Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka maksaa vahingon jos auto on katsastamatta?

Vierailija
13.09.2024 |

Tuttavani sanoi, että hän on maksanut vakuutuksen autosta mutta auton katsastus on suorittamatta. Väitti ettei ole varaa katsastaa autoa, mikä on kyllä täysin hullua. Mutta kuka maksaa vahingon jos Hän ajaa kolarin johon Hän itse on syyllinen? Epäilen, että vakuutusyhtiö ei maksa mitään koska auto on katsastamatta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastamattoman auton omistaja maksaa aina vahingon. Vaikka auto olisi vakuutettu, niin vakuutusyhtiö ei maksa vahinkoa.

Vierailija
22/25 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan heittää vakuutukseen käytetyt rahat. Katsastus ei halvimmillaan kuitenkaan maksa kuin joitakin kymmeniä euroja.

Mulla tuli pelkät pyöräkoteloiden hitsaukset 1500e ja siihen pitkä lista muita korjauksia ja kaverilla ihan sama, Saabiin tuli noin 2500e korjauksia, että ei tule aina ihan  halvaksi se katsastaminen, näihin tulee vielä katsastus-mittaukset-uusintakatsastus ym ym päälle.

ei nuo ole KATSASTUKSEN kustannuksia. ne ovat sen auton KORJAUKSEN kustannuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsastamattoman auton omistaja maksaa aina vahingon. Vaikka auto olisi vakuutettu, niin vakuutusyhtiö ei maksa vahinkoa.

Onko todella niin, että omistaja maksaa, vaikka kuskina olisi ollut joku muu?

Vierailija
24/25 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingot maksetaan liikennevakuutuskeskuksen kautta, joka perii sitten korkoineen korvaukset kolarin ajaneelta.

Vierailija
25/25 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisithan eivät nykyään pysäyttele mutta katsovat rekkarit lennossa ja jos ei ole vakuutus-vero-katsastus voimassa niin sitten pytsäyttävät ja yleensä lähtee kilvet ja auto jää siihen (hinautetaan pois).

Osittain näin. Moottoripyöräpoliisi kurvasi taannoin perään valot vilkkuen. Minä kun ihmettelin että mitäs nyt, niin sanoi että viimeinen katsastuspäiväsi oli toissapäivänä. Olin kai riittävän hölmistyneen näköinen (muistin vahingossa vanhan auton katsastuspäivän, joka olisi ollut kaksi viikkoa myöhemmin), että antoi jatkaa matkaa, etenkin kun sanoin totuudenmukaisesti että (ylihuomenna) maanantaina on katsastusaika jo varattuna.