^^^^LOKALUTUSET viikonloppuun^^^^
Kommentit (17)
Täällä valvottu yö takana. Pitäisi jaksaa lähtee synttäreille. Nukahdan varmaan sinne..supistuksia on tullut tiuhaan (harjoitus sellaisia). Väsymyksestäköhän lie?
Olo on aika hutera valvotun yön jälkeen. Maha painaa kovasti ja käy selkäänkin jo. Vielä pitäisi raahata tätä massua mukana muutama viikko. Muuten ei voinnissa erikoista.
Kivaa on lukea vauva-uutisia..lisää vaan sellaisia kiitos. ONNEA PALJON KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!
Hyvää viikonloppua kaikille,
Miranneli rv 35+5 jolla aika matelee..
Täälläkin oisi tarvetta hirmusiivoojalle,ei millään viitsisi mitään tehä.Sain sentään akvaarion siivottua.Toivotaan, että meillekin tulisi vauva ennen laskettua aikaa.
Paras aika kyllä olisi sitten viikolla muuten voi tulla pienoisia lastenhoito-ongelmia. Mieheni lapset kun ovat lasketun ajan ympärillä molemmat viikonloput. Ainakin jos lähtö tulee yöllä niin mietittävää riittää..
Täällä alkaa jo selkä sattua jos nukkuu selältään pakko vaan olla kyljeltään, kyllä sitten taas nauttii nukkumisesta kun vatsan saa pois.
Täälläkin voi mennä vielä neljä viikkoa jos yliaikaa mennään saa nähä.
Onneksi synnäri on tossa lähellä, että ei sen suhteen ongelmia.
Pänsärkyä alkanut olemaan tiuhaan tahtiin,mutta verenpaine pysynyt hyvänä silti olen täs kotona mittaillut sitäkin kun neuvolaa ei enään ole.
Ensi viikolla neuvolalääkärillä aika ja seuraavalla viikolla sitten polille ultraan.
Jännittää jo kuinka iso vaavi meille on tulossa vielä kun ekaa ootellaan.
Äkkiä tää aika menee kun vauvoja on sadellut jo vaikka kuinka monta.
Saa nähä kuinka helposti ne antaa mennä täällä yli lasketun ajan kun muutenkin mennään yli neljän kilon käyrällä. Ois kyllä kiva et käynnistäisivät vaikka sitten..
Mutta hyviä vointeja meille kaikille yrittäkää levätä.
37+2
Tänään tuli sitten rv 39+0. Loppu lähestyy ja saisi lähestyä jo ripeämmin. =)
Toissa yönä vavoinkin supistusten kanssa klo 03 asti kunnes tyssäsivät ja pääsin nukkumaan. Olisin kyllä ollut valmis synnyttämään. Nyt ei sitten sen jälkeen ole suppareita pahemmin kuulunut. Mutta usean viikon ummetus loppui toissa yönä ja vatta on toiminut oikein hyvin ja nyt onkin ihan hyvä olo.
Tiistaina olisi viimoinen aika pelkopoli lääkärille ja jos sillon ollaan sen 2cm auki niin voitaisiin ne kalvot puhkaista ja ehkä sitten jo saisi pojan syliin. Niin jo haluttaisi nähdä minkä näköinen veijari tällä kertaa meille tulee.
Onnea taas hurjasti vauvansa lunastaneille. Vauva uutisia tullutkin nyt ihan mahdottomasti ja oma " vauva kuume" vain pahenee.
Tsirppana rv 39+0
Onnea vauvan saaneille =) Hyvä, että kaikilla mennyt synnytykset hyvin.
Itse olen nyt alkanut olla huolissaan, onko meillä kaikki ihan ok, kun vaikuttaisi vauva nyt aikas pieneltä. Ehdin tulla varmaan hulluksi ennen ensi perjantain neuvolaa. Näin jo kauheaa painajaista, kuinka kaikki meni pieleen synnytyksessä, ja vauvassa vielä hirveästi vikoja.. Itku meinasi tulla, kun siihen heräsin. Mutta ei kai tässä auta kuin odottaa, mitä tuleman pitää.
Itse siis toivon todellakin nyt olevani täällä viimeisten joukossa, että vaavi ehtisi kasvaa, ja jos ei kasva, niin toivottavasti rupeavat neuvolassa asialle jotain tekemään.
Soitin kyllä vielä sitten uudelleen neuvolaan sen jälkeen, kun lääkäri oli minimaalisen kokoarvion tehnyt. Oma täti oli siitä lääkärin kanssa puhunut. Oli sitten meinannut, että saattoi arvio mennä vähän alakanttiin, kun vauva laskeutunut jo aika alas. Eli rauhallisin mielin pitäisi jaksaa uutta arviota odotella.
Tänään on yhdet juhlatkin, mihin on raahauduttava, vaikka en yhtään juhla tuulella olekkaan. Toivottavasti ei siellä kovin kauaa mene, että pääsisi illalla vielä sohvalle lepäilemään.
Yöt on olleet ikäviä.. vessassa saa ravata alvariinsa, mitenkään päin ei ole hyvä olla. Haluaisin nukkua selällään, mutta sitten mahaa kiristää, enkä oikein jalat koukussakaan osaa olla. Kyljeltään tuntuu, kuin litistäisin vauvan piirakaksi ja muutenkin maha painaa patjaa vasten ikävästi. Kai se on ostettava lisää tyynyjä, että saisi itsensä niillä tuettua jotenkin hyvään asentoon.
Onneksi sentään tänään ja huomenna on kaunis ilma, että voi nauttia syksyn väreistä edes ulkona =)
Tästä tuli nyt romaani, mutta viikolla ei oikein ole jaksanut koneen ääressä keskittyä niin pitkää aikaa, että jotain olisi saanut kirjoitettua.
Täytyy lähteä suihkuun ja alkaa harjoittelemaan hymyilyä juhlia varten.. Hyvää viikonloppua kaikille!
Pepiliina 35+6
Eilen en kerennyt ollenkaan koneella, ja ihan piti kaivaa perjantaipino esiin kommentista " monta lutusta syntynyt" ..
ONNEA, ONNEA, ONNEA, kaikille vauvan lunastaneiden perheille!! Ihania vauvoja teillä!!
Meillä ei ole mitään sellasta oloa tai menoa, että alkais syntyyn. Saattaa tuo vuokra-aika pidentyä ihan eräpäivän jälkeenkin. Mutta onhan sinne häätöönkin aikaa vaikka kuinka ja paljon.
Edellinen menikin suht nopsaa.. eka kunnon SELLAINEN supistus tuli klo 10:45 ja tyttö syntyi klo 11:20... piti pientä kiirusta sairaalaan ja ihan sinne synnärillekkin.
Noh, jokainen on ollut erilainen ja eihän tämä välttämättä synny samalla kaavalla. Kaikki on kuitenki ollut alle 3 tuntia...
Voi ei, esikoinen aivastelee taas... Mä en ala! Miten sais noi pysyyn hetken terveenä? Ei kunnolla kerkee edellisestä paraneen, kun jo seuraava tauti tulee. Laitan poppoon eristykseen!
Eilen oltiin kuopuksen kanssa lääkärissä ja esioisesta taitaa tulla seuraava potilas.
Nyt pitää mennä, mutta kivoja viimeisiä valasviikkoja:) koitetaan kestää!!! Kyllä meidänkin vuoro tulee, yksiään raskaus ei ole kestänyt aikaansa enmpää.. vaikka tuntuu, että sinne on vielä niiiin pitkä aika...
peppi ja kipee poppoo..
JIPPII..
Tänään tuli sitten 36 täyteen, perästä tullaan, hitaasti mutta varmasti.
Olo on ihan jees tällä hetkellä.Haravan varressakin tuli heiluttua ja viskeltyä pihaleluja veks.
Kirpparilla pääsin käymään aamulla ihan itsekseen ja voi miten olikin mukavaa=)
Uuteen kotiin tein taas pari pientä löytöä, pesänrakennus siis täällä jatkuu jatkuu jatkuu....Mutta on se vaan niin kivaa.
Pikkuhiljaa kai tuo mielikin piristyy taas.
Alkaa romanttinen kynttiläaika, ihanaa.
Eli pohjalla taas käytiin " itsesäälin " kanssa kamppailemassa.Oli vaan niiin kyllästynyt, saamaton ja mitäänsanomaton olo aika pitkään.Nyt siis jees fiilis, eritääin hyvä juttu.
Tänään päästään kaksin miehen kanssa pariksi tunniksi tupareihin, joten on jotain ohjelmaa huomista ja niitä uuden kodin avaimia odotellessa.
Huomenna päästään sitten aloittamaan kodin omanlaiseksi laittaminen.Vielä uudestaan IHANAA=)
Eli eiköhän miulla nyt mene tämä loppuraskausaika ihan suhteellisen sutjakkaasti (ainakin kuvittelen niin=/ )
Palstaillakin yritän minkä lapsilta ja rempalta et muutolta ehdin.
Vauvauutisia on aina yhtä hyvä kuulla=)
Tsemppiä kaikille ja pirteää mieltä.
Tuttiina ja Nyyttinen 36+0
Tosin itsekin olisin ihan valmis jo synnyttämään... Olo on muuten ihan hyvä, mutta VIRTSANKARKAILU ihan hirveää =( Kun yskäsee, niin lorahtaa " kivasti" . Ei mikään pelkkä teelusikallinen... Ei esikoisesta ollut tällaista. Todella inhottavaa... Nyt ei taaskaan mitään merkkejä, että pian pääsisi synnyttämään, vaikka aikaisemmin supisteli aika paljon.
Tänään käytiin tytön kanssa shoppailemassa. Kiva, kun tässä perheessä joku muukin tykkään ostella ja ihastella vaatteita =) Miestä ei voisi vähempää kiinnostaa.
Mutta eipä tässä kummempia.
(Tuossa jo kertaalleen tänne kirjoittelin, mutta tottahan viesti katosi bittien taivaaseen. Grr...)
ONNEA kaikille nyyttinsä noutaneille! Teitä onkin jo tosi monta! Pinot pystyyn vaan synnytys- ja vauvapuolelle! Nöyränä toiveena esittäisin, että kävisitte kaikki itse laittamassa lapsenne tiedot tuonne esittely-pinoon, en varmasti huomaa / ehdi kaikkia näistä päiväpinoista sinne poimimaan (etenkään sitten joskus kun itselle tulee se lähtö)...
Mi11Mi kyseli jo pari päivää sitten SUPPAREISTA ja mistä sen sitten tietää kun synnytys on käynnissä. Itsellä esikoisen odotuksessa ei tullut yhtäkään supistusta ennen synnytystä, ja heti kyllä tiesin mistä on kyse kun ne alkoivat. Alkuun oli sellaista hiivittelevää kipua alaselässä, ja kun se tuli ja meni noin 10min välein niin herättihän se toivomaan... Sitten kipu pikkuhiljaa voimistui ja siirtyi myös masun puolelle, ja tietysti " kramppien" väli myös lyheni. Ainakin omalla kohdalla se kipu on jotenkin " hyvää kipua" , vaikkakin siis tosi kovaa (ja ihan mielellään siihen lääkkeet otan ;).
Se mikä ehkä on hyvä tajuta on, ettei supistukset välttämättä tunnu tuossa kohdun seutuvilla, ihan hyvin voi olla esim. pelkkää selkäsärkyä. Yksi kaverini ei tätä ensisynnyttäjänä tiennyt, ja sitten tulikin aika kiire sairaalaan... ;) Olen kyllä myös kuullut naisista jotka eivät avautumisvaiheessa tunne mitään supistuksiaan, mutta se nyt lienee tosi harvinaista...
Hirveä väsy painaa. Aiemmin sain hyvin nukuttua vessareissuista huolimatta, mutta nyt on alkanut aamuyöstä valvottamaan. Kirottua. Päivällä voisi sitten nukkua vaikka loputtomiin... No, ei kai tätäkään ikuisesti kestä, joskushan tuon on synnyttävä. Sitten ei nukuta sitäkään vähää... :S
Suhni & Monni (rv 37+2)
Hassua kun itellä on jo 38+2 eikä vaavia, ja tuntuu että tosi moni aiemmilla viikoilla on jo omansa saanut! No ehkä meilläkin kohta... Eipä ole mitään uutta merkkiä ollut että vaavi ois tulossa, nyt ei ole pariin päivään kipeitä suppareitakaan taas ollut. Torstaina tuli ihan vähän vanhaa verta valkovuodon seassa, soitin äitipolille ja kuulemma normaalia.
Nyt olen 2 yötä nukkunut tosi hyvin, ja se on kyllä tehnyt hyvää. Muuten olen ollut aika laiskana, lueskellut ja ollut vaan. Iltaisin vihloo kipeästi häpyluuhun/kohdun suulle jonnekin kun baby alkaa liikkua. Muutenkin enää ei oikeen jaksa jaloillaan olla kovin pitkiä aikoja.
kai tässä vaan sit odotellaan...
Pepiliinalle voimia, saattaahan ne kokoarviot heittää paljonkin.
Riza 38+2
Onnea kaikille vauvan saaneille minultakin... :)
Oma olo on niin kuin ennenkin.. Tosin alkuviikosta supisteli ja tuntui, että vauva saattaisi syntyä jopa ennen laskettua aikaa. Mutta nyt nekin supistukset ovat laantuneet eikä synnytyksen lähestymisestä ole merkkiäkään..
Inhottavaa muuten kun närästää ihan älyttömästi..
Olen tässä miettinyt sitä, että jos tehyläiset menevät lakkoon niin mitenkähän noi synnytysasiat siellä laitoksella hoidetaan. Koska oletettavasti lakon ollessa päällä siellä on minimaalisesti henkilökuntaa.. :O
Kaikkea sitä pohtii..
t. äittä rv 38+2
Itse Tehyläisenä ja yhden lakon läpikäyneenä voin vakuuttaa, ettei se tule kyllä tuottamaan henkeäuhkaavia tilanteita...onhan se jo todettu, ettei sairaahoitajien yms. lakko koskaan saada purevaksi kun kokonaan ei työtä voi lopettaa. Toisin kun aikoinaan lääkäreiden lakon aikana ;)
Oma olo on myöskin aika tuskainen. Tuota vihlontaa esiintyy päivisin ja öisin, vasen käsi edelleen on tosi kipeä ja puuduttaa ja nyt selkääkin särkee :( Panacodilla sain nukuttua lopun yön mutta sitäkään en haluaisi syödä joka yö..hmph...
Eli varsin väsynyt olo ja aika kyllästynytkin oloon...
Kaveri tossa totes, että sillä oli kanssa sama tilanne kun mulla, ettei kaohdunkaulaa ollut jäljellä yhtään ja siitä meni vielä kolme viikkoa ennen ku alko tapahtumaan...noh mulla on nyt siitä toteamisesta menny 2 PITKÄÄ viikkoa ja olen kyllä kaikkea koittanut ;)
Tsemppiä kaikille kanssasisarille...
katarina+reino 37+5
Mukavasti tuli nukuttua viime yö, toivottavasti ensi yökin tulisi nukuttua hyvin. Huomenna mulla on äitiyspolille aika klo 13. AAAPUUUAAA! Kyllähän jännittää. Nyt sitä vauvaa yritetään kääntää massussa " lähtöasemiin" . Hohoijjaaa, mitenkähän siinä käy sitten.
Tänään kootaan pinnis ja meidän tytöt saa laittaa vauvalle sänkyä valmiiksi. Pakkaan jo myös sairaalakassia valmiiksi. Sellaisia kivoja juttuja puuhaillaan nyt. Voi kun sais pian vauvan jo. Toivottavasti tekevät synnytystapa-arvion samalla.
Nyt puuhastelemaan lasten kanssa. Hyvää sunnuntaita kaikille.
Miranneli rv 35+6
Ja Yrjölunnila on huomenna suuri päivä. =) Yritä saada nukuttua ensi yönä. Huomenna saatkin sitten vauvan sylkkyyn.
Onnea huomiselle. =)
Itselläni on tiistaina viimoinen (toivottvasti) pelkopoli lääkäri ja jos paikat auki tarpeeksi niin puhkotaan kalvot ja ehkä minäkin saan vauvan syliini vihdoin. Pahoin kyllä pelkään, että lähettävät takaisin kotiin ja kärvistely synnytyspelon kanssa saa jatkua.
Noh tiistaina sitten oon viisaampi.
Väsynyt Tsirppana rv 39+1
ja nyt kun täältä poistuu porukkaa niin ajattelin myös kirjoittaa. Asumme Helsingissä, meillä on kaksi lasta 4v poika ja 2,4v tyttö. Olen raskaana viikoilla 37 ja 3. Minä olen 29 ja mies 32.
Minullakin piti olla kääntöyritys viikoilla 36\1 mutta vauva kääntyi itsestään vähän ennen sitä. Ja olikin sitten rt:ssa. Terkka oli perjantaina ja olin todella ihmeissäni kun hb oli laskenut 111 kun oli edellisellä kerralla 124. Yleensähän vain nousee loppua kohti, vähän päässä humisee tuo alhainen hb kun yleensä 140. No aloitin taas juomaan rautajuomaa, tabletit ei näköjään sitä nosta.
Mukava kuulla että vauvoja on syntynyt. Onnea! Tuntuu vielä ihmeeltä että meilläkin olisi joskus.
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille. pipsamaria78, rv37 ja 3
Huomenna se h-hetki sitten on aamulla heti. Olen oikeasti ihan hermoraunio mutta se on mun luonne enkä sille mitään voi. Pakko vaan yrittää saada ens yönä nukutuksi jotta aamulla olis iskussa. Mahtavaa saada oma vaavi syliin tämän pitkän odotuksen päätteeksi! Toivottakaa onnea! Minäkin toivotan sitä kaikille vielä raskaana oleville lokakuisille!
Hyvää vointia kaikille loppuraskauteen! Palaan kertomaan kuulumisia kun pääsen.
Yrjö 39+1
Ja kaikille nyyttinsä lunastaneille tasapuolisesti paljon onnea! En taaskaan muista nikkejä, kun ikinä ei ehdi kirjottamaan just sillon, kun on aiemmat viestit lukenu. Mirannelille tsempit vauvan kääntöön ja Tsirppanalle toivon, ettei sun tarvi kärvistellä pelkojen kanssa enempää.
Meidän neiti se oli vielä viikko sitten masussa. Hurjalta tuntuu ajatella niin! Kamalaa hormonimyrskyä tää alku on ollu, etenki kotiin tulon jälkeen. Itkeä vollotan vähän väliä ja, mitä pinkeemmäksi rinnat menee, sitä synkeemmältä kaikki tuntuu, mut sit ku saa tyttösen syötettyä, ni vot, joha taas aurinko paistaa. :)
Mutta nyt taidan lähteä kattomaan tota bb:tä että kuka sieltä lähtee..
Ihanaa alkavaa lokakuuta kaikille!
S ja kirppu 6 vrk
kaikille vauvansa saaneille!!!!
Eilisessä pinossa olikin niin paljon vauva uutisia että tuntuu heti konkreettiisemmalta että tässähän se on kohta itselläkin edessä. Apuva =) Vaikka viikkoja onkin vasta verrattain vähän niin kyselyitä on jo alkanut satelemaan, oih ja voi jos pitää vastata samaa vielä viisikin viikkoa.
Missähän se kuuluisa pesänrakennus innostus viipyy...ei millään jaksaisi siivota...No siivotkoon se jolla se häiritsee enemmän. Hyvä että saa päivittäiset pyykit, tiskit ja lattiat siivottua. Vaikka eihän sitä tiedä jos yhtäkkiä saa innostuksen ja täytyy alkaa touhuamaan.
Vauva keksi eilen jotain uutta ja ihmeellistä. Alkoi oikeastaan jo ennen kuin mentiin kauppaan, mut kaupassa varsinkin sen huomasi. Vauvan liikkuessa vihloi yhtäkkiä aina nivusiin ja tuntui että jalka lähtee alta. Onneksi oli kärryt mistä pitää kiinni...ois se aika noloa jos yhtäkkiä vain kaatuis rähmälleen keskellä kauppaa. Painaiskohan nyt jotain hermoa sitten..
Mutta nyt kukkia kastelemaan, ennen kuin nuupahtavat raukat kokonaan.
Moonshine 36+4
Hyvät viikonloput kaikille, myöskin vauvansa jo lunastaneille!