Veljelle ei kelvannut ehdottamani nainen, koska naisella on jo lapsia. Veljeni on jo 34, ja hänen tulisi herätä todellisuuteen
Hän edelleen haaveilee jostain "teinirakkaus" -tyylisestä suhteesta, jossa kummallakaan ei vielä ole elettyä elämää takana. Hän on jo 34v, ja hänen pitäisi ymmärtää realiteetit. Useilla hänen ikäisillään vapailla olevilla naisilla on jo lapsia.
Hänellä ei ole paljoakaan seurustelukokemusta, ja ehkä siksikin hän on melko naiivi näissä asioissa.
Miten voisin vakuuttaa veljeni siitä että kannattaisi antaa mahdollisuus tälle tuttavalleni? Kohta hän jää aivan yksin, jos ei kelpuuta ketään
Kommentit (67)
Kun kiertäaa kaukaa kerrostalonaiset, välttää vaikeudet. Kerrostalossa asuvaan tai asuneeseen naiseen ei pidä sekaantua! Rivitalonainen menettelee, mutta on todennäköisesti tatuoitu. On suurella todennäköisyydellä kuitenkin rivarinainen tuo kasan vaikeuksia. Vaimoksi kelpaavat vain omakotitalonaiset. Vain omakotitalossa asuva nainen on riittävän kypsä astumaan avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt välttämättä haluat trollata palstalla, tai tunkea nenäsi asioihin jotka eivät sinulle kuulu - tai molempia - niin kehota veljeäsi odottamaan vielä hetki. Ei mene kauaa niin markkinoilla alkaa olla omaa ikäluokkaa olevia yksinhuoltajia joiden lapset ovat jo muuttaneet omille. Ennen sitä ei pidä ruveta suhteeseen yh:n kanssa vaikka tämä olisi kuinka upea ihminen.
Miten veli voisi perustaa perheen noin vanhan naisen kanssa?
Moderni lääketiede auttaa monenlaisiin vaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei itse hoksaa niin ei hoksaa.
No höh, kuka nyt vapaaehtoisesti alkaa "isäksi" ei-omatekemälle porukalle!
Mitä ystävä tykkää siitä, että hänelle yritetään tuupata peräkammarinpoikaa ystävän toimesta.
Selkeesti veljesi ei halua naista, jolla jo lapsia. Hyväksy se.
Mulla samat kriteerit miehen suuntaan. Ei lapsia entuudestaan. Piste. Se on mun tiukka valinta ja kertaakaan en oo tästä poikennut. N32
Ja löyty just keväällä uus ihana mies ja ikää 36, ei omia lapsia, mutta lapsia haluaa. Tiedostan, et valikoima on suppeampi mut tämä on mun päätös, ei kenenkään muun. Ja mitä se sinun ahteria hetkauttaa jos miestä nyt ei vaan kiinnosta kaverisi?
Ja lisäyksenä vielä, että mulla ei siis lapsia myöskään ole. Mutta haluan.
N32
Jos AP on tuon veljen sisko, ymmärrän paremmin kuin hyvin hänen huolensa. Ja veljen kannattaisi ottaa järki käteen ja miettiä että tuo nainen on varasti parempi kuin ei mitään.
On täysin ok, että veljesi toivoo löytävänsä lapsettoman naisen. Ehkä hän ei halua perhe-elämää toisen miehen lapsista huolehtien tai haluaa tehdä kumppaninsa kanssa asioita, joita lapset rajoittavat liikaa.
Mun mies oli 34 kun löysi mut, lapsettoman naisen. Ei ole mahdoton yhtälö. Kun katselee ympärillä näitä mun/sun/meidän lapset -perheitä, niin kyllä elämä vaan on mukavaa, kun ei tarvitse sumpilia mitään exien kanssa ja lapsillakin on vain yksi koti. Sori vaan.
Onko siltä tuttava naiseltasi kysytty että haluaako se veljesi kanssa paneskella?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli 34 kun löysi mut, lapsettoman naisen. Ei ole mahdoton yhtälö. Kun katselee ympärillä näitä mun/sun/meidän lapset -perheitä, niin kyllä elämä vaan on mukavaa, kun ei tarvitse sumpilia mitään exien kanssa ja lapsillakin on vain yksi koti. Sori vaan.
Ei oo kyllä mitään säälittävämpää kuin naiset jotka puhuu itsestään kuin olisivat jotain palkintoja miehilleen.
Kuule kun se parisuhde hankitaan siksi, että halutaan olla sen ihmisen kanssa loppuelämä ( ainakin sillä hetkellä pitää tuntua sille). Se ei ole mikään siitossopimus. Ihan hirveän kuvottavaa lukea miehiltä näitä pohdintoja, jossa ne katsoo naisia kuin jotain elukoita mitä panna tiineeksi ja jalostaa niiden avulla kopioita itsestään. Lapsia tulee jos tulee, mutta ei siksi parisuhteeseen aleta.
Voi kai sitä seurustelun aloittaa vaikka 70-vuotiaana, mutta jälkikasvusta ei välttämättä kannata enää sen ikäisenä haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun se parisuhde hankitaan siksi, että halutaan olla sen ihmisen kanssa loppuelämä ( ainakin sillä hetkellä pitää tuntua sille). Se ei ole mikään siitossopimus. Ihan hirveän kuvottavaa lukea miehiltä näitä pohdintoja, jossa ne katsoo naisia kuin jotain elukoita mitä panna tiineeksi ja jalostaa niiden avulla kopioita itsestään. Lapsia tulee jos tulee, mutta ei siksi parisuhteeseen aleta.
Suurin osa hyvin toimeentulevista ympäri maailmaa oikeasti tekee juuri niin päin, että valitsevat henkilön jonka kanssa tulevat toimeen henkisesti, jolla on tasapainoinen arki ja työ ja jolla on muutenkin yhteensopiva tausta. Ei siinä ole kyse mistään suuresta rakkaudesta vaan juurikin sopimuksesta perustaa perhe sopivan henkilön kanssa. Nämä liitot myös yleensä kestövät kauemmin kuin jotkin salamarakkaudet.
Minun veli on 56 vuotias, eikä ole lapsia eikä haluakkaan mieluummin elää yksin
Vierailija kirjoitti:
On täysin ok, että veljesi toivoo löytävänsä lapsettoman naisen. Ehkä hän ei halua perhe-elämää toisen miehen lapsista huolehtien tai haluaa tehdä kumppaninsa kanssa asioita, joita lapset rajoittavat liikaa.
Ilmeisesti tällä veljellä vaan ei ole sitä lapsetonta vaihtoehtoa olemassa. Hän saa siis olla yksin missä ei ole mitään vikaa.
Minusta veljesi toimii oikein. Ei ole mitään syytä deittailla perheellistä naista, jos ei todellakaan ole siihen motivoitunut. Tuon ikäisellä on todennäköisesti niin pieniä lapsia, että se vähintäänkin vaikuttaa seurustelun kulkuun. Enkä usko, että kovinkaan moni äiti (ja tähän on nyt turha tulla vinkumaan kuinka juuri sinä olet seurustellut äitinä miehen kanssa joka ei koskaan ole tavannut lapsiasi) haluaisi sitoutua mieheen joka etsii ekan rakkauden kaltaista kuviota.
Olen myös eri mieltä kanssasi siitä, kuinka epärealistinen tuo toive on. Suomessa on lapsikato ja todella monella alle 35-vuotiaalla ei ole lapsia. Ehkä sinun kaveripiirissäsi asia on toisin, ja kaikki hankkivat lapsia jo 23-vuotiaina, mutta valtaväestöä se ei edusta.
Vierailija kirjoitti:
No se on aika valikoitunut otos miehistä mikä täällä puhuu. Eikä yleensä se otos jolla muutenkaan käy flaksi naisten keskuudessa.
Tuohon aloitukseen joka trollilta haisee: Mietin vaan sitä että jos katson omaa ikäluokkaa (32-veet) niin kyllä se näyttää siltä että ne on nimenomaan fiksut, kauniit ja menestyneet naiset jotka on onnistuneet saamaan sen perheen. Sikäli siis aidosti ihmettelen jos joku tietoisesti keski-iän kynnyksellä kumppaniehdokkaiksi vain ne jotka ei siihen ikään mennessä ole onnistuneet ketään löytämään. Toivotan joka tapauksessa tsemppiä veljelle vaikka sitä oikeaa ei sitten koskaan löytyisikään.
Vierailija kirjoitti:
Jos AP on tuon veljen sisko, ymmärrän paremmin kuin hyvin hänen huolensa. Ja veljen kannattaisi ottaa järki käteen ja miettiä että tuo nainen on varasti parempi kuin ei mitään.
Joo mutta onko realiteeteista irrallaan oleva läheisissä huolta herättävä mies sitten sille naiselle parempi kuin ei mitään?
Lukematta ketjua sanoisin, että todennäköisesti ei yleisesti ottaenkaan kiinnostanut, ja veljesi sanoi sellaisen yleensä ymmärrettävän syyn. Jos hän olisi sanonut, ettei nainen ole hänen tyyppiään, ei sytytä tai ei herää kemiaa, olisi tätä kyseenalaistettu herkemmin. Usein ihminen ei itsekään tiedä, miksi ei kiinnosta, ja silloin asia selitetään joidenkin konkreettisten, helposti käsitettävien syiden kautta: erilainen elämäntilanne, erilaiset kiinnostuksenkohteet, asuu kaukana... Nämäkin voivat olla oikeita syitä, mutta usein kyllä kokonaisuus ratkaisee.