Milloin veikkaatte että hallitus kaatuu? Onhan tämä aivan käsittämätön pohjanoteeraus
-köyhimmiltä leikataan, vaikka ei pitänyt
-ostovoima ennätysalhainen
-konkurssiinmeno vain kiihtyy
-rahat hassataan junaan ja lähetetään ulkomaille
-julkista terveydenhuoltoa ajetaan alas
-ihmisillä ei varaa edes ruokaan
-ravintola-alakin kriisissä
-jne, jne, jne...kauanko kestää ennen kuin hallitus kaatuu? Veikkauksia?
Kommentit (1028)
Hallitus vaihtuu seuraavien vaalien jälkeen. Se ei kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Tulis Sannuli ja Tytti takas vallan kahvaan
Rahaa on!
Valtionlainan korko on nolla.
Oi niitä aikoja....
Kohtahan ne velkojen korot on taas nolla, mutta Riikka vaan selittää kun pitää tehdä 30 miljardin sopeutuksia että on varaa maksaa 3e korkoja.
Suomen valtionvelasta taisi olla 71 miljardia Suomen Pankille, että sen kanssa voi päättää ihan mitä huvittaa niistä lainojen maksusta, sillä ei ole varaa kaatua Suomen mukana. Joten tämä meidän velkakriisi on täysin keksittyä. Meillä ei ole mitään kiirettä esimerkiksi maksaa velkaa joka on periaatteessa lainattu itseltämme.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaadu. Paras hallitus pitkään aikaan. Tämä sentään yrittää kääntää valtion velkaantumisen suunnan.
Sipiläkin yritti, mutta hänet jyrättiin.
Tällä hetkellä eduskunta käsittelee paikallista sopimista, että saa ottaa uusia työntekijöitä töihin alle tes-palkan ja moni tulee, kun tuet on leikattu.
Marraskuussa käsittelyvuorossa eduskunnalla on irtisanomissuojan heikentäminen eli vakituisia saa irtisanoa helposti myös julkisella.
Ensi vuonna tulee voimaan sairaspäivärahaleikkaus.
Oudointa tässä hallituksessa on se, että siinä olevat oikeistopuolueet ovat eri mieltä melkein joka asiasta, mutta halu tuhota työntekijöiden oikeudet on niin kova, että kaikki esittävät kaiken olevan hyvin.
Silloinkin, kun yksi ministeri tekee päätöksen, mikä nolaa koko Suomen.
"Vähät mainehaitoista, kunhan irtisanominen on helppoa."
Mitähän tapahtuu seuraavien eduskuntavaalien jälkeen, kun nämä ovat oppositiossa? Muistavatko siinä vaiheessa äkkiä, että kansallismielisyys ja viha erilaisuutta kohtaan eivät olekaan yhdistäviä tekijöitä?
Kokoomus olisi jo siirtänyt eläkeläiset yleisen asumistuen piiriin, mutta muut puolueet ei suostuneet.
Itse olen varma, että tuo siirto tapahtuu, kun koko ajan etsitään lisää leikattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus olisi jo siirtänyt eläkeläiset yleisen asumistuen piiriin, mutta muut puolueet ei suostuneet.
Itse olen varma, että tuo siirto tapahtuu, kun koko ajan etsitään lisää leikattavaa.
Yleistä asumistukea ei saa omistusasuntoon enää tammikuussa.
Asuntovelkaiset ei tule pärjäämään noissa palkan alennus kisoissa.
Katso. Dna, siellä onkin yt-neuvottelut menossa. Saas nähdä kuka sieltä ei enää pysty omistusasunnon kuluja maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
-pienituloisia palkansaajia kuritetaan oikein olan takaa, samalla kun rikkaat porskuttaa. Poliitikot kilpaa jemmaavat rahaa veroparatiiseihin
Mielellään näkisimme ainakin Riikan ja petterin päät seipään nokassa torilla. Ja on muitakin.
Listasta puuttui vielä, että hallituksen johtaja Orpo on vanuttunut lapanen.
Vierailija kirjoitti:
Asuntovelkaiset ei tule pärjäämään noissa palkan alennus kisoissa.
Työmarkkinatuki on 595 ja puolison kanssa asuvat ei saa muita tukia. 1200 netto riittää niin pystyy ostamaan myös vaatteita ja sisustusjuttuja.
Mutta riittääkö 1200 netto ihmiselle jolla on 200 000 asuntovelkaa ja lapsia. Tuskin, no meille muille riittää ja otetaan duuni vastaan.
Kohta saa vakituisia irtisanoa, jos uudet palkkatarjoukset ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen pitääkin tapahtua. Kaikkia kansalaisia on kohdeltava yhdenmukaisesti. Ei eläkeläisille ole mitään syytä maksaa parempia tukia kuin muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-pienituloisia palkansaajia kuritetaan oikein olan takaa, samalla kun rikkaat porskuttaa. Poliitikot kilpaa jemmaavat rahaa veroparatiiseihin
Mielellään näkisimme ainakin Riikan ja petterin päät seipään nokassa torilla. Ja on muitakin.
En itse tuollaisesta haaveile, mutta tervaa ja höyheniä, julkinen nöyryytys olisi paikallaan.
Toimeentulotukeen on tulossa työvelvoite.
Joten nuo huonot palkat kelpaa varmaan monelle.
Vierailija kirjoitti:
Koska lampaat loppuvat suomesta ja uskaltavat vaatia jotain?
Sitten kun Suomen väestönvaihto on saatu siihen pisteeseen, että suurin osa täällä asuvista ei ole enää alkuperäissakkia. Aika kovaa vauhtia ollaan siihen menossa, eihän alkuperäisasukkaat enää edes lisäänny, ja muualta riittää tulijoita.
Eli jos teet kaupassa 30 h viikko ja haet toimeentulotukea leikkaisten tilalle niin joudut julkiselle 10 h viikko tekemään toimeentulotukitöitä.
Tai sitten et hae toimeentulotukea esim. Yh-äitinä.
Jos haet toimeentulotukea kotihoidontuella ollessa niin joudut toimeentulotuki töihin.
Kommunistit vieläkin persekipuilee kun kansa äänesti eduskuntavaaleissa väärin.
Ei kaadu. Paras hallitus pitkään aikaan. Tämä sentään yrittää kääntää valtion velkaantumisen suunnan.
Sipiläkin yritti, mutta hänet jyrättiin.