyllä epäilinkin kun perjantaista lähtien on tehnyt pahaa vähän väliä ja naamakin on kukkinut komeasti jo melkein pari viikkoa, jos ei enemmänkin...Esikoisenkin kanssa oli tuota näppyläoiretta ainakin alussa.
Minä siis olen 24-vuotias ja kotone meillä onkin 4-vuotias poika ja 3-vuotias tyttö.
niin että sopiihan vielä joukkoon?
moonshine rv 4+1 (luulisin)
Jospa sitä tännekin ilmoittatuisi mukaan. Viikonloppuna plussasin.
Tsirppanalle: Mulla myös painoa hyvin reilusti n.30 kg ja samaa mietin miten sitä jaksaa. T.osin nyt on 5kg vähemmän kuin kakkosta alkaessani odottamaan. Kovasti yritän herkkuja vältellä.
Ehkä motivaatiota lisää se että molemmissa aiemmissa raskauksissa oli sokerit koholla ja molemmat joutuivat synnyttyään lastenosastolle sokeritippaan kun verensokeri oli liian matala. Nyt yritän tosissani tsempata ettei kolmas olisi kahden ensimmäisen toisinto. Eli siis noudatan diabeetikon ruokavaliota joka on n.1600-1800kcal. Tietenkin joskus sortuu herkuttelemaan mutta se on sallittua. Mutta tolla ruokavaliolla ei paino pahemmin nouse mikä on hyvä suosittelen!
Tsemppiä kaikille
Nette huimat 4+5 tai sinnepäin.
Onnea Moonshine!
Mulla on niin paha olo, että ihan melkein jo kaduttaa, mihin tuli ryhdyttyä... Kamalaa. Mutta koko päivän ja yölläkin oksennus on koko ajan tulossa ylös. Pitänee jotain lääkettä jostain kysellä. En nimittäin meinaa selvitä nyytteröisen hoidosta, varsinkaan aamuisin. Jos olisin töissä, niin olisin ehdottomasti saikulla.
Joku kyseli ruuan himosta. Vaikka mulla on paha olo, niin tekee mieli kaikkea epäterveellistä. Nytkin mun on kohta pakko lähteä ostamaan sipsejä. Lenkkimakkaraa ja hampurilaisia uppoaa kiitettävään tahtiin. Enemmän tekee mieli suolasta, mutta tänään on pakko leipoa mokkapaloja, kun tekee nyt niitäkin ihan sairaasti mieli. Onneksi ei ole (vielä) ylipainoa, mutta tätä menoa keväällä on ihan varmasti.... Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa kaivoin jostain sen itsekurin alun syöpöttelyn jälkeen ja painoa tuli vain 10 kg raskauksien aikana. Jotenkin tuntuu, että tällä kertaa ei ihan siihen päästä...
[color=green]Uusille plussanneille suuret onnittelut ja tervetuloa Kotiloihin!Teillä on kaikki tämä ihanuus edessä, joten rauhallista ja nautinnollista raskausaikaa!
Minä piakkoin täältä odotuspuolelta siirryn vauvapuolelle, mutta vierailen varmasti lukemassa ainakin teidän juttuja sikäli kun vauvanhoidolta sitten ehtii!
[/color]
Neuvolassa piti sitten taas käydä, kun kokonaisena vielä ollaan.
Tässä kuulumiset sieltä:
Rv: 39+4
Pissa puhdas
Paineet: 121/80
Paino: +200g/vko
Sf-mitta: 38
Raivotarjonta
Liikkeet: ++
Syke: +
Vauvan pää tuntuu vielä aika hyvin, joten ei oo laskeutunu " lähtökuoppaan" . Th sanoo joka kerta, että tuntuu vauva viihtyvän hyvin, eikä sillä oo kiire ulos.
Minä olisin jo täysin valmis ottaan vauvan vastaan!
Tosin olo on mainio, lukuunottamatta noita nivus-ja liitoskipuja + vihlomisia. Kotona kuitenkin pystyy tekeen jo paljon enemmän hommia, kun aikasemmin ja kävelykin on helpompaa.
Lunallakin alkaa pian loppusuora häämöttään! Toivottavasti synnytys ei osu just miehesi työreissun ajalle!
Meillä ei onneks mies tee reissuhommia yms. Pääsee lähteen töistä (jos osuu työvuorolle synnytys) heti lähteen mua sairaalaan viemään ja pääsee siis synnytykseen mukaan!
Mies aloittaa isyyslomankin heti suoraan kun vauva syntyy.
Talonosto suunnitelmien vuoksi mies pitää alkuun vaan viikon loman ja loput sitten, jos/kun talo ostetaan ja päästään muuttaan.
Unista:
Mulla oli raskauden puolivälin paikkeilla painajaisia ja niitä " K-18" unia aika paljonkin, mutta loppuajasta ne on vähentynyt varmaan unien vähyyden ja katkonaisuuden takia.
Liikakilot:
Alkujaan mullakin painoo +15kg ylimääräistä ja nyt on tullut n. 10kg lisää, joten kannettavaa ja pudotettavaa löytyy tämän raskauden jälkeen tarpeeksi täältäkin.
Kolmas raskaus on ollut tuskaisin ja raskain, mutta hengissä on toistaiseksi selvitty!
Huomenna olis hyvä päivä syntyä (vielä parempi tänään!), mutta tämä poika antaa kyllä itseään odottaa varmaan vielä pitkään...
Nyt huilimaan..
mammutti ja Vilppu rv 39+4
Hei kaikille!! Minun oli heti pakko tulla ilmottautumaan tällepuolelle, kun moni teistä " jätti" minut tuonne toiselle puolelle, tosin viime kuukaudet olen sielläkin pyörinyt vain lukemassa vielstjä silloin tällöin..
Nyt sitten testi osoittei meillekin" kauan" odotettua plussaa...yk 7 palkittiin!
Ainaskin PikkuPilu oli tästä pinosta vielä silloin tuolla toisella puolella kuvioissa. Onkos muita jotka ovat vielä tässä AIVAN alkutaipaleella???
Nyt tietty pitää vaan olla pää kylmänä ja toivoa, että kaikki menee hyvin.
MinttuRouva rv 5+ jotain...ei tarkkaa tietoa...
Ainakin Netta ja Mintturouva. =) Paljon onnea!
Ja ihanaa että tulee uusia kun pelkäsin jääväni tänne yksin alkutaipaleeni kanssa kun kaikki on niin pitkällä/lähes poksahtamaisillaan. =)
Eipä tarvitse yksin lokakuuta odotella. =)
Tsirppana rv 5+6 - rv6+3 (jotakin tuolta väliltä/pitäisi varmaan jo päättää)
Arvasin että joku unohtui. =)
Onnea hirmuisesti sinullekkin.
Tervetuloa kaikille uusille, ja onnea odotukseen!
MinttuRouvalle erityisesti onnittelut! Vihdoin sinäkin pääsit tälle puolelle :) Yksi päivä juuri jostain muistuit mieleeni ja mietinkin mitä teidän vauvahankkeelle kuuluu ;)
Painosta oli vielä puhetta: Mulla painoa tällä hetkellä 20kg enemmän kuin ennen esikoista :( Molemmista raskauksista tullut reilu 20kg lisää painoa ja toivonkin ettei nyt tulisi niin paljon! Vaan mullekin saisi joku antaa sitä itsekuria olla syömättä herkkuja! Se on vaan niin vaikeeta, mutta täytyy kyllä nyt ottaa itseään niskasta kiinni! Tuo paino tullut niin " pikkuhiljaa" , ja ei sitä enää muistakaan miten hoikka on joskus ollut! Mutta tavoite on painaa saman verran kuin ennen esikoista vielä joskus, tämän kolmosen jälkeen.
PP 22+2
Onnittelut kaikille plussanneille! Ja muistakaa käydä päivittämässä tietojanne...
Meillä ollaan taas kipeinä. Isäntä ainut terve. Itsekin nyt sitten sain tämän talviflunssan ja kurkku on niin kipeä ettei viittis edes nieleskellä :( Huomenna ajattelin käydä pitkästä aikaa kampaajalla ja ottaa jonkun räväkän värin päähän :) Tykkään kamalasti kaikista punaisen sävyistä.
Muuten olo on ollut ihan hyvä. Supisteluja vaihtelevassa määrin ja turvotusta ollutkin koko ajan jonkun verran. Liitoskivut tulleet kuvioihin mukaan ja se ei ole kyl kivaa. Mulla kun tota ylipainoa on muutenkin, niin...
Ruokahalu on kyl tosi vaihteleva. Jonain päivänä vois syödä koko ajan jotain ja joskus ei mitään. Mitään selkeää makumieltymystä ei vielä ainakaan ole tullut. Esikoisesta kun piti syödä tuoreita mansikoita koko ajan :)
Pitäis tässä iltapuhteiksi lähteä roudaamaan kirppikselle tavaraa myyntiin. Saa vähän ylimääräisiä pois pakkaamisen alta. Sen verran kävin jo kaappeja läpi, että kirppistavarat ja roskiin menevät on pois. Pakannut en ole vielä mitään. No onhan tässä vielä aikaa...
Hyviä vointeja kaikille!
Ja MAMMUTTI sulla synnytys kadehdittavan lähellä. Itsellä vielä jäljellä n. 15 viikkoa!!
AIHA ja Nea rv 25 tasan!
Enpä ole minäkään kirjoitellut aikoihin enkä edes käynyt kauheasti lukemassa, mikä on tosi harvinaista. Onnea kaikille uutukaisille plussanneille! Kiva saada uusia joukkoon, kun välillä on tuntunut että muut ovat jo kovin pitkällä ja itse vielä tappelen alkupahoinvoinnin kanssa. Mulla on aikaisempiinkin raskauksiin liittynyt kiitettävä määrä pahoinvointia, eikä tämä ole poikkeus. Eli varmaan taas tonne likemmäs puoltaväliä mennään huono olo kaverina.
Huomenna on ultra, mikä on yhtä aikaa ihanaa, jännittävää ja pelottavaa. Varmaan tuttuja tunteita muillekin. Onko muita pelottanut ultra enemmän näin kolmannella kierroksella? Elämä kahden pienen kanssa on muutenkin välillä sen verran heviä, että nyt pelottaa välillä ihan kauheesti onko kaikki hyvin. Yölläkin oon heränny miettimään kaikenlaisia kauhuskenaarioita.
Unista puheenollen... Edellisillä kerroilla näin liki joka yö K18-unia :) Sanoin miehellekin etten lainkaan kaipaa petitouhuja kun yöllä tuntuu menevän kovin villisti. Saas nähdä alkaako unet taas...
Syömisestä oli puhetta. En ehtinyt kuopuksesta edes toipumaan vielä kunnolla ja saamaan löysiä yhtään pois. Nyt siis maha on jo pullahtanut sellasena makkarana tohon eteen. Odotan että maha kasvas ja makkarat siliäis kuten joku hienosti kirjoitti. Nyt on eka raskaus, missä mun tekee mieli terveellisiä jutskia, salaattia ja tuoreita vihanneksia oikein himoan. Nyt ei myöskään maistu makea eikä varsinkaan suklaa mikä on ennen ollu se himon kohde. Tuntuu ihan kivalta.
Nyt takavasemmalle ja annan puheenvuoron muille
Täplä 12+6
Mä en osaa tunnustella vauvan " osia" . Tiedän vain hikkaliikkeistä, että kummin päin siellä ollaan ja tietysti sit kun potkut tuntuu siellä toisessa päässä :)
Luna edelleen