Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkääkö joku oikeasti petroolin sinisestä?

Vierailija
13.09.2024 |

Itse tykkään paljon erilaisista sinisistä, mutta petroolin sinistä en ole käsittänyt koskaan. Se on likaisen harmaa, vihertävän tunkkainen väri. Tykkääkö joku siitä oikeasti? Enkä tarkoita nyt mitään navy sinistä tms vaan nimenomaan ihan petroolia. Vaatteissa, sisustuksessa, ym. Kertokaa!

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen keskustelu. Väristä ?

Ei ole ihmeellinen. Monia kiinnostaa värit. Sinua ehkä ei, mutta eihän sinun toisaalta ole pakko osallistua, jos ei aihe kiinnosta.

Vierailija
62/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ihan älyttömästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Enkä tykkää mistään murretuista väreistä.

Vierailija
64/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään.

Pakko kysyä miten ja miksi. Osaatko yhtään kuvailla? Miksi tykkäät sameasta, kovasta ja tunkkaisesta väristä? En yritä dissata vaan haluan aidosti ymmärtää. Ap

Miksi tykkäät räikeästä kirkkaansinisestä tai lällystä vaaleansinisestä? Puhumattakaan ankeasta tummansinisestä? Petroli on sinisistä se sävykäs väri. 

Vierailija
65/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka tykkäätte, sopiiko se vaatteissa teille (ihon ja hiustenne sävyihin)? En te jotka ette, sopisiko se kuitenkin vaatteissa teille? Ap

Vierailija
66/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään.

Pakko kysyä miten ja miksi. Osaatko yhtään kuvailla? Miksi tykkäät sameasta, kovasta ja tunkkaisesta väristä? En yritä dissata vaan haluan aidosti ymmärtää. Ap

Miksi tykkäät räikeästä kirkkaansinisestä tai lällystä vaaleansinisestä? Puhumattakaan ankeasta tummansinisestä? Petroli on sinisistä se sävykäs väri. 

Anteeksi en tiedä mitä sana sävykäs tarkalleen tarkoittaa. Tykkään sinisen osalta sävyistä tumman sininen, royal blue, laventelin sininen, taivaan sininen, baby blue, uima-altaan sininen, turkoosin sininen, ultramariini. Räikeästä kirkkaansininenstä (sähkönsininen) en niin kovin tykkää. Koen nuo tykkäämäni sävyt puhtaina ja raikkaina. Ap

Vierailija
67/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään.

Onko tullut mieleen että meidän mielestä jotka tuosta tykätään niin se ei ole samea, kova eikä tunkkainen? Ihan ystävänä kysyn :)

Minusta tuo on tyylikäs murrettu sävy joka herättää mielleyhtymiä historiaan, ehkä tullut jossakin kuninkaallisissa jutuissa tmv vastaan.. Juuri tuo että on hieman erikoinen sävy. Ja noitakin on useampi sävy kuten turkooseja. 

Vierailija
68/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka tykkäätte, sopiiko se vaatteissa teille (ihon ja hiustenne sävyihin)? En te jotka ette, sopisiko se kuitenkin vaatteissa teille? Ap

En tiedä, en käytä sitä vaatteissa.

Vierailija
69/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petroli ei ole 'sama, kova ja tunkkainen', se on sinun päässäsi. Se on syvä ja pikemminkin pehmeä, rauhallinen. 

Vierailija
70/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään, just tilasin kolmen sadan euron neulevaatteen petroolin värisenä. Kaunis sini-vihreä/turkoosi.

Ei petrooli kyllä turkoosi ole. Turkoosi on ihan eri sinivihreä.

Minä käytän sanaa tumma turkoosi kun tarkoitan petroolia. Sitähän se käytännössä on, tumma sinivihreä eli tumma turkoosi.

Laita joku linkki mikä sinusta on selkeä petrooli. Koska minusta se ei ole tummaakaan turkoosia nähnytkään. Tuo aapeen nro 3 kommentissa linkkaama on hyvä esimerkki petroolista.

Koitetaanpa selittää uudestaan. Minulle sana turkoosi tarkoittaa samaa kuin sinivihreä ja pitää sisällään tummat ja vaaleat, puhtaat ja harmahtavat, vihreään taittuvat ja siniseen taittuvat sinivihreät. Ne ovat kaikki turkooseja. Petrooli on yksi tumman turkoosin eri sävyistä ja sitäkin on löytyy esim. harmaampana tai oikein intensiivisenä, hyvin tummana tai hieman vaaleampana. Luulen tietäväni mitä sinä petroolilla tarkoitat.

Sinänsä ei ole mitään järkeä kinastella väreistä koska jokainen näkee ne hieman eri tavalla, eri määrän, nimeää ja luokittelee hieman eri tavoin. Sama väri myös näyttää erilaiselta eri konteksteissa, mitä värejä on ympärillä, millainen valaistus, millainen tietokone, näytön asetukset, miten iso pinta väriä on jne.

Vierailija
71/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä https://www.lasipiha.fi/product/1563/96-05sf-laventelinsininen on kaunein sininen mitä voi olla. Te petroolista tykkäävät, onko teidän mielestä tuo taas sitten lälly ja kamalanruma? Ap

Vierailija
72/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä nettikirppiksessä tuo on valikossa bensiinin sininen. Nyt vasta älysin että sama väri. Kaunis.

Vierailija
73/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

petrooli on yksi lempivärejäni :). 

Vierailija
74/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä https://www.lasipiha.fi/product/1563/96-05sf-laventelinsininen on kaunein sininen mitä voi olla. Te petroolista tykkäävät, onko teidän mielestä tuo taas sitten lälly ja kamalanruma? Ap

On. Kasari on tuossa vahvana.

Vierailija
75/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mun mielestä ruma ole, mutta en laittaisi sitä isoille pinnoille. Sellainen tumma, oikein harmaaseen taittuva taas sopii hyvin esim. seiniin. Tuo sinun linkittämäsi vaaleansininen olisi liian kova seinään. Joku pinnatuoli taas olisi kiva tuossa värissä.

Vierailija
76/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
77/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mun mielestä ruma ole, mutta en laittaisi sitä isoille pinnoille. Sellainen tumma, oikein harmaaseen taittuva taas sopii hyvin esim. seiniin. Tuo sinun linkittämäsi vaaleansininen olisi liian kova seinään. Joku pinnatuoli taas olisi kiva tuossa värissä.

En minäkään kyllä seinää sillä maalaisi. Mutta vaatteita ostaisin. Ap

Vierailija
78/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole kamala ja ruma, tuokin on ihan kiva, itse käytän sitä lähinnä kesävaatteissa, petroolia taas syksyllä ja talvella. 

Kodin sisustamisessa petrooli on minun silmään nätimpi, tykkään tummista ja murretuista sävyistä kuitenkin enemmän kuin kirkkaista.

Vierailija
79/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään.

Anteeksi en tiedä mitä sana sävykäs tarkalleen tarkoittaa. Tykkään sinisen osalta sävyistä tumman sininen, royal blue, laventelin sininen, taivaan sininen, baby blue, uima-altaan sininen, turkoosin sininen, ultramariini. Räikeästä kirkkaansininenstä (sähkönsininen) en niin kovin tykkää. Koen nuo tykkäämäni sävyt puhtaina ja raikkaina. Ap

Puhut itsekin kokemuksesta etkä määritellyistä suureista. Minä koen monet niistä kovina verrattuna petroliin. Luonnossa ne ovat kauniita, vaatteissa ja sisustuksessa en erityisemmin pidä. Petroli on vivahteikkaampi. 

Vierailija
80/123 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laventelissa oikein kaunis, muualla en pidä.