Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ovat lihoneet

Vierailija
15.09.2024 |

Tuore uutinen 7.9.2024 kertoo, että:

"Etenkin miehet ovat lihonneet. Enää runsas neljännes miehistä on normaalipainoisia, kun katsotaan yli 30-vuotiaita. Samanikäisistä naisista 37 prosenttia on normaalipainoisia."

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010479977.html

Mikä tämän aiheuttaa? En ole nähnyt missään artikkelissa syytä tähän kehitykseen.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja hormoonit ja säästöliekki lihoaa miehet.

nii ja ferritiini

Vierailija
22/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itätrollin suomalaisvihaketju. Ilmiantakaa niin jää rupliaan vaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkivaikutus. Jenkeissä 70% ihmisistä on sairaalloisen ylipainon rajoilla.

Kukaan ei opeta mitä tarkoittaa terveellinen ruoka, mässätään lisäaineita ja eineksiä minkä ehditään eikä liikuta ollenkaan. Ulkona on aina liian kylmä tai liian kuuma, "ei sinne voi mennä" :D

Ne tekee rahaa teidän typeryydellänne. 

Tähän otetaa vielä pillerit mukaan mitä tykitetään väestöön ihan ilman mitään sairauksiakin, ne pilleritkin pistää ihmisen kropan sekaisin. 

Jenkeissä ne myy pillereitä ruokakaupassa :D Mä odotan innolla koska se käytäntö tulee myös tänne :D

Olen jutellut joidenkin sairaalloisesti lihavien jenkkien kanssa. Osa väittää olevansa ihan normaalipainoisia tai tavanomaisissa okei mitoissa, vaikka BMI olisi jo yli 33. Surullisimpia ovat parikymppiset itsensä sairaalloisen lihaviksi paisuttaneet nuoret jo

Mielestäni näissä on hieman ilkeää syyllistää niitä nuoria. Vanhempien vastuulla millä tavalla kasvattaa lapsensa ja antaako sille periksi jos penska sattuu vähän nirsoilemaan. Mistä se mitään oppii jos roskaruoka on sitä mitä tarjotaan? Ja tuollahan on kouluruokailukin pelkkää paskaa ja se "ravinto" on vielä sellaista, joka vaan ylläpitää nälkää. Roskaruoka on myös halpaa.

Lapsuuden ylipaino seuraa herkästi aikuisuuteen.

Lapsia ei saa syyttää vanhempien kasvatuksen puutteesta tai järjestelmän epäkohdista, muksut on aina ympäristön tulosta.

Vierailija
24/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, liikkumattomuus, herkut, vähäinen kuitupitoisen ruoan kuten marjojen syönti. Jos syödään marjoja, nekin pitää läträtä yltympäriinsä sokerilla tai laittaa piirakkaan.

Vierailija
25/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen näin arkistokuvan 70-luvun miekkarista Helsingissä. Juurikiin kiinitin huomiota siihen, kuinka laihaa väki silloin oli verrattuna nykyiseen. Elintason paraneminen varmaan yksi selittävä tekijä tähän merkittävään eroon.

Kaikki soi itsensa kyllaisiksi 70 luvulla. Koyhyys oli jo harvinaista.  Ei johdu siita.

Vierailija
26/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

21. Yksinkertaiset? Pidätkö kansan enemmistöä sellaisena?

Vierailija
27/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ovat ovat, mutta alan olla kyllästynyt aiheeseen.

No miksi sitten tuo kommentti?

Vierailija
28/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syödään liikaa ja vedetään välipaloja. Osa ei luultavasti edes tajua omaa lihavuuttaan, koska kaikki ympärilläkin ovat paksuja. Käsitys normaalipainoisuudesta alkaa hämärtymään.

Tähän alan kallistua. Olen itse "normaali/ hoikka" 170cm/60kg, vaatekoko S/36. Mutta oon alkanu tuntea itseni ihan riukulaihaksi. Tiedostan, että en tosiaan ole, mutta kun niin moni ympärillä on pullukka, ellei jopa lihava. 

Hmm. Vaatekokoja on suurennettu ihmisten paisuttua muodottomiksi läskeiksi. Olen itse n45, 170cm/49kg. Olen ollut näissä mitoissa suurinpiirtein koko aikuisikäni. Reilut 10v sitten oma kokoni oli s. Nyt pitää valita xs tai xxs (joissa on yleensä liian lyhyet hihat/lahkeet). 170cm ja 60-kiloisen koko on ollut tuolloin varmaan joku m-l 38-40.

Vierailija
29/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, ettei kukaan haasta virallisia ravintosuosituksia tästä asiasta. Lihotaan vain menemään niiden perusteella.

Läskit tuskin noudattavat virallisia ravintosuosituksia.

Vierailija
30/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

27. No, miksi ne facto olivat niin paljon laihempia silloin? Silloinhan syötiin läskiä yms. vailla huolen häivää.

Vierailija
31/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, ettei kukaan haasta virallisia ravintosuosituksia tästä asiasta. Lihotaan vain menemään niiden perusteella.

Ei ihmiset liho niiden takia vaan sen vuoksi, että yksinkertaisest syövät liikaa ja myös ylimääräisiä herkkuja.

Kyllä kyllä mutta kukaan ei tiedä miksi ihmiset syövät liikaa.

Vierailija
32/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lihaa ja voita ja juurekset ja kasvikset suoraan tuottajilta tai rekosta. Katsotaanpas niin laihdut. Ja turvotus pois ensin. Siirry mersisuolaan tms, auttaa

Vierailija
33/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset liho niiden takia vaan sen vuoksi, että yksinkertaisest syövät liikaa ja myös ylimääräisiä herkkuja.

Ravinnoton suositusruoka altistaa ylensyöntiin.

Vierailija
34/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen näin arkistokuvan 70-luvun miekkarista Helsingissä. Juurikiin kiinitin huomiota siihen, kuinka laihaa väki silloin oli verrattuna nykyiseen. Elintason paraneminen varmaan yksi selittävä tekijä tähän merkittävään eroon.

Silloin ei käytetty pehmeitä rasvoja, Pohjois-Karjala projekti alkoi v. 1972. Pehmeät rasvat lihomisen syy.

Vierailija
35/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla yli 30-vuotiaista miehistä 100 % on ylipainoisia, ja suorastaan lihavia n. 40 %.

Vierailija
36/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit tuskin noudattavat virallisia ravintosuosituksia.

Kyllä noudattaa ja sen takia lihovat.

Vierailija
37/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari videota 1970-luvun Suomesta. Kertokaa kuinka monta lihavaa ihmistä näette.

Vierailija
38/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27. No, miksi ne facto olivat niin paljon laihempia silloin? Silloinhan syötiin läskiä yms. vailla huolen häivää.

Läski ja kaikki kovat rasvat ovat terveellisiä.

Vierailija
39/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syödään liikaa ja vedetään välipaloja. Osa ei luultavasti edes tajua omaa lihavuuttaan, koska kaikki ympärilläkin ovat paksuja. Käsitys normaalipainoisuudesta alkaa hämärtymään.

Kyllä jokaikinen lihava tietää olevansa lihava, ei sitä tarvitse kenenkään tulla sanomaan asiasta tehden. Muut "täydelliset" huomauttelijat näyttävät olevan aika yksinkertaisia, etten sanoisi tyhmiä, kun tulevat sanomaan. Kannattaa ehkä syödä enemmän niin aivot kehittyy ja oppii käyttäytymään.

Vierailija
40/112 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän alan kallistua. Olen itse "normaali/ hoikka" 170cm/60kg, vaatekoko S/36. Mutta oon alkanu tuntea itseni ihan riukulaihaksi. Tiedostan, että en tosiaan ole, mutta kun niin moni ympärillä on pullukka, ellei jopa lihava. 

Nussitaanko? 🥵💋

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi