Vanhat miehet hylätään
Surettaa seurata sivusta kun nuoremman puolison ottaneet miehet vanhenevat. Aluksi yhdessä liikkuminen vaimon kanssa vähenee, kyläilyt harvenevat ja kodin remontit hiipuvat. Mies ei vaan jaksa eikä ole enää kiinnostunut, vaimon menohalut vain kasvavat kun eläkeikä lähestyy.
Tuttavapiirissäni on nyt peräti 3 nopeasti vanhentunutta miestä, joilla avioeroprosessi on kesken tai ero jo voimassa. Oli arvattavissa, että tänä vuonna vasta 60 vuotta täyttävä vaimo ei jaksa katsella 74-vuotiasta, sydäntahdistimen varassa elävää miestä. Toinan pariskunta M 79, N 62. Ero tuli jo pari vuotta sitten. Kolmas pari kipuilee ja vaimo on hankknut rakastajan, koska miehellä ei kertomansa mukaan ole seissyt enää vuosiin. Mie hyväksyy tämänkin, jos vain vaimo ei jätä.
Sydäntäsärkevää.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole sama jos on 60 ja 74? Ei tuossa iässä enää ole mitään eroa.
Olisi näiden kannalta todella onnekasta, mutta eron huomaa selvästi. Olen itse nainen 70+ enkä olisi ikinä uskonut alle seitsemänkymppisenä, miten nopeasti vanheneminen etenee tuon vuosikymmenen jälkeen. Luultavasti mitään ikäero-ongelmia ei näilläkään aikaisemmin ole ollut.
No onhan. Iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa ettei yksikään vanha mies kyllä kaipaa mummoa siihen viereensä. Kaikki vanhat parisuhteettomat miehet sanoo kyllä melkein yhteen ääneen, että onni kun ei ole (enää) eukkoa valittamassa joka asiasta.
Kyllä miehen eno kaipasi. Löysi vielä leskenä uuden parisuhteen, ehtivät olla yhdessä noin 20 vuotta, eivät menne naimisiin eivätkä muuttaneet yhteen, mutta olivat vuorotellen kummankin kotona. Omivat samaa ikäluokkaa, leskiä kumpikin.
Nuoret naiset haluavat vanhempien miesten kanssa parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa muutamaa vuotta nuorempi mies. Silloin liitolla on hyvä ennuste iän puolesta.
Silloin on ero todennäköinen, kun nainen ei ole enää hedelmällisessä iässä, vaikkei lapsia aikoisi tehdäkään. Vaihdevuosissa raivoava nainen ei ole mikään ihannekumppani.
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa ettei yksikään vanha mies kyllä kaipaa mummoa siihen viereensä. Kaikki vanhat parisuhteettomat miehet sanoo kyllä melkein yhteen ääneen, että onni kun ei ole (enää) eukkoa valittamassa joka asiasta.
Mutta hyvä ruoka ja puhtaat vaatteet tuntuu kelpaavan, ja se seksikin, vaikka harvenee iän myötä. Toki incel ei kaipaa mitään kun ei sillä ole ollut mitään, mutta normaalit miehet ei viihdy yksin vanhanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hyvä ruoka ja puhtaat vaatteet tuntuu kelpaavan, ja se seksikin, vaikka harvenee iän myötä. Toki incel ei kaipaa mitään kun ei sillä ole ollut mitään, mutta normaalit miehet ei viihdy yksin vanhanakaan.
Jos seksi ei onnistu tai enää kiinnosta, niin mummo on tosiaan pelkkä pyykkaaja. Harmi tpki jos sellaisen menettää, mutta ei se varmaan nyt niin kamalaa ole. Se on täysin eri asia kuin kolmekymppiseltä mieheltä vaimo lähtee. Vanhalle ukolle se on enää se, että joutuu opettelemaan pyykkikoneen käytön. Täysin eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuorikot ota vanhaa miestä kuin pelkästään elintason takia. Sitten kun tienaa itse riittävästi niin voi erota säilyttäen saman elintason.
Ja ison vehkeen takia! T: M65+
miehet vaan vehkeilee, ei niistä oikeesti ole oikein mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ruoat vain paranivat ja muuttuivat terveellisemmiksi vaimosta eroamisen jälkeen, ja pesukone toimii helposti nappeja painamalla.
Vierailija kirjoitti:
Usein nämä miehet ovat itse hyl'nneet perheensä nuoremman naisen takia. ori ettei myötätuntoni riitä näille itsekkäille p*skiaisille.
Sama tuli mieleen, sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa muutamaa vuotta nuorempi mies. Silloin liitolla on hyvä ennuste iän puolesta.
Silloin on ero todennäköinen, kun nainen ei ole enää hedelmällisessä iässä, vaikkei lapsia aikoisi tehdäkään. Vaihdevuosissa raivoava nainen ei ole mikään ihannekumppani.
Oletko tosiaan sitä mieltä, että mies jättää vuosikymmenten yhdessäolon jälkeen vaimonsa vaihdevuosien takia? Itse olen tuossa iässä, enkä tiedä yhtään sellaista pariskuntaa. Suurin osa siinä vaiheessa jatkavat yhdessä tyytyväisinä tasaista elämää, tulee lapsenlapsia jne. Ne harvat, jotka ovet eronneet, ovat eronneet naisen aloitteesta, jotka ovat olleet korviaan myöten täynnä passiivisen miehen passaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ruoat vain paranivat ja muuttuivat terveellisemmiksi vaimosta eroamisen jälkeen, ja pesukone toimii helposti nappeja painamalla.
Olisi voinut olla ero tulematta, jos et olisi pitänyt vaimoasi palvelijanasi liiton aikana ja opetellut perustaidot vasta eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut olla ero tulematta, jos et olisi pitänyt vaimoasi palvelijanasi liiton aikana ja opetellut perustaidot vasta eron jälkeen.
Mihin sitä mummoa olisi sitten tarvittu?
- eri
Eläkeläisiäkin eroaa nykyään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi ei onnistu tai enää kiinnosta, niin mummo on tosiaan pelkkä pyykkaaja. Harmi tpki jos sellaisen menettää, mutta ei se varmaan nyt niin kamalaa ole. Se on täysin eri asia kuin kolmekymppiseltä mieheltä vaimo lähtee. Vanhalle ukolle se on enää se, että joutuu opettelemaan pyykkikoneen käytön. Täysin eri asioita.
Ok. Sinulle nainen on siis vain seksinukke tai pyykkikone. Aika monelle miehelle vanha vaimon on rakas elämänkumppani vuosikymmenten yhdessäolon jälkeen, lasten äiti jne. Mutta eihän sitä tietenkään osaa kuvitella kaltaisesi kylmäkalle, joka ei koskaan ole kokenut rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flesh Light laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flesh Light laulaa.
Onko siinä jotain häpeällistä vai mikä on kommenttisi pointti?
"Ok. Sinulle nainen on siis vain seksinukke tai pyykkikone. Aika monelle miehelle vanha vaimon on rakas elämänkumppani vuosikymmenten yhdessäolon jälkeen, lasten äiti jne. Mutta eihän sitä tietenkään osaa kuvitella kaltaisesi kylmäkalle, joka ei koskaan ole kokenut rakkautta. "
Tämä on hieno kommentti ketjussa, jonka otsikko on Vanhat miehet hylätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Tätä eivät vain halua kuulla ne naiset jotka hehkuttavat kolmekymppisenä kuinka heillä on miehensä kanssa 20 vuotta ikäeroa eikä tunnu missään. Ei se tunnukaan kuin vasta sitten kun toinen lähenee 70 vuoden ikää. Vanhoilla miehillä on vielä taipumus muuttua kauheiksi änkyröiksi joita ei mikään huvita eikä mikään uusi kelpaa. Katso sitten tuollaista jo 50 vuotiaana.
En ihan ymmärrä mitä näin väittävien naisten päässä oikein pyörii. Tyhjyys?
Vanhempani ovat minua 25 v. vanhempia ja kyllä tuon ikäeron on huomannut ihan aina.
Ei nykypäivänä enää ole loppuun asti kestäviä suhteita. Oli ikä mikä tahansa. Nuoret eroaa vielä enemmän kuin vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Usein nämä miehet ovat itse hyl'nneet perheensä nuoremman naisen takia. ori ettei myötätuntoni riitä näille itsekkäille p*skiaisille.
Tästä syystä kannattaa miettiä, että ottaako sen huomattavasti vanhemman kumppanin. Suomessahan tämä on todella harvinaista, vain alle 0.5 % parisuhteista, joten ap valehtelee, että tuntee niin monta, tai sitten on itse tuollainenvanhempi mies.