Vanhat miehet hylätään
Surettaa seurata sivusta kun nuoremman puolison ottaneet miehet vanhenevat. Aluksi yhdessä liikkuminen vaimon kanssa vähenee, kyläilyt harvenevat ja kodin remontit hiipuvat. Mies ei vaan jaksa eikä ole enää kiinnostunut, vaimon menohalut vain kasvavat kun eläkeikä lähestyy.
Tuttavapiirissäni on nyt peräti 3 nopeasti vanhentunutta miestä, joilla avioeroprosessi on kesken tai ero jo voimassa. Oli arvattavissa, että tänä vuonna vasta 60 vuotta täyttävä vaimo ei jaksa katsella 74-vuotiasta, sydäntahdistimen varassa elävää miestä. Toinan pariskunta M 79, N 62. Ero tuli jo pari vuotta sitten. Kolmas pari kipuilee ja vaimo on hankknut rakastajan, koska miehellä ei kertomansa mukaan ole seissyt enää vuosiin. Mie hyväksyy tämänkin, jos vain vaimo ei jätä.
Sydäntäsärkevää.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa loppujen lopuksi on sydäntäsärkevää? Jos mies on vanha ja seksi ei enää suju, niin kait se on hyvä että vaimo lähtee etsimään jotain muuta. Mietitäänpä mikä olisi sitten se vaihtoehto? Se että olisi itsensä ikäinen nainen puolisona, eikö niin? Mitä tästä itsensä ikäisestä naisesta puolisona olisi sitten hyötyä sille vanhemmalle miehelle, kenellä ei se seksikään suju? Että vieressä olisi mummeli keittämässä aamukahvia ja motkottamassa milloin mistäkin. En jotenkaan näe että libidonsa kadottanut mies aivan hirveästi kaipaa sellaista. Tässä miehet ja naiset ovat erilaisia. Jos miestä ei enää seksi kiinnosta, eli libido on mennyttä, niin ei se kaipaa siihen emäntää motkottamaan viskin juonnista. Naisilla taas on ehkä sellainen romanttisempi käsitys siitä, että kiva vanheta yhdessä, käydä kävelyillä ja katsella yhdessä netflixiä. Yksinäisyyttä ei tietenkään halua mieskään, mutta sen täyttämiseksi riittää u
Minä taas olen kuullut monenkin vanhan miehen harmittelevan "Ei olisi pitänyt erota, nyt ei ole ketään hoitamassa".
Naiset eivät eroamista tai leskeyttään harmittele. Miehet eivät auta tai hoida naisia muutenkaan, joten naisilla on vanhanakin helpompaa ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa ettei yksikään vanha mies kyllä kaipaa mummoa siihen viereensä. Kaikki vanhat parisuhteettomat miehet sanoo kyllä melkein yhteen ääneen, että onni kun ei ole (enää) eukkoa valittamassa joka asiasta.
Mutta hyvä ruoka ja puhtaat vaatteet tuntuu kelpaavan, ja se seksikin, vaikka harvenee iän myötä. Toki incel ei kaipaa mitään kun ei sillä ole ollut mitään, mutta normaalit miehet ei viihdy yksin vanhanakaan.
Minulla ruoat vain paranivat ja muuttuivat terveellisemmiksi vaimosta eroamisen jälkeen, ja pesukone toimii helposti nappeja painamalla.
Flesh Light laulaa.
Ei haittaa, kunhan saa olla rauhassa eikä kuulu jäkätystä ja ruikutusta. Ei se p1llu nyt mikään maailman hienoin asia ole. Ihan hyvin pärjää ilmankin.
Erikoinen tämä vauvapalsta. Tämä on alkanut herättää minussa naisvihaa, jota ennen ei ole ollut. Täytyy muistuttaa itseään siitä, että täällä todennäköisesti ovat sairaimmat naiset eniten äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa ettei yksikään vanha mies kyllä kaipaa mummoa siihen viereensä. Kaikki vanhat parisuhteettomat miehet sanoo kyllä melkein yhteen ääneen, että onni kun ei ole (enää) eukkoa valittamassa joka asiasta.
Mutta hyvä ruoka ja puhtaat vaatteet tuntuu kelpaavan, ja se seksikin, vaikka harvenee iän myötä. Toki incel ei kaipaa mitään kun ei sillä ole ollut mitään, mutta normaalit miehet ei viihdy yksin vanhanakaan.
Minulla ruoat vain paranivat ja muuttuivat terveellisemmiksi vaimosta eroamisen jälkeen, ja pesukone toimii helposti nappeja painamalla.
Olisi voinut olla ero tulematta, jos et olisi pitänyt vaimoasi palvelijanasi liiton aikana ja opetellut perustaidot vasta eron jälkeen.
Vaarin kaveriksi.
Siis vanha mies jolla seksi ei suju, niin voivottelisi kun mummo läks?
Onhan se Paavo ja Päivi lipponenkin nykyään käytännössä erikseen ja Päivi on sanonutkin, että johtuu ikäerosta.
Nor 102: "Minä taas olen kuullut monenkin vanhan miehen harmittelevan "Ei olisi pitänyt erota, nyt ei ole ketään hoitamassa".
Naiset eivät eroamista tai leskeyttään harmittele. Miehet eivät auta tai hoida naisia muutenkaan, joten naisilla on vanhanakin helpompaa ilman miestä."
Miehetkin ovat yksilöitä. Mun isäni hoiti äidin loppuun asti (toki siihen isän huonon liikkumiskyvyn takia tarvittiin myös mun apua ja loppuvaiheessa kotihoidon apua). Äiti olisi täyttänyt tänä vuonna 97, mutta kuoli kuukausi ennen synttäreitään. Isä täyttää parin kuukauden päästä 95. Ehtivät olla 75 vuotta yhdessä ja siitä 72 vuotta naimisissa.
En ota kantaa tuohon eroasiaan, mutta omalla kohdallani huomasin aikoinaan, että miehet lakkasivat kiinnostumasta. Muutuin nk näkymättömäksi miehille. Mikä ei ollut lainkaan huono asia, että sain olla rauhassa. Mutta kun täytin 55, mua 10-15 vuotta vanhemmat alkoivatkin kiinnostua. Nyt, kun täytän jo ensi kuussa 63, kiinnostuneiden ikä tuntuu laskevan (tarkoitan ikäeroa) ja jopa mua 5 vuotta vanhemmista miehistä on löytynyt kiinnostuneita. Olen ihmetellyt, mistä tämä johtuu, koska eikös eläkeiän ylittäneenä ole vaan hyvä, kun saa elää just niinku tykkää? Ei tarvitse huolehtia kenestäkään muusta kuin itsestään? Vai onko sittenkin joillain taustalla yksinäisen vanhuuden pelko? Jos on lapsia hankittu ja niistä hyvin huolehdittu, niin kyllä ne aina välillä ainakin soittelee, jos asuvatkin kauempana. Ja ainahan voi muuttaa lähemmäs lapsiaan. Äidin kuoleman jälkeen mäkin käyn isän luona aina sunnuntaisin kahvilla. Rupatellaan påari tuntia. Vai senkö pelko, että kukaan ei hoida tai huolehdi? Nykyisin on kuitenkin saatavilla mitä erilaisimpia palveluita, jos oma kunto tai voimat eivät enää riitä esim siivoukseen tai kaupassa käymiseen. Tai jos ajokyky menee, niin taksithan on keksitty.
Mutta kuten alussa jo sanoin, miehetkin ovat yksilöitä'. Osa nauttii täysin siemauksin omasta vapaasta loppuelämästään, osa taas kaipaa - jostain syystä - toisen ihmisen arkeensa.
Kylmiä naisia. Heti hylätään, kun ilmenee pieninkin vaikeus puolisolla.
Vierailija kirjoitti:
Onko vanhuus pieni vaikeus? Minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Usein se "pieni vaikeus" on pysyvä olotila, joka vaan ajan myötä muuttuu "suureksi vaikeudeksi". Eli paluuta aikaan ennen pientä vaikeutta ei enää ole. Jokainen vanhenee joka ainoa päivä, joka ainoa tunti ja joka ainoa minuutti ja sen vuoksi on tärkeää miettiä, haluanko tässä elämässä toteuttaa vielä jotain toiveitani ja haaveitani vai olenko valmis istumaan keinuotliin odottamaan kuolemaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein se "pieni vaikeus" on pysyvä olotila, joka vaan ajan myötä muuttuu "suureksi vaikeudeksi". Eli paluuta aikaan ennen pientä vaikeutta ei enää ole. Jokainen vanhenee joka ainoa päivä, joka ainoa tunti ja joka ainoa minuutti ja sen vuoksi on tärkeää miettiä, haluanko tässä elämässä toteuttaa vielä jotain toiveitani ja haaveitani vai olenko valmis istumaan keinuotliin odottamaan kuolemaa.
Haaveilu ja unelmointi aiheuttaa tuskaa, eivätkä ne toteutuessaan tuota onnellisuutta. Onnelliseksi tekeviä asioita ovat menneisyyden ja tulevan unohtaminen, tässä hetkessä eläminen, yksinkertainen elämä ja muiden ihmisten auttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen tämä vauvapalsta. Tämä on alkanut herättää minussa naisvihaa, jota ennen ei ole ollut. Täytyy muistuttaa itseään siitä, että täällä todennäköisesti ovat sairaimmat naiset eniten äänessä.
Suututko siitä, että perheensä aikoinaan hylännyt mies ei saa nuorikostaan vanhushoitajaa vanhoille päivilleen?
Danny(kin) nauraa palstan rinkirunggu mammoille.
Muistakaahan että vanhassa kynttilässä palaa yhtä kuuma liekki kuin nuoremmassakin ;)
No ainakin mies sai aktiivivuotensa nussia nuorta naista. Ja aina voi ottaa uuden kun vanha lähtee, ehkäpä vielä nuoremman. Vanhoilla miehillä on vientiä paljon enemmän kuin nuorilla.
Niin-miehet juoksevat nuorempien perässä, kun todellisuudessa niille sopisi parhaiten 10-15 v vanhempi nainen. Silloin tuo elämäntapa ja laatu osuisi yksiin.
Jännä juttu, mun tuttavapiirissä on lähinnä sellaisia, että vanheneva mies on hylännyt samanikäisen puolisonsa. Osa on ottanut nuoremman naisen tilalle, osa jäänyt sinkuiksi. Aika karua se on niille kouluttamattomille 60+ ex-rouville, kun yhtäkkiä joutuukin tyhjänpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Niin-miehet juoksevat nuorempien perässä, kun todellisuudessa niille sopisi parhaiten 10-15 v vanhempi nainen. Silloin tuo elämäntapa ja laatu osuisi yksiin.
Näin te vanhat ja yksinäiset naiset yritätte itsellenne uskotella, mutta teiltä on tutkimusten mukaan seksihalut loppuneet jo ajat sitten. Mihin teitä katkeria nalkuttajia sitten enää tavvitsee?
Toiset ne jaksaa.
https://www.iltalehti.fi/formulat/a/c10ee24d-2fb4-48f4-a08f-6b3c8ba0aeab