Ihanaa, että miehen lapsi taas tänään lähti takaisin äitinsä helmoihin:)
Kuinka moni muu istahti sohvalle ja huokasi helpotuksesta?
Kommentit (41)
etten viitsi sanoa kuin sen, että ihmissuhteet, eroineen ja kohtaamisineen ovat aina monimutkaisia juttuja.
+ sen, että jos lapsi asuu suurimman osan ajastaan äitinsä luona, niin kyllä päävastuu em asioista kuulu hänelle.
ihmisille oikeuden olla lapsistani mitä mieltä haluavat. Kannan kuitenkin täyden vastuun heidän tavoistaan ym.
ihan vaan kiinnostaa, jos kerran syynä ei ole katkeruus/mustasukkaisuus.
Kuten jo mainitsin käytöstavat ym. mutta ei näihin tunteisiin mitään tekoja tarvita. Kaikilla ihmisillä vaan ei ole mitään syvempää yhteyttä, niin kuin minulla ei tähän lapseen ole. Tulemme toimeen, hän on tervetullut kotiini, mutten pidä hänestä ja joskus koen tietyt tilanteet ja asiat vastenmielisiksi. Enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi puolison entisestä elämästä pitäisi olla katkera tai mustasukkainen tai jotain muuta. Oli sitten lapsia tai ei. Totta kai ihmisillä on menneisyys!
Äidiltään, isältään ja kaikilta muilta ihmisiltä, jotka ovat osanan hänen elämäänsä. Kuten SINÄ!
Ja voitko sanoa käsi sydämmellä, että olet tälle lapselle antanut alunperinkään mitään mahdollisuutta luoda sinuun " syvempää yhteyttä" ?
Vierailija:
Kuten jo mainitsin käytöstavat ym. mutta ei näihin tunteisiin mitään tekoja tarvita. Kaikilla ihmisillä vaan ei ole mitään syvempää yhteyttä, niin kuin minulla ei tähän lapseen ole. Tulemme toimeen, hän on tervetullut kotiini, mutten pidä hänestä ja joskus koen tietyt tilanteet ja asiat vastenmielisiksi. Enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi puolison entisestä elämästä pitäisi olla katkera tai mustasukkainen tai jotain muuta. Oli sitten lapsia tai ei. Totta kai ihmisillä on menneisyys!
mutten pidä hänestä ja joskus koen tietyt tilanteet ja asiat vastenmielisiksi.
Hänen mielestään tyttö on vastenmielinen, huonotapainen, " haiseva" jne. Minusta ei ole. Ihan tavallinen 8-vuotias. En meinannut millään ekalla kerralla edes tajuta, että ko. lapsi on juuri se, josta olin kuunnellut niin monet valitusvirret.
Vierailija:
Hänen mielestään tyttö on vastenmielinen, huonotapainen, " haiseva" jne. Minusta ei ole. Ihan tavallinen 8-vuotias. En meinannut millään ekalla kerralla edes tajuta, että ko. lapsi on juuri se, josta olin kuunnellut niin monet valitusvirret.
oli jo aikaa eronnut, eikä ystävättäreni edes tunne ko. ex-vaimoa. Eikä hän edes vaimoa koskaan kritisoi, aina sitä lasta.
32
käytöstavat opitaan kyllä sielä, missä eniten aikaa vietetään, sillä ne opitaan sisäistäen kodin tavat. Kyllä, minä vaadin tiettyjä käytöstapoja meidän kodissamme ja ne tuottavat vaikeuksia tälle lapselle.
Miten antaa mahdollisuus syvemmän suhteen muodostumiselle?!
Kyllä minusta on parempi, että itse tunnistan nämä tunteeni ja siten osaan niiden kanssa olla, kuin että väkisin yrittäisin rakastaa tätä lasta ja hän huomaisi sen. Sitä paitsi lapsi on jo sen verran vanha, ettei kaipaa sellaista hellyyttä ja huolenpitoa, jossa tunteeni tälläisinä paljastuisivat.
Mutta koska aina löytyy niitä, joiden mielestä olen maailman huonoin ihminen tälläisenä, niin olkoon. En ajatellutkaan, että täältä mitään hurjan fiksuja ihmisiä löytyisikään. Menen nyt nukkumaan kaikin puolin kelpo mieheni viereen, enkä suo enää ajatustakaan hänen lapselleen.
En sitä sano, etteikö huonosti kasvatettuja mukuloita ole olemassa. Mutta nämä nyksät voisivat lapseen kohdistetun vihan sijasta käristä miehilleen heidän kasvatusmetodeistaan.
Eikö vastenmielisyys kuulu tunneskaalaasi? Vittu mitä jeesustelijoita tää saitti kuhisee.
ennen viimeistä lausetta.
Vierailija:
käytöstavat opitaan kyllä sielä, missä eniten aikaa vietetään, sillä ne opitaan sisäistäen kodin tavat. Kyllä, minä vaadin tiettyjä käytöstapoja meidän kodissamme ja ne tuottavat vaikeuksia tälle lapselle.Miten antaa mahdollisuus syvemmän suhteen muodostumiselle?!
Kyllä minusta on parempi, että itse tunnistan nämä tunteeni ja siten osaan niiden kanssa olla, kuin että väkisin yrittäisin rakastaa tätä lasta ja hän huomaisi sen. Sitä paitsi lapsi on jo sen verran vanha, ettei kaipaa sellaista hellyyttä ja huolenpitoa, jossa tunteeni tälläisinä paljastuisivat.
Mutta koska aina löytyy niitä, joiden mielestä olen maailman huonoin ihminen tälläisenä, niin olkoon. En ajatellutkaan, että täältä mitään hurjan fiksuja ihmisiä löytyisikään. Menen nyt nukkumaan kaikin puolin kelpo mieheni viereen, enkä suo enää ajatustakaan hänen lapselleen.
Luulisi, että jos ihan oikeasti sitä ukkoaan rakastaa, niin ei pystyisi mitenkään inhoamaan ( tai olemaan luomatta syvempää suhdetta ..) tämän miehen lastakaan, eikö..??
21.
Ajatteletko esim. 2-vuotiaasta, että hitto kun on tyhmä kakara, MÄ en PIDÄ tosta ku kaikis ei tartte pitää.
Minulla on tuttu, joka on niiiiiin suvaitsevainen ihminen...! Hän rakastaa matkustelua, uusiin ihmisiin tututumista. Teinistä lähtien on rampannut erilaisissa rasismin vastaisissa mieleosoituksissa jne. jne.
Mutta on yksi ihminen, jota hän ei voi sietää eikä hyväksyä;
-Miehensä lasta tämän entisestä liitosta!!!=(
Minusta tämä on käsittämätöntä. Vielä en ole asiasta suoraan sanonut, mtta joku päivä sanon, asia risoo jo niin paljon että en tunne itseäni enää hänen ystäväkseen... =(
Mitä pahaa tämä pieni lapsi on tehnyt? Ei mitään. Olen lapsen tavannut useasti, ja on ihan tavallinen lapsi, hiukan ujon ja hiljaisen oloinen. Äitiään en tunne, mutta varmaankin ihan hyvä kasvattaja, sillä on työssäkäyvä ihminen jne. ei mikään " alkkis sossu-pummi" . Ja lapsi aina siisteissä vaatteissa, puhtaana, hiukset nätisti laitettuna jne.
Täytyy kyllä sanoa, että on älytöntä koittaa " pelastaa maailma" ja olla niin sympaattista, jos ei omassa lähipiirissään kykene empatiaan ja ystävällisyyteen...
Vierailija:
En vaan voi sille mittään, että miehen lapsi on mielestäni monella tapaa jopa vastenmielinen. Huonot tavat, likainen, näsäviisas, takertuva yms yms.
Aikuiset ihmiset kilpailevat LAPSEN kanssa miehen huomiosta!
Ihan oikeasti, kasvakaa aikuisiksi niin elämä on aika paljon helpompaa.
Ukkelin lapsi käy hermoille suunnilleen samoista syistä:
Huonot tavat, likainen, näsäviisas, takertuva yms yms.
1. saa olla rakastamatta toisten lapsia
2. tottakai ne käy hermoon
3. empatiaa peliin
Meillä on meidän perheen säännnöt. Kersa kylpyyn, keskustellaan paljon, toimitaan meidän perheen säännöillä ja mä teen kaikkeni, että lapsi kokee olonsa tervetulleeksi.
Lapsi se on joka revitään kodistaan " vieraaseen paikkaan" joka viikonloppu. Ei ihme jos stressaa. Mieti itse jos joutuisit viettämään joka toisen viikonlopun " kylässä" , jossa on joku täti, joka ihan selvästi " kärsii" olemassa olostasi...
Ei sitä todellakaan tarvitse rakastaa kuin omaansa, mutta muista että myös sinä olet vastuussa lapsen mielenterveydestä! Koko kylä kasvattaa. Sitä paitsi voit olla antamassa ja saamassa paljon. Jos lapsella on huonot käytöstavat, opeta sinä. Jos lapsi on likainen, kai teillä vettä tulee hanasta?
Takertuva, mietippä itse miksi! Lapsi reissaa kahta kotia, ja toivoo molemmista hyväksyntää ja rauhallista mieltä. Anna toisen vähän takertuakin, eiköhän sinulla rakkautta riitä tämän maailman lapsille. Multa ainakin riittää, koska rakkaus ei lopu rakastamalla!
Vierailija: