Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti häpeää sinun käytöstäsi niin paljon, että jos et lopeta huutamista, on sinut annettava pois"

Vierailija
13.09.2024 |

Näin sanoi vaimo kiukuttelevalle 4v tyttärelle tänään. Huuto loppui, mutta jotenkin jäin miettimään että oliko tuo kovin kivasti sanottu.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanottiin, että vartijat tulevat hakemaan ja vievät pois jos itkin julkisella paikalla. Siis pelkästä itkemistä vaikkei olisikaan mitään itkupotkuraivareita vedetty.

Vierailija
42/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on kyllä hienosti koottu kaikki suomalaiset mielenterveysongelmat: 

-häpeä ja sen aiheuttama ahdistus

-ehdollisesti rakastaminen:   jos et ole minulle mieliksi - sinua ei voi rakastaa ja sinut annetaan pois. 

Lapsenne tulevat mielenterveysongelmat:   Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,  perfektionismi, masennus, ehkäpä vielä epävakaa persoonallisuus

Kummasta tulee suurempi trauma? Tuosta vaiko siitä että lapsi laitetaan jäähylle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli henkistä väkivaltaa. Sinun hommasi on puuttua lapsesi äidin käytökseen.

Vierailija
44/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työelämä ei anna mahdollisuutta kasvattaa lapsia, niin on parempi hylätä työelämä ja ottaa työttömyysturva kuin hylätä oma lapsi ja antaa tämän tuhota oma elämänsä ja sen kautta ehkä muiden elämiä.

Työelämä on joustamaton lasten kasvatuksen suhteen. Monet duunipaikat ei päästä edes hakemaan lasta päivähoidosta normaaliin aikaan. Silloin pitää vain sanoa ei työelämälle.

Ei työttömyys ole mikään häpeä. Vanhemmuus on tärkeä asia hoitaa ja kasvattaa lapsi.

Vierailija
45/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ehdollisesti rakastaminen:   jos et ole minulle mieliksi - sinua ei voi rakastaa ja sinut annetaan pois. 

Lapsenne tulevat mielenterveysongelmat:   Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö,  perfektionismi, masennus, ehkäpä vielä epävakaa persoonallisuus

Kummasta tulee suurempi trauma? Tuosta vaiko siitä että lapsi laitetaan jäähylle?

Manipuloinnista, lapsi on vanhempien jatke eli hänellä ei ole omia tunteita ja mielipiteitä. Lapsi ei saa päättää mitä vaatteita haluaa vaikka ne maksaisivat saman verran kuin äitin valitsemat vaatteet. Lapsi laitetaan vaateliikkeen sovituskoppiin odottamaan ja äiti tuo sinne vaatteita joita lapsen pitää sovittaa ja äiti päättää mikä on hyvä. Äiti laulaa autossa kun radiosta tulee kappale ja kun lapsi alkaa laulaa mukana niin äiti käskee lasta olemaan hiljaa koska ''sinä et osaa laulaa''.

Vierailija
46/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikin voi väsyä. Jos jälkeenpäin pyytää anteeksi, että suuttui paljon, niin ei lapsi siitä traumoja saa.

Vierailija
47/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse teit tilanteessa? Seuraavan kerran kun huomaat että äidillä meinaa todella mennä hermot, niin mitä jos keität vaikka kahvit ja sanot että juo rauhassa, oon lapsen kanssa.

Vierailija
48/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä tai siskot lapsina huudettiin, äiti uhkasi antaa meidät koiratarhaan.

Näin uhattiin naapurin Tomppaakin. En tiedä miten kävi kun muutimme pois, mutta kun näin hänet viimeksi hän oli pukeutunut kaulapantaan ja häntä kuljetti toinen keski-ikäinen mies.

Vierailija
49/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sanottiin, että vartijat tulevat hakemaan ja vievät pois jos itkin julkisella paikalla. Siis pelkästä itkemistä vaikkei olisikaan mitään itkupotkuraivareita vedetty.

Ja tähän aikaan lapset osasivat olla kiltisti, nykyään  toisenlainen meininki. Mun mielestä ois ihan hyvä opettaa lapselle että julkisissa tiloissa ei itketä tai huudeta.

Vierailija
50/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ollut. Tuo on henkistä väkivaltaa. Kai puutuit asiaan?

Ei uskalla. Kuten ei oma isänikään kun äiti kiusasi henkisesti meitä lapsia.

Vierailija
51/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäähy on todella toimiva tapa. Ei lapsi omassa kodissa koe turvattomuutta, vaikka olisikin huoneessaan hetken rauhoittuu.

Vierailija
52/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Myös lapsen melu on henkistä väkivaltaa. Siksi nykyisin kaikki on pilalla kun melutaan ja sikaillaan jokapaikassa eikä ikinä oteta toisia huomioon.

Vierailija
53/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli minunkin lapsuudessa yleinen tapa uhkailla äitiltä jos esim jotain asiaa ei juuri oltu tehty oikein tai huonetta ei oltu siivottu. Uhkasi viedä lastenkotiin jolla on hyvin pelottava nimi tyyliin ''fantasia''. Olin nähnyt lapsena elokuvan katuvarpuset jossa pieniä poikia käytettiin seksuaalisesti hyväksi siellä lastenkodissa ja se kuva minulla oli lapsena lastenkodeista että jos sinne joutuu niin käytetään hyväksi.

Tuo elokuva ei ole lapsille sopiva. 

Vierailija
54/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitikin voi väsyä. Jos jälkeenpäin pyytää anteeksi, että suuttui paljon, niin ei lapsi siitä traumoja saa.

Muistan kun oma äitini kertoi kuinka hänen päässään kohta napsahtaa verisuoni ja hän kuolee siihen lattialle, kun päähän koskee niin paljon. 

Muistan vieläkin sen huoneen ja mitä huonekaluja siellä oli. 

Ei tuollaiset asiat millään anteeksipyytelyllä lähde pois muistikuvista. 

Ei hän mihinkään kuollut.

Vierailija
55/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun oma äitini kertoi kuinka hänen päässään kohta napsahtaa verisuoni ja hän kuolee siihen lattialle, kun päähän koskee niin paljon. 

Jäikö trauma?

Vierailija
56/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö käsittelee näitä sitten terapiassa aikuisena ja yrittää rakentaa uudelleen rikkonaisen itsetuntonsa

Vahinkoa ei kovinkaan nopeasti saa aikaan, siellä terapiassa on yleensä ihmisiä jotka ovat kokeneet väkivaltaa monessa muodossa. Jokainen ihminen tekee joskus jotain mitä ei harkitse, myös omien lasten suhteen.

Vierailija
57/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli minunkin lapsuudessa yleinen tapa uhkailla äitiltä jos esim jotain asiaa ei juuri oltu tehty oikein tai huonetta ei oltu siivottu. Uhkasi viedä lastenkotiin jolla on hyvin pelottava nimi tyyliin ''fantasia''. Olin nähnyt lapsena elokuvan katuvarpuset jossa pieniä poikia käytettiin seksuaalisesti hyväksi siellä lastenkodissa ja se kuva minulla oli lapsena lastenkodeista että jos sinne joutuu niin käytetään hyväksi.

Jos pientä poikaa pidetään omassa huoneessa missä on telkkari, konsoleita ja tietokone niin siellä on aika vapaat kädet katsoa mitä haluaa.

Vierailija
58/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämäkö on ainoa negatiivinen kokemus? Hyvät kokemukset korjaa huonoja, kun lapsi huomaa että äiti suuttuu viel monta kertaa ja häntä ei hylätä hän oppii luottamaan. Silloin traumoja ei aiheudu.

Vierailija
59/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pientä poikaa pidetään omassa huoneessa missä on telkkari, konsoleita ja tietokone niin siellä on aika vapaat kädet katsoa mitä haluaa.

Sama ongelma vielä nykyäänkin, noi laitteet pitäisi olla käytössä vain aikuisen valvonnassa, eikä ainakaan ennen teini-ikää yhtäkään niistä tarvitse olla lastenhuoneessa.

Vierailija
60/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jos vanhemmat on kädettömiä eivätkä osaa laittaa laitteita etänä lukkoon. Mutta aika moni taitaa olla sillä tavalla kädetön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi