Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putsasin lattiakaivot, miten teillä muilla sunnuntai on mennyt?

Vierailija
15.09.2024 |

Itse olen lähes sankari, kun tein tuon epämiellyttävän työn. Nyt voikin keitellä kahvit ja ottaa siihen hekuksi tuoretta pullaa!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin saunan lattian. 

Vierailija
22/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laiskan sielu kaipaa mutta ei saa mitään, ahkerat tulevat ravituiksi. Ylimielisyys tuottaa pelkkää riitaa, mutta viisaus on niillä, jotka noudattavat neuvoja. Helposti saatu omaisuus hupenee, mutta joka vähin erin kokoaa, saa sen karttumaan."

Raamattu, Sananlaskut 13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laiskan sielu kaipaa mutta ei saa mitään, ahkerat tulevat ravituiksi. Ylimielisyys tuottaa pelkkää riitaa, mutta viisaus on niillä, jotka noudattavat neuvoja. Helposti saatu omaisuus hupenee, mutta joka vähin erin kokoaa, saa sen karttumaan."

Raamattu, Sananlaskut 13

Juu ja mitä ajoit takaa tällä?

Vierailija
24/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettuja lupasin paistaa ja sitä ennen lähden metsäkävelylle

Vierailija
25/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei edes tiedä lattiakaivojen puhdistuksesta. Iäkkäällä omaisella käy siivooja jonka on kodinhoito tilannut ja edunvalvonta maksaa. Lattiakaivo kylpyhuoneessa moskan peitossa. Ei ole koulussa opetettu sen puhdistamista?

Vierailija
26/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ei raikkaita voileipiä. Kai sä hyvä ihminen vielä meinaat siivota koko talon, laittaa puutarhan talvikuntoon, käydä lukemassa vanhuksille. 

Vierailija
27/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tulee tänään työreissulta kotiin ja mä olen ihan täpinöissäni. Sitten nautitaan ja pitkään, illalla lämmitän saunan ja hellin kaikin mahdollisin tavoin. Ihan tässä posket punastuu, kun mietin.

Muista käyttää kondomia. Saat muuten jonkun taudin tuliaisena. Kyllä nuo työreissut tiedetään. 

Vierailija
28/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsailin auton katsastuskuntoon, aamulla konttorille.

Vierailija
29/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkihommia ja nettiä. Muuta en ole tehnyt. No tyhjensin tiskarin, siinä kaikki. Seuraavaksi ruoka ja illan päälle lenkille.

Vierailija
30/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin ja juon nyt aamukahvia.

Vierailija
31/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rasittavaa. Lattiakaivonkannen nosto noin 5sek, harjalla pyöräyttää max minuutin, jos laittaa pesuainetta,, muutama sekunti lisää eli parin minuutin homma. Hirveän rankkaa.

Vierailija
32/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiakaivon puhdistus muuttuu siedettäväksi, kun käyttää lattiakaivon suodatinta.

Vierailija
33/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillut. Itsellä odottaa tuo lattiakaivojen puhdistus, sitä ennen pitää saada kahvia.

Vierailija
34/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskottelen, mutta kiitos motivoinnista. Alankin tekemään viikkosiivousta innoittamanasi.

Vierailija
35/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rasittavaa. Lattiakaivonkannen nosto noin 5sek, harjalla pyöräyttää max minuutin, jos laittaa pesuainetta,, muutama sekunti lisää eli parin minuutin homma. Hirveän rankkaa.

Itse käytän sellaisia suodattimia siinä lattiakaivon päällä, jolloin hiukset ja muut likaisuudet jäävät siihen. Vaihdan sen parin kuukauden välein eli harvoin tarvitsee itse lattiakaivoa hinkata.

Vierailija
36/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin juhlissa, joten tänään heräiltiin hissuksiin kun oli tukanalus hieman kipeän oloinen. Vettä sataa niin koirakaan ei onneksi halunnut lenkille. Pyykkiä, crock pot ruokaa (nyhtökanaa ja riisiä simppelisti), työkamppeitten pesua ja desinfiointia. Hiljaiseloa.

Vierailija
37/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tarjoiltiin aamupala esikoiselle sänkyyn. Hänellä on synttärit. Sitten söin itsekin, laitoin satsin omenoita kuivuriin ja lähdin ratsastamaan. Kun tulin kotiin, laitoin pikalounasta, laitoin omenapaistoksen uuniin ja nyt odottelen vanhempiani, jotka tulevat synttärikahveille. Luin samalla kaalin hapattamisesta, mulla on sellainen suunnitteilla, kun sain joskus anopilta hapatusruukun.

Vierailija
38/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiakaivon puhdistus muuttuu siedettäväksi, kun käyttää lattiakaivon suodatinta.

Ei auta jos pyykkikoneen poistoputken pää tulee niin alas kuin meillä, eli sen suodattimen alle. Suodatin sieppaa hyvin hiukset, kissanhiekat ja muun mikä tulee kylppärin lattialta suodattimeen, mutta pyykkikoneesta tuleva moska tukkii kylppärin viemärin, kun koneesta tulee nukkaa, nöyhtää, hiuksia, kissan/koiran/lehmänkarvaa, purua, turvetta, lehmänpaskaa jne. Aina pitää kaivella semmoinen nyrkin kokoinen tukos sieltä jostain viemärin uumenista niin syvältä kuin kädellä saa. Puhdistamisen tarpeen kuulee, kun viemäri alkaa kurluttamaan.

Vierailija
39/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska töitään luettelee. 

Vierailija
40/55 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta jos pyykkikoneen poistoputken pää tulee niin alas kuin meillä, eli sen suodattimen alle. Suodatin sieppaa hyvin hiukset, kissanhiekat ja muun mikä tulee kylppärin lattialta suodattimeen, mutta pyykkikoneesta tuleva moska tukkii kylppärin viemärin, kun koneesta tulee nukkaa, nöyhtää, hiuksia, kissan/koiran/lehmänkarvaa, purua, turvetta, lehmänpaskaa jne. Aina pitää kaivella semmoinen nyrkin kokoinen tukos sieltä jostain viemärin uumenista niin syvältä kuin kädellä saa. Puhdistamisen tarpeen kuulee, kun viemäri alkaa kurluttamaan.

Laita se pesukoneen poistoputki vessan pyttyyn pyykinpesun ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi