Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti häpeää sinun käytöstäsi niin paljon, että jos et lopeta huutamista, on sinut annettava pois"

Vierailija
13.09.2024 |

Näin sanoi vaimo kiukuttelevalle 4v tyttärelle tänään. Huuto loppui, mutta jotenkin jäin miettimään että oliko tuo kovin kivasti sanottu.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, 83 uhkailee minua vieläkin noin.

Vierailija
22/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa perää. Jos kersan kanssa ei pärjää, se annetaan pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ollut. Tuo on henkistä väkivaltaa. Kai puutuit asiaan?

Kaikki kurinpito on väkivaltaa. Vanhempi joutuu siis joko valitsemaan millaiseen väkivaltaan hän haluaa syyllistyä tai sitten nostaa kädet pystyyn ja hommata lapselle diagnoosin.

Vierailija
24/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän syvästi tuon äidin käyttäytymistä.

Tuntemattoman käyttäytymistä häpeät? Okei

Vierailija
25/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalikäytäntö että jos on huoli lapsesta niin tehdään lasu ja lastensuojelu käy hakemassa lapsen pois. Esimerkiksi neuvolantädeillä ja tarhatädeillä on virkavelvollisuus lasun tekemiseen.

Vierailija
26/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vanhemmat uhkailevat lapsiaan viemisellä lastenkotiin.

Hmm. Meillä on teini, jolle tämä on nostettu esiin. Hän pahimpina hetkinä uhkaa käyttää kaikkia maailman päihteitä mitä löytyy, karata, olla yötä keskellä kaupunkia, rahoittaa olemisensa varastamalla joltain ynnä muuta tuubaa. Hänelle ei ole (puheidensa mukaan) mitään väliä jos joku asia on väärin tai laissa kielletty. Asenne se, että katso vaan mitä pystyt jos lähden. Samoin koulunkäynnin kanssa "et voi mua pakottaa". Jaa mutta laki pakottaa. 

Olen kertonut että jos näin toimii, emmekä saa pidettyä sinua turvassa, eikä käy koulua, on mahdollista että joutuu muualle.  Ihan heidän oman toimintansa vuoksi.

Varmaan tämä meidän teini sanoo että on "uhkailtu lastenkodilla". Mutta se teiniuho ja angsti on huonoina hetkinä tuossa mittakaavassa. Mitä pitäisi sanoa? Okei, senkun mene

Meillä oli aikoinaan ihan sama tilanne teinipojan kanssa. Koulusta jo uhkailtiin sosiaaliviranomaisilla, jos en saa poikaa pysymään koulussa ( lintsasi ja minä olin töissä) ja sanoin pojalle, että kohta ei ole enää minusta kiinni, vaan voi joutua koulukotiin, jos ei koulu muuten ala sujumaan. Oli myös ongelmia varastamisen, ilkivallan ym kanssa, joten poliisikin tuli tutuksi.

Vierailija
27/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus vanhemmat on poikkiväsyneitä. Etenkin nykyään, kun ei oikein ole mitään kurinpitokeinoja. Kieltääkään mitään ei saa, lapsen pitäisi antaa kuulemma itse päättää.

Miten vanhemmat olivat poikkiväsyneitä silloin ennen vanhaan kun jaksoivat hakata lapsiaan päivittäin?

Vierailija
28/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli minunkin lapsuudessa yleinen tapa uhkailla äitiltä jos esim jotain asiaa ei juuri oltu tehty oikein tai huonetta ei oltu siivottu. Uhkasi viedä lastenkotiin jolla on hyvin pelottava nimi tyyliin ''fantasia''. Olin nähnyt lapsena elokuvan katuvarpuset jossa pieniä poikia käytettiin seksuaalisesti hyväksi siellä lastenkodissa ja se kuva minulla oli lapsena lastenkodeista että jos sinne joutuu niin käytetään hyväksi.

Vierailija
29/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sanottu. Sanoin aikoinaan lapselleni, että kolme kertaa kuuntelen,  jos rääkyy neljännen kerran, niin myyn sirkukseen. Rääkyi neljännen kerran ja nyt myytyäni hänet sirkukseen lapseni on kiertävässä sirkuksessa. Jonkunmoisena trapetsiraiteilijana.

Meillä suurin osa lapsista kiertää nykyään romanien mukana. Viettävät liikkuvaa ja musikaalista elämää. Luonnonlapsia.

Romanit on nykyään niin laiskanpulskeita, että ei nää jaksa mihinkään lähteä kiertelemään, korkeintaan lähipubiin ja takasin. Ja sinnekkin morat taskussa

Vierailija
30/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Meillä on teini, jolle tämä on nostettu esiin. Hän pahimpina hetkinä uhkaa käyttää kaikkia maailman päihteitä mitä löytyy, karata, olla yötä keskellä kaupunkia, rahoittaa olemisensa varastamalla joltain ynnä muuta tuubaa. Hänelle ei ole (puheidensa mukaan) mitään väliä jos joku asia on väärin tai laissa kielletty. Asenne se, että katso vaan mitä pystyt jos lähden. Samoin koulunkäynnin kanssa "et voi mua pakottaa". Jaa mutta laki pakottaa. 

Olen kertonut että jos näin toimii, emmekä saa pidettyä sinua turvassa, eikä käy koulua, on mahdollista että joutuu muualle.  Ihan heidän oman toimintansa vuoksi.

Varmaan tämä meidän teini sanoo että on "uhkailtu lastenkodilla". Mutta se teiniuho ja angsti on huonoina hetkinä tuossa mi

Meillä oli aikoinaan ihan sama tilanne teinipojan kanssa. Koulusta jo uhkailtiin sosiaaliviranomaisilla, jos en saa poikaa pysymään koulussa ( lintsasi ja minä olin töissä) ja sanoin pojalle, että kohta ei ole enää minusta kiinni, vaan voi joutua koulukotiin, jos ei koulu muuten ala sujumaan. Oli myös ongelmia varastamisen, ilkivallan ym kanssa, joten poliisikin tuli tutuksi.

Jos lapsen vie väkisin kouluun niin se on lapsen koskemattomuuden loukkaamista mistä tulee lasu.

Vierailija
31/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko on vielä vanhempia jotka eivät sanoita vaan uhkailevat lapsiaan?

Vierailija
32/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tämä meidän teini sanoo että on "uhkailtu lastenkodilla". Mutta se teiniuho ja angsti on huonoina hetkinä tuossa mittakaavassa. Mitä pitäisi sanoa? Okei, senkun mene

Eri asia. Ei ole tyhjä uhkaus, vaan kerrotte realiteetit mitä ihan oikeasti voi seurata. Ihan eri asia pelotella hiljaisiksi pikkulapset jotka harjoittelevat tunnesäätelyä.

Vierailija
33/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin opikseni äidin käytöksestä ja uhkailin takaisin äitiäni toisessa tilanteessa, että minä valkkaan hänen vanhainkotinsa. Jaksaa vieläkin muistuttaa asiasta, vitsaillen. (Tosin nykyään ei voi valita edes, hyvä kun hoivaan edes pääsee.)

Vierailija
34/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut ok sanoa noin. 

Vierailija
35/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö käsittelee näitä sitten terapiassa aikuisena ja yrittää rakentaa uudelleen rikkonaisen itsetuntonsa

Vierailija
36/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinun vaimosi sanoi? Ota ero. Heti. Hän on sairas ja lapsi vaurioituu.

Vierailija
37/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi tytärtä. Isosiskoni toivoi pikkuveljeä, sai mut, pikkusiskon.

Äitini kerto että uhkaili että m ustalaiset tulee hakemaan mut jos ei ala hyväksymään että sisko tuli.  Johan siskoni käytös muuttu. Siskoni oli joku 2,5 vee kun synnyin.

Meillä on kaikilla hyvät ja lämpimät välit. Jos joku miettii asiaa.

Oma nuorin lapseni sai mut joskus niin kihisemään että sanoin että laitan kersan kohta roskakoriin.

En tiedä muistaako näitä hetkiä, oli joku kolmee vee sillon.

Aikunen mies nytten.

Onnittelut niille vanhemmille joilla niin kilttejä,(hyvin kasvatettuja?) lapsia etteivät koskaan lapsuudesta nuoruuteen mitään konahtele. 

Ja jos tekevät niin niin hienotunteisesti ettei äiti tai isä koskaan hermoja menetä.

Mutta näetetääkö noissa huusholleissa muutenkaan mitään tunteita?

Vierailija
38/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko on vielä vanhempia jotka eivät sanoita vaan uhkailevat lapsiaan?

Voi olla että aloituksen äiti on sanoittanut samana päivänä jo sen sata kertaa, ja sitten tuli mitta täyteen, ja selkärangasta tuli sanottua jotain mitä on itselle sanottu lapsena. Me usein toistetaan käytösmalleja lapsuudesta ihan ajattelematta. Huonojakin, jos ollaan vihaisia tai väsyneitä. 

Tai ainakin toivon, ettei aloituksen äiti tuota tee tarkoituksella, ja tajuaa että teki väärin. 

Vierailija
39/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tämä meidän teini sanoo että on "uhkailtu lastenkodilla". Mutta se teiniuho ja angsti on huonoina hetkinä tuossa mi

Minä pelastin lapseni käytöksen alkamalla tyttömäksi ja lopetin pitkän vapaankasvatuksen johon työelämä oli johtanut.

Pitkät päivät ylitöineen ja matkoineen teki kasvattamisen mahdottomaksi. Meillä vaimo jatkoi työelämässä, mutta minä heittäydyin pois, koska poika oli menossa pahasti rikosten polulle.

Nyt myöhemmin hän kiitti että jäin työttömäksi ja asetin rajat ja valvoin hänen elämää tuoden turvaa.

Tämän mahdollisti työttömyysturva. Muuten ei olisi ollut varaa pistää poikaa järjestykseen.

Oltiin ysiluokalla ja pojan arvosanat oli viittä ja neljää. Ne kohosi minun työttömyyden takia kasiin ja poika pääsi lukioon. Opettajatkin huomasi muutoksen ja ottivat yhteyttä ihmetelläkseen.

Sitten lukion jälkeen poika meni armeijaan ja palasi reservin kersanttina. Nyt hän on dipaninssi, ei simpanssi vaan DIpan-inssi.

Jos olisin jatkanut paskahommissa ja uhrannut elämäni ja poikani käymällä sen ajan 8-12e tuntihommissa, niin pojasta olisi tullut kriminaali.

Näin totesi myös pojan opettajat ja lastensuojelukin.

Minä olen vähän huolissaan nykyään siitä kuinka työttömiä kohdellaan, koska joskus vanhemman on hyvä heittäytyä pois työttömäksi ja kasvattaa se lapsi ennen kuin on liian myöhäistä.

Tosi monet vanhemmat painii pitkillä työpäivillä ja matalilla palkoilla näidn asioiden parissa. Lapsi on täysin omillaan koko pitkän päivän.

Minä en ole työelämään sen koommin palanut ja en tosiaan kaipaa sitä henkistä persepanoa päivittäin. Silkkaa riistoa ja hyväksikäyttöä. Minä olen jo osani tehnyt yhteiskunnalle, voin nyt lepututaa kipeää kankkuani ja lonkkaani uuninpankolla.

t. sepi 57

Vierailija
40/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on kyllä hienosti koottu kaikki suomalaiset mielenterveysongelmat: 

-häpeä ja sen aiheuttama ahdistus

-ehdollisesti rakastaminen:   jos et ole minulle mieliksi - sinua ei voi rakastaa ja sinut annetaan pois. 

Lapsenne tulevat mielenterveysongelmat:   Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,  perfektionismi, masennus, ehkäpä vielä epävakaa persoonallisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi