Sähkö huomisaamuna 59,8c/kWh (maanantai 16.9.2024)
Pahemmaksi menee vaan koko ajan.
Jääpi kaffeet ja puurot keittelemäti, ja paahtoleivät paahtamati, jos ei nouse ennen kuutta aamulla.
Sitten mennäänkin raikkailla voikkaleivillä iltakymmeneen.
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään että sähkö voisi olla vähän vieläkin kalliimpaa. Ihmisistä on tullut avuttomia kitiseviä pullamössöjä. 1€/kwh olisi hyvä kiinteä hinta. Olisi hyvä että lylleröt liikkuisivat edes lämpimikseen.
Oletettavasti asut itse puulämmitteisessä, sähköttömässä mummonmökissä, johon tulee vain kantovesi. Ulkohuussissa käyt kesät talvet. Sanomattakin selvää, että olet täydellisen atleettisessa kunnossa, kun hakkaat halkoja päivät ja yöt palelet täkin alla paksussa pyjamassa ja kolmet villasukat jalassa. Mitenköhän pääset käyttämään tätä palstaa?
Sinä oletat ihan päin persettä. Minulla on kaksi asuntoa joissa asun mieleni mukaan.
Sinä perseläpi voisit arvailla miten sinä saisit itsesi liikkelle ja lopettaa ton vikinän sähkölaskuista. Älä ihmeessä käytä j
Hip hurraa, onnea sinulle. Mulle on ihan sama, montako kämppää sulla on, mutta sivistynyt ihminen ei hauku edes anonyymisti ketään p*rseläveksi.
Toivotan kaikille suomalaisille pitkää ja kylmää talvea.
T. Iigor
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna kusetushinnat on voimassa klo 06-22. Missä välissä nämä heikki ja helmi huolettomat aikovat pestä pyykkiä, tehdä ruokaa tai katsella telkkaria? Tietenkin, jos ei ole koko päivänä lainkaan kotona, niin ei sähköä kulu muuta kuin välttämättömän verran.
Minun elämäni ei siihen kaadu, jos pyykinpesu maksaa joskus muutaman euron. Yleensä se ei maksa juuri mitään. Ehkä asia on niin päin, että sinä voisit vähän relata.
Relaan heti kun kiinteä soppari astuu tiistaina voimaan. Huominen vielä kärvistellään, sitten loppuu kärvistely. Mulle tuo kusetushintojen maksaminen on myös periaatekysymys, en halua maksaa pörssiukkojen ahneudesta. Siksi meillä on vedetty kulutus minimiin, kun on hintapiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on kiinteä soppari niin laskekaapa yhteen kaikki vuoden sähkölaskut, siirto ja myynti. Siihen kuukausimaksut ja verot päälle ja jakakaa vuoden kulutuksen kilowateilla. Saatte kokonaishinnan mitä maksaa yksi kWh keskimäärin.
Meillä on pörssisähkö ja sähkön keskihinta yhdelle kilowatille on meillä 0,16 euroa. Sisältää myynnin, siirron, kuukausimaksun ja verot. Ja tämä on ainut vertailukelpoinen luku.
Kyllä ne siirtomaksut pörssisähkössäkin ovat.
Niin ovat ja se on mukana tuossa mitä laskin. Kannattaa lukea tarkemmin.
Suomalaiset eivät halua maksaa mistään mitään. Eilen oli ketju ravintolassa syömisestä. Oletteko kaikki todella persaukista porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Millaset villat teillä on jos rahat ei riitä sähköön? Mulla 36 neliötä kerrostalossa ja sähkölasku siirtoineen 17€ kuussa.
Sulla on niin vähän neliöitä, että normikulutuksella et pysty saamaan itseäsi vararikkoon. Omakotitalossa on paljon muitakin maksuja kuin todellinen sähkönkulutus, meillä esim. kaukolämpö (jonka hintaa on myös hilattu reippaasti ylöspäin), vesimaksut, jätemaksut, sähkönsiirrot, kiinteistöverot ym.
Keittäkää puurot ja laittakaa ruoat tänään valmiiksi. Huomenna sitten vain lämmitätte mikrossa.
Me teemme niin, että valmis puuro ja ruoka annostellaan lautaselle ja kulhoihin, joissa ne myös lämmitetään mikrossa.
Niin, tuo korkein hintahan on aamu yhdeksältä Tuohon aikaan keitellään kahvia työnantajan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö ja kyllä meillä kahvit silti on varaa keittää. Jos keitin on päällä 5min juuri tuolla kalleimmalla tunnilla tulee hintaa aamukahveille n. 7 senttiä.
Ja yksi kupillinen kahvia (hieno mokka) ilman sähkökuluja maksaa 8 senttiä.
Tämäkin on niitä asioita, joista nykyaikana "kuuluu" valittaa ja tehdä hirveä ongelma. Järkevästi ajatellen tekee itsestään täyden ääliön, kun valittaa yhteensä 15 senttiä maksavan kahvikupillisen vievän johonkin perikatoon. On ihmisillä ongelmat.
Noh jotkut joutuvat käyttämään sitä sähköä muuhunkin kuin kahvin keittoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä se on vain 8snt/kwh. Mitä näitä stressaamaan.
Mistä saat noin halvalla, meillä on 8,5snt/kwh, Forttumi.
Vierailija kirjoitti:
Millaset villat teillä on jos rahat ei riitä sähköön? Mulla 36 neliötä kerrostalossa ja sähkölasku siirtoineen 17€ kuussa.
139 neliötä, ja talvella joitain satasia kuukaudessa, kesällä vähemmän.
Tarkastelin vähän kiinteitä soppareita ja tarjottiin normaalien päälle jotain CO2-vapaita ekosoppareita mukavalla lisähinnalla. Voi sissus tätä maailmanpelastajan mielikuvilla rahastamista. Sitäpaitsi mä käsitin että fossiilinen olisi tällä hetkellä se kallein tapa tuottaa sähköä, tai ainakin niin jotkut kiivaasti väittävät mutta eipä tuosta hinnoittelusta sellainen vaikutelma tule.
Suomi, ja suomalaiset kupataan tyhjiin. Näin käy kaikille liian kiltille kansoille.
Johan pösäilijät brassailivat koko kesän miinussähköillään. Nyt on sitten maksun aika.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät halua maksaa mistään mitään. Eilen oli ketju ravintolassa syömisestä. Oletteko kaikki todella persaukista porukkaa?
Tuntuu vaikealta kaivella moninkertaisia hintoja edes joihinkin Bilteman halppiskamoihin kun tasan samaa laatua saa ilman toimituskuluja aliexpressistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyllä se on vain 8snt/kwh. Mitä näitä stressaamaan.
Mistä saat noin halvalla, meillä on 8,5snt/kwh, Forttumi.
Olihan niitä kesällä alle 8snt.
Vierailija kirjoitti:
Johan pösäilijät brassailivat koko kesän miinussähköillään. Nyt on sitten maksun aika.
Eipä se muutama paniikkipäivä tunnu missään kun ei edes lämmityksen takia säätää. Aamuyöt ovat edelleen halpoja ja silloin latautuu auto.
Vierailija kirjoitti:
Keittäkää puurot ja laittakaa ruoat tänään valmiiksi. Huomenna sitten vain lämmitätte mikrossa.
Me teemme niin, että valmis puuro ja ruoka annostellaan lautaselle ja kulhoihin, joissa ne myös lämmitetään mikrossa.
Mieluummin maksan 7 snt määräaikaista kuin syön mikrossa lämmitettyä eilistä puuroa, hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Toivotan kaikille suomalaisille pitkää ja kylmää talvea.
T. Iigor
Varo ettet itse saa sitä mitä toivot toisille. venäjällä paukkuu siellä täällä koko ajan...