Itä-Suomea kehutaan aina niin paljon maisemien vuoksi... Miksi?
Mitkä siellä on niitä upeita maisemia ja missä? Kysyn siis tosissani, koska olen siellä käynyt, mutta ei. Onhan siellä paljon järviä ja Kolilla on komeaa maisemaa korkealla, mutta Koli on pieni piste Itä-Suomessa. Nyt jo toinen reissu sinne tehtynä, mutta hyvin vähissä oli mitkään vaaramaisemat tai muu upeus.
Kommentit (31)
Moottoripyörällä jokaisessa Suomen kunnassa käyneenä, olen sitä mieltä, että kaikkialla Suomessa on omanlaistaan kauneutta. Kuka nyt mistäkin sitten tykkää, mulle kelpaa koko maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nurmes Lieksa, riittää mäkiä ja näköaloja.
Molemmissa käytiin, mutta kun ei niitä mäkiä kovin paljoa ollut, tai näköalojakaan. Muutama korkeampi, mutta se siitä. Pohdittiin johtuuko maisemiin pettymys siitä että ollaan asuttu Lapissa? Niihin korkeuseroihin tottuneena Itä-Suomen maisemat ei ole kovin etikoiset? En todella tiedä. Mutta siis kävimme Itä-Suomessa aiemmin ja tuntui että silloin missattiin me maisemat, joita moni kehuu. Siksi menimme nyt uudelleen, mutta ei. Ne järvet toki kauniita. Ap
Ja niistä järvistäkin joku ulkomaanturisti sanoi, että kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt ne kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyörällä jokaisessa Suomen kunnassa käyneenä, olen sitä mieltä, että kaikkialla Suomessa on omanlaistaan kauneutta. Kuka nyt mistäkin sitten tykkää, mulle kelpaa koko maa.
Täällä toinen motoristi ja samaa mieltä kanssasi. En siis ole käynyt jokaisessa Suomen kunnassa, mutta haaveena on. Mulle kaikkein rakkainta on ajella jotain satunnaisia sorateitä maaseudulla. Pääsee välillä näkemään niin hienoja paikkoja, että tulee oikein etuoikeutettu olo.
Vierailija kirjoitti:
Saimaa, Punkaharju, Parikkalan kirkonkylä, Koli, Ilomantsi, Savonlinna..taidat olla vähän puusilmä, jos et ole noita löytänyt.
Eikös Parikkalassa ole se hauska patsaspuisto? Olavinlinnassa on tullut käytyä pari kolme kertaa, Kolilla kerran. Punkaharjulla eka kerran joskus lapsena ja nyt pari vuotta sitten, oli vähän muuttunut alakuloisen oloiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa käytiin, mutta kun ei niitä mäkiä kovin paljoa ollut, tai näköalojakaan. Muutama korkeampi, mutta se siitä. Pohdittiin johtuuko maisemiin pettymys siitä että ollaan asuttu Lapissa? Niihin korkeuseroihin tottuneena Itä-Suomen maisemat ei ole kovin etikoiset? En todella tiedä. Mutta siis kävimme Itä-Suomessa aiemmin ja tuntui että silloin missattiin me maisemat, joita moni kehuu. Siksi menimme nyt uudelleen, mutta ei. Ne järvet toki kauniita. Ap
Järvimaisemiahan idässä just kehutaan ja niistä Itä-Suomi on tunnettu. Ei kai siellä muuta ole tarkoituskaan olla?
No sitäpä juuri kun aina niin kovasti kehutaan maisemia siellä, ja nimenomaan luontoa, komeita vaaroja ym. Kuvittelin että sitä vaaramaisemaakin on siellä paljon, mutta ei ole osunut kohdalle kuin muutama korkeampi ylä- ja alamäki 😄
Järvet oli kauniita, ja niitä oli paljon, sen katson merkittävämmäksi itsekin.
Ja muutamalle kommentoijalle, nyt oli kyse nimenomaan maisemista, luonnosta. Kyllä me käytiin esimerkiksi patsaspuistossa, kaupunkien ja kuntien keskustoissa ja museoissa, mutta ei ne ole maisemia. Enkä usko että kun joku on kehunut kaunista Itä-Suomea, hän olisi tarkoittanut Parikkalan kirkonkylää. Olihan Itä-Suomessa paljonkin nähtävää ja oli hyvä reissu, mutta jäin miettimään että mitä meiltä jäi näkemättä ja missä, kun sitä "upeaa vaaramaisemaa silmänkantamattomiin" ei löydetty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saimaa, Punkaharju, Parikkalan kirkonkylä, Koli, Ilomantsi, Savonlinna..taidat olla vähän puusilmä, jos et ole noita löytänyt.
Heh, mitäs näkemistä Parikkalassa on?
Käy katsomassa tai googleta jos et tiedä-
Olin siellä juuri tänä kesänä. Toistan kysymyksen.
Joitakin tympii metsät, ja toisia hakkuuaukiot?
Tämän täytyy taasen olla jotakin mukasalaista puoluepelleilyä?
Yrittävät päästä Lapiksi Lapin paikalle. Matkailubisnes on hukkuvan Itä-Suomen viimeinen oljenkorsi.
Simpeleen siiat ja Parikkalan piiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niistä järvistäkin joku ulkomaanturisti sanoi, että kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt ne kaikki.
No se joku on varmasti oikeassa kun on oikein ulkomaalainen.
Käy katsomassa tai googleta jos et tiedä-