Arttu Wiskari ei itse halua kuunnella omaa musiikkiaan
40-vuotias | Hittilaulaja Arttu Wiskari haluaa laulaa aiheista, joista muut eivät kehtaa: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010681350.html
En ihmettele.
Kommentit (45)
En tiedä. Mä kyllä arvostan hänen suorasanaisuuttaan. Ei ainakaan feikkaa ja esitä, että kaikki on huikeeta ja ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Wiskari on roolinsa ja musansa vanki. Hän ei pidä edes omista biiseistään, joutuu kuuntelemaan niiden takia naureskelua ja jatkuvia ivallisia arvioita. Mutta se tuo leivän hänen pöytäänsä. Jos ei ole plan b:tä, ei tuosta voi poiskaan lähteä kun rahaa tulee kai ihan ok ja laskut pitää maksaa. Mutta ärsyttäähän se. Pahoin pelkään, että hän alkaa vihaamaan yleisöään.
Se ainakin on piste Wiskarin uralle, jos alkaa projisoida musiikkibisnekseen turhautumistaan yleisöönsä. Kuuntelijat fanittavat häntä ihan tosissaan, vaikka musiikkilehdistölle ja alan ihmisille hän on pelkkä hupinukke. Toisaalta tästä voi kehkeytyä laajempi keskustelu siitä, minkä hinnan artistit joutuvat suosiostaan maksamaan.
Ehkä hän vielä löytää oman tyylinsä. Ainakin hän on rehellinen itselleen kun myöntää nuo asiat ääneen.
Saattaa olla, että voi tulla vähän sanomista seuraavan kerran, kun menee konttorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että on suoranainen ihme Wiskarin pystyvän elättämään itsensä tuollaisella laulutaidolla? Jos hän muuttaisi tyylisuuntaansa, suosio laskisi kuin lehmän häntä. Vaikea hänen olisi myöskään miltään muulta alalta tienata näin hyvin kuin nykyisin.
No itsensä hän siinä valitettavasti hajottaa. Toisaalta voisi spekuloida sitäkin, onko musiikki oikeasti koskaan ollut Wiskarille mikään sydämen asia. Genre kuin genre, jos sitä aitoa paloa ei löydy ja materiaali on vasemmalla kädellä väsättyä, niin aivan varmasti se
Eipä ole näkynyt suosiossa negatiivisesti, vaikka ei ole koskaan osannut laulaa. Materiaali on varmasti hyvin tehty ja Wiskarikin yrittänyt parhaansa. Tuskin se tuosta tulee mihinkään muuttumaan. Ei kultamunia munivaa hanhea kannata lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla, että voi tulla vähän sanomista seuraavan kerran, kun menee konttorille.
Jospa se on hänen tavoitteensa? Joko hän saa tehdä entistä omaehtoisempaa musiikkia tai pistetään pillit pussiin. Varmasti on pientä painetta sillä suunnalla tällaisen ulostulon jälkeen.
Siis ei todellakaan ole laulaja. Karmean kuuloista rääkymistä. Sais mennä rauta kauppaan takaisin. Ylimielinen pelle
On sen biisit paskaa esim. se Suomen muotoisen pilven alla, jossa määkii.
Hänellä taitaa olla jokin masennusongelma. Luovilla ihmisillä usein on. Asuvat metsän keskellä.
Asuukohan minussakin pieni Wiskari, sillä en halua kuulla hänen musiikkiaan?
M 50
Moni elokuvanäyttelijäkään ei halua katsoa omia suorituksiaan.
Olikohan Arttu enemmän omalla alallaan siellä rautakaupassa?
Kansa kuitenkin tykkää, eli jotain on tehnyt oikein. Hänen kohdallaan on varmasti kysymys vain siitä, että on huono itsetunto ja vähättelee tekemisiään. Luovilla ihmisillä tuo on yleistä.
Havannointikykynsä ja rehellisyytensä puolesta hän olisi sopiva henkilö työskentelemään lasten ja nuorten parissa. Tekisi vaikka Tuiskut ja opiskelisi terapeutiksi ja päälle nepsyvalmentajaksi. Jälkimmäinenkin yksinään toimisi, luultavasti hän tajuaisi koulutuksessa mikä kaikki on pielessä nepsylasten saamassa "avussa" ja saisi paljon parempaa jälkeä aikaan. Moni nentti näkisi hänet yhä pellenä, niille lapsille ja näiden perheille hän kuitenkin olisi vakavasti otettava, luotettava ja ymmärtävä tuki. Luultavasti jopa osa kolleegoista pitäisi häntä vain pellenä, vaikka itse eivät ymmärrä asiakkaidensa tarpeita yhtään.
Jos siis haluaisi jotain uutta uraa elämässään. Voisihan se olla että tästä urasta tulisi hyvin paljon matskua biiseihin ja joskus tulevaisuudessa joko jatkaisi itse musiikkiuraa tai joku asiakkaistaan hoitaisi säveltämiset ja laulamiset Wiskarin sanoituksiin.
On ihan normaalia ettei taiteilija halua nähdä tai kuulla omia töitään. Esim. Johnny Depp ei pidä itsensä katsomisesta, Meryl Streepkään ei omia suorituksiaan katso, hän ei halua velloa menneissä rooleissaan, yhden kerran (ensi-iltanäytös?) katsoo mutta ei sitä enempää. Lähde: https://www.episodi.fi/uutiset/nama-hollywood-tahdet-eivat-katso-omia-e…
Alkaisi uudeksi Anssi Viskariksi niin voisi seisoa tekemisensä takana
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, että kukaan muukaan artisti omia rallatuksiaan haluaa kuunnella ja eihän näyttelijätkään koskaan omia leffojaan/sarjojaan halua katsoa. Mitä ihmeellistä siinä nyt muka on?
Ai? Itse näin juuri vähän aikaa sitten lyhyen Daruden haastattelun, jossa kertoi ettei ole vieläkään kyllästynyt Sandstormiin ja siinä on juttuja, jotka saavat ihon ajoittain edelleen kananlihalle, siis muutenkin kuin vain se fiilis minkä yleisön reaktiosta saa. En ole itse muusikko, mutta jos olisin, niin kyllä tuntuu oudolta ajatus että tekisin biisejä, joista en löytäisi mitään sykähdyttävää vielä vuosienkin jälkeen. Ei tietenkään kaikki voi olla tällaisia, mutta jotkin kuitenkin. Ei varmaan kukaan ihminen kaikkeen työhönsä ole tyytyväinen.
Kuulostaa surulliselta jos Wiskarin musiikki on hänestä itsestään aivan yhdentekevää, ettei sen tekemisestä ole saanut mitään.
Wiskarin musa on juuri sitä kammottavinta kertakäyttöistä nykysuomipoppia, jossa arkirealismi ajaa kaiken edelle.
Ymmärsin ettei tee itse kappaleitaan. Kannattaisi ehkä ruveta tekemään omia biisejä.
Mutta kun Wiskari ei seiso sen musiikin takana. Se on se ongelma. Ja sanoo vielä että itse ei kuuntelisi sitä, mitä itse tekee.
Tuosta voi tulla sanomista.
Toisaalta hyvä että tykitti eteenpäin.