Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerron ystävälle, että säälin häntä, kun osti omakotitalon. Auttakaa

Vierailija
15.09.2024 |

muotoilemaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen entisenä omakotitalon omistajana varoittanut etukäteen omakotitalosta haaveilevia ystäviäni siitä mitkä ne omakotitaloasumisen karut realiteetit on.

Näin 33 vuotta omakotitalossa asuneena olisin utelias kuulemaan, mitä ne karut reaaliteetit ovat.

Vierailija
42/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen entisenä omakotitalon omistajana varoittanut etukäteen omakotitalosta haaveilevia ystäviäni siitä mitkä ne omakotitaloasumisen karut realiteetit on.

Minä en päässyt varoittamaan, koska ystävä piti salassa oston. Luulin, että hän olisi halunnut jäädä tänne Kalasataman pilvenpiirtäjään.

No en jäisi minäkään sinne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kysellä:

- Miten te meinasitte leikata tuon pensasaidan?

No aluksi nyrhittiin se niillä vanhoilla ruosteisilla saksilla jotka entinen omistaja jätti, sittemmin on hankittu paremmat välineet. Kerran vuoteen leikellään, ei ole iso homma.

- Tiedätkö milloin piippu on viimeksi nuohottu?

Kyllä vaan, se lukee talon huoltokansiossa.

- Teetittekö kuntokartoituksen ennen kuin ostitte?

Entinen omistaja teetätti.

- Missä täällä on tekninen huone?

Ovi on parkkipaikan vieressä.

- Oletteko harkinneet maalämpöä?

Kaukolämpö on ja se on ihan jees. Maalämpöä tänne ei voi hankkia, koska tämä on pohjavesialuetta.

Kysymyksiähän riittää enemmän kuin uusi, innostunut omistaja ehtii vastaamaan.

Luulisin vaan että kyselijä haluaa itsekin ostaa talon kun niin tarkkaan kyselee :D Asuin yli 30-vuotta kerrostalossa, nyt jo yli 10 vuotta omakotitalossa eikä ole kerrostaloon ikävä tullut, ei vaikka yllättäviäkin remonttitarpeita on ilmennyt niiden ilmiselvien lisäksi.

Se sinun kaverisi saattaa hyvinkin tykätä talostaa. Itse näen joskus painajaisia että täytyy muuttaa takaisin kerrostaloon. Kumpa ei koskaan tarvitsisi.

Vierailija
44/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pystyy sentään nikkaroimaan ja tehdä muuta ajankuluksi. Renkaat voi vaihtaa omalla pihalla ja pestä se auto kans. Kerrostalossa tätä vaihtoehtoa ei ollut.

Kuukausittain kulut on vain puolet siitä, mitä oli vuokra kerrostaloasunnossa.

Minkä ihmeen takia haluaisin vaihtaa omat renkaani tai pestä autoni kun muut tekevät ne puolestani pientä korvausta vastaan? 😂 Tai nikkaroida jotain kun en välitä sellaisesta tippaakaan? Mulla on ajankulua omissa harrastuksissa ja töissä aivan tarpeeksi. Omakotiasujien logiikka 🤦🏼

Sinun logiikkasi: kaikki haluaa samoja asioita mitä minä halua 🤦

Vierailija
45/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinun pitäisi kertoa hänelle negatiivinen mielipiteesi?

Vierailija
46/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinulle omakotitaloasuminen ei taida olla vaihtoehto. Saatko muuten työkyvyttömyyseläkettä ja asumistukea sekä toimeentulotukea?

Miksi halveksit sairaita? Ja miksi oletat, ettei työkyvyttömällä voisi olla omaisuutta?

Vierailija
47/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinulle omakotitaloasuminen ei taida olla vaihtoehto. Saatko muuten työkyvyttömyyseläkettä ja asumistukea sekä toimeentulotukea?

Miksi halveksit sairaita? Ja miksi oletat, ettei työkyvyttömällä voisi olla omaisuutta?

Vastaa mieluummin kysymykseen, joka menee näin: Saatko muuten työkyvyttömyyseläkettä ja asumistukea sekä toimeentulotukea?

ps. Se koira älähtäs johon kalikka kalahtas

Vierailija
48/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, paljastat vain kateutesi! 

Meillä on nyt 3 itselle suunniteltu ja rakennettu talo Suomessa ja toinen etelässä. Paratiisimme!

Mitään ongelmia ei ole ollut noiden uusien kanssa ja tämä vanha ulkomailla on täysin rempattu joten huolettomat 30-50v edessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan