Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa tilanteessa olet myynyt rahastoja tai osakkeita ja ottanut varat muuhun käyttöön?

Vierailija
13.09.2024 |

Itselläni on äärimmäisen korkea kynnys koskea sijoituksiin. Säästötililtä voin ottaa johonkin isompaan hankintaan, mutta esim asuntoa vaihtaessakin otin ennemmin asuntolainaa kuin olisin realisoinut osakkeita

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti vaihtaa pankkia, kun ostettiin yhteinen talo. Lainanantajalle ei siis sopinut se, että olisin ollut toisen pankin asiakas ja heiltä vain asuntolaina. Siksi nostin kaikki sijoitukset, käytin käsirahana ja saimme vakuudet hoidettua ilman ulkopuolisia niiden avulla. Olihan siinä hetken orpo olo, vaikka jätin varalle muutamia tonneja. Mutta yllättävän nopeasti sai uudelleen säästettyä. Remontoimme itse taloa, eikä siinä ehtinyt hirveästi tuhlaamaan kun kävi samalla töissä. Pintaremontista siis kyse, materiaalit etsitty halvemmasta päästä ja hankittu projektin edetessä pikkuhiljaa.

Miksi ostitte myyjältä joka vaatii KÄSIRAHAA?

Ei periaatteessa vaatinut. Jos en olisi maksanut osaa lainasta omistani, oltaisiin jouduttu ottamaan asuntolaina koko kauppahinnalle ja siihen taas oltaisiin tarvittu

Käsiraha on eri asia kuin omarahoitusosuus... 

Vierailija
22/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin, kun yhden hengen yritykselläni alkoi mennä huonosti. Yritin löytää palkkatöitä, mutta en kelvannut minnekään. Käytin puskurisäästönikin. Myin ennen pitkää myös autoni ja pienet arvoesineeni. Kun ei ollut edes omaa asuntoa jäljellä, pääsin toimeentulotuen nauttijaksi.

Ihan oikein yrittäjille. Aika pudota sieltä tolpannokasta, johon jokainen yrittäjä lopulta itsensä korottaa, ja tullu takaisin palkkalistoille niin kuin kaikki muutkin, ja tajuta, että ihan tavallinen sitä on itsekkin, vaikka itseään yrittäjäksi kehuu

Huh, mitä herravihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kun tulee isompi markkinarysäys niin kakkaan housuun ja realisoin, kun pitäisi vaan pitää pää kylmänä ja ostaa lisää kun ollaan montussa.

Tarpeeseen en realisoi koskaan mitään, jollei nyt joku lääketieteellinen kallis homma iske tms.

Vierailija
24/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin jäljellä olevan asuntolainan 30k€ pois. Ei sijoittamisessa ole järkeä jos ei koskaan käytä niitä rahoja. Tuotto realisoituu vasta myyntihetkellä.

Vierailija
25/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömäksi jäin ja ansiosidonnainen ei riitä elämiseen.

Vierailija
26/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisessa tilanteessa, että olen "nähnyt" toisessa osakkeessa selvää kasvu potentiaalia vs myyty osake.

Näin olen hilannut salkkua pulskempaan suuntaan, viimeksi harviat lihaksi ja ostin faronia ja muutamassa kuukaudessa 162% kasvu tuolle pää omalle.

Vierailija
27/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kaikki osakkeet yhtä lukuunottamatta pari vuotta sitten, kun korot näyttivät karkaavan ja maksoin asuntolainan pois. Sain tämän jälkeen asunnon myytyä ja nyt olen ostellut osakkeitakin halvemmalla takaisin, kuin mitä myin. Tässä kävi kylläkin tuuri, eikä mitään taitoa ole. Nyt kun en ole enää työssä, niin aikaa on tehdä swingtreidejä jenkkiindeksiellä ja raaka-aineilla ja niistä saankin parempaa tuottoa, kuin osakkeista olen saanut.

Vierailija
28/28 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnönjako.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme