Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toisten naisten kateus ilmenee naista kohtaan?

Vierailija
12.09.2024 |

Millaisesta käytöksestä kateuden huomaa? Toki kyseessä ei aina ole välttämättä kateus, mutta noin yleisesti.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykätä mistään somejulkaisusta mitä henkilö tekee. Puhutaan pahaa muille ja esitetään kivaa kyseiselle henkilölle. Kun on puhuttu pahaa, ei aktiivinenkaan somen käyttäjä voi näyttää tykkäävänsä mistään mitä uhri tekee.

Vierailija
42/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suljetaan ulkopuolelle.

Vau, siinä tapauksessa kaikki luokkani tytöt olivat minulle kateellisia peruskoulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelee että jokainen mahdollinen reaktio johonkin henkilöön on "kateutta",kuten takavuosien vähemmän kaunis seiskatyrkky-naikkonen.

Vierailija
44/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulkoiluna, puhumattomuutena, huoritteluna.

Ei nyt suoraan noinkaan. Enemminkin nuo viittaavat ettei sinusta pidetä. Tunnistatko tarkkaan tunteita vai oletko aika mustavalkoinen? Puhumattomuus voi viitata esim. vihaan, halveksuntaan, loukkaantumiseen tai liiallisen uteliaisuuden karkoittamiseen. Yritä analysoida vähän monipuolisemmin. 

Vierailija
45/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelee että jokainen mahdollinen reaktio johonkin henkilöön on "kateutta",kuten takavuosien vähemmän kaunis seiskatyrkky-naikkonen.

Heillä aleksitymia, eivät tunnista tunteita.

Vierailija
46/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suljetaan ulkopuolelle.

Tämä.

Kateellinen monesti ihailee kadehtimaansa ihmistä. Haluaa olla ehkä kaverikin, mutta pisteliäs sellainen. Haluaa aiheuttaa pahaa toiselle.

Vierailija
47/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nu..ii sen toisen kanssa, hei. (eikä sun kanssa)

Vierailija
48/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertaa muutaman vuoden ikäisen suunsoittoon.

Vierailija
49/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen pahansuopuudessaan suurentaa pikkujutunkin ja nauraa sille remakasti. Vaikkapa nyt jossain toisen pikkumokassa. Jos hän ei olisi kade, hän sanoisi vain, että voi voi tai oho tai jotain muuta neutraalia. Mutta ei purskahtaisi makeaan (teko)nauruun niin kuin asia olisi joku isokin moka ollut. Kateellisen huono itsetunto laittaa suurentelemaan pikkuviatkin.

Vierailija
50/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ketjulle! Tajuan miten suurta hyötyä on olla ei kaunis, ylipainoinen ja matalapalkkahommissa. Mulla on vain aitoja ystäviä, kun ketään ei mun pieni elämä kadehdituta.

Vierailija
51/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen ei voi sulattaa sitä, että kateuden kohde menisi jossain asiassa hänen edelleen, olisi parempi, suositumpi tms. Kateellinen on sen takia ainaisessa kilpailuasetelmassa, jotta hän itse ei jäisi kakkoseksi, häviäisi siis ainakaan tälle kateuden kohteelleen.

Vierailija
52/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on niin kammottava vaiva, että olen itse tietoisesti pyrkinyt eroon sellaisesta. Koska se kahlitsee eniten itseä, jos kadehtii.

Vierailija
53/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti en kadehdi ketään.

Vierailija
54/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen ei voi sulattaa sitä, että kateuden kohde menisi jossain asiassa hänen edelleen, olisi parempi, suositumpi tms. Kateellinen on sen takia ainaisessa kilpailuasetelmassa, jotta hän itse ei jäisi kakkoseksi, häviäisi siis ainakaan tälle kateuden kohteelleen.

Aivan, kateellinen nainen tarkkailee koko ajan kohteen tekemisiä, ja sitten joko matkii toista tai pistää vielä paremmaksi. Pakonomainen ja suorastaan naurettava kilpailun- ja pätemisentarve, oli asia mikä hyvänsä.Voi mennä vaikka kuinka pitkälle, vaikka sitten itseään paljastellen, jos muuta ei osaa. 

Vierailija
55/57 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin jo mainittu pyrkimys sabotoida toisen kaunista ulkonäköä kehottamalla leikkaamaan pitkän tukan tai värjäämään nätin luonnonvärisen tukan. Aivan omassa sarjassaan on ne kateelliset kalkkunat, jotka yrittää lihottaa toisia ihmisiä. Tuputetaan aina sille hoikalle kahvipöydässä pullaa ja muka kummastellaan, jos se ei yhden sijaan ala ottamaan myös toista ja kolmatta. 

Vierailija
56/57 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suljetaan ulkopuolelle.

Ja leimataan ulossuljettu täydeksi h*roksi.

mutta entä jos ulossuljetulla on ollut paljon irtosuhteita?

Vierailija
57/57 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ihan aidosti oikeasti ajattele että pitkä tukka nyt on aina jotenkin paremman näköinen kuin lyhyt. Ja mikä nyt on sitten lyhyt. Mulla oli itsellä tosi pitkä tukka aiemmin, mutta leikkasin long bob -mallin joka näyttää ihan super paljon paremmalta. Kun taas monilla kavereilla on pitkä, huonosti hoidettu takkutukka. Että kumpi sitten on parempi! Hieman lyhyempi tukka voi näyttää paljon freesimmältä ja seksikkäämmältä, tuoda kasvojen piirteet esille nätisti. Ei anna kannata ajatella että tällaisessa ois kateudesta kyse. 

Mutta sen sijaan tunnistan kyllä kateudeksi sen, kun itsellä on aiemmin ollut rankkaa, näitä selkään taputtelijoita on riittänyt. On oltu niin helvetin hyvää ystävää. Mutta sitten kun onkin lähtenyt elämässä menemään hyvin, niin johan tietyt tyypit ovat kaikonneet. Ei kestetä sitä ettei se toinen olekaan jotenkin alakynnessä enää. 

Sitten on nämä jotka EI KOSKAAN tykkää somessa mistään sun asioistas, vaikka ovat muutoin aktiivisia siellä. Ihmettelin kyllä vähän sitäkin kun paras ystävä jätti onnittelematta kun täytin vuosia, vaikka itse olin muistanut häntä ja muutenkin ollut aina ollut halukas yhteyden pitoon.