Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö teidän koskaan mieli heittää suurin osa tavaroista vaan pois?

Vierailija
15.09.2024 |

Me ollaan just muutettu enkä jaksaisi puljata tän roinan kanssa yhtään. Tuntuu, että kaikkea on älyttömästi vaikka vuosien varrella on hävitettykin paljon.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aloittaja ei ole siinä muuton yhteydessä niitä turhia tavaroita hävittänyt vaan oikein varta vasten kuljettanut ne mukanaan uuteen asuntoon?

Kuulostaa taas oikein naisen logiikalta?

En ole ap, mutta muutto on edessä. Jokaikisen tavaran, vaatteen, laatikon, kansion ja purkin läpikäyminen veisi varmaan vuoden kun muutakin elämää on. Vedän siis suurempia linjoja eli roskiin menee kaikki mitkä pakatessa näyttää turhalta. Mutta se ylimääräinen penkominen ja plärääminen; siihen minulla ei ole aikaa.

Vahingosta viisastuneena aion kyllä alkaa aktiivisemmaksi tavaramäärän karsimisessa. Äitinikin kuoli ja sain hänen tavaroitaan nurkkiini omien lisäksi. Sisarukset ei anna heittää mitään pois, mutta eivät ota niitä itselleenkään. Laitoin aikarajan, että 6 kk:n päästä jolleivat ole hakeneet haluamaansa, ne menee roskiin.

Vierailija
42/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ahdistaa kun kaapit täynnä roinaa, mutta toisaalta voi aina keksiä, että tätä tavaraa voisi tarvita tuolloin. Todellisuudessa ei ole käyttänyt 10 vuoteen.

Mitä vähemmän tavaraa, sitä enemmän tuntee, että koti on hallinnassa.

Toisaalta yleensä aina käy niin, että sitä tavaraa ei ole tarvinnut ikinä mutta kun sen nakkaa pois niin kappas, pian sille olisikin käyttöä. Lisäksi mitä enemmän karsii niin sitä vähemmän lopulta on sellaista mikä joutaa nakata pois, mutta silti kaikki paikat on täynnä sitä sellaista vaatetta ja tavaraa jolle oikeasti on käyttöä ja tarvetta vaikkakin harvemmin.

Poiskaan niitä ei viitsi heittää, koska se "harvoin tarvittu" ei ole mitenkään toivottu eikä ainakaan toivottavasti pysyvä elämäntilanne. Se sitku-elämä on typerää mutta ei se ihmeemmin eroa normaalista tulevaisuuden suunnittelusta joka sekään harvemmin ihan sellaisenaan toteutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette lahjoita tavaroita ja vaatteita tarvitseville? Tällä palstalla kirjoitellaan jatkuvasti kuinka köyhiä ollaan, ei ole varaa ostaa talvitakkia tai talvikenkiäkään. Minulle ei ole kertynyt tavaraa. Jos ostan uuden laukun niin vanha lähtee, jos ostan viidet alushousut niin viidet vanhat heitän todellakin pois, samalla tavalla muutkin alusvaatteet. Kaksi kertaa vuodessa tarkastan kaapit ja mitä ei ole kahteen vuoteen käytetty ollenkaan, ne laitan pois, myös keittiön kaapit tarkastan. Joskus ei ole inspistä edes tehdä tätä mutta kun aloittaa niin se inspis tulee itsestään. Eikä kaikkia tarvitse yhdellä kertaa tehdä. Mulla on auto jolla voin kuljettaa kaiken. Huonekaluja ei tarvitse poistaa, ne ovat mieleseni ja saavat jäädä paikoilleen. 

Lahjoitusvaatteiden/tavaroiden tulee olla puhtaita ja siistejä. Monta vuotta varastossa tai kaapinperällä pölyttynee

En tiedä, millaisia elämänhallintaongelmia kenelläkin on, mutta kyllä minun vaatteeni ovat kaapista otettuina kyllin puhtaita kierrätykseen ja ihan itsenikin päälle.

Vierailija
44/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mutta kun se on niin ihanaa tilata Temusta kaikkea roinaa.

Vierailija
45/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Just oikein havahtunut siihen, että esim astioita on aina hankkinut niin että kaikkia on vähintään se kaksi ja useimpia neljä ja jotain jopa kuusi. Ja luonnollisesti just nuo mitä on eniten on jotain glögimukeja joille ei käyttöä ole yhtä useammalle ikinä.

Samoin on keittiössä pöytä ja neljä tuolia eikä silloin niitä ostaessa käynyt edes mielessä se ettei mun luona käy koskaan ketään. Samaten on kahden ja kolmen istuttavat sohvat ja vaikka ne kyllä mahtuu olkkariin niin onhan tuo ihan älytöntä, koska yksin mä sielläkin aina istun (tai makaan). 

Tekisi mieli nakata kaikki pois.

Vierailija
46/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette lahjoita tavaroita ja vaatteita tarvitseville? Tällä palstalla kirjoitellaan jatkuvasti kuinka köyhiä ollaan, ei ole varaa ostaa talvitakkia tai talvikenkiäkään. Minulle ei ole kertynyt tavaraa. Jos ostan uuden laukun niin vanha lähtee, jos ostan viidet alushousut niin viidet vanhat heitän todellakin pois, samalla tavalla muutkin alusvaatteet. Kaksi kertaa vuodessa tarkastan kaapit ja mitä ei ole kahteen vuoteen käytetty ollenkaan, ne laitan pois, myös keittiön kaapit tarkastan. Joskus ei ole inspistä edes tehdä tätä mutta kun aloittaa niin se inspis tulee itsestään. Eikä kaikkia tarvitse yhdellä kertaa tehdä. Mulla on auto jolla voin kuljettaa kaiken. Huonekaluja ei tarvitse poistaa, ne ovat mieleseni ja saavat jäädä paikoilleen. 

Lahjoitusvaatteiden/tavaroiden tulee olla puhtaita ja siistejä. Mon

Ei ole elämänhallinnanongelmia, mutta jos joku vaate on ollut vaikka kaksi vuotta kaapissa, niin mielestäni se on edes pikaisen pesun tai tuuletuksen tarpeessa. Ja kun näitä tällaisia vaatteita on isompi läjä (perheessä kaikilla kertyy ylimääräisiä vaatteita), niin on siinä hommaa. Kierrätykseen laitetaan uskomattoman huonolaatuista tavaraa juuri sen vuoksi, että ihmiset kuvittelee ettei se vaate siellä kaapissa mene miksikään.

Ja mitä tulee varastossa seisseisiin tavaroihin, niin täytyisi niitäkin pyyhkiä ja puunata ennenkuin ilkeäisi laittaa eteenpäin.

Vierailija
47/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa muutossa sullon 80% pienestä tavarasta suoraan roskiin.Sillä en ole käyttänyt niitä kertaakaan vuosiin.

Voi ne sulloa jo tänään. Ei ole pakko odottaa muuttoa.

Vierailija
48/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, ahdistaa tavaramäärä.

Sekin vaikuttaa, että kotona on useita ihmisiä ja jokaisella omat roinat. Lisäksi täällä on tällä hetkellä kahden kodin huonekalutkin. Nuori muuttaa ensi vuonna omaan kotiin ja olen kerännyt hänelle vuosien mittaan huonekaluja ja astioita jne.

Pois heitettävää roinaa en ole en aikoihin yrittänyt myydä Torissa, liian hankalaa. On parempi joko laittaa ilmoitus, että lahjoittaa ilmaiseksi, tai viedä lahjoituksena esim hyväkuntoinen vaate UFF kirpputorille, mistä joku sen löytää toivottavasti tarpeeseen, tai sitten heittää suoraan roskikseen huonokuntoinen tavara.

Vierailija
49/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kamala ihminen, mutta joskus toivon, että kotimme palaisi ja saisin aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä. Tämä tavarapaljous tuntuu olevan loputonta. En ole edes itse näitä kaappeja täyttänyt, vaan muutin mieheni kotiin.

Nauroin ääneen, samaa joskus ajatellut. Olis helpoin ja tulisi viimein muutettua pois tältä kylältä.

Vierailija
50/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin todellakin. Jättäisin vain tarpeelliset huonekalut ja muutamat ruokailuvälineet. Iso homma alkaa noita kaikkia romuja myymään ja iso osa on sellaista, jotka ei varmaan kelpaa kenellekään. Jätteiden hävittäminen on tehty ainakin meidän kaupungissa niin hankalaksi, kun pitää viedä elektroniikka yhteen ja huonekalut toiseen paikkaan, että ne jää lojumaan. Miksi ihmeessä olen edes hankkinut tämän kaiken!?!

Pitäisi osata jo ostaessa miettiä miten tavaran pystyy hävittämään kun ei enää tarvitse tai se ei toimi. En vaan yleensä koskaan sitä mieti ja sitten onkin vuosien ongelma kun ei ole autoa millä kuskata kierrätykseen.

Vierailija
51/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tilatkaa pihaan roskalava, hintaan kuuluu poiskuljetus.

Vierailija
52/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja näin olen myös tehnyt.

Vierailija
53/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset shoppailee tavaraa, sitten ne ahdistuu tavarasta, heittää tavaran roskiin, ahdistuu jostain toisesta asiasta ja shoppailee taas lisää kunnes uusikin tavara alkaa ahdistamaan, heittää tavaran roskiin jne jne.

Vierailija
54/54 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset shoppailee tavaraa, sitten ne ahdistuu tavarasta, heittää tavaran roskiin, ahdistuu jostain toisesta asiasta ja shoppailee taas lisää kunnes uusikin tavara alkaa ahdistamaan, heittää tavaran roskiin jne jne.

Mun ongelma on se, että tuntuu vaikealta laittaa pois sellaisia tavaroita, jotka on olleet ostaessa kalliita, mutta niille ei ole enää ollut käyttöä pitkään aikaan. En shoppaile holtittomasti, mutta vuosien mittaan tulee kertymiä, kun ei mitään voi heittää menemään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme