Miksi jatkuvasti hoetaan, että käänne on tulossa asuntomarkkinoille?
Vaikka mitään käännettä ei ole tulossa asuntomarkkinoille ennen kuin korot on taas nollassa.
Kommentit (85)
-30% nykyisistä hinnoista pois niin alkaisi kauppa käydä, eri asia sitten kuka noilla hinnoilla suostuisi myymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saadaan vuokralla asuvat kuvittelemaan vuokrahintojen laskuun. Todellisuudessa vuokrat vain nousevat sillä jotenkinhan esimerkiksi minun vuokran antajan täytyy kompensoida tuloni samalle tasolle kuin ne ovat olleet ennen alv korotuksia, bensiinin ja ruuan hintojen nousua ym. Haluan säilyttää elintasoni samana kuin ennenkin joten vuokria korottamalla se onnistuu vallan hyvin. Verojen ym kulujen nousu on sosiaalitukien vuoksi noussut joten on kohtuullista, että tuen saajat kompensoivat tuon hintojen nousun minulle.
Minä olen joutunut nostamaan vuokrien hintoja vain 10% tuon asumistukirajan muutoksen jälkeen. Tilanne on kohdallani hyvä, sillä ns halpoja tukirajoihin sopivia asuntoja ei yksinkertaisesti kovin paljoa ole joten eipä vuokralaiset kovin helposti voi muuta kuin maksaa.
Se juuri onkin hölmöä, että vuokralaiset kuvittelevat vuokranantajien pitävän vuokrat ennallaan tai jopa laskevan niitä, ikäänkuin vuokranantaja olisi jokin sosiaalitoimisto. Vuokraamisen idea on tuottaa rahaa asunnon omistajalle , ei harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Hyvänteväisyys järjestöt ovat sitä varten. Ei yksityiset ihmiset.
Sijoittajalle asunto on sijoitus ja hyvin harva myy asuntojaan silloin kun hinta on alimmillaan. Ne kannattaa silloin pitää vuokrattuina ja kerätä sitä kautta niistä hyöty pois.
Hintojen vaihtelu on hyvin yleistä pidemmällä periodilla tarkasteltuna ollut aina ja tulee olemaankin. Miksi nämä vuokra asukit ajattelevat niin lyhytnäköisesti ja kuvittelevat että kaikki säntäisivät nyt ja tällä hetkellä myymään asuntojaan?
Mikä kiire yht'äkkiä nyt olisi? Minulla on ollut vuokrattavia asuntoja ja kiinteistöjä viimeiset 15 vuotta niin kertokaa yksikin hyvä syy miksi nyt myisin niitä pois? Seuraavan 10 vuoden aikana hinnat nousevat väkisinkin jossakin vaiheessa.
Ei ole oikeasti kiirettä mihinkään. Vuokralaiset hakkaavat joka kuukausi rahaa tililleni joka tapauksessa ja ovat maksaneet asuntoni minun puolestani jo aikoja sitten. Kiitos vain heille ja kelalle siitä. Olette mukavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Asuntokauppa ei tule piristymään enää koskaan, kiitos työelämän heikennysten. Kuka hullu ottaa asuntolainaa, kun potkut voi saada milloin tahansa ja mistä syystä tahansa. Asunnot ainoastaan periytyy tästä lähtien.
Ja keskituloisten ansiosidonnainen on käytännössä poissa. Kukaan ei enää uskalla ostaa asuntoa.
Tämä hallitus tuhosi koko maan.
Vierailija kirjoitti:
-30% nykyisistä hinnoista pois niin alkaisi kauppa käydä, eri asia sitten kuka noilla hinnoilla suostuisi myymään.
Ei ole mahdollista myydä eikä kukaan silti ostaisin, koska keskituloisilla ei ole enää perusturvaa kuin 8 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntokauppa ei tule piristymään enää koskaan, kiitos työelämän heikennysten. Kuka hullu ottaa asuntolainaa, kun potkut voi saada milloin tahansa ja mistä syystä tahansa. Asunnot ainoastaan periytyy tästä lähtien.
Ja keskituloisten ansiosidonnainen on käytännössä poissa. Kukaan ei enää uskalla ostaa asuntoa.
Miksi se, että omistaa seinät, tekee jonkun autuaaksi? Eikö ole ihan hyvä, että työttömät eivät ole perähikiällä sidoksissa omaan asuntoonsa, vaan voivat helposti muuttaa töiden perässä eri paikkakunnalle? Tai että ne seiniin laitetut rahat sijoittaakin rahastoihin ja osakkeisiin, niin kuin tehdään monissa muissa vauraissa maissa?
Niinhän se vvm:kin laittaa aina välillä uutisia että ensi vuonna Suomeen alkaa virrata investointeja.
Menee samaan sarjaan kui Satosen puheet työllisyydestä joka alkaa paranemaan 2026 tai 2027.
Ei tänne kukaan investoi enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näistä heikennyksistä pakitettaisiinkin joskus, luottamus järjestelmään ja sen ennustettavaan toimintaan on mennyttä paljon pidemmäksi aikaa!!
Kyllä luottamus palautuu, kun orpopurran kauhun levittäminen loppuu. He tiladivat tämän laman katastrofipuheillaan. Saman on kokoomus tehnyt aina ja sitten ovat hämmästyneitä, että työttömyys lusääntyikin ja talous on kuralla.
Nyt toki lisänä persujen roti, kuri, haukkuminen ha kurjistaminen.
Totuushan on se, että hinnat laskee vielä reippaasti tonne 26/27 saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se, että omistaa seinät, tekee jonkun autuaaksi? Eikö ole ihan hyvä, että työttömät eivät ole perähikiällä sidoksissa omaan asuntoonsa, vaan voivat helposti muuttaa töiden perässä eri paikkakunnalle? Tai että ne seiniin laitetut rahat sijoittaakin rahastoihin ja osakkeisiin, niin kuin tehdään monissa muissa vauraissa maissa?
Et omista mitään niin olet onnellinen. Niinhän ne great resetistä puhujat sanoo ja ovat näköjään oikeassa
Korot on jo laskeneet, näytöillä käy ihmisiä ja tarjoukset johtavat kauppoihin. Se kyllä näkyy asuntomarkkinassa. Hinnat on vielä alhaalla joten nyt kannattaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asuntokauppa kuvastaa koko taloutta. Täällä talous on sokissa eikä velkaantuminen vähene ennekuin maan talous alkaa nousta. Nyt on työttömyys nousussa, konkurssit lisääntyy, talous seisoo ha valtion velka kasvaa vaikka Purra kuinka saksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä saadaan vuokralla asuvat kuvittelemaan vuokrahintojen laskuun. Todellisuudessa vuokrat vain nousevat sillä jotenkinhan esimerkiksi minun vuokran antajan täytyy kompensoida tuloni samalle tasolle kuin ne ovat olleet ennen alv korotuksia, bensiinin ja ruuan hintojen nousua ym. Haluan säilyttää elintasoni samana kuin ennenkin joten vuokria korottamalla se onnistuu vallan hyvin. Verojen ym kulujen nousu on sosiaalitukien vuoksi noussut joten on kohtuullista, että tuen saajat kompensoivat tuon hintojen nousun minulle.
Minä olen joutunut nostamaan vuokrien hintoja vain 10% tuon asumistukirajan muutoksen jälkeen. Tilanne on kohdallani hyvä, sillä ns halpoja tukirajoihin sopivia asuntoja ei yksinkertaisesti kovin paljoa ole joten eipä vuokralaiset kovin helposti voi muuta kuin maksaa.
Huvittavinta onkin se, että keskenään sitten ulisevat kuinka vähän jää elämiseen ja ruokaan. Ikäänkuin vuokranantajan tehtävä olisi heidät ruokkia ja ottaa vastuu heidän elämästään heidän puolestaan. Kyllä se vastuu on ihan heillä itsellään, ihan niinkuin vuokranantajallakin omastaan. Jos ei ole varaa maksaa vuokraansa niin muuttakoon pois. Aina löytyy uusi vuokralainen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Kunnes hallitus vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen jälkeen nousevat,eli on aika myydä. 👍
Vierailija kirjoitti:
Korot on jo laskeneet, näytöillä käy ihmisiä ja tarjoukset johtavat kauppoihin. Se kyllä näkyy asuntomarkkinassa. Hinnat on vielä alhaalla joten nyt kannattaa ostaa.
Tämä on puppua. Kauppoja ei tehdä yhtään.
Kiitos orpopurra. Kun heinäsirkkoja pivaa, saa heinäsirkkoja.