Kaheksakytluvun järjettömät koriste-esineet
Muistellaanpas näitä!
Oli jotain hemmetin suolapatsaita, jotka kai esittivät useimmiten lintua. Oliko niiden tarkoitus vaihtaa väriä lämpötilan mukaan tms?
Läpinäkyvästä oranssista muovista tehdyt kauris-äiti kaksine vasoineen, joihin oli kiinnitettynä kultaisilla ketjuilla. Silmät oli maalattu miten sattuu, ja esineiden saumat muovissa olivat paikoin hyvinkin terävät.
Kommentit (133)
Joko on mainittu ne oudot naula-lanka teokset? Lankkuun oli hakattu kukan muotoon nauloja, joiden väliin oli pingotettu erivärisiä naruja niin, että kukka muodostui niistä.
Näin ainakin parissa kodissa sellaisen punkkarivauva ajaa mopolla -julisteen? Kuka muistaa?
Vierailija kirjoitti:
Joko on mainittu ne oudot naula-lanka teokset? Lankkuun oli hakattu kukan muotoon nauloja, joiden väliin oli pingotettu erivärisiä naruja niin, että kukka muodostui niistä.
Äitini yritti viime keväänä tuoda minulle tuollaisia uuteen asuntoon ripustettaviksi. :D En vielä ottanut vastaan, kun en ole aivan varma haluanko niitä sittenkään. Mitä nämä ovat nimeltään?
Mulla on vielä juppi vaatekomerossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini yritti viime keväänä tuoda minulle tuollaisia uuteen asuntoon ripustettaviksi. :D En vielä ottanut vastaan, kun en ole aivan varma haluanko niitä sittenkään. Mitä nämä ovat nimeltään?
Muistan ne, en ole tykännyt niistä, onneksi kukaan ei ole antanut mulle niitä.
Ostin Kalajoen matkalta esineen jossa kahden lasin välissä usean sinisen sävyistä hiekkaa ja sitä käännettäessä hiekat valui alas ja muutti muotoaan värit. On tallella, hiekat on jähmettyneet.
Vierailija kirjoitti:
Kaalimaan kakarat
Muistan kun televisiosta tuli joku ohjelma kaalimaan kakaroista. Niitä oikeasti hoidettiin jossain kaupassa, työntekijä vaihtoi niiden asentoa tietyin väliajoin. Niitä laitettiin nukkumaan ja niiden kanssa leikittiin.
Ja niillä oli syntymätodistukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoviset pitkätukkaiset peikkonuket.
En muista 80-luvulta, mutta lapsuudessani 60-luvulla niitä oli.
trollit tais olla 80-lukua oli mm. koruja, korviksia,
Vierailija kirjoitti:
Onko jo sanottu pahkakoristeet ja veistokset? Tutuilla oli olkkari kokonaan pahkasisustuksella - Helsingissä, ei missään Lapissa.
Sitten ne oluttölkeistä väkerretyt keinutuolikoristeet, niitä oli kaikilla työväenluokkaisilla pöydillä.
Oi, en ollut tajunnutkaan että tuollaiset tölkkikeinutuolit olivat yleisiä. Sukulaisilla oli sellainen hyllyssä kun olin lapsi, ja se oli minusta ihana, halusin aina leikkiä sillä kun kävimme kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muoviset pitkätukkaiset peikkonuket.
En muista 80-luvulta, mutta lapsuudessani 60-luvulla niitä oli.
trollit tais olla 80-lukua oli mm. koruja, korviksia,
Trollit oli ysäriä, mutta tässä ehkä tarkoitettiin alunperin jotain erilaisia peikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vastata nyt tyhjentävästi että kenen ne isosilmäiset taulut olivat joista te puhutte?
Oletettavasti italialaisen Giovanni Bragolinin 1911-1981.
Etilaisia Lapin tuliaisia, esimerkiksi nukkeja Lapin asuissa. Viirejä Suomen eri kaupungeista. Ja LP-levyt olivat usein komeasti esillä myös, siellä joukossa oli mm. Finnhits-kokoelma ja Francis Goyaa.
Voisiko joku vastata nyt tyhjentävästi että kenen ne isosilmäiset taulut olivat joista te puhutte?