Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**EX-HAAHUT VIIKKO 7**

12.02.2007 |

[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]

[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]

[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]

[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]

[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]

[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]

[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]

[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]

[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]

[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]

[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]

[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]

[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]

[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]

[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]

[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]

[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.[/color]

[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]

[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]

[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]

[b][color=violet]katri72[/b][/color] Minä 34-v, mies 34-v. Asutaan Helsingissä. Takana 4 km:a: 7/05, 12/05, 7/06 ja 11/06. Nyt taas raskaana ja ensimmäinen olisi tulossa. Plussauspäivä on 21.1.2007. [color=red] LA 8.9.[/color]

[b][color=violet]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=red] LA 13.9.[/color]

[b][color=violet]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=red] LA 16.9.[/color]

[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]

[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]

[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm

[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm

[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm

[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm

[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm

[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm

[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm

[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm

[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm

[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm

[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm

[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm

[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm

[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm

[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm

[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm

[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm

[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm

[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm

[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm

[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm

[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm

[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=blue] poika[/color], 4320 g ja 53 cm

[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=blue] poika[/color], 2890 g ja 49 cm

[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]

[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]

[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]

[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana ollaan oltu koko päivä, yöllä alkoi inhottava migreeni joka on jatkunut iltaan asti. Oksennellutkin olen eikä oikein mikään pysy sisällä. Tuntuu että nyt raskauden aikana ovat nämä kohtaukset yleistyneet, kerran parissa viikossa niitä ilmenee. Nyt tuntuu hieman helpottavammalta ja koneellekin jo pääsee.

Kivasti on tullut ystävänpäiväviestejä tänne ex-haahuihin, mukava lukea :) Me ollaan tällaisia virtuaaliystäviä, mikä on tosi mukavaa.

ennis: Ikävä kuulla että joudutte lupumaan kissastanne. Aikansa vie ennenkuin asiasta pääsee ylitse, mutta kyllä asia siitä unohtuu varsinkin kun tulee uusia kuvioita elämään. Utsekin olen koirasta joutunut pariin kertaan luopumaan elämäntilanteiden muuttuessa ja hetki siinä toipuessa menee.

Koala: Kiva kun vastasit liikekyselyyni. Helpottaa aina kun lukee muiden kokemuksia, itse täällä hermoheikkona tietenkin koko ajan olen. Eli voin varmasti rauhassa odotella tuonne viikon 20 tietämille. Minulla istukka ei ole edessä, joten senkään ei pitäisi liikkeitä vaimentaa. Onnea km:n ylityksestä viikoissa ja erityisesti tsemppiä huomiseen ultraan! Varmasti jännittävää! :) Minäkin olen miettinyt muuten tuota kantokoppa-asiaa ja käsitykseni mukaan enemmän suositellaan kesävauvoille kovaa koppaa. Juuri niiden talvivaatteiden mahtumisen takia sitten seuraavana talvena. Täytyy tässä kevään aikana tarkemmin asiaan minunkin perehtyä.

Katri: Todella sitkeä sissi kyllä olet, täytyy vain ihailla tuota sinun jaksamistasi. Koittakaa puhua miehenne kanssa niistä tutkimuksista, sieltä voi löytyä jopa ihan yksinkertainen ratkaisu asiaan.

Limetti: Onnea uudelle viikolle siirtymisestä! Ja kiitos itsellesikin kun täällä meidän kanssa palstailet :)

titi: Sehän on huojentavaa, etteivät perätilasynnytykseen pakota. Varmaan helpottaa kovasti. Toivotaan nyt että kääntöyritys onnistuu niin pääset synnyttämään alakautta kun sitä käsittääkseni kovasti toivot. Onhan siinä sektiossa omat juttunsa, mutta kyllä siitäkin on kunnialla selvitty moneen kertaan tässä maailmassa. Uskon että kurja olo sinulla on ja tilanne huolestuttaa kovasti!

eka: Jännää kun synnärillä pääsit käymään! Se on varmaan ihan oma jännittävä maailmansa. Itselleni ainakin kun ei ole aiempaa kokemusta. Ja enää neljä viikkoa, kuinka ihanaa!

sani: Kiitos kun vastailit liikepohdintoihini. Tosiaankin uskon visusti että ne liikkeet sieltä vielä alkavat tuntua kun vatsakin kasvaa koko ajan. On vaan niin epävarma olo kun olo on muuten niin hyvä. Mutta tämä on varmaankin ihan normaalia juuri tässä vaiheessa raskautta kun ei itse pääse millään lailla tilannetta tutkimaan ja tarkastelemaan.

Joululahja: Onnea kovasti sydänäänten kuulumisesta! Nyt jaksat olla hieman levollisimmin mielin ja odotella np-ultraa :)

emunainen: Voimia sinulle huomisiin hautajaisiin. Ja halauksia sinullekin!

porkkana: Ei ole kauaa sinullakaan h-hetkeen, jännittävää! Tsemppiä sinullekin loppumetreille :)

omaa napaa: Huomenna on siis neuvola, onneksi heti aamusta klo 8.15. Jännittää tosi paljon että kuuluuko ne sydänäänet. Täytyy vaan uskoa ja luottaa siihen että kaikki on nappulalla hyvin!

D.O. ja nappula rv 17+0

Vierailija
2/61 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta haahujen puolelta (jonne en myöskään enää kirjoittele, kun meillä myös oma lista muualla) tulin katsomaan tuttujen kuulumisia ja sinähän täällä kirjoittelit! Jestas, kun oot pitkällä!!!

Kaikkea hyvää sinulle ja ihanaa loppu-odotusta. Monesti mietinkin, että mitähän sille Porkkanalle kuuluu, kun ei ole mitään kuulunut. Ja hyvää kuuluikin...

Mulla nyt kaksi km takana, mutta yritykset jatkukoon!

Ja Hannelelle oikein paljon onnea!

Jumppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kaikille pahoitteluistanne ja muista ja Emunaiselle kauniista sanoistasi!

Tässä nyt vain tulin vielä kiittämään seurasta ja kiva oli edes hetken olla seurassanne. Ikäväkseni joudun vain poistumaan seurasta. Sain meinaan tänään terveyskeskuksesta soiton, että toista verikoetta ei tarvi tehdä, joten ei tarvi tulla. Arvo oli ollut nollassa, joten niin vain on, että tuli sitten se viides km. =´(

Käyn kyllä vielä lukemassa kuulumisianne, kun niin moni on tullut jo " tutuksi" tuolta haahujen puolelta. Varmaan muutenkin kirjoittelen sielläkin nyt vähemmän. Tuntuu siltä, että vois vähän vähempi palstailu tehdä tässä samalla hyvää...

Hormonikokeiden tulokset oli ok eli ei häikkää.

Oikein hyvää jatkoa kaikille ja voikaahan " paksusti" . Samaan syssyyn toivotan loppuvaiheessa oleville oikein paljon jaksuja loppukoitokseen. Palkinto onkin sitten mitä ihanin! =)

Eli DreamOne: Poistaisitko mun tietoni sieltä listasta...? Toivottavasti tämä olisi se viimeinen km ja seuraavan kerran kun/jos tulen, niin saisin sen palkinnon itsekin. Kiitos sullekin listaemoudesta, vaikket kauaa ehtinyt mun aikana ollakaan. Mutta alku oli hieno ja nyt annan sulle heti töitä. ;)

Halauksia teille kaikille!! Olette mielessäni.

Katri ja menkkoja odotellessa...

Vierailija
4/61 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla Porkkanaa moikkaamaan, vaikken meinannut jaksaa kirjautua.. :) Toki ainakin minä sut muistan. Tosi hienoa, että sulla on nyt mennyt hyvin ja oot päässyt jo loppusuoralle, sen kaiken epätoivon ja epäonnen jälkeen mitä jouduit kokemaan! Tsemppiä loppuraskaudelle! :)

DreamOnelle paranemista ja onnea huomiseen neuvolaan!

Emunaiselle jaksuja huomiseen varmasti raskaaseen päivään!

Limetti: mulla ei kokemusta oo hirveesti jalkakivusta. Esikoisen aikaan tuli usein suonenvetoa ja nytkin on pari kertaa tuntunut olevan tulossa, mutta mä huomaan sen aina just ennen kun kunnolla tuloo ja ehin venyttää jalan niin, ettei oo päässy kunnolla päälle.. Jos kipu johtuu pelkästä suonenvedosta, niin joku apuhan siihen on, mutta arvaa muistanko nyt just mikä se on.. Suolan puutteesta sen sanotaan johtuvan, mutta mikä se suolassa oleva aine on niin en muista. Vichyssä sitä ainakin on ja saa tabuinakin. Mulla on tätä nykyä kauhean harva pää, tuntuu,että unohan kaikki yksinkertasimmatkin asiat.. :/ Toivottavasti kipu helliittää! Onnea jälleen uudesta viikosta! Seuraavan kerran vaihtuukin sitten jo viimeiseen kymmenykseen.. :)

eka-vekara: Onnea myös huomenna vaihtuvasta viikosta. Sulla kans viikot alkaa loppumaan.. :)

Joululahja: tästä tulikin varmasti sulle ikimuistoinen ystävänpäivä, kun sait kuulla teidän lapsen sydämenjympseen ekaa kertaa.. Onnea kovasti! :)

-sani rv 21+1

Vierailija
5/61 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut sulle uutisista! Voi, että kun ees joku vika olis hormoonikokeista löytynyt, mihin vois apua saaha! Tsemppiä ja haleja!

Vierailija
6/61 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PORKKANA: No minä ainakin taatusti Sinut muistan ja aivan mielettömän kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. Pitkällä olet onneksi jo Sinäkin. Nyt vaan ¿ jalat ristissä ¿ vielä jokunen vko, että pikkuinen ehtisi kasvaa ja voimistua riittävästi. Jos vaan suinkin jaksat ja ehdit, niin käyhän kertoilemassa myöhemminkin kuulumisia. Ihana kuulla Sinusta ja tsemppiä vielä lopuille vkoille. =)

KATRI: Kiitos seurastasi. Olet ollut ahkera palstailemana ja pitämään pinoa pystyssä niinäkin aikoina kun me muut ollaan vähän lorvittu. Hyi meitiä¿ ;-) No eihän sieltä nyt sitten mitään kivoja uutisia tullutkaan, paitsi edelleen se, ettei hormonikokeissakaan mitään häikkää löytynyt. Mutta tietty tässä kohtaa sekin on laiha lohtu kun taas tarttis aloittaa koko touhuaminen alusta. Voimia hirmusti sinne sulle ja miehellesi. Ihmeellistä on todellakin tämä elämä välillä¿ = /

DREAMONE: On tosiaan siitä helpottunut olo nyt kun tiedän, ettei sitä perätilasynnytystä väkisten tarvi kokeilla jos sille itestä tuntuu. Ja musta kyllä sille tuntuu. Toivotaan, että käännös tulee onnistumaan, eikä satu kovasti. Vähän jänskättää miten käy!!! Onnea sulle huomiseen neuvolaan. Kyllä se pieni sydän sielä jumpsuttelee sulle. Usko pois! =)

EMUNAINEN: Tsemppiä ja kovasti voimia huomisiin hautajaisiin. Onneksi sulla se pieni sielä masussa on helpottanut ja piristänyt oloa kaiken surun keskellä. Siitä saa kovasti voimia. =)

LIMETTI: Jalkakivuista¿.tai suonenvedoista. Mulla alko noilla samoilla vkoilla myös pohkeistä vetämään suonta. Kovasti vaan yritin tosiaan venytellä niitä pohkeita ja juoda runsaasti vettä päivittäin. Joksikin aikaa helpottivat ja menivät ohi, mutta nyt sitten taas on alkanut olla samaa vaivaa. Eikun vettä lärviin vaan ja jos sulla on niin magnesium-tabut auttais kans noihin kramppeihin. Ite en ole kyllä niitä napsinut. Yritän tässä sitkutella nyt tuolla vesilinjalla ja venytyksillä loppuun asti. Mulla muuten heti auttoi jokusessa päivässä tuo nesteen kerääntyminen¿tai siis helpotti. Jätin sen vichyn ja ne lakut pois. Nyt jo kädet on ihan kun eri ihmisellä. Ja vaaka näytti eilisestä yhtäkkiä 500g vähemmän. Eli kyllä tuosta painon noususta suurin osa niitä ihan nesteitä on kyllä ollut. Malttia vaan siis herkkujen kanssa tää loppuaika, niin enköhän pärjää. Mulla on vaan ihan totaalinen riippuvuus siitä vichystä. =)

EKA-VEKARA: No se kätilö ultras sen niin nopeesti, että katto vaan suurin piirtein missä peppu ja missä pää, joten mä en sitä kauheen hyvin nähnyt. Mutta jos vähänkään omiin tuntemuksiin on luottaminen, niin luulen, että olis ihan totaali pepputarjonta, sillä ainakin tuntuis sille, että Kirmeliittos tämitteleen jaloilla tuonne vasempaan kylkeen¿eli käsittääkseni istus niin kun sellaisessä ällän muotosessa asennossa. Mutta en nyt ole satavarma. No TAYS:ssä se sit varmaan tarkemmin selviää kun ultraavat varmaan tarkemmin. Ai sä olet kuitenkin ajatellut, että voisit lähteä kokeilemaan sitä perätilasynnytystä jos ne minttu-vadelman kintut sais sieltä alhaalta tieltä pois ja tarjolla olis ekana se peppu sielä? Sielä valmennuksessa käytiin tosiaan just noita poikkeavia synnytyksiä läpi ja sielä tosiaan mainittiin siitä, että se pyllytarjonta ei ole tosiaan ollenkaan niin paha ja hankala kun sitten se, että pikkuinen sielä kököttää jalat sumpussa alhaalla ja että ne jalat olis tulossa ensin pihalle. Hui! Mä olen jotenkin sen päätöksen itekseni jo tehnyt, että en lähde siihen perätilasynnytykseen jos Kirmeli ei suostu kääntymään. Kyllä täällä itteekin alkoi oikein kans jänskättämään kun mietin, että ei siihen enää sitten montaa vkoa ole jos sektiolla vauva maailman valon näkee kun kuitenkin se tehdään just varmaan just noin se vko ennen LA:ta. Yhdessä sitten saadaan jänskätä kuinka meitin käy? =)

ENNIS JA KATRI: Mä näin ton Katrin ohjeen täällä viimeksi kun kävin kurkkimassa näitä viestejä¿oliko se sit eilen ja innostuin kans tekemään noita paloja¿tai oikeestaan mulla on äitee mamman tosi hyvä vastaava ohje kaapissa, ja sen mukaan sen tein kun alkoi tehdä mieli kun luin tota Katrin kirjoittamaa ohjetta. Huomenna tulee muutenkin nyt kuitenkin sitten taas vieras käymään, joten on sitten valmiiksi jo mitä tarjota, eikä tarvi huomenna alkaa panikoimaan enää mitään.

KOALA: Sullahan oli siis se 4D ultra tulossa¿eihän se vielä kait tällä vkolla ollut¿jos on, niin heti sitten kertomaan ihania vauveliuutisia. =)

JOULULAHJA: Niin, usko nyt vaan¿kyllä sinä vahvasti raskaana olet ja ensi vkolla saat lisää vahvistusta olotilaasi kun pääset sinne np-ultraan sitä pikkuista möykkyä vilkuilemaan. Ai kun ihanaa!!! Nautihan olostasi! =)

Ai niin JUMPPIKSEN myös minä muistin. Onnea sinne teille vauvayrityksiin myös. =)

Jos joku jäi välistä, ketä en kommentoinut, niin se on sitten vahinko. Kaikille yritin vähän jotain raapustaa¿mutta voihan se olla, että joku viesti on jäänyt huomaamatta.

ON: Oli TAYS:stä nopeeta toimintaa. Eilen soitin sinne päivällä, mutta lääkäri ei ollut ehtinyt vielä katsoa niitä lähetteitä, enkä siis puhelimitse saanut aikaa vastaanotolle. Lupasivat postitella vielä saman päivän aikana kutsut tulemaan. No odotin tulevaksi sitä kirjettä huomiselle tai perjantaille, mutta tulikin jo tänään. Kutsu on nyt sitten käynyt ja ens ma 19.2. klo 9:15 pitää ilmoittautua sinne TAYS:n äippäpolille. Pyysivät varaamaan toimenpiteeseen aikaa n. 2h. Saapi nyt sitten nähdä miten käy. Tietysti VIELÄ TOIVON, että Kirmeli tajuaisi itse sitä ennen kääntyä masussa toisinpäin ja voisin vain käydä toteamassa sielä, että pikkuinen on just niin päin kun pitääkin. Kovasti on tänäänkin masussa mullannut¿oikein niin että on ollut vaikeuksia kävellä kun tuntuu, että maha repee siitä möyrimisestä. Välillä tuntus, että sen on PAKKO olla sielä poikittain¿ei mahaan voi sattua muuten niin paljon ja kävely tuntua epämukavalta kun kyyryssä on pakko mennä eteenpäin. Mutta nyt taas on fiilis, että se vaan taitaa sielä äiteetä kiusata ja ponnahtaa aina takas istuma-asentoon. No maanantaina se sitten selviää. Uimassa kävin vielä eilen ja se olikin viimeinen lippu joka oli käytettävänä¿en usko, että nyt sitten enää näillä vkoilla lähden sinne enempää sutimaan. Harmi vaan jos kävely alkaa olla näin tuskaista kun tänään, niin on vähän vaikea tuota minkään sortin liikuntaa enää harrastaa. No jos nyt sanovat ens ma sielä sairaalassa, että paikat on TÄYSIN kiinni, eikä mitään muutoksia, niin ehkä sitä vois sitten pari kertaa vielä sielä uimassa sutimassa käydä. Tälläkin hetkellä tuntuu, että tuo masukaveri työntäis mun kaikki suolet pihalle¿oikein kivistää kovasti. Onkohan tässä mukana jos supistuksia. Samat aatokset kun EKA-VEKARALLAkohan se nyt oli, että se sairaalakassa PITÄS saada laitettua valmiiksi. En ole sitä vieläkään ehtinyt. Muutama muukin juttu on jäänyt sillain puolitiehen kun aina tulee jotain muuta mikä pitäs hoitaa ja ajattelen vaan, että no enää no pari juttua¿kyllähän mä ehdin ne huomennakin. Mitäs jos tuleekin äkkilähtö yhtäkkiä. Huomenna taas yritän kasata sen laukun valmiiksi. =) Nyt muuten oikeesti tekee niin kipiää masussa, että ihan pakko lopettaa¿ei kai tästä nyt vielä mikään lähtö ole tulossa. Vauvakin on vielä ihan väärinpäin¿. =D Tai sitten tuo napero yrittää ihan tosissaan sielä nyt itekseen sitä kääntymistä. Tuntuu aikas ilkeeltä¿.joten se käännösyrityskään ei voi mikään kovin ihana tunne olla. Alkaa kuitenkin tuo masuasukki olla jo sen kokoinen, että sen kokonaisvaltainen kääntyminen varmasti tuntuukin jo jossain¿.nyt on mentävä. Moi!

Huomiseen!

titi ja kirmeli rv 35+5

Vierailija
7/61 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään heräsinkin miehuksen herätyskelloon ja otettiin täysaikaisuuden kunniaksi erä sitä kolmatta " s" -keinoa (siivoilua ja saunomista ei oo tullut viimeaikoina harrastettua, saati sitten tuota mukavinta). Noh oon siis ollut hereillä sieltä puol seiskasta ja kerkisin myös meidänpienen miehen herätellä ja pukea ja halia lähtiäisiksi.. nyt sitten alkaakin ramaista, pitäisköhän kömpiä takaisin sänkyyn taikka sohvalle torkuttelemaan : )

kauhiasti oli tullut juttua, en näin aamsuta jaksa alkaa kommentoimaan järjestelmällisesti kaikille, yritän muistaa ne mitkä nyt tupsahtaa mieleen..

Kukas se niistä suonenvedoista tms kyseli. Itse olen kuullut vinkkejä villasukista ja magnesiumista, testaapa niitä yötä vasten. Tuli muuten mieleen, että synnytysvalmennuksessa suositeltiin tuota magnesiumia muutenkin odotusaikana, ihan kaikkeen lihaskireyteen ja mm. ennenaikaisiin suppareihin! Täytyy itselleenkin hakea, vaikka ehkä se sektio tulee. Mutta ehkä nää lihasjomotukset ja kireydet katoaa.

Titi, ei se perätilasynnytys ole mitenkään satavarma vaikka m-v peppua tarjoiskin ekana sitten synnytyksen koittaessa. Se lekuri vaan sanoi ettei olisi poissuljettu vaihtoehto, jos kaikki osaset stemmaa, esim vauvan koko silloin, mun lantio, toi tarjonta ja esim synnytyksen eteneminen. Ja sitten valmennuksessa kätilö sanoi, ettei meidän sairaalassa perätilavauvoja synnytellä ja oli ihan hömmennyksissä kun kerroin lääkärin niin sanoneen : ) Noh en osaa sen syvällisemmin asiaa vielä ajatella, mut sanotaanko näin ettei mua kauhistuta ajatus että saattaisinhan sen vauvan peppu edelläkin yrittää punnertaa.. Hei vinkki vinkki, LS:ssa on nyt koulutettu hoitsuja vyöhyvketerapiaan ja akupunktioon, ja kyun kysyin hellävaraisemmista keinoista tuohon vauvan kääntämiseen, niin neuvoi vyöhyketerapian keinon siihen. Testatkaapas siellä kotona miehen kanssa, eipä siitä haittaakaan voi olla : ) Eli pikkuvarpaan kärjestä mies painelee (pyörittää esim kynän kärjellä) jonkin aikaa ja sitten perään makoile sinä pää alavartaloa alempana esim sohvalla noin 15 min. Kolme iltaa peräkkäin niin saattaisi tehota.. Eilen laitoin miehen painelemaan mun varvasta, vielä tosin ei mainittavaa tulosta ; )

jahas, nyt alkaa taas sormet paisumaan, täytyy mennä " vastustamaan painovoimaa" eli sinne sohvalle makaamaan. Palailen varmaankin vähän päivemmällä.

e-v *POKS POKS* RV 36!!!

Vierailija
8/61 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napaisesti tulen kertomaan, että kävin sitten tänään taas ultrassa ja sieltä löytyi yksi liikkuva ja äidille vilkuttava sikiö! Lääkäri käski nyt unohtaa kaikki menneet ja keskittyä nauttimaan raskaudesta :-) Koko vastasi viikkoja eli laskettu päivä olisi sitten 14.9.

Nyt on huojentunut ja hyvä olo. Uskallan jo iloita, että meille tulee vauva syyskuussa! Huomenna on se neuvolalääkäri ja katsotaan nyt, kuuluuko ne sydänäänet. Ainakin sikiö oli varsin vilkas :-)

Voi, että olen onnellinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentoin myöhemmin teidän viestejä, sori että tämä on pelkkää omaa napaa...

-Ultsi + Lahja 10+0-

Vierailija
9/61 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULTSI: Onnea niistä hyvistä ultrakuulumisista. Sielähän oli sitten kaikki just niin kun pitikin ja huomenna pääset vielä kuulostelemaan niitä ihania jumpsutuksia. Mene rauhallisin mielin vaan. =)

EKA-VEKARA: Täytyypi yrittää kokeilla tuota kikkaa minkä kerroit. Onko väliä kummasta pikkuvarpaasta painaa??? Eikös noissa vyöhykejutuissa ole joka ikiselle sisäelimelle oma kohtansa...oikeassa ja vasemmassa jalassa siis eri kohdat. No pitää sitten varmaan painella molemmista pikkuvarpaista. =) Onnea vkojen paukutteluista. Perässä tullaan huomenna. Mieskin totes tänä aamuna, että aikas pitkällä jo ollaan. =) Niin tottavie ollaankin. Mahtava juttu!!! =) Voih...olispa täälläkin seksiä. Mies on niin ylivarovainen tuon masun kanssa, että en ole moneen vkoon seksiä saanut....vaikka olisin pyytänyt...pyh! No antakoot toisen nyt täristä vauvan tuloa sitten. Kai sitä joskus ehtii vielä sekstaillakkin....kai???

ON: Meillä Kirmeli on kyllä nyt pari päivää ollut IHAN ÄÄRETTÖMÄN vilkas. Maha liikkuu niin omituisissa asennoissa ja tekee osaltaa kipeetä jopa Kirmelin liikkuminen. Vähän yöllä hiipi pelko persauksiin, että tuleeko tässä nyt lähtö laitokselle ja vauvakin on vielä ihan väärinpäin. Nimittäin puolen yön jälkeen alkoi tulla ensin vartin välein " kipukohtauksia" masuun ja se meni niin kovaksi, että en saanut selkää suoraksi. Ajattelin, että Kirmeli on vaan nyt jotenkin sielä liikkuessaan päässyt poikittain ja tekee nyt masussa kipeetä kun tilaa on sille poikittain ololle niin vähän, että tuntuu kun maha repeis. Sit kun niitä alkoi tulla vartin välein, niin tajusin, että ei himskutti...näähän on nyt varmaan sitten niitä kipeitä suppareita. Karmaiseva olotila kun ei ole osannut yhtään ajatella että miltä ne kipeet supparit tuntuu. Tai en mä vieläkään ole ihan satavarma, että ne niitä oli, mutta mitäs muutakaan. Tiedän, että ite eilen touhusin varmaan vähän liikaa ja edellisenäkin päivänä kökin keittiön lattialla huonossa asennossa kontillaan kun siivosin ja pesin jääkaappia, et pitää varmaan vähän rauhoittua taas. Tuonne aamu kolmeen asti niitä suppareita tuli. Aina kun olin torkahtamassa, niin taas alkoi...mutta ne harveni koko ajan ja kolmen jälkeen sitten nukahdin ja nyt on taas ihan ok olo. Mietin vaan, että olisko sekin saattanut noi supparit laukausta kun vauva tosiaan ei ole koko raskausaikana noin vauhdikkaasti myllertänyt masussa. Punki päätä ja jalkaa niin, että tuli masuun ihan kauhee " sarvi" ja sitten vaan näki miten se sarvi liikkui ees taas masussa. Liekö ihan tosissaan toinen sielä nyt yrittänyt kääntyä. Kipeetä se ainakin teki!!! Masu näyttäs olevan muutenkin laskeutunut jo tosi alas, mutta jos en nyt väärin tunne, niin edelleen mulla on se fiilis, että sen pikkuisen pää on tuossa rinnan alla. Mutta salaa toivon, että se oliskin eilen heittänyt sen kuperkeikan, enkä vaan nyt osaisi itse sitä päätä paikantaa... No maanantainahan se selviää.

Taidan mennä kans vähän lepoilemaan. =)

titi ja kirmeli 35+6

Vierailija
10/61 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultsi: Ihania uutisia sinulla! Onnea kovasti! Nyt vaan unohdetaan menneet kuten lääkärikin viisaasti sanoi :) Tulipa hyvä mieli puolestasi!

titi: Jopas teillä on kuperkeikkaa heitetty viime yönä! Toivotaan kovasti että olisi jopa kääntynyt siellä. Ja eikös noita kipeitä suppareita ala noilla viikoilla jo tulemaan? Ihanasti osaat aina kertoa ja kuvailla noita juttuja, on niin helppo samastua niihin kun itsellekin tuo aika tulee :) Kiitos tsemppailuista neuvolan suhteen, ihanasti sanoit että usko pois. Ihmeellisesti nämä teidän muiden lauseet kyllä helpottaa ja tsemppaa!

Katri: Ikävissäni poistan sinut listalta :( Voihan harmin paikka. Toisaalta palstailu helpottaa, mutta toisaalta lisää tuskaa eli ymmärrän hyvin mitä tarkoitat vähemmällä palstailulla. Toivon sinulle niin kovasti sitä palkintoa. Ihan surettaa puolestasi. Voimia sinulle ja miehellesi. Olet ajatuksissani.

eka: Kiva että teillä on puuhailtu! Nyt vielä on mahdollisuus ennen h-hetkeä :)

sani: Kiitos neuvolaonnen toivotuksista, ne auttoivat :)

omaa napaa: Tänään siis oli se kauan kaivattu neuvola. Pikkuinen sydän jumpsutteli 140 luokkaa, mikä oli suuri helpotus! Ihan itku pääsi taas kun kuuli. Neuvolan th sanoi " vähän musiikkia äidin korville" . Kaikki arvot olivat muutenkin kohdallaan. Ensi viikoksi sain lähetteen maksakokeisiin, kun minulle on tullut inhottavaa taiveihottumaa joka kutisee aivan mielettömästi. Th epäili ihan tavallista raskausihottumaa, mutta halusi sulkea pois nuo maksa-arvot. Kohdun korkeuttakin jo mitattiin. Seuraava neuvola on vasta viiden viikon päästä niin päästään täyttelemään kelan paperit. Th sanoi, että mikäli paniikki sillä välin iskee niin voidaan niitä sydänääniä kuunnella tässä välissäkin. Ihanaa ihanaa ihanaa, nyt on hyvä mieli!!

Haleja kaikille

D.O. ja nappula rv 17+1

Vierailija
11/61 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsun!

Ultsille hirmuisesti onnea ultrakuulumisista ja DreamOnelle neuvolan kuulumisista! Sydänäänet on joka ikinen kerta niiiiin ihanaa kuulla.

Mekin päästiin tänään 4D-ultrassa kuulemaan sydänäänet ja näkemään kaikenlaista! Ilmarilla kaikki rakenteet on niinkuin pitää ja sieltä se heilutteli ruudun takaa. Ja on tosiaan Ilmari ;)

Katselin äsken vielä DVD-nauhaa, joka saatiin mukaan. Rv nyt 21+1, ja jos harkitsette 4D-ultraa, niin ehkä kannattaa mennä vähän myöhemmin, jos ei oo samanlaista paniikkia lapsen terveyden suhteen kuin mulla oli. Kasvonpiirteet yms. näkyy selvemmin muutamaa viikkoa myöhemmin. Nyt katsottiin paljon rakenteita myös perinteisellä 2D-tekniikalla, kun näkyy sillaikin ihan hyvin. Nauha oli kyllä kivaa saada mukaan.

Kävin sitten ultran jälkeen onnellisena tilaamassa Ilmarille sängyn, kun en ollut tähän mennessä uskaltanut hankkia vielä mitään vauvantarvikkeita. Ja hypistelin heti pieniä sinisiä vaatteita, mutta sain toistaiseksi hillittyä itseni ;)

Sellaista omanapaista, on vaan niin kovin iloinen ja helpottunut olo!

Terkkuja,

Koala ja Ilmari (rv 21+1, sanoi tämä erikoislääkäri)

Vierailija
12/61 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkana ja jumppis!

kyllä mä teidät molemmat muistan tuolta haahuista! =)

mutta, sitä en kyllä muista, että miten se jumppiksen tilanne oli..

porkkanalle onnea, että on jo noin paljon viikkoja läjässä =)

tuu kertomaan että minkälaisen vauvan saitte ja miten synnytys meni, sitten kun aika koittaa.. =)

voihan nokka, että se nyt sit oikeasti meni noin, katri. voimia jatkoon, ja toivotaan että se nyytti seuraavalla yrittämällä teillekin tupsahtaa.

olitko se sinä, kun sanoit ettei mies ole oikein innostunut lähtemään lapsettomuustutkimuksiin..

ehkä voisi yrittää taivutella sillä tavoin, että epäilee ääneen itsessään kaikkea mahdollista, ja toteaa perään, että mutta kun ne hoitaa vain pariskuntaa, ei pelkästään naista/miestä.. ja että voisitko rakasa lähteä mukaan, että ne tutkisi mua, kun tää vaivaa ihan kamalasti mua että mikä mussa on..

jospa se siltä kantilta menisi paremmin läpi..

palstapaasto voi olla hetkeksi ihan hyvä ajatus, että on vähän vähemmällä tarmolla hetken näissä vauvahaaveissa..

olen itsekin sitä kokeillut joskus.

mutta onnea ja menestystä jatkoon!

onnea hienoista ultrakuulumisista koalalle ja ultsille!

neuvolakuulumiset oli kans hyvät ainakin D.O.lla, ja kyllä, ennen kuin vauvan liikkeet tuntuu säännöllisesti, ne sydänäänten kuuntelut on tosi tärkeitä odottavalle äidille.. mulle tulee niistä usein mieleen vanha juna kun puuskuttaa, tsuh tsuh.. =)

mulla alkoi muistaakseni liikkeet tuntua noita aikoja kun sinulla on viikkoja.

vähän kuin elohiiri nykisi.. ja ihan pieniä hetkiä kerrallaan.

sitten meni useampi viikko, ennen kuin liikkeet alkoivat tuntua varmasti ja päivittäin, ja se se olikin hermostuttavaa aikaa.. jotkut ehkä muistaa, miten mulla oli pata kuumana, että miksi ne ei tunnu.. ja että onko kaikki ok..

titllä oli vilkas yö.. tai oikeesti kirmelillä=) eikös tunnu tosi häijyltä, kun vauva pistää tosiaan ranttaliksi niin, että maha hytkyää ja muuttaa muotoa kuin barbababa.. =) auh.. yritä siinä sit nukkua, kun ei tiedä et miten päin olisi..

mutta, jospa tosiaan se kirmeli olisikin vääntäytynyt raivotarjontaan..

takapuolihan tuntuu myös sellaiselta " kuhmulta" tuossa kohdun yläosassa.. ite en kyllä olisi misään vaiheessa osannut tulkita (en tässä enkä edellisessä raskaudessa) että miten päin vauva mahassa lötköttää..

kyllä ne tosiaan suppareilta kuullosti, mitä sulla oli. noilla viikoilla voi niitä hyvin tullakin. oottele nyt vielä viikko pari kintut ristissä sitä synnytystä kuitekin, jookos? ;)

ekallakin viikot poksuu, ei se sullakaan enää kauaa mene =)

limetti, mulla suonenvetoihin on auttanut niinkin yksinkertainen juttu, kuin veden juonti.

eli, päivän mittaan pitäisi muistaa juoda riittävästi, mutta jos ei ole muistanut, vetäisen pari lasillista (hyvissä ajoin, että ehtii vielä käydä vessassa) ennen nukkumaan menoa.

jos yöllä herää suonen vetoon, niin ylös petistä, ja lasillinen kaksi vettä. takaisin maate, ja sama uudelleen jos veto alkaa uudelleen.

mulla oli puolivälin tienoilla raskautta aika paljon suonenvetoja, ja tuo oli kyllä yksinkertaisuudessaan hyvä keino.

ihan selvästi huomasi, että jos oli muistanut juoda päivän aikana reilusti, ei vetänyt yöllä suonta, mutta jos oli ollut ns kuivempaa meininkiä, niin kyllä varmaan veti suonta.

oon vähän laiska juomaan.. vettä. (yök..)

jäiköhän jotain kommentoimatta..?

(.) eilen oli neuvola. viimeinen neuvola tämän raskauden osalta..

edellinen oli viikko sitten.

pissa puhdas

paineet 97/71

hemo 109, siinä samoissa, viimeeksi oli 110

sf 38cm (+2cm) vyötärö 110cm (+1cm)

sintin painoarvio käsin koeteltuna 3600g (viimeeksi 3400g)

sintin syke pisteli 150-157 että eipä vaikuttaisi olevan vieläkään laskussa, kuten loppuajasta vissiin on tapana..

oma paino -400g, eli alusta asti on tullut +12kg100g

turvotusta sen verran, että sormukset on jättäneet lievät rannut sormiin, mutta ei mainittavasti.

terkka tarkasti mun kohdunsuun kun pyysin. eipä sitä ole luurattukaan sitten rv25 jälkeen..

no, ensin yritti käsin, ja totesi että, täällä on tätä synnytyskanavaa noin 5cm ja sit on pää.. kohdunkaula on jossain sen takana, eikä sinne pääse käsiksi..

sitten se otti sellaisen muovisen vehkeen mitä papakokeessa ainakin käytetään ja kurkisteli sillä.

sanoi että kaulaa ei ole jäljellä, mutta on vielä kiinni. ja anoi senkin, että täältä tulee runsaasti tällaista keltaista paksua limaa, että rouvan limatulppa on täällä tulollaan.

arvioi että 1-7 päivää menisi..

eipä sen väliä, vaikka aiemmin syntyisikin.. mutta jospa malttaisi oottaa tosiaan sinne la iltapäivään ennen kuin aloittaa syntymisensä, niin ollaan sit saatu se mummi tänne ton esikoisen seuraksi..

ei sitten tarvitsisi lähteä appivanhempia hakemaan tuolta syrjäkykältä lapsenvahdiksi ennen laitokselle lähtöä.

terkkari ihmetteli vielä, että eikö sun oo paha olla, kun toi vauva on niin alhaalla. mutta ei mulla onneksi tunnu " keilapalloa" jalkovälissä, vaan voin kävellä ihan ok kintut suorina, eikä tartte mennä ketarat harallaan kuin länkkärit.. =)

no, kai mulla on sit kumma lantio/lonkat, (lonkkamaljat on yläviistoon ja lonkat on jonkun verran yliliikkuvat) kun kaikkein mieluisin istuma-asento on aina ollut ja on edelleen jalat ristissä kuin inkkareilla. istun (kotona) aina niin, oli sitten kyseessä lattia, sohva, tai ruokapöydän tuoli..

ihmisten ilmoilla osaan kyllä istua kunnolla =)

oliskos joukossamme fysioterapeuttia tai muita jotka ymmärtävät noista?

siitä jalka- ja alaristiselkäsärystä tultiin siihen tulokseen, että tuo erittäin alhaalla köllöttelevä sintti mahdollisesti painaa sitä mun aikanaan murtunutta häntäluuta, kun se siis on sisäänpäin oleva J-mutka nykyään..

eipä siellä muuta. alustavasti sovittiin, että soitan sit ens tiistaina tai keskiviikkona neuvolaan, että mitä laatua meille syntyi ja miten meni. sitten sovitaan se neuvolan kotikäyntiaika, jos jo tiedän miten kotiuttavat sairaalasta meidät.

alustavasti aateltiin, että maanantaille sitten menee, kun varmaan aikaisintaan pe kotiudun.

terkka lupasi sitten poistaa multa tikit, jollei niitä ole poistettu jo ennen kotiutumista.

semmoista..

nyt jo tuntuu, että en halua olla sairaalassa kun mahdollisimman lyhyen aikaa..jospa jo pe pääsisin kotiin.. huoh. (päivä sinne tai tänne, sama se, mutta kuitenkin..) ihan kuin olisi koti-ikävä valmiiksi.

nyt varmaan alkaa taas olla aika mennä laatimaan sapuskaa, kun mies tulee kohta töistä.. tänään listalla perinteistä kylkisiivukastiketta (lue, läskisoosia..) ja muusia..

-ennis- ja sintti rv38+5 ..tiistaita ootellessa, tai ainakin lauantaita..

Vierailija
13/61 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos voimista. Mähän se tosiaan sanoin, että mies on ollut jyrkästi " ein" kannalla mikä koskee hoitoja. Olen mä sille sanonukin, että voi olla kenties ainut keino, mutta sitten ei ole sanonu mitään. Mutta yritän aina välillä sanoa. Liian usein ei kannata tai pimahtaa totaalisesti siihen. Ikääkin vain alkaa tässä olla, joten ei kyllä kovin paljoa voisi odotella...

Mä tuolla toisella puolenkin lopetan listaemon hommat tämän viikon jälkeen. Jotenkin kaipaa vähän etäisyyttä kaikkeen. Ja kun ei ole listaemona, niin ei ole niin " kiinni" tässä palstailussakaan. Kunpa olisi varaa johonkin reissuun, voisi kyllä piristää...

Ja tuntuu siltä, että kunhan yritykset taas jatkuu, niin voisi tehdä hyvää pienet irtiotot jatkuvaan palstailuun. Ehkä sekin auttaisi... Sehän tässä vaan on ollut, että kun ei ole oikein muutakaan tekemistä, niin sitten on vielä vähemmän...

Jaa, että limatulppa olis menossa... hui! =) Kaikkea hyvää sulle niinkuin muillekin. Välillä käyn kyllä katsomassa mitä teillekin kuuluu.

Vauvantuoksuista elämää toivotellen...

Katri

Vierailija
14/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin viikonloppuja toivottelemaan kun lähden tänään kotipuoleen viikonlopuksi ja siellä on kyläilyä sinne sun tänne. Vasta sunnuntaina kotiudun reissulta.

Eli oikein ihanaa viikonloppua kaikille odottajille ja masuvauvoille

toivottaa D.O. ja nappula rv 17+2

Vierailija
15/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kotiuduttiin.

Välilihan leikkauksen ansiosta en kauheesti voi tässä istuskella mutta tulin ilmottaan että kotona ollaan. Ensimmäinen yö selvitty vauvan kanssa.

perjantaina lähettiin synnärille n. klo 19. Olin 3 cm auki.

Laitettiin peräruiske.

Sitten synnytyssaliin. Kyselin heti kivunlievitystä mutta passittivat ammeeseen.

Kipu oli järkyttävä, hoin miehelle että meiän lapsiluku on tässä, tästä en hengissä selviä, ei enää koskaan, jne...

Ilokaasu annettiin n. klo 23, ei auttanut.

Epiduraali laitettiin klo.1.20. Onni ja autuus! Kivut oli poissa! Sitä autuutta kesti kuitenkin vain 2 h, alkoi ponnistaminen joka kesti ikuisuuden (eli puoli tuntia), usko loppui kyllä moneen otteeseen.

Klo. 4.07 syntyi pieni poika. Niin uskomattoman suloinen ja ihana. On voinut hyvin.

Itsellä nousi 40 asteen kuume - pissatulehus - antiobiootit suoraan suoneen. Sen takia viivästyi tämä kotiutuminen, ja eilen päästiin kotiin. Oon välillä ihan shokissa, pelottaa niin pirusti miten osaan jne. Vauva pitää herättää 3 tunnin välein syömään jos ei itse herää kun on alle 3 kiloa.

Perä on hellänä ja kipulääkkeitä kuluu mutta muuten olen sen synnytyskivun jo unohtanut ja alkanut perua puheitani että kelmi olisi meiän ainokainen =o)

Tulen kyllä vielä täälä aina käymään mutta nyt ei viitti pitempiä istua.

Onnea kaikille odotukseen!

HANNELE + kelmi 6 vrk

Vierailija
16/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kylla ne kivut unohtuu kun sita kaaroa siina sylissa pitelee, mitapa sita ei kestaisi moisen onnen edessa?!

Taalla ei edelleenkaan mitaan uutta, huomenna kayn ' tarkastusultrassa' miehen mielenterveyden vuoksi, se kun on huolissaan naista tuhruista jne... ja kun mukaan talla kertaa haluaa tulla, mikas siina(itsehan maksaa, heh)

Mutta ei tassa kummempia, palailen illemmalla.

- levinia ja hope 9+6 -

Vierailija
17/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin D.O on kuulumattomissa loppuviikon, että toivottelut hälle ja muillekin.

minä olen kyllä kotosalla, sikäli jos ei laitokselle tartte mennä.. =)

huomenna se mummi tulee, ja pojalle kerroin siitä tänään aamulla. oli ukkeli aika muikeena =) kuiskasi, tuleeko? =)

onneksi (pojan onneksi, minua jo vähän väsyttää..) tänään iltapäivällä tulee yks (pikku-)lapsiperhe piipahtamaan, ja illalla tulee tulevat kummit ainakin yhden tai kahden jo isomman muksun kanssa käymään. on pojalla ohjelmaa hoitopäivän jälkeen, niin ei ehdi sitä mummia niin kiivaasti kytätä.. =)

sitten laskettiin myös sormilla, että neljän yön päästä vauva syntyy.. (poika 2,5v osaa jo sujuvasti laskea 10 asti)

HANNELELLE moi! olet sitten jo kotosalla =)

aika lyhyet ja ytimekkäät oli noi sun viestit (2kpl), näinköhän on ilmiintynyt lisää tekstiä kun saan ite tän lähetettyä.. =)

käär(m)etorttu (täytteenä mansikka-vaniljakastike) on valmiina jääkaapissa tämän aamun tuloksena vieraita odottelemassa, ja nyt pitäs laittaa imurrin käyntiin, että saa koiran- ja kissankarvat kadotetua lattialta..

sitten menenkin maate, viime yönä oli taas repale-yö, ja unta kaikki 2h, pätkissä sekin.

ainiin, piti vielä sanoa, illalla kateltiin jotain miehen musiikki dvd:tä, mitähän hevinrytkettä lieni, ja sintti jumppasi=tykkäsi siinämäärin, että mies naureskeli viereiseltä soffalta, kun maha heilui ja hytkäsi.. ja oikein kunnolla! =)

se sattui oikeestaan, mutta onneks näyttäis toi musiikkimaku olevan sintilla samaa kuin äitillä ja isovelillä =) (..ja iskälläkin osittain)

tietääkö kukaan sitä lasten bändiä, joka soittaa lapsille heavy/rock-juttuja? mä olen kuullut siitä, mutta en vaan muista että mikä.. olis kiva hankkia tolle pojalle sen levy..

muistaako/tietääkö kukaan sitä???

poika nähkääs istuu välillä luurit päässä tietokoneella iskän sylissä ja kuuntelee rammstain-black sabbath-metallica-white snake- akselilla jotain ja nyökyttää päätä totisena tahdissa, ja jos yrittää vaihtaa biisiä tai lopettaa koko kuuntelun, on vastaus aina tiukka, minä kuuntelen tämän vielä.. =) omalla tavallaan huvittavaa, ja sööttiäkin =)

tää selkä ja jalka on jotain kerrassaan uskomattoman... huoh.. no neljä yötä.. ja nyt sinne imurtimen kimppuun..

-ennis- ja sintti rv 38+6

Vierailija
18/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa että kikki sitä kuumeilua ja tulehdusta lukuunottamatta meni hienosti! =)

kyllä se takapuoli aika nopeesti asettuu kivuiltansa.

nautihan kotosalla olosta vauvan kanssa, ja, tietty sä osaat!

ihan varmasti sä olet kaikkein paras äiti just teidän vauvalle! =)

kun et liikaa rupee mihinkään " vauvankasvatus-oppaisiin" tuijottamaan, vaan teet sen mukaan kuin teidän kuvioihin tuntuu oikeelta, niin äkkiä huomaat miten hommat alkaa luistaa.

tottakai siihen pikkuihmiseen täytyy ekaksi tutustua, vaikka se sun massussa elämän ekat ajat onkin köllötellyt, niin vastahan te tapasitte, oliko se nyt kuusi päivää sitten.. =)

mä olin kanssa ihan äimänä sairaalassa ja kotonakin ekat päivät (myöskin epävarma itsestäni ja kyvyistäni äitinä..), mutta kyllä tosta pojasta on ihan kunnollinen tullut =) ..ja minustakin vissiin ihan ok äiskä.. =)

saas nähdä toistaako historia itseään, vai meneekö tällä kertaa jotenkin helpommin se alku..

levinialle pahoittelut tuhrusta, ja tule pian kertomaan mitä ne siellä lääkärissä sanoi.. toivottavasti kaikki ok!

-e-

ja nyt sinne siivoomaan, mars..

Vierailija
19/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon täällä ihan vuoristoradalla.. selkä kipeänä tulin ihan vaan pikaiseen vilaseen nettiin, ekaksi luen maalismassuista tosi surullisia uutisia (siellä yksi maalismassu-vauveli menehtynyt istukan irtoamisen vuoksi) ja seuraavaksi tulen itkeskelemään ilosta Hannelen ekaa vauveliviestiä.. ylös-alas tunteet heittää..

Hannelelle, tiedän tunteen niinä ekoina kotonaolopäivinä. Sitä on jotenkin niin herkällä, että epäilee ihan yksinkertaisiakin juttuja : ) Mutta, niinkuin olikohan se Ennis sanoi, paras äiti oot lapsellesi ja varmasti pärjäätte vilpertti-kelmin kanssa loistavasti. Ihan rauhassa nautitte vaan siellä kotonaolosta ja tutustumisesta. Ei malttais odottaa..

Neuvolassa käyty, kaikki ihan ennallaan (paitsi tietysti paino noussut ~kilon/vko). hempat, sykkeet ym kaikki ihan samaa ja pissat puhtaat, SF-mittakaan mulla ei kasva kun ei sitä niin vinoon pysty mittaamaan kun pää kasvaiolee tuonne kylkeen. Itse asiassa tsekkasin just, et mulla on ollut siinä kohtaa merkattuna jo viikkoja SF 31! Ja vielä päivittelevät kylillä että olisi iso maha! Noh tosissaan meillä kun tuo vauvan asento on niin kumma, niin eihän tuo kohdunpohjan korkeus kerro oikeaa totuutta massun koosta, eikä edes vauvan kasvusta.

terkka pohti, että varmaan kannattaa valmistautua suunniteltuun sektioon, kun eivät välttis enää edes yritä rv 37 kääntää (kun on jo yritetty kertaalleen) ja kun meinas, että tää vauvan asentokaan luultavasti ei auta kypsyttämään paikkoja samalla tavalla kuin jos pää painaisi tuonne kohdun suulle. Ikinähän sitä ei koskaan tiedä, mutta ehkäpä tässä voisi varautua siihen että rv 39 (eli ehkäpä sitten 12.3 alkavalla viikolla) on sektioaika.. Soittelin jo päikkäriinkin johtajalle, että muutetaan se pojan osa-aikaistaminen sittenkin huhtikuun alkuun, että jos ja kun olen vasta maaliskuun loppupuolella kotiutumassa sairaalasta niin mies saisi aloittaa sitten pojan kanssa yhtaikaa lomansa ja ei tartteis " tuhlata" isyyslomiaan siihen, että ovat poitsun kanssa kotona ja mä vauvan kanssa sairaalassa.

selkä ihan sikakipeä, sellaista iskias-tyyppistä toispuoleista kipua ja liikkuminen sitten sen mukaista.

Noh kohta täytyypi lähteä poikaa hakemaan pk:sta ja sitten miehusta töistä. Jos menis vielä hetkeksi sohvalle pitkäkseen, että jaksaa sitten olla liikenteessä.

Ainiin, Titille, ei mitään tarkempia ohjeita siitä pikkuvarpaan painelusta, periaatteessa vissiin kummallekin jalalle voi tehdä, mutta riittää kun toistakin " käsittelee" . Mulle taidetiin tehdä vaan toiseen jalkaan..

eka-vekara

Vierailija
20/61 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emunainen: hauskaa kuulla sinustakin. Hienoa, että pikkuisesta on on ollut apua, ja että olet vaikeassa tilanteessakin osannut iloita raskaudestasi.

Porkkana: moikka sinulle! Toivottavasti pysyt vielä muutaman viikon kasassa ja isommat lapset antavat sinun levätä. Hienot viikothan sinulla jo on.

Katri: kiitos itsellesikin seurasta, varmasti jäämme sinua kaipaamaan, joten käyhän meitä välillä moikkaamassa. Koitapa hoitaa itseäsi ja vaikka jotain hemmottelua keksiä itsellesi ja miksei puolisollekin.

Sani: en tiedä tarkoititko tuolla suolasta saatavalla aineella magnesiumia. Sitä olen ohjeesta syönyt ja vähän onkin auttanut.

Titi: hienoa, että on turvotus laskenut. Koitahan nyt jaksaa ilman vichy-herkkua, kun selvästikään ei sinulle nyt sovi. Magnesiumia olenkin syönyt, täytyy vielä kokeilla olisiko veden juonnista apua. Normaalistikin kyllä vesi maistuu, mutta yritänpä pari päivää oikein kiinnitää asiaan huomiota. Tämä vessassa ramppaaminen on kyllä muutenkin aikamoista.

Hienoa, että kutsu tuli ajoissa tuonne käännösyritykseen ja toivottavasti tosiaan tajuisi kirmeli jo ennen sitä kääntyä, hurjia mylläyksiä sinulla. Voin vain kuvitella, kun minullakin alkaa jo välillä vetää naamaa ruttuun.

Hurja, että on sinulla jo kipeitä supistuksia tullut, no eihän tuohon synnytykseen enää pitkälti pitäisikään olla:) Kai sitä tässä vaiheessa voi jo onnitella edistyksestä? En tiedä noista kipeistä supistuksista ennen synnytystä, kun esikoisen kohdalla ekoista heti synnytys käynnistyi.

DreamOne: Onnea sinulle myös jumpsutuksista. Kyllähän se herkäksi vetää, varsinkin jos on huoli ollut mielessä. Kiva, että sinulla on neuvolatäti joka ymmärtää pienet panikoinnit ja antaa oikein luvan tulla välissä sydänääniä kuuntelemaan. Eiköhän ne liikkeetkin ala kohta tuntua.

Koala: Ihanat kuulumiset sinullakin. JEE! On se varmasti ihanaa tuota DVD:tä katsella. Hienoa, että sinäkin sait huojennusta mieleesi. Onnea nyt sitten Ilmarin odotukseen!

Ennis: Vai että 1-7 päivää, hyvähyvä, vaikka teillähän tuo takaraja on muutenkin jo olemassa. Hyvä, että fyysinen vointisi on vielä kohtalainen, niin viimeisetkin päivät saat paremmin kulumaan. Ihana lukea siun mietteistäjo tulevasta sairaalasta pääsystä... Hienoa, että mummi pääsi jo etukäteen tulemaan, niin ei sitä tarvitse jännäillä. Tajusin etten itse ole vielä miettinytkään lastenvahtiasiaa. Isovanhemmista ei ole apua, kun ovat työssäkäyviä ja asuvat kauempana, mutta useampikin ystävä on onneksi, joka tulee hyvin toimeen tuon meidän esikoisen kanssa.

Hannele: Kiitos pikaisista kuulumisista, ymmärrettävää että pikaisesti yrität istumishommat hoitaa. ONNEA, vielä hurjasti ja kaikkea hyvää teidän uuteen vauvaperheeseen. Kyllä täällä olenkin jo miettinyt, että koskahan kotiudut. Hienoa, että kaikki meni hyvin!

Levinia: hauska kuulla sinustakin, mietinkin jo misä piileskelet. Toivottavasti on nuo tuhrut harmittomia.

On: Eilinen ilta oli ihan kamala, päätä särki ja vauva mylläsi niin, että ihan sattui ja sai mylläämisellään taas aikaan supistuksiakin. Olin ihan varma, että olen tulossa kipeäksi, mutta tässä sitä nyt ollaan pystyssä hyvien yöunien jälkeen. Kiitos kaikille kovasti vinkeistä suonenvetoihin. Täytyy siis kokeilla vedenjuontia lisätä ja unisukkia.

Meillä olisi miehen kanssa hieno tilaisuus lähteä kahdestaan yhdeksi viikonlopuksi reissuun, kun isovanhemmat lupasivat hoitaa tuota esikoista. Olisiko vinkkejä hyvästä matkakohteesta kotimaassa, mieluiten itäsuomen suunnalla, mutta kauhean tarkkaa ei ole? Jos ei muuta keksitä mennään varmaan mökkeilemään. Muuten hyvä vaihtoehto, mutta ulkohuussi vähän inhottaa, kun kuitenkin sen vähintään kolme kertaa herään öisin vessaan.

Hyvää viikonloppua minunkin puolestani, kotosalla olen kyllä mutta juhlin syntymäpäivääni, joten voi olla etten ennen maanantaita palstailemaan ennätä.

-Limetti rv29+2