Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän haiseva koira

Vierailija
13.09.2024 |

Ystäväni perhe on ottanut ison, aivan kuvottavalta haisevan koiran. Koko heidän kotinsa haisee koiralta, heidän sohvat, vaatteet haisevat, haju on niin kauhea etten enää vieraile heillä mielelläni, kun haju oksettaa minua. Mutta se ei jää edes siihen, vaan he ITSEKIN haisevat siltä kamalalta koiralta nykyään, vaatteita ja hiuksia myöten! Ystävä oli luonani kylässä ja yöpyi sohvalla, ja nyt koko minun asuntoni haisee siltä koiralta, erityisesti sohva, jolla en voi istua ilman oksennusrefleksiä! Tämä on ihan kauheaa enkä tiedä, miten tällaisesta voi toiselle sanoa. Voi miksi ottivat koiran. Sillä on pitkä "rasvainen" karva ja se kuolaa, ja sitä koiran kuolaa roiskuu heillä pitkin seiniä kun koira ravistelee, hyi hemmetti!!!

Mitä tekisitte tilanteessani? Enhän voi sanoa, että luopukaa koirasta. Vaikealta tuntuu kieltää kyläilyt, vaikka nytkin tuuletan kaikista ikkunoista ja yritän etikkaa suihkia sohvaan, että pystyisin olemaan omassa kodissani. Tämä on tosi kiusallista ja ikävää!

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Kaikki koirat kyllä haisevat enemmän tai vähemmän. En ymmärrä miksi joku haluaa kotinsa haisevan.

Vierailija
82/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sano mitään vaan painu v*ttuun sen ystäväsi elämästä. Etsit sellaisia ystäviä jotka hyppivät sinun mielesi mukaan ja jaksavat sinun puuttumista heidän yksityisasioihinsa jotka he varmasti tietävät paremmin kuin sinä ja kenties asialle yrittävät tehdä jotain jos sille on jotain järkevää tehtävissä. 

Sinä taisit todellakin ottaa ap:n viestin henkilökohtaisesti? Ehkä liiankin henkilökohtaisesti.

Ei hetkauta ap:t eikä pa:t. Ihmettelen tuollaista vinkumusta asioista joista ei ole kunnolla vaivautunut ottamaan edes selvää eikä keskustelemaan asianomaisen kanssa. Lemmikistään kenenkään ei tarvitse jonkun "ystävää" larppaavan takia luopua koska häntä haju tjm siinä häiritsee vaan se "ystävä" voi painua v*ttuun. 

Onneksi emme tosiaankaan tunne. Olisit aivan liian rasittava tuttavuus. Siksi juuri ohjeistinkin sinua vaihtoehtoisesti painumaan v*ttuun tämän "ystäväsi" elämästä koska hän tuskin koirastaan sinun takiasi luopuu ja sinua noin hemmetisti haju haittaa. Vingu sille "ystävällesi" äläkä täällä marise. Saatat saada asioihin paljonkin selvyyttä ja kenties hän tekee ratkaisun teidän molempien puolesta niin sinun ei selkärangattomana matona tarvitse vaivautua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan bernhardilainen tai nöffi, tujut hajut on niissä ja kuolaavatkin.. kultsut ja labradorit haisee myös, mutteivät kuolaa.

Vierailija
84/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla koirista on rasvainen turkki joka nopeasti rupeaa haisemaan eltaantuneelle. Ja sitten on sellaisia tiskirätin tuoksuisia, joku tyyliin Newfoundlandin noutaja on sellainen. mietin että onko alusvilla jäänyt pesussa märäksi ja siksi tuoksuu tiskirätiltä.

Kananttaa ehkä viedä koira vaikka mustiin ja mirriin trimmiin/pesuun ja seurata vierestä miten se kuivatus tapahtuu. 

Meillä oli labradori joka kai myös on aika rasvainen, mutta ei se tuoksunut kovin pahalle, pään kohdalta ehkä koiranruoalta vähän.  Pestiin niin harvoin kuin mahdollista. Pentuna se kohelsi itsensä usein mutaiseksi, ja joskus se vietti aikaa auton alla ja  sai vähän öljytahraa turkkiin, sillon kyllä pestiin. 

Nykyinen on niin lyhytkarvainen että se ei halua juuri kastua. Harjaan sen sellaisella käsineellä joka kerta ulkona, tykkää siitä ja karva kiiltää. 

Vierailija
85/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ihan suoraan, että "ehkä ette itse haista sitä, mutta koira tarvitsee nyt kyllä kylvyn, se suoraan sanottuna haisee aivan kauhealle. Koiralla on varmaan itselläänkin epämukava olo"

Onneksi oma koira ei kuolaa ja kylvetän sen vähintään kerran kuussa. 

Vierailija
86/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ystävällesi suoraan, ystävällisesti ja hän tekee siitä omat johtopäätöksensä.

Vierailija
87/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on, että jotkut jättää koiransa pesemättä. Kerran yks parivuotias koira tuli pihalle. Silitin sitä yhden kerran. Siis vain yhdesti kosketin pienelle alueelle.

Kämmeneni haisi ihan järkylle. Jouduin heti pesemään käden saippualla.

Vierailija
88/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hassulta ongelmalta, mutta erittäin hajuherkkänä ihmisenä voin vain kuvitella tilanteen. En siis ole hajusteyliherkkä vaan reagoin hyvin vahvasti pahoihin hajuihin, mitä muut eivät edes huomaa. Hajusteet ja tuoksut päinvastoin helpottavat elämääni. Koiran haju on karmea. Itsellänikin on pieni koira, mutta hän ei haise, paitsi sateisella säällä juuri sisään tultuaan. Hankala ongelma, jos ei ystävä itse huomaa hajua. 

Vierailija
89/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että on ehkä pakko sanoa suoraan :( ja jos ystävä tulee kylään, laittaa suihkuun, vaatteet muovipussiin ja antaa lainavaatteet kyläilyn ajaksi... mutta kuka ihme hyväksyy tuollaisen, onhan tuo aika nöyryyttävää ja varmaan he itse ovat tottuneet lemuun :(

Ap

Älä kutsu vierailulle kotiisi. Tavatkaa kahvilassa tai muualla ulkona.

Vierailija
90/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikille vaan haisuli

Vierailija
91/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti tämä ystävä on täysi latvaroso: koira likainen, turkki pesemätön ja hoitamaton, hampaat aivan varmasti mätänevät suuhun... Tuollaiset ihmiset eivät myöskään ota palautetta vastaan, eivätkä näe lemmikin eteen edes alkeellisinta vaivaa. Tuo ystävyys on ohi, niin kannattaa asennoitua.

Vierailija
92/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itsellä ollut nöffi eli kuvaillun kaltainen koira. Ei kuulu niin voimakkaasti haista.

Pitkäkarvaisilla takapää voi jäädä dunkkaamaan, sitä pitää välillä huuhtoa. Silloin tällöin koko turkki pitää pestä shampoolla (on muuten jonkinmoinen homma jos on pitkäkarvainen jätti). Ja sitten se suun terveys.

Kuolan lentämistä seinille ei voi kyllä mitenkään estää :D

Vierailija
93/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia koiraa ei todellakaan kuulu pestä, peseminen ei kuulu koira omistamiseen, ellei erikseen hanki turkkirotua, jotka on ylijalostettuja.

Koira, jota pestään haisee kamalalta. Mulla toinen koira sellainen, että pitää pestä pari kertaa vuodessa, kun ajetaan sen pitkät karvat lyhyeksi, niin turkin pitää olla puhdas, että kone pystyy leikkaamaan. Koira haisee pesun jälkeen ihan kamalalta muutaman päivän, jonka jälkeen se taas tuoksuu ihanalta koiralta toista koiraani en pese ikinä, sateen jälkeen se haisee "märältä koiralta" mut muuten nuuhkuttelen sen ihanan tuoksuista karvaa päivittäin.

Jos joku alkaisi valittamaan mun koirieni hajusta, niin olisin oikein mielelläni tapaamatta häntä lainkaan :) tiedostan kyllä, että koirissa on hajunsa, mutta minun nenääni se ei ole löyhkä, vaan tuoksu.

Vierailija
94/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetut koirat eivät haise. 

Hampaat

Turkki

Rauhaset

Tassut

Korvat

Pitää hoitaa oireen mukaisesti. Onhan niitä ihmisiäkin, ketkä haisevat. 

Eivät tule mun kotiin.

Koirat voi toki haista ulollekin. Sille taas ei voi mitään. 

Vierailija
95/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että on ehkä pakko sanoa suoraan :( ja jos ystävä tulee kylään, laittaa suihkuun, vaatteet muovipussiin ja antaa lainavaatteet kyläilyn ajaksi... mutta kuka ihme hyväksyy tuollaisen, onhan tuo aika nöyryyttävää ja varmaan he itse ovat tottuneet lemuun :(

Ap

Sulla mitään ystävää oo.

Vierailija
96/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne.

Pidän koirista ja meillä oli kotona koiria, vain yhden iäkkään printteri henki haisi.

Minua vastaan käveli vuosia sitten kaksi bassettia, jotka olivat söpöjä, mutta haisivat ulkona kuvottaville.

Ehkä osa roduista haisee kamalille?

Vierailija
97/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat voi toki haista ulollekin. Sille taas ei voi mitään. 

Olen kuullut tämän ilmauksen ja kysynyt sen merkitystä ennenkin, mutta jostakin syystä kukaan ei ole osannut vastata niin että kuulostaisi merkityksestä varmalta itsekään. Niin siis että mitä konkreettisesti tarkoittaa "haista ulolle"? Joku selitti että kai se tarkoittaa ulkoilman hajua, ja toinen että ulosteen, enkä tässä ristiriidassa ole kovin vakuuttunut. Kiitos vastauksesta jo etukäteen.

Vierailija
98/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyypillinen ilmaus on koira haisee ulolta, jolla tarkoitetaan ulkona olleen ja mahdollisesti märän koiran hajua:" 

Vierailija
99/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haisevat. Niitä pitää pestä säännöllisesti.

Vierailija
100/100 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suoraan että se koira haisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi