Miksi reagoin kiusaamiseen näin
Olen muka välttelevä/kiureinen/huonokuuloinen. Kun töissä vaikka kiusaaja lähestyyy, tiedän heti että sieltä tulee moskaa. Yritän toimia kiireisesti.
Kiusaaja: Jenni, kuule *muka-huolestunut ilme kasvoilla*
Minä: *kaivaa laukkua* *hmhh??* minnehän mä laitoin sen.. voi vitsit, eikä..
Kiusaaja: mun on pitänyt kysyä tätä sulta, mutta *yrittää saada kontaktia* ootko sä raskaana kun oot taas lihonut??
Minä: Ai mitä, kuka raskaana???
Kiusaaja: Siis sinä. Kun sä oot taas pulskistunu ja Annakin sano..
Minä: *vastaa muka puhelimeen* moi! Mä oon täällä, mulla menee vielä vähän aikaa.
(Kiusaaja näyttää erittäin vihaiselta)
Öö siis en mä oo, vai kysyitkö sä sirä, mä en oo varma kuulinko oikein.. mut mun pitää nyt.. moi!
Samalla näen kun kiusaaja palaa työkavereiden luokse ja he kaikki katsovat minua kulmien alta vihaisesti. Kun loittonen, alkaa nauraminen.
Miks en keksi vieläkään parempia keinoja kuin välttely, huonokuuloisuus ja jälkeenpäin huonomuistisuus?
Huonomuistisuudella tarkoitan sitä, että seuraavana päivänä kiusaaja tulee keimaillen eteeni ja kysyy "noh, tulikos sulle eilen paha mieli siitä mitä mä kysyin??" "Niin että suuttua tupsahditko sä??"
Minä: Siis.. Mistä? En mä muista että olisit edes kysynytkään multa mitään eilen.
Kommentit (7)
Selvästihän ne hakee susta reaktioita, joten sun reagointi on ihan oikein, eli se ettet huomaa tai välitä.
Sun kyllä kannattaa viedä asia eteenpäin.
Toisaalta voisit seuraavalla kerralla pysähtyä kuuntelemaan ja katsomaan kysyjää tutkailevasti saman asian tiimoilta joista kysyy sulta ja kysyä samaa asiaa siltä.
Se on se kun lapsena oppi, että pitää ohittaa kiusaaminen, niin se loppuu. "Oke niin kuin et välittäisi mitään, sitten se loppuu "
Ei lopu.
Vaikea on muuttaa omia käytöstapojaan. Sitä haluaa ajatella, ettei tätä oikeasti tapahdu, kuvittelen ja tulkitsen väärin...
Se on se opittu tapa. Mieluummin olisi se näkymätön, jollaiseksi peruskoulussa muuttui, kuin aktiivisen kiusaamisen kohde.
3, no kun mä oon tehnyt tätä välttelyä lapsesta asti, mutta silti vaan valikoidun aina uhriksi.
Mutta kyllä kieltämättä joskus kun näen että muut hakee sitä reaktiota minusta ja minä vaan olen huomaamatta, ohitan tilanteet enkä muista niitä, niin huomaan ilmiselvän ärtymyksen kiusaajassa ja saan jonkinlaisen voiton tunteen. Ap
No toihan on ihan hyvä keino. Voi myös siinä huolimattomasti sanoa vaikkapa, että sulla on jotain mustaa tuossa etuhampaiden välissä.
Senkus vaan tölväset takasin. Näil on siinä vaiheessa itkumkurkussa loppuviikon. Myös häpäseminen toimii erittäin hyvin, varsinkin kaikki seksuaalisuuteen viittaava. Sanot tälle, että pistät tän imemään sun klitorista, niin pääset näkemään kun tää menee heti hämilleen
Outo olet