Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jatkuvasti hoetaan, että käänne on tulossa asuntomarkkinoille?

Vierailija
15.09.2024 |

Vaikka mitään käännettä ei ole tulossa asuntomarkkinoille ennen kuin korot on taas nollassa.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse uskaltaisi nyt ottaa lainaa. Jään seuraamaan miten nämä työehtojen ja työttömyysturvan heikennykset tulevat vaikuttamaan käytännössä.

En halua myydä arvojani työelämässä ihan mistä hinnasta tahansa. Ilman lainaa tämä saattaa jotenkin onnistua, mutta lasten ja lainan kanssa on pakko nöyrtyä ja suostua ehkä sellaiseen jonka kokee vääränä. 

Vierailija
42/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta eilen joku tällä palstalla kyseli neuvoa kun olivat ostaneet kalliin korkokaton ja nyt lainalle tuleekin tuplahinta, kun korot ovat laskeneet 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas tyhmälle,että miksi myisin kiireellä asuntoni pois kun vuokralaiset tuottavat minulle noin 3000€ joka ikinen kuukausi rahaa? Minulle on se ja sama paljonko siitä on kelan maksama osuus ja paljonko vuokralaisen sillä sama summa kilahtaa tililleni joka tapauksessa. Ymmärrättekö te oikeasti yhtään mitään mistään? Ei asumistuen muuttuminen muuta yhtään mitään yhtään mihinkään. "Vuokra isänmän on pakko laskea hintoja koska asumistukeni pieneni". Nyt ihan oikeasti se järki käteen siellä. Vuokrat eivät laske yhtään mihinkään vaan ihan päinvastoin. Ne nousevat kustannusten myötä ja ne kustannusten nousut maksaa vuokralainen. Olkaa nyt rehellisiä itsellenne ja miettikää edes vähän asioita. Ei teidän kulujanne maksa kukaan teidän puolestanne vaan te itse, vaikka sitten kelan avustamina.

Vierailija
44/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistönvälittäjien ja rahoitusmarkkinoiden propagandaa, ei mitään uutta. Mulla on pari hyvää kaveria kiinteistönvälittäjinä, toinen heistä omistaa välitystoimiston ja antaa välillä lausuntoja lehtiinkin. Niissä hokee AINA sitä kuinka käänne on tapahtunut ja näkymät ovat piristymässä ja vihjailee samalla Linkedinissä ja somessa kuinka kauppa käy vilkkaana. Sitten meidän lähimpien kavereiden kanssa avautuu itku silmässä saunan lauteilla kuinka kulissit on romahtamassa, tulot tippuneet olemattomiin ja konkurssi uhkaa 😂 en edes tunne sympatiaa valheidensa rakia.

Heh, melkoinen tarina taas.

Kuvaa hyvin palstan porukkaa. Mitä kärkevämmin kuvailet toisten ahdinkoa ja etenkin rahan menettämistä (välittäjien, asuntosijoittajien, omistusasujien), sitä enemmän yläpeukkua pukkaa.

Vierailija
45/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas tyhmälle,että miksi myisin kiireellä asuntoni pois kun vuokralaiset tuottavat minulle noin 3000€ joka ikinen kuukausi rahaa? Minulle on se ja sama paljonko siitä on kelan maksama osuus ja paljonko vuokralaisen sillä sama summa kilahtaa tililleni joka tapauksessa. Ymmärrättekö te oikeasti yhtään mitään mistään? Ei asumistuen muuttuminen muuta yhtään mitään yhtään mihinkään. "Vuokra isänmän on pakko laskea hintoja koska asumistukeni pieneni". Nyt ihan oikeasti se järki käteen siellä. Vuokrat eivät laske yhtään mihinkään vaan ihan päinvastoin. Ne nousevat kustannusten myötä ja ne kustannusten nousut maksaa vuokralainen. Olkaa nyt rehellisiä itsellenne ja miettikää edes vähän asioita. Ei teidän kulujanne maksa kukaan teidän puolestanne vaan te itse, vaikka sitten kelan avustamina.

Moni vuokralainen jättää vuokrat vain maksamatta. Puoli vuotta voi asua ilmaiseksi ennen häätöä.

Vierailija
46/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti maksaa 7€ kaupassa koska kahvintuottajat nostivat hintoja. Nyt kuvittelette, että koska teillä ei ole varaa ostaa kahvia sillä hinnalla niin kauppias myy sen teille ilman myyntikatetta 4€ hintaan?  Juu ei tule tapahtumaan.

Ihan sama homma vuokrien ja myytävien asuntojen kanssa. Niiden hinnat eivät laske sen vuoksi ettei teillä ole rahaa millä maksaa. Ääliöt!

Vierailija
47/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista barometreista näemme, että Suomi on nimenomaan henkisessä lamassa. Selkäpiitä karmiva negatiivisuus pyörii joka puolella. Konsensusnäkemys on jotakuinkin, että Venäjä hyökkää, korot ja inflaatio raketoivat, talous romahtaa, työttömyys nousee pilviin ja heinäsirkatkin tulevat. Tällä hetkellä sentimentti ohjaa poikkeuksellisen vahvasti asuntomarkkinaakin.

Vierailija
48/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni vuokralainen jättää vuokrat vain maksamatta. Puoli vuotta voi asua ilm

Voi toki, mutta tuo puolivuotta ei ainakaan omaa talouttani kaada. Vouti ne jossain vaiheessa kuitenkin hoitaa. Vuokralainen siinä parahtaa kun luottotiedottoma ulosoton asiakkaana yrittää itselleen uutta asuntoa saada. Tuo on ihan hyvä tapa poistaa saasta pois vuokralaisten joukosta kun kukaan ei tuollaisille vuokraa mitään missään.

Vierailija
49/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät enää vuokraa asuntoa yksityiseltä, koska niiden vuokrat ylittävät reilusti Kelan asumistukirajat. Ihmiset ovat mielummin vähän aikaa asunnottomia, jolloin kaupunki tarjoaa heille edullisen vuokra-asunnon ja he asuvat siinä asunnossa lopun ikää.

Vierailija
50/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju jossa näkee miten kelarotat ulisee jo kuin rotanmyrkkyä nielleenä ja miettien kiivaasti töihin lähtöä. 😂 Mene töihin! 

" Minne meen?" 

Sinne minne pääset tietysti, nyt ei ole aikaa valikoida. 🙂 Töitä ei riitä kaikille. 

Vierailija
51/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistönvälittäjien ja rahoitusmarkkinoiden propagandaa, ei mitään uutta. Mulla on pari hyvää kaveria kiinteistönvälittäjinä, toinen heistä omistaa välitystoimiston ja antaa välillä lausuntoja lehtiinkin. Niissä hokee AINA sitä kuinka käänne on tapahtunut ja näkymät ovat piristymässä ja vihjailee samalla Linkedinissä ja somessa kuinka kauppa käy vilkkaana. Sitten meidän lähimpien kavereiden kanssa avautuu itku silmässä saunan lauteilla kuinka kulissit on romahtamassa, tulot tippuneet olemattomiin ja konkurssi uhkaa 😂 en edes tunne sympatiaa valheidensa rakia.

No kuulostattepa tosi hyviltä kavereilta.

Vierailija
52/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulossa on, osi jo tapahtunotkin. Kokoomus, Persut. Kristityt ja bättre fålkdel pitävät huolen, että köyhimykset, rahvas yleensäkin, häädetään sivukaduille ja metsiin pois pilaamasta porvarisparhaimmiston maisemia ynnä atmosfääriä. Se on hyvä. Fyi fan mitkä järggy säkki se rahvas. Luktar illa...fyi !

Vierailija
53/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössäni on kolme kämppää ollut pitkään myynnissä. Ei putkiremppaa tulossa, palvelut lähellä, suht iso kaupunki. Ei vain mene. Onneksi omistajat ovat vielä maksaneet vastikkeensa! Osa on vuokrattu mutta on myös tyhjillään kohta 1,5 vuotta seisonut. Ei slummia. 

Vierailija
54/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät vaan jonnekin Ilmalaan neukkukuutioon!

Vierailija
55/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketti maksaa 7€ kaupassa koska kahvintuottajat nostivat hintoja. Nyt kuvittelette, että koska teillä ei ole varaa ostaa kahvia sillä hinnalla niin kauppias myy sen teille ilman myyntikatetta 4€ hintaan?  Juu ei tule tapahtumaan.

Ihan sama homma vuokrien ja myytävien asuntojen kanssa. Niiden hinnat eivät laske sen vuoksi ettei teillä ole rahaa millä maksaa. Ääliöt!

Tokmanni möi Kulta Katriinaa 12 e/3 pkt. Kävin äsken ostamassa. 

Vierailija
56/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät enää vuokraa asuntoa yksityiseltä, koska niiden vuokrat ylit

Höpönassu.. sinulle "ihmiset" ovat siis kaikki köyhiä ja elävät tukien varassa työttöminä? " Ihmisillä ei ole rahaa ruokaan", " ihmisillä ei ole töitä" ja kaikkea muuta shaissea . Tiedät itsekin, että ne kela tuloluokassa elävät ihmiset ovat vain murto-osa koko suomen väestöstä. Kyllä ihmisiilä on rahaa ja töitäkin ihan suurimmalla osalla kansasta. Ja kyllä sinä fiksuna ihmisenä nyt sen tiedät, että ei kunnilla ja kaupungeilla riitä nyttenkään asuntoja kaikille ja ilman yksityisiä vuokra kämppiä kaduilla asustaisi jokunen satatuhatta ihmistä. Lopeta oikeasti tuo puuttinin propaganda. Jookosta? 👍 Tule tänne saat leijpää.

Vierailija
57/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni möi Kulta Katriinaa 12 e/3 pkt. Kävin äsken ostamassa. 

Thanks. Pitääpä käväistä jos sais 30 pakettia niin ei lopu heti. 👍

Vierailija
58/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntokauppa ei tule piristymään enää koskaan, kiitos työelämän heikennysten. Kuka hullu ottaa asuntolainaa, kun potkut voi saada milloin tahansa ja mistä syystä tahansa. Asunnot ainoastaan periytyy tästä lähtien.

Jos näistä heikennyksistä pakitettaisiinkin joskus, luottamus järjestelmään ja sen ennustettavaan toimintaan on mennyttä paljon pidemmäksi aikaa!!

Kyllä luottamus palautuu, kun orpopurran kauhun levittäminen loppuu. He tiladivat tämän laman katastrofipuheillaan. Saman on kokoomus tehnyt aina ja sitten ovat hämmästyneitä, että työttömyys lusääntyikin ja talous on kuralla. 

Nyt toki lisänä persujen roti, kuri, haukkuminen ha kurjistaminen.

Ei palaudu luottamus. Jos tämä hallitus ei kaadu, ei kaadu mikään hallitus, vaikka uuniin kärräisivät ihmisiä. Suomi on jo nyt niin mustan pahuuden vallassa että mitä tahansa voi tapahtua, ei ole luottamukselle minkäänlaista sijaa tässä yhteiskunnassa enää!

Vierailija
59/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime joulun tienoolla 25 pakettia Juhla Mokkaa tarjouksesta hintaan 3€ paketti. Päivämäärät on ensi vuoden puolelle. Vieläkin kahvia runsaasti jäljellä. Aion ostaa ensi jouluna taas uuden kahvivaraston.

Vierailija
60/85 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korot on jo laskeneet, näytöillä käy ihmisiä ja tarjoukset johtavat kauppoihin. Se kyllä näkyy asuntomarkkinassa. Hinnat on vielä alhaalla joten nyt kannattaa ostaa. 

Nousevat taas pian. C. Lagarde totesi jo, ettei paluuta entiseen ole. Inflaatiopaine on jälleen kasvussa, mitä korkopolitiikalla suitsitaan.

Kiinteistöjen hinnat ovat Suomessa tapissaan, koska lainanotto on venytetty tappiin. Pienikin muutos, puhumattakaan että korot nousisivat kasarin tasolle, pitää huolen siitä, että ostohalukkuus on minimaalista. Uskoa talouden jatkuvuuteen ja kykyyn hoitaa maksut ajallaan ei ole sen enempää ostajissa kuin pankeissakaan, jotka lainoja myöntävät.

Toki nyt kannattaa paahtaa täysillä, jos Suomessa halutaan kokea konkurssitsunami II parin vuoden päästä.