Vieläköhän 10v:llä menee talven "ykköspukuna" haalari? Mietin vaan, että ostaisiko nyt jonkun laadukkaan (ja kalliin!) vai
sitten vaan joku halpis tai käytetty pelkäksi pihahaalaraiksi. Ainakin viime talvena haalari oli eniten käytössä talvella.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kai lapsesta. Mitä mieltä hän itse on?
Ainakin kaupassa sovitti ihan mielellään paria haalaria, mutta väri ei niissä ollut oikein hyvä.
Tarkoitatko koulussa pidettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko koulussa pidettäväksi?
Joo koulussakin, siis yleisesti että muuallakin kuin vain ihan omassa pihassa. Mutta jos vain pihassa, niin sitten ostan vaikka torista jonkun halvan.
Ei kenelläkään 10-vuotiaalla ole kokopukua koulussa, takki ja housut parempi ihan käytännön syistäkin.
Ostaisin takin ja housut koululaiselle mieluummin kun haalarin. Hän itse tätä myös toivoi kun ruokala toisessa rakennuksessa, niin voi heittää takin päälle siirtyessä sinne ulkokautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kenelläkään 10-vuotiaalla ole kokopukua koulussa, takki ja housut parempi ihan käytännön syistäkin.
No minä en osaa ikään ottaa kantaa, mutta onhan haalari käytännössä parempi, nopea pukea eikä tarvitse miettiä toppahousujen tai ulkohousujen pukemisia, koska haalarin housuosa tulee automaattisesti puettua samalla.
Asutte ilmeisesti jossain kauempana pk-seudusta, en osaa ottaa kantaa miten siellä, mutta ainakin täällä Etelä-Suomessa molemmat lapset ovat halunneet lopettaa haalarin käytön kuusi vuotiaana.. eikä ole paljon kyllä kavereillakaan ollut..
Oma kymmenvuotiaani ei suostuisi laittamaan haalaria päällensä, on kuulemma pikkulasten juttu eikä koskaan kehtaisi mennä se päällä kouluun. Ulkohousut laittaa pitkin hampain huonolla kelillä jos ylipuhun, kauhulla odotan ensi talvea.
Meidän tuon ikäinen puki haalarin melkeinpä kaikkeen muuhun ulkoiluun, mutta koulussa käytti takkia ja housuja.
Todennäköisesti tulee kiusatuksi jos haalarilla menee kouluun
Mitä jos ostaisit jonkun asiallisen näköisen tarjoushaalarin, eikä 200 euron reimatecciä, sen voi halutessaan ottaa kouluun mutta ei harmita, jos jääkin vain pihakäyttöön? Ei kai se merkki ole tärkeä?
Tällaisen hankit. Voi mennä siitä koulun jälkeen suoraan navettaan. Jossain megaböndellä kuitenkin asutte ettekä hesoissa.
www.ikh.fi/fi/haalari-lasten-130-andreas-fl-kel-musta-pat585k-130?gad_s…
Mitä saat näistä typeristä provoista. Etkö keksi parempia, kuin näitä idioottimaisia. Yksikään 10 vuotias ei käytä enää haalareissa, niitä tuskin edes myydään 10-vuotiaan koossa.
Minua kiinnostaa enemmänkin, kuinka tylsä elämä sinulla on, kun kirjoittelet typeryyksiä. Vai oletko jotenkin puolivaloilla käyvä, ja luulet olevasi hauska?
Koululaisella pitää olla takki ja housut erikseen. Se on helpompaa. Haalari on nolo.
Takki ja housut on kätevämpi, koska housuja voi sitten vaihtaa sen mukaan, millainen sää: kovilla pakkasilla kunnon henkselitoppahousut ja leudolla ilmalla, keväällä, syksyllä vaikka vaan sisähousut taikka farkut. Ostin itselleni näin aikuisena haalarin, kun kirpparilta edullisesti löysin ja se ei todellakaan ole käytännöllinen. On hankala esimerkiksi vessassa käydessä. Kyykkypissillä joutuu riisumaan ittensä kokonaan verrattuna kun housujen ja takin kanssa lasketaan vain housut. Jos on sisävessa, niin nekin on usein niin epäsiistejä, koulujen ja muut julkiset vessat. Siellä se lojuu sitten se haalari pissisellä lattialla....
Vierailija kirjoitti:
Asutte ilmeisesti jossain kauempana pk-seudusta, en osaa ottaa kantaa miten siellä, mutta ainakin täällä Etelä-Suomessa molemmat lapset ovat halunneet lopettaa haalarin käytön kuusi vuotiaana.. eikä ole paljon kyllä kavereillakaan ollut..
Siellä Etelä-Suomessa ei näköjään osata edes kirjoittaa, kuusivuotiaana kirjoitetaan yhteen ja pisteitä lauseen loppuun vain yksi, jos pistettä käytetään tehosteena, niitä merkitään kolme. Sinä taidat olla tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä saat näistä typeristä provoista. Etkö keksi parempia, kuin näitä idioottimaisia. Yksikään 10 vuotias ei käytä enää haalareissa, niitä tuskin edes myydään 10-vuotiaan koossa.
Minua kiinnostaa enemmänkin, kuinka tylsä elämä sinulla on, kun kirjoittelet typeryyksiä. Vai oletko jotenkin puolivaloilla käyvä, ja luulet olevasi hauska?
Kyllä me täällä hesojen ulkopuolella käytetään haalareita aina ammattikouluun asti. Sieltä saa sitten työhaalarit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me täällä hesojen ulkopuolella käytetään haalareita aina ammattikouluun asti. Sieltä saa sitten työhaalarit.
🤣
Riippuu kai lapsesta. Mitä mieltä hän itse on?