Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei mene iäkkään vanhempansa hautajaisiin?

Vierailija
14.09.2024 |

Greta

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa suku ihmetellä, että mikä sitä mukulaa vaivaa. Huono mielenterveys, jotain alkoholiongelmaa, huumeet?

Meidän suku tiesi kyllä, miksi erään sukulaisen hautajaisissa ei näkynyt lapsia (tai ex-vaimoa). Paljon helpompaa kaukaisemmille sukulaisille tulla sellaisella porukalla, että arkku saadaan kannettua ja sillä hyvä. 

Vierailija
22/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisiinosallistutaan  siksi, että kuuluu hyviin tapoihin. Siitäkin hulimatta, että välit ovat olleet etäiset.  Mielensä osoittaminen siunaustilaisuutta boikotoimalla on mautonta ja joissain tapauksissa  vain halua kohdistaa huomio itseensä, tyyliin katsokaa nyt kaikki kun minä loistan poissaolollani.

Jos ei ole ollut mitään välejä 20 vuoteen, niin eipä tarvi tavoista välittää. Muutoinkin väkivalta (kaikki lajit lasketaan) antaa minusta ihan oikeutetun syyn "boikotointiin". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänellä on syynsä, joita minä en tunne.

Vierailija
24/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ensisijaisesti mitään. Syitähän voi olla vaikka millä mitalla erilaisia ihan sairaalassa olosta lähtien. Ennemminkin ajattelen, että mautonta ulkopuolisten alkaa puida tuollaisia asioita. Yksissä hautajaisissa pappi alkoi ruokapöydässä tivata surevalta lähiomaiselta, että missä se sinun veljesi on. Veli, jota ao ei ollut nähnyt 15 vuoteen ja pappi oli asiasta tietoinen. Kyllä siinä on tilannetaju pettänyt aika pahasti.

Vierailija
25/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä piti minuun yhteyttä noin 4 kertaa koko minun elämäni aikana, jätin hautajaiset väliin. Kannattaa muistaa, että teillä ei ole mitään tietoa minkälainen suhde jollakin on ollut vanhempaansa. Minä pidin isääni täysin ventovieraana ihmisenä, en koe että on minun velvollisuus mennä hautajaisiin tai muutenkaan osallistua asiaan millään tavalla.

Vierailija
26/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu ulkomailla, tieto kuolemasta ei ole tavoittanut.

Vierailija
27/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kusipää.

Vierailija
28/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisiinosallistutaan  siksi, että kuuluu hyviin tapoihin. Siitäkin hulimatta, että välit ovat olleet etäiset.  Mielensä osoittaminen siunaustilaisuutta boikotoimalla on mautonta ja joissain tapauksissa  vain halua kohdistaa huomio itseensä, tyyliin katsokaa nyt kaikki kun minä loistan poissaolollani.

Kyllähän joku on taas sekasin. No, sitä se lauantai joillekin teettää.

Vierailija
29/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä hautajasilla. Pääasia, jos suhde on ollut hyvä ja yhteyttä pidetty.

Me ei edes pidetty hautajaisia vanhemmille, kun vanhemnat eivät halunneet. Toive tuli hyvissä ajoin. 

Tämä on terve toive. Miksi niin moni haluaa jotkin kiduttavat seremoniat, vaikka itse on jo kuollut. Sen itsekkyyden voisi jo siinä vaiheessa unohtaa. 

Vierailija
30/30 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä tekisitte, jos oma vanhempi pitää paljon yhteyttä oman lapsensa exään, mutta ei juuri omaan lapseensa? Ja tämä siis oman lapsen riitaisan eron jälkeen...

Ajattelin että tämä vanhempi syystä tai toisesta tulee paremmin toimeen lapsen elän kuin lapsensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä