Putsasin lattiakaivot, miten teillä muilla sunnuntai on mennyt?
Itse olen lähes sankari, kun tein tuon epämiellyttävän työn. Nyt voikin keitellä kahvit ja ottaa siihen hekuksi tuoretta pullaa!
Kommentit (55)
"Laiskan sielu kaipaa mutta ei saa mitään, ahkerat tulevat ravituiksi. Ylimielisyys tuottaa pelkkää riitaa, mutta viisaus on niillä, jotka noudattavat neuvoja. Helposti saatu omaisuus hupenee, mutta joka vähin erin kokoaa, saa sen karttumaan."
Raamattu, Sananlaskut 13
Vierailija kirjoitti:
"Laiskan sielu kaipaa mutta ei saa mitään, ahkerat tulevat ravituiksi. Ylimielisyys tuottaa pelkkää riitaa, mutta viisaus on niillä, jotka noudattavat neuvoja. Helposti saatu omaisuus hupenee, mutta joka vähin erin kokoaa, saa sen karttumaan."
Raamattu, Sananlaskut 13
Juu ja mitä ajoit takaa tällä?
Lettuja lupasin paistaa ja sitä ennen lähden metsäkävelylle
Moni ei edes tiedä lattiakaivojen puhdistuksesta. Iäkkäällä omaisella käy siivooja jonka on kodinhoito tilannut ja edunvalvonta maksaa. Lattiakaivo kylpyhuoneessa moskan peitossa. Ei ole koulussa opetettu sen puhdistamista?
Kas kun ei raikkaita voileipiä. Kai sä hyvä ihminen vielä meinaat siivota koko talon, laittaa puutarhan talvikuntoon, käydä lukemassa vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tulee tänään työreissulta kotiin ja mä olen ihan täpinöissäni. Sitten nautitaan ja pitkään, illalla lämmitän saunan ja hellin kaikin mahdollisin tavoin. Ihan tässä posket punastuu, kun mietin.
Muista käyttää kondomia. Saat muuten jonkun taudin tuliaisena. Kyllä nuo työreissut tiedetään.
Hitsailin auton katsastuskuntoon, aamulla konttorille.
Pyykkihommia ja nettiä. Muuta en ole tehnyt. No tyhjensin tiskarin, siinä kaikki. Seuraavaksi ruoka ja illan päälle lenkille.
Onpa rasittavaa. Lattiakaivonkannen nosto noin 5sek, harjalla pyöräyttää max minuutin, jos laittaa pesuainetta,, muutama sekunti lisää eli parin minuutin homma. Hirveän rankkaa.
Lattiakaivon puhdistus muuttuu siedettäväksi, kun käyttää lattiakaivon suodatinta.
Ulkoillut. Itsellä odottaa tuo lattiakaivojen puhdistus, sitä ennen pitää saada kahvia.
Laiskottelen, mutta kiitos motivoinnista. Alankin tekemään viikkosiivousta innoittamanasi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa rasittavaa. Lattiakaivonkannen nosto noin 5sek, harjalla pyöräyttää max minuutin, jos laittaa pesuainetta,, muutama sekunti lisää eli parin minuutin homma. Hirveän rankkaa.
Itse käytän sellaisia suodattimia siinä lattiakaivon päällä, jolloin hiukset ja muut likaisuudet jäävät siihen. Vaihdan sen parin kuukauden välein eli harvoin tarvitsee itse lattiakaivoa hinkata.
Eilen oltiin juhlissa, joten tänään heräiltiin hissuksiin kun oli tukanalus hieman kipeän oloinen. Vettä sataa niin koirakaan ei onneksi halunnut lenkille. Pyykkiä, crock pot ruokaa (nyhtökanaa ja riisiä simppelisti), työkamppeitten pesua ja desinfiointia. Hiljaiseloa.
Aamulla tarjoiltiin aamupala esikoiselle sänkyyn. Hänellä on synttärit. Sitten söin itsekin, laitoin satsin omenoita kuivuriin ja lähdin ratsastamaan. Kun tulin kotiin, laitoin pikalounasta, laitoin omenapaistoksen uuniin ja nyt odottelen vanhempiani, jotka tulevat synttärikahveille. Luin samalla kaalin hapattamisesta, mulla on sellainen suunnitteilla, kun sain joskus anopilta hapatusruukun.
Vierailija kirjoitti:
Lattiakaivon puhdistus muuttuu siedettäväksi, kun käyttää lattiakaivon suodatinta.
Ei auta jos pyykkikoneen poistoputken pää tulee niin alas kuin meillä, eli sen suodattimen alle. Suodatin sieppaa hyvin hiukset, kissanhiekat ja muun mikä tulee kylppärin lattialta suodattimeen, mutta pyykkikoneesta tuleva moska tukkii kylppärin viemärin, kun koneesta tulee nukkaa, nöyhtää, hiuksia, kissan/koiran/lehmänkarvaa, purua, turvetta, lehmänpaskaa jne. Aina pitää kaivella semmoinen nyrkin kokoinen tukos sieltä jostain viemärin uumenista niin syvältä kuin kädellä saa. Puhdistamisen tarpeen kuulee, kun viemäri alkaa kurluttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta jos pyykkikoneen poistoputken pää tulee niin alas kuin meillä, eli sen suodattimen alle. Suodatin sieppaa hyvin hiukset, kissanhiekat ja muun mikä tulee kylppärin lattialta suodattimeen, mutta pyykkikoneesta tuleva moska tukkii kylppärin viemärin, kun koneesta tulee nukkaa, nöyhtää, hiuksia, kissan/koiran/lehmänkarvaa, purua, turvetta, lehmänpaskaa jne. Aina pitää kaivella semmoinen nyrkin kokoinen tukos sieltä jostain viemärin uumenista niin syvältä kuin kädellä saa. Puhdistamisen tarpeen kuulee, kun viemäri alkaa kurluttamaan.
Laita se pesukoneen poistoputki vessan pyttyyn pyykinpesun ajaksi.
Pesin saunan lattian.