Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerron ystävälle, että säälin häntä, kun osti omakotitalon. Auttakaa

Vierailija
15.09.2024 |

muotoilemaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen entisenä omakotitalon omistajana varoittanut etukäteen omakotitalosta haaveilevia ystäviäni siitä mitkä ne omakotitaloasumisen karut realiteetit on.

Olen asunut koko ikäni ok-talossa ja mitkä ne ovat kun en ole vielä nähnyt? Olen kyllä vieraillut joidenkin ihmisten luona, jotka eivät ole jaksaneet pitää taloa kunnossa, ja kaikki paikat ovat rumia ja rempallaan. Suurin osa ihmisistä kuitenkin osaa elää talossa ongelmitta. 

Vierailija
22/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen entisenä omakotitalon omistajana varoittanut etukäteen omakotitalosta haaveilevia ystäviäni siitä mitkä ne omakotitaloasumisen karut realiteetit on.

Miksi ne on karuja? On tiettyjä realiteetteja, mutta en ole vielä yhteenkään karuun törmännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en päässyt varoittamaan, koska ystävä piti salassa oston. Luulin, että hän olisi halunnut jäädä tänne Kalasataman pilvenpiirtäjään.

Vierailija
24/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta holhoaminen ja annan ystävän tehdä omat johtopäätökset omakotitalossa asumisesta. Sillä lailla jokainen oppii, että onko se oma juttu vai ei.

Vierailija
25/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pystyy sentään nikkaroimaan ja tehdä muuta ajankuluksi. Renkaat voi vaihtaa omalla pihalla ja pestä se auto kans. Kerrostalossa tätä vaihtoehtoa ei ollut.

Kuukausittain kulut on vain puolet siitä, mitä oli vuokra kerrostaloasunnossa.

Minkä ihmeen takia haluaisin vaihtaa omat renkaani tai pestä autoni kun muut tekevät ne puolestani pientä korvausta vastaan? 😂 Tai nikkaroida jotain kun en välitä sellaisesta tippaakaan? Mulla on ajankulua omissa harrastuksissa ja töissä aivan tarpeeksi. Omakotiasujien logiikka 🤦🏼

Missä tuossa kirjoitettiin, että kaikkien pitää haluta samaa? Hänhän kertoi vain omasta tilanteestaan. 

Sun logiikka ei nyt kyllä toimi.

Vierailija
26/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pystyy sentään nikkaroimaan ja tehdä muuta ajankuluksi. Renkaat voi vaihtaa omalla pihalla ja pestä se auto kans. Kerrostalossa tätä vaihtoehtoa ei ollut.

Minkä ihmeen takia haluaisin vaihtaa omat renkaani tai pestä autoni kun muut tekevät ne puolestani pientä korvausta vastaan? 😂 Tai nikkaroida jotain kun en välitä sellaisesta tippaakaan? Mulla on ajankulua omissa harrastuksissa ja töissä aivan tarpeeksi. Omakotiasujien logiikka 🤦🏼

Sua naurattaa tämä aihe niin kovin, että mitä harrastuksia sulla on, ja onko vahva lääkitys? Jospa tuon kirjoittajan harrastus on autot ja nikkarointi? Itse nautin noista hommista enemmän ja kaikenlaisten palvelujen käyttäminen harmittaa, kun osaan ja tykkään itse tehdä. 

Vierailija
27/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinulla puolestaan on sinun asumistyyppisi logiikka. Erilaiset ihmiset tykkäävät eri asioista. Eivät ole sen huonompia tai parempia, ainoastaan omaan elämään soveltuvia.

Vierailija
28/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi kysynyt neuvoasi ennen ostamista, olisit voinut kertoa ajatuksesi, mutta kun hän on jo ostanut sen, parempi olla hiljaa. Ei hänelle ole enää mielipiteestäsi mitään hyötyä.

Vierailija
29/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa kukaan omsta mitään, kaikki on vuokralla. 

Vierailija
30/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt sulle ap kukaan mitään kerro. Ne tietää mikä on toksinen kateellinen reaktiosi. 

Vierailija
31/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa pitää kaikki itsemurhayksiöissä haisemassa. Eiks jee, puppa jee jee?

Vierailija
32/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei kaipaa neuvojasi tai muuten olisi jo kysynyt niitä ennen taöon ostoa.

Vierailija
33/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on meidän oma kokemus. Nyt en kirjoittanut sinun kantaasi asiassa. Meille tämä omakotitaloasuminen on tuonut mukavaa ajanvietettä ja vapautta tehdä niitä asioita, jotka meidän vapaa-ajalla on meille mieluisia. 

Mitäpä muuta sinä voisitkaan tehdä asuessasi kerrostalossa kuin lähteä harrastuksiisi muualle sieltä luukustasi. Me voimme harrastaa omalla tontilla sitä, mitä me halutaan.

Vierailija
34/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei tarvi sääliäsi.

Vierailija
35/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te meinasitte leikata tuon pensasaidan?

En aio leikata.

- Tiedätkö milloin piippu on viimeksi nuohottu?

En tiefä. Nuohooja on tulossa ensi viikolla.

- Teetittekö kuntokartoituksen ennen kuin ostitte?

Tietenkin. Miten niin?

- Missä täällä on tekninen huone?

Ei täällä sellaista huonetta edes ole.

- Oletteko harkinneet maalämpöä?

Kyllä.

Vierailija
36/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaverisi sillä tiedolla tekisi, että säälit häntä?

Vierailija
37/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kysellä:

- Miten te meinasitte leikata tuon pensasaidan?

- Tiedätkö milloin piippu on viimeksi nuohottu?

- Teetittekö kuntokartoituksen ennen kuin ostitte?

- Missä täällä on tekninen huone?

- Oletteko harkinneet maalämpöä?

Kysymyksiähän riittää enemmän kuin uusi, innostunut omistaja ehtii vastaamaan.

1) Ei ole pensasaitaa, käy optikolla

2) Tänä kesänä kävi nokisutari katolla

3) Ei tarvinnut tehdä

4) Tuon oven takana

5) Emme koska talo on kaukolämmössä

Muuta?

Vierailija
38/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaikka:

-varmaan kuuluu pianonsoitto tosi häiritsevästi naapurista

-yläkerran lapsiperheen kolina herättää kai tosi aikaisin

-tupakansavu kiusaa varmasti koko ajan

-ikävää kun kesällä sisälämpö yli 30 astetta

ei kun hetkinen, nuohan ovatkin kerrostalon ominaisuuksia.

Vierailija
39/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulle omakotitaloasuminen ei taida olla vaihtoehto. Saatko muuten työkyvyttömyyseläkettä ja asumistukea sekä toimeentulotukea?

Vierailija
40/48 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä ap muotoilla asian mielikuvitusystävällesi miten haluat. Kirjoita hänelle vaikka kirje. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi