Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Äiti häpeää sinun käytöstäsi niin paljon, että jos et lopeta huutamista, on sinut annettava pois"

Vierailija
13.09.2024 |

Näin sanoi vaimo kiukuttelevalle 4v tyttärelle tänään. Huuto loppui, mutta jotenkin jäin miettimään että oliko tuo kovin kivasti sanottu.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ollut. Tuo on henkistä väkivaltaa. Kai puutuit asiaan?

Vierailija
2/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minäkin sain kuullu 20 vuotta sitten. Ei antanut pois, lähdin itse 15vuotiaana. Eikä ole juuri tavattu sen jälkeen, no, ensimmäiseksi jouluksi menin vielä sinne, mutta en sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö m*stalaiset viekään enää lapsia, jos ei käyttäydy kunnolla?

Vierailija
4/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä uhattiin antaa lapset niille ihan itse.

Vierailija
5/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä uhattiin antaa lapset niille ihan itse.

Totta. Näitä oli kahta versiota mutta lopputulos sama.

Vierailija
6/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole ok sanoa noin.

Vierailija
7/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sanottu. Sanoin aikoinaan lapselleni, että kolme kertaa kuuntelen,  jos rääkyy neljännen kerran, niin myyn sirkukseen. Rääkyi neljännen kerran ja nyt myytyäni hänet sirkukseen lapseni on kiertävässä sirkuksessa. Jonkunmoisena trapetsiraiteilijana.

Vierailija
8/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein sanottu. Sanoin aikoinaan lapselleni, että kolme kertaa kuuntelen,  jos rääkyy neljännen kerran, niin myyn sirkukseen. Rääkyi neljännen kerran ja nyt myytyäni hänet sirkukseen lapseni on kiertävässä sirkuksessa. Jonkunmoisena trapetsiraiteilijana.

Meillä suurin osa lapsista kiertää nykyään romanien mukana. Viettävät liikkuvaa ja musikaalista elämää. Luonnonlapsia.

Vierailija
9/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat uhkailevat lapsiaan viemisellä lastenkotiin.

Vierailija
10/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät uhattiin viedä kasvatus laitokseen, välillä oltiin myymässä mustalaisille. Toki ei koskaan sen takia että häpeäisi huutamista, vaan siksi kun ei kuunneltu eikä näin ollen toteltu 

Vierailija
11/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei saisi sanoa noin. Lapselle tuhoissa ja psyykelle. Rakkaudettomuuden tunne tulee ja luottamus menee. Tukahdutettu lapsi. Ehkä itkevä lapsi kaipaisi lohdutusta. Tai huutava apua tuskaansa (ehkä ympäristö on raskas ja lapsi raahattu sinne väkisin) tai ystävällisesti rohkaisee, voi olla uupunut väsynyt tai nälkä, joku tarve. Asioita voi suhteuttaa. Kadulla osa myös tuntuu kovin herkästi käsittävän väärin lapsen ja puhuttelevan poikalapsia. Aikuisten pitäisi kehittää ymmärrystään ajoissa, ei olla narsku tai kylmä tyyppi.

Vierailija
12/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ja missä huusi? Lasta ei kannata kauppaan ottaa.

Vierailija
13/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ääliö "kasvattaa" lasta uhkailemalla.

Vierailija
14/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurin tyttö on trampoliinitaiteilija sirkuksessa. Yksi kuudesta lapsesta ja varsin kuriton oli.

Vierailija
15/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän syvästi tuon äidin käyttäytymistä.

Vierailija
16/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua uhkailtiin "mustilaisilla", kasvatuslaitoksella, koulukodilla ja lastenkodilla. Miksi? Olin olemassa.

Vierailija
17/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä tai siskot lapsina huudettiin, äiti uhkasi antaa meidät koiratarhaan.

Vierailija
18/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vanhemmat on poikkiväsyneitä. Etenkin nykyään, kun ei oikein ole mitään kurinpitokeinoja. Kieltääkään mitään ei saa, lapsen pitäisi antaa kuulemma itse päättää.

Vierailija
19/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellanduudelis. Kyllä ne kakarat kestää väsyneen äidin kilahdukset. Itse olen kuullut paljon pahempaa, ja ainoat trauma jäi niistä kakaroista joiden mammat vaan myhäilivät eikä kasvattaneet. 

Vierailija
20/60 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Meillä on teini, jolle tämä on nostettu esiin. Hän pahimpina hetkinä uhkaa käyttää kaikkia maailman päihteitä mitä löytyy, karata, olla yötä keskellä kaupunkia, rahoittaa olemisensa varastamalla joltain ynnä muuta tuubaa. Hänelle ei ole (puheidensa mukaan) mitään väliä jos joku asia on väärin tai laissa kielletty. Asenne se, että katso vaan mitä pystyt jos lähden. Samoin koulunkäynnin kanssa "et voi mua pakottaa". Jaa mutta laki pakottaa. 

Olen kertonut että jos näin toimii, emmekä saa pidettyä sinua turvassa, eikä käy koulua, on mahdollista että joutuu muualle.  Ihan heidän oman toimintansa vuoksi.

Varmaan tämä meidän teini sanoo että on "uhkailtu lastenkodilla". Mutta se teiniuho ja angsti on huonoina hetkinä tuossa mittakaavassa. Mitä pitäisi sanoa? Okei, senkun menet ja teet?