Miten toisten naisten kateus ilmenee naista kohtaan?
Millaisesta käytöksestä kateuden huomaa? Toki kyseessä ei aina ole välttämättä kateus, mutta noin yleisesti.
Kommentit (57)
Miksköhän kaikki miesten väliset tunnejutut on niin kova tabu, perunat ja puuro aina vaan kuumana?
Vierailija kirjoitti:
Miksköhän kaikki miesten väliset tunnejutut on niin kova tabu, perunat ja puuro aina vaan kuumana?
Kohdistetaan mutkan kautta kaikki tunneasiat naisiin kun ei pystytä niitä itsen eikä toisten miesten kanssa käsittelemään.
T. "Naispuolisen kaverin puolesta kyselen näistä naisten välisistä asioista."
Ihan päteviä vastauksia.
Paitsi että aloin ajatella, miten itse toimin jos olen kateellinen. Jos olen kade läheiselle, saatan sanoa suoraan hänelle. Läheinen on puolestaan varmaan kade mulle jostain. Asia siis käsitellään eikä enää juuri haittaa.
Muuten taas en ota asiaa esille ja käyttäydyn kuin en olisi kade. En nälvi tai sulje ulkopuolelle tai puhu hänestä pahaa. Poikkeuksena se, jos en pidä kyseisestä henkilöstä. Silloin saatan marista parhaalle kaverilleni henkilöstä, mutta siihen se sitten jää.
Ehken vaan ole sitten niin kateellinen henkilö. Tunnen kyllä paljon ja usein kateutta mutta se ei ole kuin hetkittäistä. Sen sijaan itseinho on aina läsnä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan naiset OVAT juuri tuollaisia. Tosin ei mun kavereita tai tuttuja. No ei kaikki naiset tietenkään mutta kun niiin paljon. Kyllä puheissa on vinha perä. Naisilla menee tunteisiin.
Tiedän kanssa tuollaisia naisia. Onneksi tavallisiakin naisia on ja paljon, niin ei tarvi kaveerata myrkyllisten naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Neuvoo leikkaamaan hiukset lyhyiksi, muka ystävällisesti.
Tämä! Minulla on luonnostaa pitkät, kauniit ja paksut hiukset. Eräs vanhempi nainen miehen puolen suvusta sanoi, että viimeistään 40-vuotiaana pitää leikata lyhyeksi. No, tuo päivämäärä on ohitettu ajat sitten ja edelleen pitkät hiukset. En leikkaa, jos ei jokin sairaus tms vie hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Se on se, kun yleisesti tiedetään, että useimmat miehet pitävät pitkistä hiuksista. Ei sillä, että kyllä jokainen saa pitää sellaiset hiukset kuin haluaa, mutta aika erikoinen neuvo tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten ilkeinä piikikkäinä kommentteina ja huomautteluna. Arvosteluna.
Tuttua. En kaipaa tämän sortin ihmisiä elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan päteviä vastauksia.
Paitsi että aloin ajatella, miten itse toimin jos olen kateellinen. Jos olen kade läheiselle, saatan sanoa suoraan hänelle. Läheinen on puolestaan varmaan kade mulle jostain. Asia siis käsitellään eikä enää juuri haittaa.
Muuten taas en ota asiaa esille ja käyttäydyn kuin en olisi kade. En nälvi tai sulje ulkopuolelle tai puhu hänestä pahaa. Poikkeuksena se, jos en pidä kyseisestä henkilöstä. Silloin saatan marista parhaalle kaverilleni henkilöstä, mutta siihen se sitten jää.
Ehken vaan ole sitten niin kateellinen henkilö. Tunnen kyllä paljon ja usein kateutta mutta se ei ole kuin hetkittäistä. Sen sijaan itseinho on aina läsnä.
Kateus on ihmiselle normaali tunne, mutta se täytyy itse tunnistaa ja käsitellä. Näin siitä ei tule epätervettä käytöstä muita kohtaan. Kateus ilmenee juuri ilkeytenä, piikittelynä, sanomisena asioista, jotka ei toiselle kuulu. Tai kielletään jonkin asian arvo.
Vierailija kirjoitti:
Piikittely ja nolaaminen työelämässä muiden edessä.
Ja muuallakin kuin työelämässä. Mitä näitten päässä liikkuu? Vai liikkuuko mitään?
Minua yritettiin kieltää pitämästä korkeita kenkiä oman lapseni juhlassa omassa kodissani.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit tutkitusti luulevat muiden olevan kateellisia.
He ovat itse muille kateellisia niin luulevat muidenkin olevan. He luulevat muiden myös olevan ilkeitä, koska he itse ovat muille ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Siten että mies tekee näitä aloituksia, ikään kuin kateellisia voisivat olla vain naiset. Ihan samanlaisia molemmat, puhutaan paskaa jne. On onneksi vähenevä ilmiö, maalaisten juttu.
Ite olet vähenevä ilmiö. Selän takana paskan jauhaminen ja koulukiusaaminen lopu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
En ole miesporukoissa havainnut tuollaista. Jos ollaan kateellisia toiselle miehelle, niin pyritään ylittämään toisen saavutus tekemällä enemmän ja kovemmin töitä, että päästään sitten näyttämään että kyllä täälläkin osataan. Ei mitään selän takana marisemista tai kummallisia sosiaalisia tilanteita.
Ivallisia huomautuksia, ilkeily.
Iloitsee epäonnistumisesta, onnistuminen taas aiheuttaa kitkeriä kommentteja tai hiljaisuuden.
Nolaa muiden edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Minulla on luonnostaa pitkät, kauniit ja paksut hiukset. Eräs vanhempi nainen miehen puolen suvusta sanoi, että viimeistään 40-vuotiaana pitää leikata lyhyeksi. No, tuo päivämäärä on ohitettu ajat sitten ja edelleen pitkät hiukset. En leikkaa, jos ei jokin sairaus tms vie hiuksia.
Minulle "ystävä" neuvoi, että pitäisi värjätä luonnonvaaleat hiukset tummiksi. Oli muitakin outoja kommentteja ja ilkeilyä, että ystävyytemme päättyi.
Supinana.