Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun ei tunnista omia rajoja?

Vierailija
13.09.2024 |

Minulla siis tällainen ongelma. Hankalaa, kun omien rajojen asettaminen ja ilmaisu vaikeaa.

Asiaa ei auta, että masennuksen vuoksi olen yleisesti haluton tekemään juuri mitään. Esimerkiksi jos joku pyytää vaikka jonnekin, niin ajatus lähtemisestä tuntuu tosi vaikealle, mutta saatan silti suostua koska en halua olla hankala tai pahoittaa kysyjän mieltä vaikken itse haluaisikaan lähteä.

Samoin parisuhteessa on vaikeaa ilmaista omia haluja tai tarpeita, koska en oikeastaan tiedä mitä ne voisivat olla...joskus jokin asia voi tuntua haastavalta, mutta en tiedä taaskaan johtuuko haluttomuus masennuksesta vaiko siitä että se ylittää jonkin oman rajan. Milloin siis kieltäytyä ja milloin ei? En tiedä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku osaisi sano tähän edes jonkun viisaan ajatuksen :)

Vierailija
2/6 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan :(?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala asettamaan niitä rajoja. Yksi kerrallaan. ALoita jostain helposta ja vähän vieraammasta ihmisestä.

Vierailija
4/6 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja rajoista, kirjaa rajat paperille ja noudata niitä. Siitä se lähtee.

Luota itseesi, olet täydellinen omana itsenäsi ja voit olla juuri sellinen kuin haluat (muista toki asiallinen ja kohtelias käytös).

Vierailija
5/6 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus listasta oli itseasiassa loistava. 

Omani ensialkuun on tämä:

-jos päihtynyt lähestyy ja ottaa kontaktia, poistu paikalta (en pelkää heitä, mutta he ovat epämiellyttävää seuraa) 

-jos joku kohtelee sinua epäarvostavasti, kerro mielipiteesi tilanteesta ja poistuu paikalta

- jos, joku jatkaa mielipiteensä inttämistä oma etu mielessään, poistu paikalta ellei hän usko sanaa ei

Vierailija
6/6 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole parisuhteessa minkään hillittömän kusipään kanssa kuten tossukat yleensä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän