Jostain syystä olen alkanut ajatella, että parisuhteessa olijat on heikkoja ja noloja
Tunnen valtavaa ylpeyttä kulkiessani yksin ja kaiken tuollaisen hyhmäisen toiminnan yläpuolella. Tuottaa valtavaa iloa ohittaa jauhelihahyllyn äärellä kinasteleva pariskunta.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä yksin jäävät on onnettomia ja jopa yksinäisiä.
Mistä moinen kuvitelma?
Siitä, että en olisi mitään ilman miestäni <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla on oikeus olla sinkku, vanhapiika, poikamiestyttö, ihan miten vain halutaan sanoa. Mutta älä luule olevasi sen takia yhtään parempi tai fiksumpi.
Kaipaatko seksielämää?
En kaipaa. Seksikin on jotenkin eläimellistä ja vähä-älyistä puuhaa.
Ap
Mistä tiedät, kun et ole päässyt kokeilemaan.
Mitä jos kertoisin, että nykypäivän Suomessa jotkut harrastavat esiaviollista seksiä?
AP:n tilanne kuulostaa kyllä todella pahalta ja surulliselta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan lapset helpompi ja parempi kasvattaa ydinperheessä kuin yh-perheessä.
Aika monet yh-äidit sanovat, että lapsia on helpompi ja parempi kasvattaa yksin kuin miehen kanssa.
Miksi kukaan pitäisi itseään parempana parisuhdestatuksen perusteella? Eihän elämäntyylit kaikki sovi kaikille.
Moni kyllä pitää itseään huonompana ja sitten alkaa kateuksissaan ilkeilemään.
Vierailija kirjoitti:
AP:n tilanne kuulostaa kyllä todella pahalta ja surulliselta.
Ihan hyvältähän se kuulosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.Molemmat kokeneena ja leskeksi jääneenä vaaka kallistuu lopulta kuitenkin leskeyden(yksinolon) puolelle.On vain yksi elämä ja se kannattaa käyttää hyvin.Ei kompromisseihin toisen takia koska kuolinvuoteella se tuntuu kuin olisi elänyt toisen elämää ja toisen kautta,ei omaansa ja on nyt saanut tehdä omia päätöksiä ja ennenkaikkea toiveita ja unelmia mitkä pystyi toteuttamaan vasta yksin olessa kun ei ollut puolisoa torpeedoimassa niitä tai vaikuttamassa niihin.Kyllä elämä tuntui hyvältä puolison kanssa kun ei uskaltanut katsoa toiselle puolelle.Eikä silloin olisi ikinä uskonut pärjäävänsä yksin.Siksi sanon kaikille, että ei se toinen puoli niin huono ole miksi sen kuvittelee,se voi olla jopa parempi.
Miksi parisuhteessa ei saisi tehdä omia päätöksiä? Vaikuttaa että nyt puhutaan huonosta parisuhteesta.
Vähintään 99,99 % parisuhteista on huonoja parisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sulla on oikeus olla sinkku, vanhapiika, poikamiestyttö, ihan miten vain halutaan sanoa. Mutta älä luule olevasi sen takia yhtään parempi tai fiksumpi.
Kaipaatko seksielämää?
En kaipaa. Seksikin on jotenkin eläimellistä ja vähä-älyistä puuhaa.
Ap
Mistä tiedät, kun et ole päässyt kokeilemaan.
Minähän sanoinkin jo, että hän on yksinkertainen.
Minullakaan ei suhteet ole kestäneet kuin pari vuotta korkeintaan ja olen aina viihtynyt hyvin yksinkin. Ikääntyessä se vain vahvistuu, että yksin on paras. En silti ajattele olevani parien yläpuolella. Minussahan se poikkeama on, jos en kykene pariutumaan kuten valtaosa ihmisistä tekee. Se vain ei ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan lapset helpompi ja parempi kasvattaa ydinperheessä kuin yh-perheessä.
Aika monet yh-äidit sanovat, että lapsia on helpompi ja parempi kasvattaa yksin kuin miehen kanssa.
No varmaan sanovat, kun ovat yh-äideiksi päätyneet eli miehensä tai parisuhteensa on ollut kaikkea paitsi hyvä. Itse olen onnellinen ja kiitollinen aviopuolisostani ihan jo siksikin, että lasten kasvatuksen ja kaikki arjen pyöritykseen liittyvät asiat ja vastuun on saanut jakaa toisen kanssa.
Kommentti kertoo enemmän Ap:n käsityksistä parisuhteesta yleensä kuin kyseisestä pariskunnasta ja heidän parisuhteestaan.
Parisuhteessakin voi
- olla itsenäinen ja omata toisesta eriäviä mielipiteitä
- riidellä vaikka jauhelihasta mutta olla silti sen riitapukarin kanssa tyytyväinen
- nauttia yksinolosta
- pärjätä yksinkin (parisuhdetta ei ole pakko olla sen takia ettei selviäisi itsekseen)
Toisaalta ei kaikkien tarvitse olla parisuhteessa. Se mikä itselle toimii parhaiten, sillä kannattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos onkin parisuhteessa, jossa ei kinastella mistään jauhelihasta? Terveessä suhteessa.
Ei sekään houkuttele. Jo se riippuvuus toisesta on kauheaa.
Ap
Minä riippuvuus?
Tai no, joskus en saa purkkia auki ja joudun pyytämään mieheltäni apua. No onhan se säälittävää:)
Meillä on hyvä lähes 30v parisuhde, kumppanuutta, arvostusta, rakkautta ja olemme toistemme parhaat ystävät. Suomessa etätöissä/kotona 24/7 yhdessä mutta toisaalta 5kk eri maissa. Hyvin selvitään molemmista!
On se vähän säälittävää. Itse saan ihan omin käsin purkkini auki.
Ap
Hyomaahan sen, että sun lähelläsi ei olekaan toisen ihmisen lämpöä, kylmiä purkkeja ja purnukoita vain.
Mistä moinen kuvitelma?