Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MAALIKSET 07 huhtikuussa**

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään en ole jaksanut kirjoitella, vaikka lukemassa olen käynyt aina kun olen kerennyt. Lasten hoidon aloituksen jälkeen meillä on sairasteltu paljon ja viimeksi sairastettiin enterorokkoa, vain mies säästyi tältä viheliäiseltä taudilta. Töissäki tehdään aina alimiehityksellä töitä, joten raskasta on ja väsymys meinaa vaivata.

Meille kävi perjantaina niin että tuttia ei löytynyt mistään ja siitä asti on pienokainen ollut ilman tuttia. Melko kivuttomasti on mennyt, unille rupeaminen enmmän itkettää, mutta siihenkin auttaa maitopullo. Meilläkin kävellään ilman tukea ja vähän juostaankin, ärsyttää vaan kun veli aina tuuppaa ohi kulkiessaan Emilian kumoon. Sanoja tulee edelleen muutama ja aika epäselvästi, eniten huvitusta herättää kun neiti kävelee ja hiljaa hokee että kopoti,kopoti,koo :). Tavanruokaa olen yrittänyt tarjota, muuta jostain syystä kun minä annan lusikalla karkeaa ruokaa niin se syljetään pois, mutta sitten jos sen laittaa itse suuhun sormin, niin syöminen onnistuu!

Salminakki: Meillä on melko samanlainen tilanne, eli minä olen vastuussa kodin pyörityksestä. Mies kyllä hoitaa lapsia kun minä olen töissä, mutta kun minä olen kotona niin vastuu katuu minun niskaan, esikoisen hoitoon mies osallistuu enemmän kuin tän pienemmän. Eniten mua ärsyttää kun mies ei ulkoile lasten kanssa, kiva jos mieskin joskus lähtis sinne pihalle. Koti työt saan minä yleensä tehdä, imuroida mies saattaa, mutta ruokaa ei osaa, eikä halua opetella laittamaan. Meillä onkin aina koti sekaisin, kun minä en jaksa aina olla siivoamassa toisten jälkiä. No itsepä olen nuo pilalle passannut... Anteeksi nyt tää vuodatus!

Möhkis ja Lapset 1v, 3v ja 25v ;)

Vierailija
2/20 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät se on tulossa, ei voi minkään :) ihanaa. Aurinko paistaa ja olen jo tuolla takapihalla ihmetellyt ja suunnitellut... toisen jäljiltä kun ei vielä oikein tiedä mitä sieltä kasvaa.

Kaksi viikkoa sitten tupsahti korvatulehdus, Reetalle toinen. Tänään kävin hakemassa MPRV-rokotteen tehosteen rokotetutkimuksesta ja lääkäri katsoi samalla korvat. Pikkuisen punoittaa kuulemma mutta ihan siisti. Kontrollissa sitten uudelleen.

Meilläkin (niinkuin kaikilla jossa 1v) on vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Vessapaperirulla on nostettu ylös, laatikot lukittu. Missä ei ole lukkoa niin on maalarinteippiä tms. Huoh. Sohvalle kiivetään ja mikäs sen hauskempaa kuin juosta sohvalla!! Voi äly hoi. Kertaakaan ei ole tullut alas pää edellä, osaa laskeutua oikein :)

Viikonloppuna hän sitten keksi uuden villityksen, keittiöntuoleille kiipeämisen. Ja taas saa olla sydän syrjällään. Eikä auta vaikka laitan tuolit pöydän alle, hyvin mahtuu kiipeämään tosin sillä seurauksella, että jää jumiin pöytälevyn ja tuolin istuinosan väliin =)

Lähes joka aamupäivä ollaan puistossa, keinutaa ja hämmennetään hiekkaa. Liukumäkeäkin lasketaan suht varmalla otteella. Hyvin maistuu ruoka ja uni kun on tunnin ulkoillut.

Hampaita alkoi vihdoin tulemaan, yhtäkkiä on tullut neljä ylös ja alhaalle puskee kahta. Ja kuukausi sitten tyttö oli hampaaton! Kotiruoka maistuu hyvin, opetuttaa vaan ruuanlaitto hieman kun ei saa olla maitoa, soijaa eikä kalaa. Mutta kyllä se tästä. Kauramaito sopii hyvin moneen paikkaan eikä kukaan ole huomannut eroa ;)

Todennäköisesti jatkan hoitovapaata vielä vuoden verran. Miten muut? Osa on palannut jo töihin..

Z ja lapsukaiset 1v1kk, 6v ja 8v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen alkanut jo näkemään unta töihin palaamisesta. painajaismaisia unia. ja töihin olen menossa vasta joulukuussa. toivottavasti tämä koko loppu aika ei mene noita unia nähdessä.

meidän arki sujuu entiseen malliin. kengillä käveleminen ulkona alkaa sujua jo hyvin ja puistossa kävellään jo hurjaa vauhtia. välillä yritän pahinta vauhtia hillitä ja tartun kiinni mistä ehdin. usein se on huppu. ja lopputulos on se, että mulle jää pelkkä huppu käteen. täytyykin laittaa vaatteiden valmistajille viestiä että irroitettavat huput saisi laittaa lastenvaatteisiin vetoketjuilla neppareiden sijaan...

oletteko te muuten jo aloittaneet näille lapsille hammastahnan käytön? jos olette, mitä tahnaa suosittelette.

Vierailija
4/20 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli historiallinen ilta viime perjantaina, Safia käveli ilman tukea,JEE!! Kyllä Safialla oli aivan tajuttoman hauskaa kun se käveli jonkun huonekalun luota aina Oskun luokse joka odotti toista kädet ojossa.

Mun vauveli on nyt ihan oikeasti sitten kävelevä taapero! Ja jolla on jo 10kpl hampaita suussa.

Pakko mennä, Zahra heräs, enempi ens kerralla sitten:)

Hanan,Zahra,Safia ja Osku

Vierailija
5/20 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan pikkuhiljaa alettu hiffaamaan, että jalkojenkin varassa pystyasennossa pääsee eteenpäin! Neiti kopottelee kärriensä kanssa hirmuista vauhtia eteenpäin, tai vaihtoehtoisesti jonkun pitäisi olla taluttamassa häntä. Myös seinistä kiinni pitäen matka taittuu joutuisasti :) Onko maaliksissa vielä muita, jotka eivät kävele ilman tukea?

Ulkoilukin alkaa olla entistä kivempaa tytöstä, kun ei tarvitse niin Michelin-miehenä kulkea. Tosin meillä on vielä omassa pihassa täydet hanget, joten lumettomia kulkupaikkoja on vähän, mutta ainakin vaatetuksen puolesta pikkuinen vartalo taipuu paremmin liikkumaan. Ja kengät jalassa hän tuntuu tykkäävän vielä enemmän kävelystä ja seisomisesta! Jopa itsekseen seisomassa pysyy muutamia sekunteja, kun taas sisällä kempsahtaa saman tien ketoon.

Muutoin ei uutta auringon alla :)

Raisa ja rimpsessa 1 v 1 kk

Vierailija
6/20 |
21.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisalle: Meillä on tyttö 1v ja huomenna 1kk päälle mutta ei vielä kävele ilmantukea. Tukea vasten alkoi käveleen jo aikoja sitten ja välillä seisoo ilman mutta sit kun jutun tajuaa jalat pettää. Riemu on valtava kun tajuaa seisovansa itse mutta mikähän riemu siitä syntyy kun eteenpäin menis ilman tukee. Sitä odotellessa.

Minä mielelläni haluan myös tietää käytättekö jo hammas tahanaa?

Meillä on neljä hammasta kaksi tuli juuri ylhäälle ja joulun jälkeen tuli ne kaksi alhaalle. Meillä hampaita tehdään niin että kuulee ja huomaa yövalvomisina. Muuten hän nukkuu yöt yhteen putkeen paitsi kun hampaita tulee.

Viime kuussa me koko perhe kärsittiin vatsavaivoista ja oksentelusta joten yksi vuotis neuvolassa painon nousu oli todella vähäinen tammikuusta. Mutta ei kuulemma hätää vaan nyt käydään kesäkuussa sit minun mielenrauhan vuoksi painokontrollissa... =)

Mutta nyt ilta puuhiin kun saarauhassa tehdä kun Iina nukkumassa.

Nemotus

Vierailija
7/20 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Lapset parhaillaan könyävät. Luin viestejänne ja päätin vastata hammastahnaa koskevaan kysymykseen. Pitempään ei varmaan kirjoittelu tällä haavaa onnistu. Mutta muistaakseni hammastahnaa suositellaan käytettäväksi kun ekat poskihampaat ovat puhjenneet, eli ei ihan vielä. Meillä hammaslääkäri sanoi muinoin, että muumitahna on ihan hyvä. Kivanmakuinenkin.

Siirsimme Sinjan kaksi yötä sitten meidän makkarista poikien kanssa samaan huoneeseen. Ihan hyvin on nämä kaksi yötä mennyt. Mutta en uskalla vielä juhlia, niin vähän on vielä öitä takana. Sinja usein nukkuu yönsä ihan heräämättä, mutta on myös öitä jolloin saa laittaa tuttia monia kertoja yössä! Niitä pelätessä... miten väsynyt sitten on kun joutuu nousemaan monesti ja juoksemaan lasten huoneeseen, ettei pojat herää..ja heräävätkö? ja onko sirkus sitten valmis? No aika näyttää :)

Missäs teidän muiden vuosikkaat nukkuvat? Ja miten nukkuvat?

Sinja tykkää kovin ulkoilla, hiekkalaatikolla lapion kanssa touhuaa. Kerää kiviä ja käpyjä ämpäriin. Suloista :)

Mutta lähdettävä kohta hakemaan esikoista 4v kerhosta :)

Aurinkoa teille kaikille!

Caius, pojat ja Sinja

Vierailija
8/20 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan taas. Voi että, kun on ihanat ilmat ja paljon on tullu oltua ulkona. :)

Hermiitti teki sitten puurolakon ja viikkoon ei oo sitä suostunut syömään. Mikä lie siinä nyt sit se ongelma. Ja mä vielä oon tosi erilaisia puuroja tehnyt, ettei vaan pääsis kyllästyy. Nyt ei kelpaa siis yhtään mikään. :( Oon ihan pulassa, kun koitan keksiä sille sit vaihtoehtoisia aamu- ja iltapaloja. Muuten kyllä onneks syö hyvin ja kaikkea!

Meillä rytmi on edelleen sitä, että aamupäivästä nukkuu pari tuntia päikkäreitä ja ruoan jälkeen sit mennään ulos ja sen jälkeen saattaa ottaa lyhyet (15-30min) unet ja sillä mennään taas iltaan asti ja yöunet on 20-06.

Kiukkuja on ja paljon, tahtojen taistelua ja sääntöjen opettelua. Jotenkin on muistikuva, ettei edellisillä näin aikasin ollut näin vaikeeta..? Tosin toi tuntuu muutenkin olevan vähän turhan välkky eli nokkela ja aika fiksukin, ton ikäseks lapseks. Pelottaa vaan, että mitä siitä sitten tulee isompana.. ;)

Masussa kaikki hyvin. Liikettä tuntuu päivittäin ja mieli pysyy hyvänä, kun muistaa, että siellä hän on. Eilen ostettiin sänkykin valmiiksi tohon Hermannin punkan viekkuun, mutta mitään muuta ei oo vielä raaskittu. Ens viikolla ois rakenneultra, saa nähä näkyykö jalkoväliä. Kiva ois toisaalta, niin vois ostaa edes jotain väriä.. =)

Muutenpa tässä ei vissiin mitään uutta taaskaan oo. Ens kertaan. :)

Papu ja Hermanni 1v1kk ja Varpu rv19

Vierailija
9/20 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpiikille jaksuja.

Missäs on Tappi? Et kai ole hylännyt meitä?

Hananille onnittelut vaaleanpunaisesta kääröstä.

Ei oo nyt tullut kirjoiteltua kuulumisia, kun aloitin työt tuossa kuun vaihteessa. Meillä jäi isäntä sitten kotiin hoitamaan neitiä. On sitten saanut selvitellä kelan sotkujakin, kun olivat laittaneet asumistukipäätökseen tulot meille väärinpäin. Ja päättivät sitten maksaa kahdet rahat kotihoidontuesta kerralla tän kuun lopussa. En ois muuten varmaan lähtenyt töihin, mutta satttuivat kerrankin kotoa kysymään.

Neiti ei oikein vieläkään rohkene mennä yksin kävellen eteenpäin, mutta eiköhän se tuosta kohta lähde. Kovasti tykkää äitiä auttaa pyykin pesussa ja kuivumaan laittamisessa. Tässäpäs sekavat sepustukset tällä kertaa.

Dumle ja Kata 1 v 1 kk

Vierailija
10/20 |
27.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän kuulumisia kertomaan.

Ulkona ollaan melkein asuttu, nyt kun on näin ihanat lämpöiset ilmat ollut. Mein poika se keksi miten kiivetään liukumäkeen ja sieltä osaa laskea nätisti jo itse alaskin. Hiekkalaatikolla tykkää mättää lapiolla hiekkaa ämpäriin (ja välillä vähän suuhunkin...)

Päivät menee niin kamalan nopeesti, olis vaikka mitä tekemistä ja piha hommaa mutta tuntuu että ei kerkee sitten millään. Poikien kanssa kun keskenään ollaan ja mies töissä niin ihan turha edes yrittää. Hyvä kun saa pyykit hoidettua ja ruuat laitettua ja pakolliset siivoilut suoritettua.

nukkumisesta: Meillä nukutaan yhdet päikkärit klo 13-15 (16) ja yöunet klo 21-08 (noin suunnilleen). Poika ei koskaan ole tykännyt rattaissa nukkua, eli sisällä nukkuu omassa pinniksessä päikkärit.

hammastahnasta: Ei olla vielä hammastahnaa käytetty, herra hakkaraista tuolta kaapista löytyy ja kai sitä voisi siihen harjaan pikkasen tilpan jo laittaa. Hampaita meillä nyt 8kpl. Yhden hampaan juuri tässä pari päivää sitten teki.

Meillä on nyt ollut pojalla kamala nuha :( kun ei vaan korviin menisi. Kokoajan saa olla nenää pyyhkimässä, vuotaa sellaista kunnon sitkeetä räkää. Nenällä puhaltelee sellaisia kunnon räkäpalloja välillä.

Tuo kiipeily on meillä nyt niin kova sana, että äidillä alkaa mennä hermot. Kokoajan saa olla ottamassa pois ruokapöydältä ja milloin mistäkin. Vähän on huonotuulinen herra nyt ollut, mutta kai tuo nuha pistää kiukuttamaan. Kun on ihan tukkoinen ja röhäinen.

Mutta nyt tarttee mennä pyykkejä ripustelemaan.

t. K@tju ja pojat

Vierailija
11/20 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunpiikki: Toivottavasti voit jo paremmin:) Lämmin halaus täältä päin!!

Zahra on jo 1kk vanha ja näyttää jo niin isolta tytöltä. Safia on ihan innoissaan tuosta oudosta ääntelevästä " jutusta" ;) Tänäänkin yritti ottaa siskolta sormea suuhun ja kokeilla miltä se vois maistua tuollainen:))

Kävin keskiviikkona stoccalta hulluilta päiviltä ostamassa Safialle ensikengät ja kevät haalarin. Oli kyllä niin hauskan näköistä se Safian " kävely" niillä kengillä kun jalat tuntuivat sojottavan vähän miten sattuu.No Safian mielestä oli kuitenkin parempi ottaa ne kengät pois jalasta ja yritti se sitten niitäkin maistella.

Meillä olis taas asunnon etsintä tiedossa.vastahan me tänne muutettiin viime keväänä kun odotin Safiaa, mutta kun silloin ei osattu edes varautua et saataisiin Zahra näin nopeasti. Nyt me etitään sitten jo 5h+k kokoista kotia...

Tosin mies on taas sitä mieltä että miksei TAAS vois uus vauva jo saada alkunsa..Olin kyllä tippua persuksilleni kun se tollasta rupes mulle ehdottelemaan!!!!!!!!!!!

Miten ihmeessä mä muka selviäisin ensi vuonna kolmen pienen kanssa ja sitten olis viel Oskukin siinä??

Siis aika varmaa on et Zahra ei jää meidän viimeiseksi lapseksi jos vaan Jumala meille lisää lapsia suo:) Mutta voisinkohan mä tässä välissä ennen uutta vauvaa käydä siellä Marokossa hyvissä mielin???

Mitäs papulle ja masuasukille kuuluu???

Mä kaipaan kyllä sitä vauvamasua ihan tajuttomasti ja oikeesti mulla on ihan järkyttävä vauva kuume TAAS päällä.Saankohan mä edes sitä kierrukkaa asetettua tällä kertaa ennen kuin taas mä testaan plussaaaaa????

Duppis: Jos käyt lukemassa täällä, niin haluan vain sanoa että olet mielessäni todella usein ja olisin kovin ilahtunut jos jaksaisit käydä jonkin laista viestiä kertomassa...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!

Hanan

ps.Kohta on jo vappukin:))))

Vierailija
12/20 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän se minä, masua kasvattelen. ;) Neuvolassa käytiin tänään, kaikki oli kunnossa ja sydänäänet kuului vahvasti ja niin nopeet oli ja ihan jo pohdin, että tyttökö se meille on tulossa..? =) Ois kyllä ihan kiva saada vielä pieni tyttö tän pienen pojan jälkeen, kun siinä ne meidän sit olikin..

Vointi on ollu tosi hyvä ja ollaankin Hermannin kaa ulkoiltu paljon ja voi, kun musta on niin ihana katella sitä pientä miestä, kun kävellä taapertaa pitkin poikin ja ihmettelee kaikkea. Linnut ja niiden ääntely on ollu pop nyt tän viikon. =D

Mut ei tässä nyt joua enempiä tarinoimaan tällä kertaa, kun alkaa iltapalapuuhat painaa päälle.

HANANille terkkuja, että turhaan sitä kierukkaa tässä välissä otat.. ;) Antakaa tulla vaan, jos on tullakseen niin matkustatte sit kaik yhes koos muutaman vuoden päästä. :))

Papu ja Hermanni 1v ja Varpu rv16

Vierailija
13/20 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään sitten viimein se rakenneultra. Vaaleanpunaisia uutisia saatiin. Kätilö innoissaan kutsui vauvaa tytöksi koko loppu-ultran ajan eli ilmeisesti oli sitten satavarma näkemästään.. ;) Nähtiin me muutkin se ihan omin silmin, mutta ei kait sitä vielä oo ihan sisäistänyt. Ilo on silti ylimmillään. :)

Aamulla Hermanni sit otti ja kaatui poski edellä tv-tason reunaan ja siinä on nyt sitten violetti viiva muistona. :( Tuntuu, että näitä kolhuja sattuu joka päivä enempi tai vähempi ja välistä haluis vaihtaa osia, ettei se aina ois tuo pieni mies, joka itsensä loukkaa. Mut vauhti kun on kova ja askel ei vielä niin kovin vakaa niin eihän näiltä voi välttyä.

Puuro maistuu taas, kun sitä viikon piti pois ruokavaliosta. Lemppariksi on tullut nyt sellai uus paahtis, joka on jotain täysviljaleipää. Sitä hän syö lähes ahmien tuoreeltaan. :)

Ulkona ollaan oltu taas ihan kauheesti. Meidän takapiha on vähän niinkö osa metsää ja siellä sitten menee niitä metsän pieniä vipeltäjiä eli enimmäkseen muurahaisia ja ne kun on vähän isomman puoleisia niin niitä jaksaa ihmetellä. Isosisko taasen ei viihdy siellä yhtään, kun inhoaa kaikkia öttiäisiä, joten ei siitä ainakaan leikkiseuraa sinne saa. Keinussa kyllä istuu niin kauan, kun jalat on pois maasta. =D

Tänään on sit ollut kaikin puolin ihana päivä ja toivottavasti on iltakin. Ruokapuoleen satsattiin aamulla kaupassa, joten ainakaan nälkää ei tulla näkemään näiden parin päivän aikana. Ruoaksi sitä perinteistä linjaa ja myös vähän eksoottisempaakin. Grilli tosin otti ja hajos niin ei sitten voi käyttää ja näin ollen jäädään ilman grilliruokia. Sniif. ;)

Mutta aurinkoa kaikille! :)

Papu ja Hermanni ja masu-Varpu

Vierailija
14/20 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä riehuu virustauti.Kaikki,koko perhe,yskii ja räkii=/

Odotan kesää kuin hullu puuroa...En kestä tätä lokakuusta kestänyttä' harmautta.Painaa päälle liikaa.

Jatkuvaa kurahaalareiden päälle sullomista ollut koko talvi,että jee!

Hauskaa että Hananin perheessä ollaan jo valmiita seuraavalle vauvalle!Toivotaan sitten vaan pikaista tärppiä!!

Papu onkin pitkällä odotuksessa,ihanaa aikaa sieläkin eletään!

Minne Tappi tosiaan katosi?Onko kirjoitellut yhtään moniin kuukausiin?

Meidän vuosikas kävelee,kävellyt jo runsas 10 kuukautisesta.Yrittää juosta muiden perään mutta jalat ei mene niin nopee kun mieli haluaisi ja jatkuvasti on nenillään.Milloin mustelma silmäkulmassa tai otsassa,milloin huulesta vuotaa verta.Aika tapaturma altis,tytöksi=)

Mutta kun on niin kova meno ettei mikään pidättele=)

Nyt onneksi nukkuu ruususen unta ja äiti saa leputtaa hermojaan!

Hiljainen pino ollut,tulkaa nyt kirjoittelemaan pienet kuulumiset kaikki maalit vm 07!(en tosin oo itsekään ollut kovin ahkera kirjoittaja)

Vierailija
15/20 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo on jo nukkumassa, joten kerrankin ehdin jopa kirjautua tänne.

täällä on päivisin melkoinen vauhti päällä. pikkumies ehtii ja mahtuu joka paikkaan. tällä viikolla on laatikoiden avaaminen tuntunut unohtuvan. sen sijaan wc-paperia on kiva levitellä ympäriinsä, mennä äitiä piiloon saunan lauteiden alle ja kurotella kaikkea mahdollista pöydiltä ja muilta tasoilta.

meillä on poika edelleen pysynyt terveenä (kop-kop, koputan päätäni). hiukan nenä vuotaa kun uusia hampaita puhkeaa, muuta ei ole ollut. ja meillä on poskihampaiden puhkeaminen selvästi ollut kivuliaampaa kuin ns. tavallisten hampaiden. mutta kiukkuiseksi ei tuo hymyilevä ilopilleri silti ole muuttunut.

liikkuminen on siis täysin muuttunut kävelyyn/puolijuoksuun. kontaten mennään vain kun autoleikit on menossa. ulkona kävely ei tosin kenkien kanssa vielä suju kovinkaan hyvin. tosin se taitaa olla ihan mun vikani kun ei olla kenkien kanssa juurikaan sisällä harjoiteltu.

täällä voidaan siis hyvin. henkisesti olo on meikäläisellä ajoittain haikea ja tunteet on melko herkässä. tulevaa en uskalla vielä ajatellakaan.

nyt nauttimaan ns. omasta ajasta. jos vaikka poika jatkaisi uniaan aamuun asti...

Vierailija
16/20 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuherra oppi viimeinkin kävelemään ihan itse (aika tarkkaan vuoden ikäisenä), joskin vasta tällä viikolla on alkanut ottamaan useampia peräkkäisiä askelia ja siirtymään ihan tarkoituksella paikasta toiseen kävellen. Siltikin suosikki liikkumismuoto on vielä konttailu ja tuen kera kävely, vain sellaiset paikat, joissa tukea ei ole saatavilla, mutta eivät toisaalta ole liian pitkiä (esim. keittiössä nurkasta toiseen) menee kävellen.

Jälleen on pojalle tullut pientä nuhaa ja kurkku on ilmeisesti kipeä, kun punottaa ja kovasti poika on tänäänkin itkeskellyt eikä aina sylissäkään ole rauhoittunut. Unet on kuitenkin menneet suht hyvin, ainakin öisin, enkä ole sen takia lääkäriin vienyt. Edellinen nuha kun loppui vasta n. viikko sitten.

Sama juttu mulla itsellä, olen ollut käytännössä kohta 3 viikkoa flunssassa joka sitten paheni keuhkoputkentulehdukseksi ja sain antibiootit, jotka loppu viime viikonloppuna ja olin kolme päivää ok, kunnes eilen taas alkoi kurkun kuristus ja tänään olen aina ulkoillessa saanut niistellä oikein kunnolla. En tiedä sitten onko tämä jokin antibiootin jälkitauti, kun en ole lapsuuden jälkeen saanut kuuria vai onko kyseessä jokin toinen flunssa jonka sain joltain pojan synttäreillä olleelta vieraalta...

On kyllä tämä talvi ja alkava kevät mennyt ihan penkin alle, ei ole päässyt jumppaan kuin satunnaisesti ja se on mun ainoa oma aika, kotona jos olen, saan koko ajan tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia, mies ei tee käytännössä yhtään mitään jos olen kotosalla. Ei aina edes pyydettäessä, eikä edes silloin kun olin sairaana... Mites teillä muilla puolisot osallistuu kotihommiin tai lastenhoitoon ja leikittämiseen. Viikonloppuisin mies kyllä usein leikkii esikon kanssa, mutta pienempi jää usein mun hoitoon, paitsi nyt kun aamupäivisinkin jaksaa leikkiä ulkosalla, eikä tartte enää aamupäikkäreitäkään.

Olen nyt päättänyt lopullisesti, että elokuussa aloitan työt (töihin ilmoitin jo aiemmin keväällä, mutta jätin oven raolleen, eli sanoin, että alustavasti palaan silloin). Nyt olen sitten päättänyt, että näin olkoon, en oikein jaksaisi kotiäitinä vielä vuotta, kun meillä ei päivähoitopaikkoja yleensä saa kesken kauden/vuoden ainakaan oman alueen päiväkodeista, ja kun olen nyt hakenut paikkaa syksyksi, niin otetaan se sitten vastaan. Töihin ei kyllä kauhean kovasti tee mieli palata, kun on porukka vähentynyt ja työnmäärä lisääntynyt, palkassahan se ei tietenkään näy mitenkään:(

Että tämmöttii, katsellaan jos sitä ehtis vaikka jossain vaiheessa vähän useammin kirjoittamaan. Lueskelen kyllä, mutta olen niin laiska kirjautumaan ja kirjoittamaan.

Hyviä jatkoja ja toivotaan kaunista kevättä.

salminakki

Vierailija
17/20 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia ajattelin minäkin tänne hieman kirjoitella. Päivät menee niin nopeaa kun täällä vipeltää välillä jopa 8 lasta :/ Kukaan ei varoittanut ihan tällaisesta kun pph:ksi aloin. Onneksi silloin saa sen toisen parin käsiä käveriksi :)

Meidän poju kiipeilee ja konttaa ja tekee kaikenlaisia uhkaroihekita kiipeilyjä. Taaperokärryllä mennään ja lujaa, mitään hiljaista menoa ei mennä koskaan, ei edes konttaamalla. Tukea vastenkin pitää aina " juosta" . Eli tästä meidän omasta yhdestä on paljon enemmän tekemistä kuin nuista kaikista muista yhteensä :D Meillä odotellaan kumpi lähtee kehittymään nopeammin puhe vai kävely, molemmat on ihan siinä hilkulla, nyt taas näyttäis, että kävely ois tulossa ensin. Tosin kovasti on opittu meilläkin lause : " anna mulle ....." , käsi ojossa sitten sitä hoetaan :D

Kestoflunssa meillä on ollut nyt melkein tammikuusta asti, välillä tais olla joku tervekausikin välillä, mutta nyt viimeisin 4 viikon aika on tuntunut ihan loputtomalta, huomenna lienee taas aika pojua käyttää lekurilla. Henki on ahtaalla, vaikka yskänlääkettä on käytetty 3 viikkoa! Pari viikkoa sitten pojulla oli antibioottikuuri korvatulehdukseen, mutta ei se tuohon flunssaan mitenkään vaikuttanut.

Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa taas huomenna,

onneksi on perjantai !

t.punkeli ja poju jo 1v 1kk

Vierailija
18/20 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan kaks kertaa ollaanko me " muistettu" kumia käyttää joka kerta:))

Kun kerta mies ei pitäis ollenkaan pahaksi vielä tästä neljännestä kaverista, niin miksi sitten taistella vastaan. Tarkoitus olis vaihtaa meidän auto seitsemän paikkaiseksi joten autossakin olis kyl sit tilaa jos nyt haluaa jotain selityksi etsiä;)

Niistä sydän äänistä vielä. Nyt kun mä odotin Zahraa, niin sydän äänet oli koko ajan vain jotain 130-140 välillä, aika usein 135. Th oli kovasti sitä mieltä et poika tulee mutta kuinkas kävi?

Hanan

Missäs taas muut maalit luuraa?????

Vierailija
19/20 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viikko lähtenyt inhasti käyntiin: viime yönä neitiin nousi kuume, joka on tänään ollut pahimmoillaan 39,5. Myös nenä vuotaa jonkin verran. Veikkaan kuitenkin, että tämä on nyt reaktio vesirokkorokotteeseen, jonka otosta on nyt puolitoista viikkoa aikaa. Toivotaan nyt kovasti, että kuume laskee päivässä, parissa eikä sen kummempaa episodia tästä nyt tule...

Meidän neiti ei vielä kävele kuin tukia pitkin eikä nouse seisomaan kuin tukea vasten. Tosin muutaman kerran on jo harjoitellut itsekseen seisomista - on päästänyt kädet irti ja suht vakaasti jököttänyt tovin paikoillaan :) Muutoin leikit on muuttuneet sosiaalisimmiksi ja tyttö osaa jo soveltaa jonkin verran osaamistaan. Tormakkuutta ja topakkuutta hänessä on vaikka muille jakaa! :) :) :)

Nyt pinniksessä huudetaan siihen malliin, että hätiin pitää mennä.

Toiseen kertaan, Raisa ja rimpsessa

Vierailija
20/20 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin flunssainen hei täältä suunnalta!

Olen ollut tässä jo kolme päivää ihan kamalassa räkätaudissa ja ei tunnu helpoittavan millään.

Mein pienin on myös nuhassa, isommilla ihan aavistuksen verran nenät vuotaa.

Tää on kyllä rankkaa itse sairastaa kun mein kolmikolla on virtaa ja vauhtia riittänyt vaikka muille jakaa. Onneksi kaikki kolme ovat nukkuneet päikkärit ja olen päivällä saanut vähän nukkua sohvan kulmalla.

Nyt ei sitten uni tule... Miestä tässä kotia odottelen töistä.

Mites muilla tulee muuten noita sanoja... tai siis tuleeko?

Meillä on nyt muutama selkeä sana mitä käyttää : Ottaa, ei, äitä (äiti), hätä, tätä.

Tuntuu niin hassulle kun tää kolmas nyt alkanut sanoja sanoa jo näin pienenä. Esikoiselta tuli myös sanat samalla lailla, pienenä... mutta tuo mein keskimmäinen sanoi ekan sanansa vasta 1v6kk ikäisenä ja nyt viime aikoina vasta on kunnon lauseita alkanut tulla (ja ikää pojalla nyt 2v5kk).

Kiipeily on meillä nyt opittu kunnolla ja kokoajan saa olla vahtimassa ettei kiipeä pirttipöydälle tai muualle korkealla. Alastulo on ihan hakusessa vielä...

Juoksuaskelia jo otetaan, että keretään veljien vauhdissa mukana.

Hampaita on 7kpl (ollut jo PITKÄÄN) ja uusia ei ole kuulunut pitkään aikaan.

Mutta nyt pakko käydä pitkäkseen, nenä vuotaa ja aivastuttaa niin kamalasti.

TAPPIa minäkin edelleen kaipailen, minne olet kadonnut??!?!?

t. K@tju ja kolmikko