Ulkomailla paljon matkustaneet! Mikä on ollut paras maa/kaupunki?
Kommentit (43)
Uusi-Seelanti. Jäin lopulta kolmeksi vuodeksi sinne ja yhä edelleen sydän kaipaa takaisin. Mikään ei vedä vertoja sille.
Suosikkikaupunkini ovat:
- New York
- Lontoo
- Seattle
- Auckland
- Praha
- Ljubljana
- Bryssel
- Vilna
(Vertailun vuoksi inhokkini: Pariisi, Riika, Krakova, Jakarta, Peking, Bangalore)
Irlannista ja Itävallasta kivoja kokemuksia. Kaupungeista Berliini jotenkin kiehtoo.
Italia. Ihan kaikki paikat siellä missä olen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pattaya, kivoimmat naiset.
Iso osa ei ole edes thaimaalaisia.
Eikä naisia 😂😂😂.
Man fick fundera en god stund bland alternativen. Set som mest överraskande positivt är Madrid i Spanien.
Galway ja Kilkenny kaupungeista, Wicklow'n vuoristo ja Glendaloughin alueet, Irlanti maa.
Zermant Sveitsissä.
Pieni idylinen kaupunki jossa ei ole polttomoottori käyttöisiä kulkuvälineitä, siellä on mielenkiintoinen hiljaisuus.
Kaupunkiin pääsee ainoastaan junalla, sinne ei ole tietä.
Toinen mielenkiintoinen paikka on Ranskassa Saint Michael.
Olen käynyt kaikkialla ja maa, jonne haluan palata on Italia. Se on jotenkin aina kivan kotikutoinen. Lapsuudenperheeni kanssa asuin kahdeksassa maassa Euroopassa, Keski-Aasiassa ja Karibialla. Työni puolesta sitten reissannut muualla ja kirjoittanut näistä matkoista päiväkirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosikkikaupunkini ovat:
- New York
- Lontoo
- Seattle
- Auckland
- Praha
- Ljubljana
- Bryssel
- Vilna
(Vertailun vuoksi inhokkini: Pariisi, Riika, Krakova, Jakarta, Peking, Bangalore)
Niin. En ole käynyt näissä. Mutta jos joskus voitan Lotossa niin...Ihan lisäyksenä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosikkikaupunkini ovat:
- New York
- Lontoo
- Seattle
- Auckland
- Praha
- Ljubljana
- Bryssel
- Vilna
Niin. En ole käynyt näissä. Mutta jos joskus voitan Lotossa niin...Ihan lisäyksenä vaan.
Niin, olen käynyt noissa ja monessa muussa - eikä siihen todellakaan tarvitse lottovoittoa. Aikoinaan opiskelijana olin Siwan kassalla töissä ja siitä säästetyllä rahalla reissasin, lopulta kirjaimellisesti maailman ympäri. T. Tuon listan kirjoittanut
Hampuri, Lyypekki, Tilos, Rodos. Dodekanesia ylipäänsä. Saksa ja Slovenia.
Lempikohteeni, joihin haluan palata aina uudelleen, ovat Pariisi ja Ranskan Riviera. Floridasta pidän myös (pl. Miami). New York on toki myös aina omanlaisensa, mutta nyt vanhemmiten en oikein sitä jaksa.
Oslo. Se tuntuu tutulta näin helsinkiläisenä, mutta on paljon siistimpi ja noh, tietyllä tapaa rauhallisempi. Tykkään kun on samaa aikaa isohko kaupunki, joka kuitenkin tuntuu pieneltä. Ihmisiä sopivasti. Ei koskaan mitään Kööpenhamina-tasoista turistimassaruuhkaa.
Fortaleza. Ushuaia. Ierapetra. Antananarivo.
En tykkää turistirysistä.
Olen käynyt Tallinnassa. Tukholmassa ja Viipurissa. Sekä useissa Suomen kaupungeissa.
Viipurista tykkäsin eniten.
Tokio on paras.