Tekeekö teidän koskaan mieli heittää suurin osa tavaroista vaan pois?
Me ollaan just muutettu enkä jaksaisi puljata tän roinan kanssa yhtään. Tuntuu, että kaikkea on älyttömästi vaikka vuosien varrella on hävitettykin paljon.
Kommentit (54)
Aika useinkin tätä nykyä. Lisäksi haaveilen asuntoautossa asumisesta tai ainakin jostain ihan minipienestä ja melko askeettisesta mummonmökistä jossa ei edes mahtuisi olemaan tällaista tavaramäärää.
Olisi ihanaa jos kotona olisi tyhjää tilaa ja kaapeissakin tavarat ja vaatteet väljästi eikä näin että on kaikki nurkat pyöreänä ties mitä. Ties mitä siksi, että enhän mä löydä mitään eli vaikka tiedänkin että mulla on kyseinen vaate, laukku tai vaikka tiettyä lankaa villapaitaan niin eihän sitä jaksa alkaa etsimään ja penkomaan kun ei edes tiedä mistä aloittaisi. Eikä yleensä ole edes aikaa koska sen tarvitsisi just nyt. Sitten kun olisi aikaa niin ei huvita koska pelkkä ajatus tavaroiden setvimisestä on liikaa ja siinä olisi julmettu savotta.
Ei näistä vaatteista ja tavaroista ole iloa vaikka ne onkin hankkinut.
Haluaisin todellakin. Jättäisin vain tarpeelliset huonekalut ja muutamat ruokailuvälineet. Iso homma alkaa noita kaikkia romuja myymään ja iso osa on sellaista, jotka ei varmaan kelpaa kenellekään. Jätteiden hävittäminen on tehty ainakin meidän kaupungissa niin hankalaksi, kun pitää viedä elektroniikka yhteen ja huonekalut toiseen paikkaan, että ne jää lojumaan. Miksi ihmeessä olen edes hankkinut tämän kaiken!?!
Olen vakavasti pohtinut jonkun roskalavan hankkimista, jonne vain nakkelisin ihan kaiken. Hankittiin muutama vuosi sitten asuntovaunu ja siellä ollessa on tullut huomattua, miten vähällä tulee toimeen.
Joo, koska on parikin kertaa nyt lyhyelle aikaa käynyt niin että yllättävään ja äkkinäiseen menoon olisi tarvinnut jotain asiallista päälle pantavaa ja sellaisia vaatteita / asuja on tullut hankittuakin, mutta ei niitä sitten ollut aikaa alkaa penkomaan kaapeista, laatikoista ja kestokasseista joissa mulla vaatteita tällä hetkellä on. Lisäksi ne olisi olleet tuhannen kurtussa ja taatusti ihan tunkkaisia eli olisi pitänyt alkaa silittämään ja varmaan ehtiä ensin pesemäänkin tai ainakin tuulettamaan.
Kiva sitten mennä tosi kämäsissä vaatteissa kun tietää, että olisi ihanaa ja just sellaiseen tilanteeseen sopivaakin vaatetta kun vaan tietäisi missä.
Kyllä, mutta johonkin tarpeeseen tavaraa on ostettu. Paljon tarpeetonta olen myynyt , antanut ja heittänyt pois, mutta suurimmalla osalla tavaroista on joku merkitys. Yksi ihminen pärjää vaikka vain yhdellä lautasella, mukilla ja haarukalla, mutta elämä on helpompaa, kun välineitä on hieman enemmän. Koti on myös viihtyisämpi, kun lattialla on mattoja ja sohvalla pari tyynyä, vaikka ne eivät välttämättömiä olekaan ja vaativat hoitoa ja huolehtimista.
Tekee todellakin mieli. Kaapit täynnä tavaraa ja suurinta osaa ei tarvi kun ehkä kerran viiteen vuoteen, jos oikein asiaa alkaa miettimään.
Ei, koska meillä ei ole mitään ylimääräistä krääsää ja roinaa. Sisustus on huolella harkittu, vaatekaappi samoin. Säännöllisesti lähtee Punaiselle ristille jotain vanhaa, jos uutta hankitaan. Minkään torin tai muunkaan kirpputorin kanssa en tosiaankaan jaksa säheltää.
Mitä jos lopettaisit selittelyt ja alkaisit heittää pois.
Miksi ette lahjoita tavaroita ja vaatteita tarvitseville? Tällä palstalla kirjoitellaan jatkuvasti kuinka köyhiä ollaan, ei ole varaa ostaa talvitakkia tai talvikenkiäkään. Minulle ei ole kertynyt tavaraa. Jos ostan uuden laukun niin vanha lähtee, jos ostan viidet alushousut niin viidet vanhat heitän todellakin pois, samalla tavalla muutkin alusvaatteet. Kaksi kertaa vuodessa tarkastan kaapit ja mitä ei ole kahteen vuoteen käytetty ollenkaan, ne laitan pois, myös keittiön kaapit tarkastan. Joskus ei ole inspistä edes tehdä tätä mutta kun aloittaa niin se inspis tulee itsestään. Eikä kaikkia tarvitse yhdellä kertaa tehdä. Mulla on auto jolla voin kuljettaa kaiken. Huonekaluja ei tarvitse poistaa, ne ovat mieleseni ja saavat jäädä paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mun tekis mieli heittää vanhat pois ja ostaa uusia tilalle. Piristäis vähän sisustusta. Just kattelin Temulta ihania verhoja. Samat verhot roikkuneet liian kauan.
Temulta? Hohhoijaa vaan.
Sitten vaan ap heität roskiin, jos siltä tuntuu.
Eihän tässä ole mitään ongelmaa.
Kyllä! Lapsiperhe ja tuntuu, että kaikkea on ihan liikaa. Joulu tulossa ja yritän hillitä kummeja ja isovanhempia. Huonolla menestyksellä. Laatikossa on 10 nukkea, jotka on kaikki lähes samanlaisia. Eikä kukaan edes leiki niillä. Pikkuhiljaa yritän tyhjennellä. Ehjiä olen kiikuttanut hyväntekeväisyyskeräyksiin ja kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi usein kun muuttaa, niin tulee aina muuton yhteydessä heitettyä vanhaa pois. Tosin uuteen kotiin haluaa sitten taas uusia juttuja, joten tavaran määrä on vakio 😁
Minä suosin tätä tapaa. Hankala ja joskus tulee kalliiksikin, mutta ainakin hetkellisesti saa kevyemmän olon kun juuri ennen muuttoa on karsinut kovalla kädellä.
Lapsiperheellisenä tavaran kertyminen on järkyttävää, vaikka sitä miten yrittäisi suitsia. Koulusta tulee kaikenmaailman viritelmiä kuten "valaisin" ja mölkky, jotka lapsi on itse tehnyt. Joo, symppistä mutta niillä ei ole käyttöä mutta ei niitä voi heti poiskaan heittää.
Kyllä. Ahdistaa kun kaapit täynnä roinaa, mutta toisaalta voi aina keksiä, että tätä tavaraa voisi tarvita tuolloin. Todellisuudessa ei ole käyttänyt 10 vuoteen.
Mitä vähemmän tavaraa, sitä enemmän tuntee, että koti on hallinnassa.
Heitin miehen pois ja se ratkaisi tavaraongelman kertaheitolla. Puolet ainakin lähti hänen matkaansa ja jäljelle jäi vain kaikki tarpeellinen.
Miksi aloittaja ei ole siinä muuton yhteydessä niitä turhia tavaroita hävittänyt vaan oikein varta vasten kuljettanut ne mukanaan uuteen asuntoon?
Kuulostaa taas oikein naisen logiikalta?
Maailma hukkuu p*skaan, tulee tästäkin ketjusta mieleen. Vaikka te miten heitätte tavaroita aina pois ahdistuksen tullen, totuus on että ne tavarat ovat itse hankkimianne ja olemassa paljon kauemmin kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette lahjoita tavaroita ja vaatteita tarvitseville? Tällä palstalla kirjoitellaan jatkuvasti kuinka köyhiä ollaan, ei ole varaa ostaa talvitakkia tai talvikenkiäkään. Minulle ei ole kertynyt tavaraa. Jos ostan uuden laukun niin vanha lähtee, jos ostan viidet alushousut niin viidet vanhat heitän todellakin pois, samalla tavalla muutkin alusvaatteet. Kaksi kertaa vuodessa tarkastan kaapit ja mitä ei ole kahteen vuoteen käytetty ollenkaan, ne laitan pois, myös keittiön kaapit tarkastan. Joskus ei ole inspistä edes tehdä tätä mutta kun aloittaa niin se inspis tulee itsestään. Eikä kaikkia tarvitse yhdellä kertaa tehdä. Mulla on auto jolla voin kuljettaa kaiken. Huonekaluja ei tarvitse poistaa, ne ovat mieleseni ja saavat jäädä paikoilleen.
Lahjoitusvaatteiden/tavaroiden tulee olla puhtaita ja siistejä. Monta vuotta varastossa tai kaapinperällä pölyttyneet ei ole suoraan kierrätyskelpoisia.
Seuraavassa muutossa sullon 80% pienestä tavarasta suoraan roskiin.Sillä en ole käyttänyt niitä kertaakaan vuosiin.
Joka ikinen päivä. Menee hermot!