Kumpi kosi?
Milloin tajusitte haluavanne naimisiin? Miten sukunimiasia ratkaistiin?
Kommentit (42)
Kyllä me tajuttiin aika pian että halutaan naimisiin. Mies otti ensin puheeksi että koska mentäis. Otin miehen sukunimen koska halusin.
Mikä muuttui elämässänne, kun menitte naimisiin?
Tuntuu 'lämpöiseltä' kun mies sanoo vaimo. Vaimon kanssa käytiin, vaimon veli teki jotain... sykähdyttää
Ollaan oltu kohta 7v naimisissa, joskus vieläkin 'unohdan' hetkittäin...
Tuntuu että ollaan me vastaan muu maailma, mies kosi.
2013 tavattiin, vuosi myöhemmin muutettiin yhteen ja oikeastaan sitä seuraavana vuonna tiesin, että tuon kanssa naimisiin menen. Karkausvuonna kosin ja seuraavana karkausvuonna mentiin naimisiin. Otin miehen sukunimen, koska halusin itselleni massaan hukkuvan tusinanimen.
Toukokuussa tulee täyteen 30v yhdessä, miten se on mahdollista kun oon niin 'nuori'?
Mentiin kihloihin, kun oli ystäväpariskunnan häät. Päätettiin, ettei kerrota mitään, kun on Heidän juhla. Yks ystävistämme huomasi, kun hermostuneena kieputin sormustani. Virnuili, muttei paljastanut salaisuuttamme. Naimisiin mentiin 14v myöhemmin..
Ja mies kosi
Pitkät yhteiset elot on parhautta...
Sisko sanoi heti, kun miehensä näki: tuo tai ei ketään, heillä on 40 yhteistä vuotta takana, mistä sen voi varmaksi tietää?
Mieheni halusi myös vihkisormuksen, kihlasormuksen lisäksi. Meillä on siis molemmilla kaksi sormusta vasemmassa nimettömässä. Mies kosi, yhteisiä vuosia 29 takana.
Me riideltiin jostain typerästä asiasta, ja mies sanoi "ja kuitenkin mä haluan mennä sun kanssa naimisiin". Minä vastasin "no niin minäkin sun kanssa". Sitten se riidanaihekin siinä unohtui, kun todettiin, että me taidetaan sitten olla nyt kihloissa.
Ei ollut joutsenia eikä viulunsoittajia, mutta ihan paras kosinta: 13 vuotta aviossa tuli just täyteen.
Nainen kosi, minä kieltäydyin. Edelleen ollaan onnellisesti yhdessä. Ei ole kumpikaan halunnut toisen sukunimeä, vaikka sekin olisi mahdollista.
Minä erehdyin kosimaan lähes kymmenen vuoden seurustelun jälkeen ja sain rukkaset. Menetin uskoni rakkauteen. Mies meni naimisiin toisen kanssa alle vuoden päästä erostamme. Olen itse ollut siitä asti sinkkuna ja yksinäinen vanhuus näyttää näin yli viidentoista vuoden päästä entistä todennäköisemmältä.
Ap
Oltiin oltu yhdessä kauan, kihloissakin pitkään. Maistraattivihkiminen.
Kun ei mieskään ottanut minun sukunimeä, en minäkään hänen💕