Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EX-HAAHUT VIIKKO 7**

12.02.2007 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]

[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]

[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]

[b][color=violet]katri72[/b][/color] Minä 34-v, mies 34-v. Asutaan Helsingissä. Takana 4 km:a: 7/05, 12/05, 7/06 ja 11/06. Nyt taas raskaana ja ensimmäinen olisi tulossa. Plussauspäivä on 21.1.2007. [color=red] LA 8.9.[/color]

[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]

[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]

[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=blue] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut nyt kyllä täysin tyrmäsi ja masensi tuo maalismasujen suru-uutinen :( Harvoin näin voimakkaasti reagoin, mutta tuo kyllä oli kamalan ikävä uutinen. Sitä kun itse pelkää raskautensa puolesta niin kovasti. Ja ihan joka päivä olen heidän pinonsa käynyt lukemassa, vaikken itse olekaan kirjoitellut. Miten noin voi käydä? Mitkä ovat oireet??

Näinkin sitten viime yönä (pitkästä aikaa) ainakin kolme erilaista unta, että tää vauva kuoli mahaan. Yhdessä yritin elvyttääkin pikkuista. Kylläpä alkoi taas hirvittää. Jotenkin niin varma tunne ettei tässä mitään vauvaa ehjänä maailmaan saada, vaikka potkii ja _tällä hetkellä_ kovasti elossa onkin.

Voi kun se äkkiä (ja ilman komplikaatioita!) tulisi pian tuolta mahasta pois. Oireita (eli supisteluja) ei kyllä siihen suuntaan hirveästi ole. Paitsi mielettömän makiat liitoskivut..

Viikonloppuja kuitenkin kaikille!!

mami, 37+6

Vierailija
22/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami 74, mulla on kanssa sellainen olo, että syntyisi jo, kun on VIELÄ hengissä..

mitä lähemmäs sektio eli tiistai tulee, sen enemmän ajatus kiertyy siihen, että alkaispa synntys jo, kun vauva on vielä elossa..

ihan kuin se sektiopäivä laukisisi jonkun katastrofin..

kai tää on olevinaan jotain jännitystä, kun ei muuten oikeestaan se sektio jännitä..

-e- ja sintti rv38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan pinoa.

onpa täällä meidän pinkassa ollut hiljaista, vai kuvittelenko vain?

tietty, hannelen lähdettyä synnärille ja katrin poistuttua on pari aktiivia kirjoittelijaa poissa ruudusta..

mites levinia? vieläkö tuhruttelee?

tänne ei kummempaa, mummia ootellaan. tulee kohta, ja poika on pistoksissaan =)

eiliset vieraat kävivät, olivat ja lähtivät, ja oli ihan mukavaa, vaikka olinkin illalla ihan naatti sitten.

kolme yötä enää.. ..vielä.. ..enää..

jaaha, poika hoksasi mun sairaalakassin ja kulkee pillimehu kourassa.. taidanpa mennä tarkistamaan muun sisällön =)

tsau!

-ennis- ja sintti rv39+0 POKSPOKS! ja ne kolme yötä..

Vierailija
24/61 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettiyhteyden toimimattomuus on pitänyt mut palstapimennossa, kun töissäkään en ole menneellä viikolla ollut, niin en edes siellä oo päässy konetta käyttämään.

[b] Hannelelle [/b] onnittelut pojasta! Mielettömän hienoa! Tuli taas hormonihöyryissä itkettyä sun synnytystarinaa lukiessa. Nauratti se sinun vannominen, että lapsiluku jää tähän; Muistan hyvin, kun itse poikaamme ponnistin maailmaan, että vannoin sen olevan eka ja viimeinen kerta. Niin paljon se sattui. Mutta tässä sitä ollaan... Ja nyt oon jo uteliaana miettinyt, että minkähänlainen se seuraava synnytys on. Hullua...

[b] Katri: [/b] No voi perse! Ei voi muuta sanoa. Oon tosi pahoillani, että teidän kohdalla juttu meni taas näin. Maailma on ihan liian epäreilu paikka. :( Toivon, että sinun mies ymmärtäisi kuitenkin asian tärkeyden ja suostuisi niihin tutkimuksiin. Nykyaikana kun apua on kuitenkin saatavilla (ja hyvällä menestyksellä vielä) niin miksei sitä käyttäisi. Jaksamista kovasti! *hali*

[b] Ultsi: [/b] Hienoja ultrakuulumisia! Onnittelut!

[b] Joululahjalle [/b] myös onnittelut sydänäänistä!

[b] Enni-Maijalla [/b] vaan käy yöt vähiin. :) Huisia! Tsemppiä kovasti, pian sulla on meille ihania vauvantuoksuisia uutisia kerrottavana!

[b] (.): [/b] Flunssaa poden jo neljättä päivää, onneksi oon saanut hyvin levättyä, kun appivanhemmat on olleet meillä hoitamassa poikaa (miehellä nyt viikonloppunakin töitä). Kuumettakin oli pari päivää, ja olo on kyllä ihan vetämätön, siihen kun vielä yhdistää tämän raskauspahoinvoinnin, niin tuntuu kyllä siltä, että voimat loppuu jo vessassa käyntiin.

Viikonloppuna kerrottiin aika monelle sukulaiselle raskaudesta. Iloisia olivat, puhuivat monet sitä, että hyvä ikäero tulee sisaruksille. :) Iskän vaimo huomasi mun mahan, ennen kuin ehdittiin mitään sanoa, ja kysyi suoraan ite, että onko meille tulossa vauva. Kai se on myönnettävä, että toi pömppö jo näkyy...

Itsellä tullut parina päivänä pari kertaa valkovuodon seassa ruskeita viiruja. Oon yrittäny olla panikoimatta, kun ei ole varsinaista tuhrua ja nyt pitäisi olla menkat, jos en raskaana olisi. Kuitenkin pitää myöntää, että pelko on kuitenkin taas persiissä. No, yritän ajatella positiivisesti.

Oikein hauskat viikonlopun jatkot!

Tuutupii ja Sintti rv 8+6 (huomenna poksuu uudet viikot :))

Vierailija
25/61 |
17.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele: ISOT ONNITTELUT pienestä pojasta! Ihana lukea tällaisia uutisia pitkän palstatauon jälkeen!! Onnellista ja ihmeellistä vauva-arkea toivottelen. Wau, se on aina jotenkin niin ihanaa, kun vauvoja syntyy, et ei osaa selittää...

Katri: No voihan pirulainen... Miten voipi noin käydä jälleen kerran? Tuo tuntuu niin epäreilulta ja mahdottomalta, ei ymmärrä ollenkaan. Kovasti voimia sulle ja teille jällehen, jotenkin kuulostat kyllä olevan voimakas. Hyvä niin, vaikka uskomatonta. Itse varmaan sekoaisin, jos ois noin monta km peräkkäin. Yksikin otti tosi koville. Toivon, et pian saisit ihan oikeesti sinäkin sen plussan joka kestäis. Paljon haleja, oot ajatuksis...

Muut: Onnea itse kullekin hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista! Tsemppiä alkujännityksessä tarpoville ja loppumetrien laahustajille tasapuolisesti! En pysty millään kommentoimaan kaikkien kirjoituksiin, lyhyesti vain luin läpi.

ON: Nyt jo selkää jomottaa siinä määrin, etten halua tässä pitkään istua. Ja supistaa, kivuttomasti mut ikävästi silti.

Täytyi vaan tulla kertomaan, et viime viikolla nla-lääkäri ei löytänyt vauvan päätä mistään ja lähetti sen vuoksi ultraan, jossa selvitetään vauvan asento ja kokokin. Olin ihan murskana, kun sain tämän lähetteen. Heti tuli mieleen vaan, et vauvassa on jotain ihan oikeesti vialla jos ei kasva riittävästi ja on väärässä asennossakin. Ja aloin jo pelätä mahdollista hätäsektiota ja muuta. Sitä tuntee itsensä välillä niin tosi avuttomaksi. Tuosta shokista selvisin yhdessä illassa, eihän sitä voi murehtia, kun ei varmaksi mitään tiedä. Mut siis ma meen ultraan.

Muuten voidaan vauvan kans hyvin, alaselkään vauva painaa kovasti ja tuntuu, et sillä ei oo oikein tilaa enää. Oma olo on varsin tukala. Vauva liikkuu ahkerasti ja nyt ihan kuin en olis tänään tuntenut liikkeitä alhaalla vaan navan korkeudella ja ylempänä, et oliskohan voinut taas pyörähtää?

Kolme viikkoa laskettuun aikaan ja alkaa jännittää.. Esikolle sänky vielä kasaamatta, pitää patja löytää ensin. Muuten alkaa vaatteet ja muut tavarat vauvalle olla suht kasassa, vaik turvaistuin, kantokoppa ja peitteitä ja villavaatteita pitäis viel pestä. Kaipa se srla-kassikin pitäis pian pakata valmiiks...

Terveisiä kaikille ja sori, et käyn täällä niin nihkeästi nykyään, Lizie & Mönkijäinen 36+6

Vierailija
26/61 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIZIE: Ai säkin olet menossa syyniin huomenna, eli maanantaina. Mullahan on se aika sairaalaan kanssa varattu huomisella maanantaille aamuksi klo 9:15. Nyt kans ultrataan, että missä pikkuinen touhuaa ja miten päin sielä masussa nyt loppu viimeksi luuraa. Aamusta tuntui, että olisi poikittain, mutta nyt taas olo, että ihan pystyssä. Sitä kääntöä pitäisi nyt sitten kans kait vielä yrittää jos vauva istuma-asennossa, mutta katotaan nyt onnistuuko enää. Jotenkin tuntuu, että massu on Enniksen sanoin ¿niin täynnä jo tätä vauvaa¿. =) Hyvin se sunkin ultra huomenna menee. Hyvähän se on, että tarkastavat tilanteen, ettei sitten tule yllätyksiä siitä miten päin vauva on maailmaan yrittämässä. Ite sain sairaalakassin pakattua valmiiksi eilen illalla. Eiköhän se ihan hyvä ole olla valmiina kun näitä vkojakin tosiaan alkaa jo plakkarissa aikas läjä olla. Kiva kuulla, että muitakin jännittää tuleva koitos. Jotenkin sitä ei vaan pieni pää voi käsittää miten lähellä jo ollaan h-hetkeä. Voi kumpa kaikki menis loppuun asti hyvin, oli tulossa sitten alatiesynnytys tai sektio.

ENNIS: Ikäviä uutisia oli tosiaan tuola maalismassuissa. Ite olen kans niitä käynyt välillä lukemassa, mutta en ole sinne puolelle jaksanut kirjoitella kun muutaman kerran ihan alussa. Hyvä kun tännekkään puolelle aina voimat ei tahdo riittää tän tekstin naputuksen. Voi kun teksti syntyis aina ajatuksen voimalla, niin ei tarvisi tässä tuolilla nököttää kun on jo niin hankalaa. Teillä on sitten mummu jo sielä kotona parkissa ja sulla ei ole enää kun kax yötä sairaalaan menoon. Hui kun jännittää sun puolesta. Ajattelinkin, että tulen toivottamaan sulle onnea tiistain koitokselle jos jostain syystä en vaikka huomenna enää ehdi koneelle ja kun en omastakaan tilanteesta tiedä mitä tuleman pitää kun sinne sairaalaan pitää mennä. Sen verran kovaa menkkamaista jomotusta on nyt kahtena päivänä ollut, että välillä käy mielessä että kun/jos huomenna alkavat yrittää sitä vauvan kääntöä, että mitä jos vaikka synnytys lähteekin käynnistymään. Kääk! Mutta toivotan sulle onnea sinne sektioon. Varmasti sitä huolehtii kovasti mitä lähempänä tuo ajankohta on¿eikä noi ikävät uutiset ainakaan helpota tuota mieltä. Just miehenkin kanssa puhuttiin, että kun on jotenkin ollut niin pelottavan levollinen mieli jo muutaman vkon just sen takia, kun vkoja on jo niin turvallinen määrä kasassa ja haluaisi ajatella vaan positiivisesti ja sitten kun tuleekin tuollaisia ikäviä uutisia vastaan, niin sitä jotenkin miettii, että niin en usko, että kaikki päättyy hyvin, ennenkö saan sen nyytin syliini. Hannelen tavoin nyt olen alkanut itsekin jo miettiä mieltä se meidän pieni ihana nyytti näyttää ja miltä tuntuu pitää sylissä sitä IHAN OMAA lasta¿alkaa taas itkettää!!! Tällästä pillipiiparointia tää nyt on vähän ollut. ;-)

ON: Tossahan noita mun mietteitä tuli jo paljolti Lizielle ja Ennikselle kirjoittamassani tekstissä. Menkkamaista jomotusta on tosiaan ollut nyt parina päivänä säännöllisesti. Alkaako ilmoitella masua että loppua kohden ollaan menossa. Sen yhden yön jälkeen ei nyt enää sellaisia niin kivuliaita suppareita ole tullut, mutta tuo ajoittain aika kovakin menkkamainen jomotus ja paineen tunne alapäässä. Ja jännä kun eilen kävin saunassa ja pesun yhteydessä jotenkin sitten huomasin, miten hirmuisen turvoksissa noi limakalvot on¿mutta kai tuo paine niitä sitten turvottaa. Vauva touhuaa päivittäin ja se ajoittain tosiaan sattuukin kun jotenkin nyt tuntuu että vkon aikana sillä on tila käynyt kovin vähiin. Saapi nähdä miten meinaavat saada sen huomenna käännettyä jos ei ite ole päässyt sielä pyörähtämään. Tänään aamulla oli mun mielestä poikittain masussa niin, että pää olis tuntunut oikealla puolella ylhäällä ja pylly taas vasemmalla puolella ja pari napakkaa potkuakin tuli jotka suuntautuivat mielestäni suoraan virtsarakkoon, eli ihan alasuuntaan. Ja että kaverin selkä olis ollut suoraan mun tissien alapuolella. Nyt taas tuntus, että on pystysuorassa¿en vaan nyt osaa sanoa onko pää ylös vai alas. Vähän jännittää huominen¿toisaalta taas kiva mennä sinne sairaalaan tutkittavaksi josko saisi lisäselvyyttä tähän tulevaan ja toisaalta pelottaa että kun/jos ultraavat, että jos sieltä jotain ikävää tuleekin vastaan¿että vauvasta löytyiskin yhtäkkiä jotain poikkeavaa. Kunnollahan ei ole ultrattu Kirmeliä kun sillon rakenneultrassa noin puolessa välissä raskautta. Kun eihän tuo neuvolan täti ole muuta sieltä osannut paikantaa kun vaan sen pään ja pyllyn ja senkin katsonut niin pikaisesti, ettei siinä vauvasta mitään selkeetä kuvaa ole ehtinyt saamaan. Sairaalakassi on kuitenkin pakattu nyt valmiiksi. Sain sen lopulta eilen kondikseen¿nyt voin rauhallisin mielin mennä iltaisin nukkumaan kun tiedän, että jos lähtö tulee, niin kassi on ainakin neuvolakorttia ja lompakkoa vaille valmiina matkaan mukaan. =) Tänään soviteltiin ekaa kertaa tuolla varastossa jemmassa ollutta turvaistuintakin autoon. Mieskin oli niin polleena kun se sitä sinne asenteli kiinni. =)

Muuten¿tuli vaan mieleeni, että miten muuta aiotte tehdä noiden vauvan kotiuttamisvaatteiden kanssa? Eli laitatteko vaan valmiiksi odottamaan johonkin kassiin ja mies tuo ne sitten sairaalaan tullessaan hakemaan meitä tai päivää aikaisemmin ennen kotiuttamista. Kun musta tuntuu, että tosta mun sairaalakassista tuli kuitenkin jo niin iso, ettei vieläkö sinne pitäs ne vauvan vaatteet ja haalaritkin saada mahtumaan. Mä ajattelin vaan pakata ne tohon miehukselle valmiiksi ja sanoa, että tuo sitten kassin mukanaan vaikka päivää ennen kun tietää että ollaan kotiutumassa.

Arghghh¿taas se paine ja menkkajomotus lisääntyy tuonne alamasuun¿on pakko varmaan siirtyä loikoilemaan soffalle alakertaan ja odottamaan Idolsin alkua. =)

Pitäkäähän peukkuja huomiselle sairaalakäynnille. Yritän päästä kertomaan kuulumiset kun sieltä kotiudun jossain vaiheessa. =)

titi ja kirmeliittos rv 36+2

Vierailija
27/61 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

titi75: Mulla on huomenna aika ultraan jo 8.30. Jännittää kyllä vähän, mut parempi se on et tsekataan. Toivottavasti vain kaikki olis hvyin, peikko asustaa aina siellä jossain, et mitä jos vauva ei voikaan hyvin... Toisaalta kiva päästä pikkuista katsomaan, sukupuolta en kyllä haluais tietää, ihana jos säilyis salaisuutena syntymään asti. Täytyypä varmaan sanoa sille ultraajalle, ettei möläytä mitään.

Mulla ei oo hajuakaan tän vauvan asennosta, potkuja ja mönkimistä joka suuntaan, ei kuitenkaan ihan kylkikaariin asti. Kova möykky tuntuu navasta ylävasemmalla usein. Jotenkin tuntuu, että tää sankari pyörii vielä aika lailla.

Ai sulla on ollut suppareitakin ja kivuliaitakin, se tosiaan tietää, et vauvan näkemiseen ei oo niin pitkä aika enää... Jännää!

Ajattelin pakata vauvan kamppeet erikseen ja mun erikseen. Mieshän kuitenkin käy kotona niin voi ne sitten tuoda. Itse asiassa esikoisen kamppeista en muista, pakkasinko ne heti mukaan vai toiko mies myöhemmin. Asuttiin perhehuoneessa, mut mies kävi aina välillä hoitamassa pakollisia asioita.

Pidän peukkuja sulle, pidä säkin mulle. Jännittää niin.

Enni-Maija: Onnea sulle tiistaille, jos mustakaan ei kuulu. Eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka mahdollinen käännösyritys saa synnytyksen alkamaan. Tai jos jotain muuta sattuu..

Jännää, pääset ihan pian pientä tapaamaan! Kuulumisia sitten innolla odotetaan.

ON: Ei kummempaa. Laskiaisriehassa oltu tänään, selkä ja masu aika väsyneinä esikon kantamisesta. Täytyis pian päästä petiin kai... Huominen jännittää mut luottavaisin mielin meen, osaavat hommansa, sen tiedän.

Tuntuu, et ei tää huomenna synny eikä vielä moneen viikkoon. Ei ole kipeästi supistellut ja jotenkin ollut helpompi olo kun taas viime pari viikkoa, et saa nähdä...

Hyvää laskiais- ja hiihtolomaviikkoa kaikille!!

Lizie & Mönkijäinen 37+0

Vierailija
28/61 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhana, jäi pullat tekemättä!

en muistanu koko juttua ollenkaan! =(

onneksi poika pääsi mummin kanssa pulkkamäkeen aamupaivällä sentään..

sen kyl muistin että tiistaina on laskiaistiistai, ja aattelin jotenkin että se seuraava sunnuntai.. pöh, raskausdementian loppuhuipennus..

lizielle lykkyä huomiselle ultrareisssulle. jospa siellä ei sen kummempaa ole, kuin vauvan asento on joku muu kuin rt tai pt.

onhan se hyvä ennen synnytystä tietää, että mitenkä päin se vaaveli siellä on. tuu sit kertomaan kuulumiset.

titillä on kanssa rääkäli huomenna. sinä kanssa tuu kertomaan kuulumiset, sikäli jos et jää sillä erää jo synnyttämään, kuten ehkäpä epäilit..

mulla on vauvanvaatteet sairaalakassin pohjalla. tai, kahdet sisävaatteet, tyttömäisemmät ja poikamaisemmat =)....

mun sairaalakassista ei niin kauhean suurta tullut.

siellä on:

vauvalle:

toppavaatteet

villavaatteet (kun ei kelistä etukäteen tiedä)

sisävaatteet (kahdet tosiaan.. ;) )

mulle:

pesupussi sisältöineen+ripsiväri ja taivutin

aqualan L + huulirasva

hiuslakka ja tukkavehkeet

fööni (puuttuu vielä)

sukkia

villapolvisukat

herkkuja

pillimehua

limsaa (puuttuu vielä)

kirja (puuttuu vielä)

ristikkolehti+kynä

puhtaat alusvaatteet

imetysliivit x2

tissinsuojat

yö-terveyssiteitä kotiinlähtöä varten

kamera+laturi (puuttuu vielä)

kännyn laturi (puuttuu vielä)

laitokselle aion mennä äitiys-sammareissa ja trikoopaidassa+ulkovaatteet tietty, joten kuvittelen kotiutuvani samoissa vaatteissa.

isäntä tuo kaukalon sitten kun hakee meitä.

(fööni siksi, kun on pitkä tukka, ja inhoan yli kaiken, kun se lötköttää märkänä selässä, niin kuivaan sen aina pesun jälkeen " puoliksi" , että en ajatellut karvalleen kohdalleen turkkiani siellä asetella.. =) )

mitähän sieltä unohtui?

olis kivaa huomenna kuulla leviniasta ja muistakin, kun tiistaina aamulla painetaan kotiovi kiinni hyvissä ajoin ennen aamu 6, kun ennen 7 pitää olla äitipolilla..

niin sitten ei enää kyllä tiistaina kuulumisia ehdi lukea..

huomenna olis vaan labrakäynti aamulla, ja " kevyttä" ruokaa saa syödä klo 16 asti, ja puoleen yöhön asti saa sitten vielä juodakin, sen jälkeen ei vettäkään..

kevyt ruoka lienee peruna-purjokeittoa, ja kiisseliä.. ja reilusti tuoremehua, luulenpa.

saattaa olla että yks äksy täällä huomenna palstailee, kun ei ole kunnon eväissä ;)

nyt välillä supistelee jo.. meiningillä 4 napakkaa tunnissa ja lukuisia harkkareita niitten välissä, mutta ei tuntuisi tahti eikä kireys tiivistyvän.

että, tiistaita odotellessa..

huomenna tulen pinoa lukemaan, mutta jos en ole jaksanut kirjoitella, niin etukäteen jo toivotan hyvää vointia ensiviikolle kaikille!

toivon hartaasti, että mut kotiutetaan viimeistään pe, mutta voi mennä viikonlopullekin..

sitten kuulette miten meni ja mitä tuli =)

-ennis-ja sintti rv 39+1 ...kaksi yötä sektioon..

(esikoinen syntyi rv39+1 aamulla)

Vierailija
29/61 |
19.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tolta miehukselta halia lisäenergiaa itelleni, kun lähti työreissuun. Onneksi tulee kuitenkin illalla takas, mutta taas lähteäkseen huomenna uudelleen. Öitä ei nyt tarvi kyllä pois olla, että jos jotain kiireellistä tulee, niin tuulen lailla varmaan kiiruhtaa kotia kohti. Ja vaikka tarttiskin yötä olla, niin silti tulis tukka putkella jos jotain akuuttia olis tiedossa.

Nyt ite vaan jännään tuota menoa tuonne sairaalaan. Taas huonosti nukuttu yö takana. Osaltaan varmaan jännityksen takia, mutta myös illalla taas puolen yön aikaan kun piti maate mennä, niin ne koko päivän kestäneet menkkamaiset tuntemukset vaan paheni ja nukkumaan mennessä voisin luonnehtia jo osaltaan kivuksi sitä jomotuksta. Otin puolikkaan Panadolin sitten, joka aikojen päästä alkoi vähän helpottaa. En tiedä olisinko nukkunut silmäystäkään ilman sitä lääkettä. No tänäänhän se nyt nähdään mikä sielä on tilanne. Kirmeli on ollut TOSI vilkas ja lieko se sitten syynä, että myös painaa niin kovasti tuonne alamasuun ja tekee noita menkkajomotuksia.

Mutta ei se vauveli sieltä nyt vielä kai ole tulossa. Ei niitä kolotuksia vielä niin paljon ole...mutta kiva kyllä tietää josko tosiaan tänään sais vähän sitä painoarvioo ja sitten tietoa mikä on kohdun suun tilanne.

Nyt tuntuu kyllä vaan karseelta kun painoa tuntuu tulevan kilo per vko.

Ai niin...kirjoittelin muuten vielä tähän viime vkon pinoon, mutta kai tän mun viestin täältäkin joku löytää. Olin jo tälle vkolle niin ajoissa, ettei uutta pinoa ollut vielä...

Mutta nyt valmistautumaan. Ja palaan sitten toivottavasti hyvien kuulumisten kera. =)

titi ja kirmeli rv 36+3

Vierailija
30/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki edelliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9522412&p=1&tmode=1&smode…

eka: Vai ei näkynyt mitään jalkojen välissä :) Voi kuinka ihanaa!

titi: Superlukkoa vaan oveen, että saatte sitten vauvan kanssa rauhassa tutustua ja opetella arkea. Ei niitä vieraita heti tarvitse vastaanottaa enkä edes käsitä ihmisiä jotka heti kehtaa tunkea kyläilemään. Sitten vasta kun rutiinit on lähteneet käyntiin :)

Joululahja: Odotus on hermoja raastavaa eikä kukaan jolla ei ole näitä kokemuksia takana voi ymmärtää kuinka henkisesti rankkaa tämä on. Voimia sinulle ja usko siihen että tällä kertaa kaikki sujuu hyvin ja masuasukki on siellä voimissaan!

Katrille myös jaksuja ja toivotaan hyviä uutisia tänään!

Nyt aamupalaa, sitten auton mankka korjaukseen ja juna-asemalle kun pitää lähteä kokoukseen tuonne pk-seudulle iltapäiväksi.

Mukavaa päivää toivottelee DreamOne kera nappulan rv 16+5

Vierailija
31/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi kiitos hienosta ensimmäisestä pinon avauksesta meitin uudelle listaemolle. ;-)

DREMONE: Näinhän se on, että jotkut ihmiset eivät osaa ajatella tuollaisia asioita lainkaan asianomaisten kannalta. Toisaalta tietysti olen otettu, että kyllähän nämä ihmiset varmasti ihan aidosti ovat innokkaita ja haluavat nyt esim. nähdä mun ison masun ja myöhemmin vauvan kun tietävät miten kovasti sitä perheenlisää on tänne yritetty ja kaivattu. Haluavat olla kovasti ilossa mukana. Aina vaan kun itellä ei oikein tuo kärsivällisyys ja jaksaminen riitä. Varsinkaan näin ihan loppumetreillä. Mieskin sanoi, että tänä vkonloppuna olin kun myrskyn merkki¿tai sain sellaisia ihme kilareita milloin mistäkin ja sitten totesin vaan, että kun vieraita lapo koko vkonlopun, niin jäi se oma lepääminen tosi vähiin ja sitten kun voimia ei tahtonut enää olla, niin hermo paloi totaalisesti taisi olla miehellekkin vähän känkkäränkkä. ;-) Onneksi ymmärsi tilanteen.

Hyvää iltapäivän kokousta Sinulle ja Nappulalle! =)

KATRI: Toivotaan, että saat tänään hyviä uutisia sieltä neuvolasta. Josko sielä olis TODELLINEN salamatkustaja kun noin itseään piilottelee. ;-)

EKA-VEKARA: Ai se menikin niin päin, ettei mitään näkynyt sielä jalkovälissä...voih... ;-) Mietin just ite, että jos joudun sinne kokeilemaan sitä ulkoista käännöstä, niin että maltanko olla kurkkimatta sitä ultrausta kun niin piti miehen kans pitää se loppuun asti, ettei haluta tietää kumpi on tulossa. Toisaalta en haluakkaan tietää ja toisaalta olis niin suuri kiusaus vähän kurkkaista josko sielä ruuduilla näkyis jotian/ tai ei näkyiskään mitään. =) Sitten kuitenkin olis vähän petollinen olo kun en voisi miehelle sitä asiaa kertoa ja jos itse sitten tietäisin kumpi olis tulossa. Olishan se sitten ainakin tosi iso yllätys kun vauva syntyy, että kumpi sielä oikein on. Noh katotaan nyt. Teillähän menis kivasti nyt sitten kun ennestään se poikuus on sielä kotona. Ai kun ihanaa!!! =) Saitko lääkäriltä vahvistuksen, vai teitkö vaan itse tuon " analyysin" ...eli voiko mennä vielä metsään kovasti?

ON: Suht hyvin nukuttu yö takana. Tuossa kuuden jälkeen alkoi uni olemaan vähän levottomampaa kun heräsin pissalle ja siinä samassa huomasin, että sormet on taas TOSI turvoksissa ja oikein kipeet kun ei meinaa saada niitä kipristettyä nivelten kohdalta ollenkaan. Nestehiä, nestehiä¿.siinä sitten meni se uni vähän silmästä loppuaamuksi kun aloin jo kehittelemään itselleni jonkun sortin raskausmyrkytystä kans. Ja kyllä jännittää mennä taas tuomiolle kun katotaan miten päin Kirmeli tänään tuola masussa köllii. Itellä on edelleen siis se olo, että pystyssä on. Kovasti vielä eilen illalla ja tänä aamunakin sielä jotain mylläsi ja touhusi, mutta mielestäni ei riittävästi siihen, että olis saanut ittensä käännettyä. Jalkaa tunkee välillä tosi napakasti edelleen tuonne kylkiluun väliin ja se tekee välillä tosi häijyä. Inhottavinta on se, jos siihen ei osaa yhtään varautua ja sitten itekkin pelästyy sitä tunnetta mikä tulee. Ja toisaalta se on niin ihana tunne. =) Sielä on meidän vauva joka mullaa. =) Mä odotin tätä raskautta NIIN KOVASTI ja tätä olotilaa, että on iso massu (sellainen, ettei kukaan voi varmaankaan erehtyä siitä olenko raskaana vai en) että kyllä voin suoraan sanoa, että vaikka sitä vauvaa tuohon tuhisemaan odotankin masun ulkopuolelle, niin ikävä tulee ihan satavarmasti tätä vatsan puolelta toiselle heittelyä ja sitä vauvan meuhaamista tuola masussa. Kun sitä ajattelee, että tämän lähemmäksi et voi koskaan lastasi enää päästä tän odotuksen jälkeen¿ainakaan fyysisesti. Jotain ihme suojeluviettiä pukkaa päälle, kun miehellekkin sanoin, että jos vauva pysyis tuola masussa, niin olis jotenkin enemmän tunne siitä että se on sielä turvassa. Ja samaan aikaan kovasti odottaa näkevänsä minkälainen meidän kahden vauvanyytistä oikein tulee. Kai tää kaikki kuuluu tähän hormoonihöyryilyyn. Ajatella, että sielä se Hannelekin touhuaa nyt sen oman pikkuisen Vilpertinsä kanssa. Huoh! Alkaa taas itkettää!!! =)

Mutta tosiaan¿klo 11:00 on neuvola ja saa nähdä mitä sanoo verenpaineet, turvotukset, pissa ja tarjonta¿niin ja VAAKA? Siinä kai ne päivän polttavimmat. Iltapäivällä on vielä se TAYS:n toinen synnärivalmennus ja sitten valmennukset onkin kaikki käyty. Sielä puhutaan tänään just noista poikkeavista synnytyksistä, joten katotaan saanko mitään kysytyksi sektiojutuista tms. mahdollisuuksista , jos/kun tänään tulee vielä tuomio, että vauveli on perätilassa.

Nyt kyllä on sen verran huono olo, että pakko lähteä puuron keittoon. Hyvää alkanutta vkoa kaikille.

titi ja kirmeli rv 35+3

Vierailija
32/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

katrin uutisia jännään täällä..

ekalle, vai ei siellä " mitään" näkynyt.. =) eikös se teidän esikoinen poika ole, vai miten.. olisko tää sit enempi tyttö? ;)

titille, joo, on varmaan rankkaa passata ja seurustella vieraiden kanssa.. mulla ei ainakaan enää riitä mielenkiinto ja jaksaminen sellaiseen.

meillä mies on pojan kanssa kyläillyt mm anoppilassa ihan kaksistaan jo usempana viikkona, kun mua on enempi kiinnostanut toi sänky tai sohvanpohja.. appi ja anoppi ovat kyllä ihan ymmärtäneet ok.

myös muualla ovat kyläilleet ihan kahteensa, eikä meille ole pyydetty vieraita kylään jokuseen viikkoon..

kun ei tule vieraita, huusholli saa olla jokusen verran mullin mallin jos ei jaksa (siis kun ei jaksa) jatkuvasti siivota, eikä tartte ite laittautua, eikä miettiä tarjottavia, eikä tartte väsyneenä yrittää olla kiinnostunut jonkun muun työ yms. asioista kahvipöydässä..

on ihan ok sanoa ihmisille jotka puhelimessa ehdottaa tulevansa käymään, että mieluummin myöhemmin, kun ei enää oikein energia riitä.

ja sanoa suoraan myös vauvan katsojille (yleensä kai soittavat ensin?) että käviskö vaikka parin viikon päästä, kun ei vielä oikein jaksaisi seurustella ulkomaailman kanssa..

tai jos tekstarilla ilmoittaa vauvan syntymästä, jotkut tutut ovat laittaneet viestin perään, että tervetuloa sitten parin viikon päästä katsastamaan tulokasta..

jos joku ei ymmärrä, ja vetää herneen noukkaansa, niin siitä sit vaan, omapa on ongelmansa ;)

kurjaa että sullakin on ollut huonosti nukuttuja öitä. =(

mulla kanssa oli vkl hermo kireenä, ja väsyneenä kiukuttelin ihan turhista.. ja sitten tietty jälkikäteen kauheen paha mieli, kun tulee ihan joutavista pauhattua, miehelle, koiralle, mutta valitettavasti myös pojan kanssa on hermo lyhyen lainen.. =(

joululahjalle edelleen hermoja raastavaan jännitykseen tsemppausta..

niin, ja kiitos D.O. uudesta pinosta! =)

nyt meillä on sit virallisesti uus emo. =)

hannelen synnytystarinaa mielenkiinnolla (ja vähän kateellisena) ootellessa.. =)

noh, odotellaan kunhan mamma ensin kotiutuu, ja kunnes jaksaa edes ajatella, että kävisi koneella jotain rustaamassa.. varmaan mielenkiintoisempaakin tekemistä on.. =)

(.) täällä pari huonoa yötä, mutta kohtalaista päiväunisaalista takana..

mikään ei ole muuttunut juurikaan mihinkään..

aiemmin synnyttäneet ja lopun menijät, tai kuka vaan, jos tietää, kysymys...

mistä johtuu, että yöllä alkaa särkeä oikeata jalkaa lonkasta jalkaterään asti?

ei, tää ei ole issias, ainakin esikoisella se issias oli erilainen, enemmän viiltävä kipu.

tää on vähän kuin lihas+nivelsärkyä. alkaa ristiselästä-lonkka-takareisi ja ulkosivu reidestä, polvi, ja säären sisäsyrjä+etuosa jalkaterään asti..

semmoista " tylppää jomotusta" , mikään asento ei oo hyvä, ja parasetamoli 2 nappia teholtaan aika tyhjän kanssa..

mun mielestä kummaa, kun se alkaa yöllä ja voi jatkua pitkälle päivään asti vaikka ottaisi särkylääkettä, ja vaimenee sitten loppuiltaa kohden (vaikka luulisi jalkeilla olon pahentavan tilannetta, mutta ei pahenna), alkaakseen taas yöllä uudestaan..

viimeyönä havaitsin ranteissakin kipua.

turvotusta ei ole, ei sormissa, ei nilkoissa..

edellisessä raskaudessa oli nivelsärkyä painon nousun takia, mutta sitä oli kyllä tässä vaiheessa melkein 10 kg enemmän, ja se aiheutti nivelkipua tasaisesti molemmille jalkojen nivelille..

(ei, en ole nyt seisoskellut kuin kurki vain oikealla ketaralla..)

outoa..

poika oli aamulla vähän nuhainen (mieskin myös), toivottavasti ei tule ukkeli (kumpikaan, ei mieskään siis) kipeäksi tällä viikkoa, että poika olis vielä tän viikon normaalisti hoidossa, niin saisin ite huilata päivällä..

ei oikein riittäisi energia kuumeisen ja lenssuisen, ja epäilemättä siksi väsyneen ja hermostuneen uhmiksen hoitoon..

mummi tulee lauantaina, ja on sit kaks viikkoa. hän saa pyörittää täällä huushollia kun minä menen sit ens viikon tiistaina sinne laitokselle.. poika on sitten hoidosta lomalla =). nähkääs, mummi on ihan paras pojan mielestä..

toisaalta on tosi kiva ajatus jo etukäteen, että kun kotiudun laitokselta, on täällä mieheni lisäksi vielä yksi aikuinen laittamassa ruokaa, pyörittämässä huushollia, ja hoitamassa osittain vauvaa, niin saan ne pari ekaa päivää enemmän keskittyä vielä siihen esikoiseen.. sen vauvan kanssa ehdin sitten olla kyllä varmasti kahden, kun normaali rytmi palaa, eli poika menee hoitoon, ja mummi kotiansa töihin. =)

kun mummi lähtee, on yks viikko välissä, ja sitten alkaa miehen talviloma viikko. aateltiin, josko sitten jaksaisi jo mennä muutamaksi päiväksi käymään mun kotikonnuille näyttämään vauvaa muillekin sukulaisille, ja etenkin mun isälle ja äitipuolelle. (isä on sen verran sairas, ettei ole matkustuskuntoinen, mutta niin pistoksissaan tästä vauvasta, kuten tosta esikoisestakin)

on tää kanssa.. suunnittelen jo miehen talvilomalle reissua, vaikka tuntuu että se ensviikon tiistai ei koita ikinä, että siihenkin on älyttömän piiiiiiitkä aika.. =)

-ennis- ja sintti rv 38+2 ..sektioon 8 yötä..

Vierailija
33/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennis: Että sulla onkin päivät vähissä... huisin jänskää!! =)

DreamOne: Kiitos sulle listan aloituksesta! Hienostihan se sujui. Saa nähdä pääsetkö jossain vaiheessa ensimmäiseen muutokseen... ja siis mun kohdalta. Siitä tossa oma napa -osuudessa lisää...

ON: Nyt sitten kertomaan neuvolakuulumisia... Ultrattiinkin taas... ja ainakin nyt myös muualta, eikä havaintoa sikiöstä eikä kyllä minkäänlaisesta vauvan alusta missään. Pissatestit olivat näyttäneet negaa. =( Mutta sitähän mä sanoinkin että sitä se taas näyttää kuitenkin...

Sitten sanottiin, että jos on yrittänyt kiinnittyä, mutta ei tarttunutkaan kunnolla, mutta ehti aiheuttaa mulle oireita. Vihdoin ja viimein suostuivat kuitenkin verikokeeseen ja samalla otettiin muitakin verikokeita. Veikkasivat sitäkin, että jos mulla on hormoneissa jotain vikaa. Viime vuonna ne otettiin kanssa ja silloin ei ollu mitään, mutta ottivat siis uudestaan.

Aika varmoja siellä oltiin etten kyllä raskaana ole, ainakaan enää... Mutta katellaan nyt kuulemma noiden kokeidenkin tuloksia. Parin päivän päästä pitää mennä uudestaan antamaan verikoe... Loppuviikosta saan sitten mahdollisesti kuulla tulokset. Sanoi, että voi mennä ens viikollekin. Mutta soitto tulee sitten kun on kaikki tiedossa.

Että tämmöstä... noihin nykimisiin sanoi kanssa, että jos on suolistoperäistä ja mulla on vain ilmaa masussa. Sitten ehdotti myös jotain elohiiren tapaista.. Mutta missään tapauksessa ei voi kuulemma vauva olla. =´(

Omalta osaltani alkaa siis olla toivo menetetty... mutta katellaan nyt kuitenkin vielä noiden verikokeiden tuloksia. Jos vain saan sen aikaa täällä vielä olla...??

Katri

Vierailija
34/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pikaiset...

Ensiksi HANNELELLE oikein paljon onnea pienokaisesta!!!!! Menihän se sittenkin käsikirjoituksen mukaan ;-) Nauttikaa vauvan tuhinoista!

KATRI: voihan kurjuus :-/ Onneksi sentään pääsit siihen veritestiin! Ihmettelen vaan, että aika kauan kestää tulokset; yksityisellä tuloksen saa samana päivänä. Toivotaan, että sieltä plussa tulisi! Eikö ne ihmetelleet, että missä sun menkat on? Eikös sulla ole viimeisin vuoto ollut joskus melkein 3 kk sitten? Pidetään kuitenkin vielä peukkuja, jookos?

Sitten yksi kysymys: onko teillä muilla valkovuoto joskus keltaista? Mulla tulee taas keltaista vuotoa, ei ole rusehtavaa eikä vaaleanpunaista. Tänään on taas pelottanut, vaikka oireita on edelleen. Jotenkin vaan tuntuu, että ne on laantumaan päin tai sitten mä kuvittelen. DREAMONEko se kyseli, eikö meidän neuvolalääkärissä ole ultraa, niin ei kyllä ikävä kyllä ole :-/ Soittelin perjantaina sille neuvolatädille ja ihmettelin, miksi mulla on jo tän viikon perjantaina lääkäri, kun ei ne sydänäänet kummiskaan kuulu ja toisaalta sen lääkärin tarkoitus on a) todeta raskaus ja b) kuunnella sydänäänet...Vaan muuta aikaa ei ole, seuraava vapaa olisi kuulemma liian myöhään...Mä yritän päästä torstaina taas yksityiselle (tiedän, vähän hölmöä, mutta kait se on pakko mun mielenrauhan takia...), niin ei tartte sen lekurin perjantaina etsiä niitä sydänääniä ja luoda muhun taas hysteriaa...

JOULULAHJA: ihan samojen asioiden kanssa tässä painitaan. Minä yritän luoda positiivista fiilistä itselleni, mutta välillä pakostakin iskee pelko...luulen, että ainakin mulla se helpottaa tämän viikon jälkeen (mulla km:t rv 6 ja 11). Välillä uskallan jo suunnitella ensi syksyä, välillä taas mietin, että en uskalla vielä...Toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee meillä kaikilla hyvin!

-Ultsi + Lahja 9+4-

Vierailija
35/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siellä viitsi keskeneräisenä sanoa mitään. Nyt kun tuolla veritestillä katsotaan mun niitä hcg-arvoja ja parin päivän päästä pitää mennä uudestaan verikokeeseen. Verrataan niitä sitten keskenään ja katotaan ovatko arvot nousseet vai laskeneet.... vai onko nollassa...

Tohon vuodottomuuteen sitten sanoivat, että jos olen raskaana ollut, kuten itse tehty testi olisi näyttänyt, niin sitten on voinut olla mahdollisuus, että on mennyt taas kesken. Ja ihan pieni vuotohan mulla oli viime kuussa... tosin tuli silloin vain paperiin pyyhittäessä, ei muuten. Ja nyt sitten vaan kestää taas hieman ennenkuin alkaa.

No, kunhan ne veritestitkin sieltä valmistuvat...

Katri

Vierailija
36/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katrille ekaksi pahoittelut surullisista varmisteluista, kyllä se varmaan on nyt pahoitteluiden paikka. En halua tyhjiä toiveita osaltani nostella : ( On se huutava vääryys, ettei se nyt onnistu? Oireista en osaa sanoa muuta kuin, että kyllähän se voimakas toivo raskaanaolosta voi aiheuttaa oireita, kun niitä toivoisi NIIN olevan. Toivottavasti mieli ei mustu liikaa tästäkin koettelemuksesta ja kenties pääsette nyt kunnollisiin selvittelyihin ja kenties ihan hoitoihin tän asian tiimoilta, liian monta kuukautta ja menetettyä vauvahaavetta! Ajamassa en ole sua pois täältä!

DreamOnelle kiitokset sujuvasta hypystä listaemoksi, ihan oikeaan aikaan astuit remmiin lennosta : ) ja olikin oikein mukavaa kun löytyi myös linkki tuohon edelliseen ketjuun, oon maalismassuja lueskellessani ihastellut sitä tapaa.

Titi, eipä siitä ultrasta olisi itse enää mitään nähnyt, sillä tavalla " osa kerrallaan" vauvaa näkyy. Kysyin varovaisesti lekurilta, ettei kai sitä enää edes näkyisi tuota sukupuolta, kun vauva on niin iso jo massussa. Siihen kommentoi, että aika tyhjältähän tuo jalkoväli näyttää, ei ainakaan killuttimia nähnyt. Että lekurin veikkaus on tytteli vaikkei sitä ihan selvin sanoin sanonutkaan.. kait, nyt alkaa taas oma epäusko nostamaan päätä. Oon itse niin sitä tyttöä ajatellut (en siksi koska haluan ehdottomasti tytön, vaan koska on ollut niin erilainen odotus kuin esikoisesta) ja yritän koko ajan pitää pään kylmänä, että vaisto voi pettää.. Mutta, älä siis huolehdi, en usko että vahingossa voitte sukupuolen erottaa ellei satu ihan selvää sihtiä jalkoväliin!

Ja niistä vieraista, kannattaa ehkä nyt jo kertoa lähimmille että saattaa olla että haluatte vieraat vasta muutaman viikon kuluttua synnytyksestä tai sit laittaa siinä viestissä toive rauhallisista ekoista viikoista (kiva vinkki). Muistan kuinka itsestänikin tuntui kurjalta kieltää isovanhempia kyläilemästä ekana kotonaolopäivänä. Itse vaan en jaksanut KETÄÄN vieraita, isovanhemmat oli käyneet jo laitoksella ja pääsivät heti tokana kotipäivänä sitten kylään. Mutta muistan omat mielenmyllerrykset, viimeiseksi siinä kaipaa tuntevansa, että on huono " emäntä" .. että ihan reippassti vaaan varaatte sitä omaa rauhallista aikaa ihan Teidän Perheen kanssa tutustumiseen ja asettautumiseen! Toivottavasti neuvolassa kaikki ok, kyllähän näillä loppuviikoilla sitä turvotusta kertyy ihan ilman sen pahempaa syytä! Tuuhan kertoilemaan kunhan kotiudut.

Ennis, hui sullahan ihan päivät hupenee käsistä. Varmasti alkaa olla jo sellainen ihana kutina että kohta pääsee tutustumaan siihen teidän sinttiin : ) Toivottavasti tosissaan lenssu ei perheellä pahene että saatte koko perhe levätä ja valmistautua suureen päivään! Tuosta jalkasärystä en osaa muuta ehdotella kuin nukkumisasennon ja siitä johtuvan jalan puutumisen. Kun kerta lievittyy sitten päivän mittaan liikkeessä. Nukutko sillä kyljellä, että vauva painaa jonnekin sinne puolelle hermoon tms? Ihanaa että saatte kotiin apua arkeen. Itse kyllä olen niin oman rauhan ihminen, etten voisi kuvitellakaan ottavani ketään ulkopuolista meille, vaikka munkin anoppi on aivan ihana ihminen. Haluan vaan velloa univeloissani, babyblueseini ja jälkivuotoineni ilman että tarttee ryhdistellä kenenkään vuoksi : )

Ultsi, eipä tuo keltainen valkovuoto varmastikaan mitään kummaa ole. Monilla valkovuoto saattaa lisääntyä tai olla erilaista raskauden aikana. Jos ei mitään kutinaa tms ole, niin en edes veikkailisi hiivaa tai muuta tulehdusta. Tsemppiä sullekin jännittäviin viikkoihin, kohta oot ylittänyt yhden merkkipaalun taas!

Sitten omaa napaa. Ja omaa alapäätä näin kauniisti ilmaistuna. Kaikki kävely sattuu, ja totta puhuen ihan istuminenkin. En tiedä vihoitteleeko tuo häpyliitos pelkästään vai onko se vaan niin kuin lekuri arveli, että mulla nuo sektioarven aiheuttamat kiinnikkeet ja hermopäät valittaa painavasta taakastaan. Mutta kipeää tekee, aamulla itku silmässä saattelin kävellen poitsun hoitoon, meillä on kaksi korttelin väliä pk:lle ja mulla kesti taas yli tunnin taapertaa sinne ja takasin. Sai olla vika kerta tän mahan kanssa, ei vaan pysty. Tai selvisinhän kotiin, mutta kun ei enää muuhun pysty! Selkää ja alavatsaa/häpyliitosta sattuu joka jalan heilautuksella. Suppatreita ei kuitenkaan ole, joten en usko että mitään vielä tapahtuu! Mutta tähän tää taisi mennä niinkuin arvelinkin, hyvä että oon s-lomalla touhuillut alkuun niin paljon kun en enää jaksa/pysty.

Noh, kovasti yritän tunnustella, välillä tuntuu että vauva olisikin kääntynyt ja välillä taa ettei.. ehkä sekin selviää joskus.

Kauhea hedari, ihan kuin poskiontelot kiukkuilisi, samaa nuhantynkää kuin viikko sitten. Tai sitten vaan väsymysjumputusta päässä kun herättiin jo kuuden jälkeen pikkuherrabn pisaattuaan sänkyynsä... Täytyypi varmaankin painua päikkäreille silläkin uhalla että haahuilen sitten ensi yön.

viu viu, meni oma napa osio ihan marmattamiseksi.. No ymmärrätte varmaan?

eka-vekara ja viikkoja sitten 35+4

Vierailija
37/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Enni-Maija

En tiedä muistatko minua, mutta viime keväänä olimme samassa ivf-pinossa ja sitten vielä samaan aikaan munasolupunktiossa ja alkionsiirrossa.

En ole täällä palstalla kirjoitellut sitten epäonnistuneen ivf:n jälkeen, mutta olen kuitenkin enemmän ja vähemmän säännöllisesti lukenut viestejä ja seurannut myös sinun kuulumisiasi. Oli tosi kiva lukea, että tulit siitä passista raskaaksi. Ja kohta on nyytti sylissäsi. Minullakin on ollut onni myötä...tulin raskaaksi ekasta luomukierrosta sen ivf:n jälkeen. Nyt menossa rv 38+3. Käyköhän tässä niin, että olemme samaan aikaan sairaalassa sektiossa. Minulla masukki on nimittäin perätilassa ja sektioaika on sovittu myös ensi viikon tiistaiksi! Tosiaan enää kahdeksn yötä siihen. Ellei sitten lapsivedet mene ennen sitä tai ala kivuliaasti supistelemaan. Minullahan myös ensimmäinen lapsi, tytär, oli perätilassa ja hän syntyi sektiolla, tosin silloin lapsivedet meni kolme viikkoa ennen sovittua sektioaikaa.

Raskausaikani on sujunut kaikin puolin ihan hyvin. Alussa tietysti väsymys oli kovana kiusana ja nyt loppupuolella selkä- ja lonkkakivut ja unettomuus. Perätilan takia olin pari viikkoa sitten äitiyspolilla ja siellä todettiin, että masukin vasemmassa munuaisessa on laajentunut munuaisallas...se minua hiukan huolestuttaa, mutta lääkärin mukaan nyt ei ole kuitenkaan syytä huoleen. Asia selviää sitten tarkemmin kun lapsi on syntynyt ja lastenlääkäri tutkinut lapsen.

Oikein hyviä hetkiä sinulle loppuraskauteen ja tiedä jos vaikka sitten sairaalassa tavataan.

Terkuin,

miiri ja masukki (sukupuolesta ei tietoa), rv 38+3

Vierailija
38/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviikosta seurasinkin tätä pinoa tiuhaan ja odottelin vauvauutisia ;)...

Katri; voi harmi, että tilanne on taas tämä. Onneksi nyt kuitenkin tutkivat myös verikokeella tilanteen. Oliko puhetta, jatkosta, ottavatko lisää kokeita, tutkivatko mistä nämä keskenmenot johtuvat? Jaksamista teille kovasti!!

maria80 ja poika huomenna 4 vkoa

Vierailija
39/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ollut sen enempää puhetta jatkoista. Sen verran vaan jotain, että jos ei nyt raskautta näy tuossakaan (kuten epäilenkin), niin sitten ei auta muu kuin jatkaa vain taas yrityksiä jos vielä jaksaa. Mullahan kun viime kesänä tehtiin lisätutkimukset eikä niissä mitään ollut. Nyt tänään otettiin noita hormonikokeita verestä tuon raskaustestin lisäksi.

Mulla on siis kohtu ok, samoin munatorvet ja munasarjat. Ei ole endoa eikä pco:ta. Ja ainakin viime kesänä oli nuo hormonikokeet ok. Kilpirauhasissakaan ei ole häikkää.

Miestä ei kyllä ole tutkittu, mutta se ei siihen edes suostu. Vihastuu vain kun siitä mainitsenkin. Sen mielestä meille on tultava vauva luomusti, mutta hoitoihin ei lähdetä ja jos ei niin tule vauvaa, niin sitten ollaan ilman. Kantaansa ei ole tässä vuosien saatossa muuttanut, mutta on sitten suuttunut, kun olen ottanut asian puheeksi useammin kuin kerran tässä noin kolmen vuoden aikana. On ollut sen verran kurjaa sen jälkeen, että parempi kun en sano siitä enää yhtään mitään.

Että jaksamista tässä tosiaan tarvii.

Miltäs se vauvantuoksuinen elämä on nyt " maittanut" ? ;)

Katri

Vierailija
40/61 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys miiri! =)

kyllä mä sut muistan, oltiin tosiaan punktiossa keskarissa, ja tuoresiirrossakin in-tiimissä keväällä yhtäaikaa!

muistan, että silloin lapsettomuuspuolella IVF-pinossa olit kovin pettynyt, kun siirto oli negaa, ja muistaakseni ei PAS:iin jäänyt alkioita..

voi että miten hienoa kuulla, että teilläkin on raskauduttu, ja ihan loppumetreillä menette =)

olen yrittänyt sun kuulumisia täältä välillä eri palstoilta kurkkia, mutta en ole pihaustakaan löytänyt..

suorastaan uskomaton yhteensattuma, että meillä on sektiot sovittuna samalla päivälle.. =)

ja rv:t näyttäs heittävän peräti päivällä..

mun pitää aamulla 20.2. ilmiintyä äitipolille 7.00.. ja siitä sitten jatko-aikataulu selviää vasta paikan päällä.

mullakin meni poikaa oottaessa vedet aiemmin, kuin tuo sovittu sektiopäivä on, joten saa nähdä, onko meistä kumpikaan siellä loppujen lopuksi silloin..

mutta jos ei muuta, niin yritetään tällä palstalla vaikka ihan omalla otsikolla, vaihtaa kuulumisia. olis kivaa tietää miten teillä meni, ja saitteko tytön vai pojan.

toivottavasti se vauvan munuaisallas ei ole mikään iso juttu..

sulla varmaan kuluu viimeiset päivät yhtä hitaasti kuin mullakin, kun tuon takarajan tietää.. =) hyvää vointia loppumetreille=)

-ennis- ja sintti rv38+2